Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Tym razem zmieniam klimat, chciałbym wymodelować ten samolot, mój ulubiony z okresu II WŚ.

 

bf110bbandi.jpg

 

 

 

Me110G4_2.jpg

Jest to ciężki myśliwiec dwusilnikowy produkcji niemieckiej, wersja jaka mnie interesuje to taka jak na obrazku "nocna". (być może jeszcze zmienię zdanie)

me110.jpg

P.S Bardziej mi zależy na stworzeniu scenografii i pewnie to zajmie mi więcej czasu niz sam model ale też bym chciał go ładnie zrobić.

Edytowane przez bbandi
  • Odpowiedzi 174
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie zniechęcaj go na starcie. Ja tam chętnie obserwuję takie WIPy mimo że na modelingu znam się równie malo jak na samolotach. Pokaż jakąś inną fotkę.

Napisano (edytowane)

dac77 - to Twoje zdanie, a model powstanie tak czy siak i będzie dobra scenka, tak przy okazji to ten samolot wygrał konkurs organizowany przez luftwaffe i wybierali spośród najlepszych inżynierów.

Lucek91-spoko, w tej wersji nie znalazłem zbyt wiele obrazków ale wpisz ME 110 w google i bedzie git, postępy bedę wzucał jak będą nie bedę gonił z tym projektem bo nie mam ostanio czasu.

Edytowane przez bbandi
Napisano

skoro to Messerschmitt to dlaczego ma Brytyjskie oznaczenia?;) Zaczynasz już ciąć? Nie wiem czy to dobrze ale ja w Mustangu zrobiłem jeszcze kabinę pilota żeby później nie bawić się w dopasowywanie jej do całości.

 

- dac77 samolot ciekawy, na pewno lepszy od pudełka zapałek Twojego autorstwa

Napisano

Cucsoniuss - ten na zdjęciu akurat został przechwycony przez Brytyjczyków i zmodyfikowany, co do bryły to jeszcze nie tne:), jeszcze bryły nie dograłem tak jak należy i wogule zastanawiam się jak zrobić takie połączenia skrzydło z kadłubem, silnik z ze skrzydłem jak to chłopaki robią jednolicie, czy to blache po prostu wstawić:/.

Napisano (edytowane)

Można na oba sposoby, ja dodałem osobny element np. Samolot fajny, powodzenia w modelowaniu.

P.S. - dziadzia mrys cie juz dopilnuje z piterem żeby było poprawnie :D

EDIT: a zapomniałem jeszcze.... co was tak z nagła na samoloty wzieło hmm? bo ze ja, piter_f i mrys to wiadomo... zaraźliwe to jest widze.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano
Samolot niezbyt ciekawy, więc praca się pewnie zmarnuje. Z tego typu amerykański Lightning wygląda lepiej.

Pffff, dla kogo nieciekawy to nieciekawy, mi sie podoba

Napisano

To czy samolot jest dla kogoś ciekawy czy nie, jest to raczej rzecz upodobań, coś widocznie zainteresowało w nim autora skoro go wybrał. Wypadałoby to uszanować Panie dac 77.. Ja osobiście lubię ten samolot i broń Boze nie powiedział bym ze jest nie ciekawy. Jego osiągi, przydatność bojowa czy nawet uroda nie ma tu znaczenia, za to twierdzenie ze podobnym typem był lightning jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe.

A to co napisałeś w ostatnim poście to już przęgięcie

Napisano (edytowane)

Ja w wieku 15 lat zacząłem sklejać "małego modelarza" zaraziłem sie od kolegi który już miał troche tych modeli, pamietam jak dał mi okładke z "kartonowego arsenału" (inna gazetka) gdzie był namalowany ten właśnie samolot bardzo mi się on spodobał i dlatego go wybrałem ma dla mnie wartość sentymentalną.

Dac77- pokazałeś swoje nastawienie na początku jak widziałem Twoje posty, później troche sie poprawiłes, widziałem że jesteś bystrym gościem i fajnie Ci model samochodu szedł, czmu teraz się tak zachowujesz? traktujmy sie jak ludzie.

Proszę usuń ten obraźliwy post bo chcę prowadzić uczciwie WIP-a.

Edytowane przez bbandi
Napisano

To co modelujesz, to Bf 110G-4 - nocna wersja myśliwska wyposażona w radar FuG-220. Najciekawsza zresztą moim zdaniem. Samolot spisywał się w nocy przyzwoicie, chociaż nie był to żaden cud. Za dnia już w 1941 zaczynał dostawać w tyłek od alianckich mysliwców, a Amerykanie nazywali go "meet on the table" (mówię o dziennych wersjach C, D, E). Zdjęć tej wersji jest całkiem sporo, a najlepszą publikacją dla modelarza na ten temat jest japoński zeszyt z serii Aero Detail, gdzie jest duża ilość fotografii detali.

 

Powodzenia w modelowaniu.

Napisano

model tez mis ie wydaje ciekawy, duzo elementow, moznaposzalec z detalem jak przy kazdym nitowany samolocie ;) no i taki inny klimatyczny - powodzenia.

dac77 - cos taki spiety, walnij se browara to ci przejdzie. ;)

Napisano (edytowane)

Dziękuję Panowie za wyrozumiałość.

Kliement-ja go zacząłem w tamtym roku tak naprawde:), ale teraz taki sezon na samoloty to sobie myśle zrobie, bo to zawsze można podpatrzeć u najlepszych.

Mrys-dzięki:) takiego postu oczekiwałem, dzięki za motywacje...właściwie to kupiłem sobie nawet model plastikowy czeskiej firmy "eduard" tam jest wszystko dość szczegółowo opisane i można na elementach podpatrzeć gdzie co i jak.

 

Tak wogule to admini mogliby zegarek przestawić bo jestesmy godzine do przodu na forum:)

Edytowane przez bbandi
Napisano

Fajny samolocik wybrałeś - powodzenia. Na modelach plastikowych się niestety nie da pracować - mała liczba detali, uproszczenia, błędy... Najlepiej kupić jakieś opracowanie (jeżeli to ma być full wypas), albo posiłkować się zdjęciami i rysunkami z netu.

 

Co do podobieństwa do P-38, to na dwóch silnikach się one kończą...

Napisano
Samolot niezbyt ciekawy, więc praca się pewnie zmarnuje. Z tego typu amerykański Lightning wygląda lepiej.

 

Kolega chyba patrzy na Messerschmitta Bf 110 — a widzi Focke-Wulfa Fw 189

 

Swoją drogą będę tutaj zaglądał bo samolot ciekawy - zwłaszcza w scenkach batalistycznych lub dogfight.

Napisano

Widzę, że była mała rozróba. Model idzie dobrze, a wybór tematu IMO świetny :) Sam chciałem go robić po Lancasterze, zwłaszcza w tej wersji jako nocny myśliwiec. Nie wiem dac7 czemu praca ma się zmarnować. Na forach modelarskich jest zatrzęsienie mustangów i 109-tek. Stodziesiątki jeszcze nie widziałem.

Może by tak duecik z Lancasterem co? :P Nalot na Norymbergę np. ?

Napisano (edytowane)

Jeszcze raz dzięki wszystkim za motywacje...zaczynam robić silnik:

silnikl.jpg

P.S Peter_f bardzo dobry pomysł masz, ale to pogadamy jak skończe model:).

 

Edit:

Zmieniony wydech [był z innej wersji]:/

Edytowane przez bbandi
Napisano (edytowane)

Mam nieodparte wrażenie ze cos pokombinowałes z tym wydechem, chodzi mi dokładnie o części wychodzace z korpusu silnika zwłaszcza.

Przyłączam sie do prośby Jonasza i fredom figther'a. jeden kolor i render lub zrzut ;)

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Jonasz, Freedom- będziecie mieć całość w takim seledynku następnym razem:).

Tomek1212-dzieki ale mam już to:).

Kliment masz racje nigdzie nie ma z pół mera widoku na ten wydech ale dzięki za screeny teraz widze że są bardziej prostopadle i wieksze te wydechy, sie poprawi.

Blue printa strasznie mam lipnego dlatego wspieram sie wszystkim co sie da:).

Napisano

Napisz do mnie na gg, to cos poradzimy z tym printem ;)

Edit:

I taka uwaga, printy dobra rzecz, ale nauczony doswiadczeniem wiem ze one sa tylko pomoca w uchwyceniu proporcji, zwracaj uwage na wygląd detalu na zdj orginału ( nie modelu- modele tez tylko pomocniczo), wiem ze to uciązliwe bo sam często więcej czasyu spędzam na szukaniu referencji niz na same modelowanie, ale przynajmniej wówczas masz pewnosc ze cos wygląda u ciebie tak jak powinno ;)

Napisano

Zwróć uwagę na asymetrię rur wydechowych i kolektorów spalin na prawym silniku. Ponieważ ma on po swej lewej stronie zamontowana sprężarkę wlot powietrza do niej umieszczony jest na obudowie silnika. Rura i kolektor są po tej stronie (czyli od strony kadłuba) zamontowane odwrotnie. Wylot znajduje sie pod skrzydłem.

Napisano (edytowane)

M_rys masz racje na początku tego nie zauważyłem faktycznie tak jest:), no i fajnie to wygląda.

Bardzo mały upek musiałem przerobić silnik i skrzydło praktycznie od nowa ale teraz jade zgodnie z blue_printami:

beznazwy1bp.jpg

Jeszcze w tym tyg wrzucę więcej.

Otwory na śmigło beda prosze nie pytać:).

---------------------------------------------------------------------------

beznazwy1i.jpg

Edytowane przez bbandi
Napisano
co was tak z nagła na samoloty wzieło hmm? bo ze ja, piter_f i mrys to wiadomo... zaraźliwe to jest widze.

:o

 

a następny już czeka u mnie w hangarze, tylko że LowPoly i nie wiem czy wrzucę bo to tylko taki 1 dniowy szybki model stworzony z nudów.

 

 

A co do twojej 110 to będę kibicował. Przy okazji, studiujesz może grafikę na wsiz?

Napisano

Postanowiłem coś wrzucić bo topik stygnie, nie jest to wiele i dużo jeszcze do zrobienia...

-----------------------------------------

net1t.jpg

-----------------------------------------

net2.jpg

-----------------------------------------

Napisano

Model fajny,

Taka mala rade, jesli masz mozliwosc wygenerowania wiekszych podkladow referencyjnych to wrzuc do viewporta najwiekszy jaki tylko mozesz. ja np robie zrzuty ekranu 1650xXXX z pdfa i wyglada to OK im drobniej i gesciej tym wiecej bedziesz widzial w okienkach. pozdr

Napisano (edytowane)

Komic - te blue printy są już zmienione:), są rzędu 3000xXXX i z PDF-a. Fakt faktem że mam dosyć spory monitor.

Edytowane przez bbandi
Napisano (edytowane)

Kolejny mały krok do przodu...

Teraz skupiam się na kadłubie - bryła a następnie będę tworzył na nie podział blachy no i całe wyposarzenie.

-------------------------------------------

14672053.jpg

-------------------------------------------

EDIT:

Poprawiony kadłub + poczatki wycinania (spód cały do roboty)

To mój pierwszy samolot z tego okresu w 3D teraz na zasadzie prób i błędów wiem że zacząłbym go troche inaczej.

Edytowane przez bbandi
Napisano (edytowane)

Kliement - hehe dzięki, jakby nie te materiały co mi zaserwowałeś to by tak fajnie nie szło, to istna skarbnica na temat tego samolotu, ale przyznam że sam kadłub tydzień dogrywałem patrzyłem na bryłe i poprawiałem, tak musi być by potem mozna było zaatakować ostrzem szybkotnącym:).

P.S Patrzyłem też dużo na zdjęcia w locie to jak kadłub wygląda pod różnymi kątami ustawiałem swój i porównywałem.

Edytowane przez bbandi
Napisano (edytowane)

Ok żeby praca nabrała smaku i żeby was nie nudzić zabrałem się za takie działko:

Producent: Rheinmetall-Borsig

Data powstania: 1940

Nazwa: Maschinenkanone MK 108 V1

Kaliber: 30mm

Prędkość wylotowa: 540m/s

Nazywane w owym czasie "młotem pneumatycznym".

Działko jak skończe będzie zamontowane w 110-tce w przedniej części kadłuba pod

"nosem".

Staram sie robić dokładnie z kartą technologiczną, bez większych smoth'ów.

Refka:

http://www.cockpitinstrumente.de/archiv/Dokumente/ABC/m/MK%20108/Bilder/gross/3.jpg

----------------------------------------------------------------------------

35775792.jpg

----------------------------------------------------------------------------

99668333.jpg

Edytowane przez bbandi
Napisano

No proszę. Bardzo dobrze ci idzie. A to co piszesz o stałym porównywaniu z fotografiami i korygowaniu bryły to bardzo budujące. Rzadko spotykana pieczołowitość w obróbce modelu :) Działko tez fajne. Dla porównania bateria czterech takich z innego modelu...

Napisano

Mrys świetnie to u Ciebie wygląda, niestety nie mogłem znaleźć odpowiednich refek co do "sań" pod nosem w których sa zamontowane te działka, gdyś coś miał proszę o pomoc.

P.S Chodzi o budowę tej wneki w której działka są zamontowane, bryłę poprawiałem trzeci raz (po za tym co wyżej) i teraz uważam że jest ok:).

Napisano

Lucas - dzięki każde zdjęcie się przyda a to jest niezłe, następny up to bedzie prezentacja działa w takim dziwnym stylu ale jakim to się dowiecie przy upie:)...

Napisano (edytowane)

M4rcus 1 takie działko był w stanie dźwigać jeden człowiek:).

...było w testach ale to sobie tu przenosze

Wrzucam taki teścik kompozycji sceny, model jeszcze nie skończony max+ps.

29569529.jpg

------------------------------------------------------------------

97614966.jpg

P.S Wiem, wiem miałem dać to działko:), jeszcze sie pojawi...

Edytowane przez bbandi
Napisano

Nie bardzo ta kompozycja mi leży. Za płasko. Przesunąłbym prawą maszynę w górę i oddalił troszkę a lewą maszynę bardziej w prawo nieco bym dał. Dodatkowo ustawienie tej dalszej BFki jest ciekawsze niż pierwszej (raczej na odwrót bym zrobił). Ja bym sobie popatrzył na przykład na opakowania modeli - może Cię natchnie ;).

Napisano (edytowane)

Hynol - dzięki za opinie będziemy próbować:), zrobiłem to for fun, właśnie chciałem w klimacie opakowań modeli coś uzyskać.

P.S Myślałem jeszcze po przekątnych zrobić (lewy górny oraz dolny prawy róg) efekty explozji po pociskach altyleryjskich.

Edytowane przez bbandi
Napisano

Bf 110 wiele traci w ujęciu od przodu, ale nie znaczy to, że nie może być ciekawie. Zastanawia mnie tylko, którą w końcu wersję robisz, bo propozycja kompozycji sugeruje G-2 (brak radaru). Jednak G-2 z regułuy miały tez zdemontowane kolektory spalin, których zadaniem było ukrycie ognia z rur wydechowych w nocy. Efektem ubocznym był spadek prędkości. Z kolei G-4 miały te kolektory oraz anteny radaru ale za to latały tylko w nocy...

Napisano (edytowane)

Panie Marku - robię G4-rke tylko ten obrazek zrobiłem żeby potrenować kompozycje, ostatnio dużo dłubałem przy modelu i nie mogłem wytrzymać żeby sobie trzasnąć chociaż pogladową scenografie tak dla relaxu, fakt mogłem kolektory usunać żeby już się z G2 zgrało, słyszałem że było jeszcze montowane indywidualne wyposarzenie - dodatkowo seria G z tego co czytałem dzieliła się jeszcze na warianty R:), korzystam z blue printów z "Walk around" strona 34.

P.S W finale bedzie z radarkami jak najbardziej. No i jeszcze dodatkowe zbiorniki z paliwem.

Zgadzam się co do atrakcyjności samolotu z różnych perspektyw wygląda mniej lub bardziej dobrze.

Wpisałem juz w nazwę wątku wersje żeby nie robić mętliku i fachowców nie drażnić:).

Edytowane przez bbandi
Napisano

Tak myślałem, że to tylko do testu kompozycji :) Wersja G z podwariantami miała nieokreślona liczbę modyfikacji. Zestawy "R" (Rüstsatz), o których wspomiałeś (R1, R2, R3 itd) były tzw. zestawami polowymi, możliwymi do zamontowania w warsztatach w jednostkach liniowych. Z reguły były to modyfikacje uzbrojenia, aparatury radiowej itd. Z kolei modyfikacje "U" (Umrüst-Baüsatze) obejmowały bardziej zaawansowane zmiany konstrukcji lub instalacji i montowane były tylko w fabryce (do modyfikacji "U" należała chociażby możliwość montowania wspomnianych zbiorników dodatkowych, co wymagało zmian w instalacji paliwowej). Jednak oprócz tego istniał cały szereg mniej lub bardziej oficjalnych modyfikacji, często wymyślanych przez mechaników i pilotów. Stąd często trudno dociec, który dokładnie wariant mamy na fotografii czy rysunku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności