Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, z racji tego, że w najbliższym czasie moją głowę zaprzątać będzie głównie ZBrush, i po to żeby moimi pytaniami i pracami nie zaśmiecać niepotrzebnie innych wątków zakładam ten temat. Ostatnio zacząłem męczyć takiego oto goblina, i nie wiem za bardzo co z nim dalej robić, mam zamiar dodać mu jakiś kolczyk, i może poszarpać trochę ucho, żeby wyglądał jak po przejściach. Jeżeli macie jakieś rady, ewentualne pomysły lub cośtam innego to będzie to tutaj mile przeze mnie widziane.goblin.pnggoblin1.png

Edytowane przez Cyanide
Napisano (edytowane)

Czas na drobny up.

 

Poprawiłem kilka szczegółów, w tym ucho, nie wiem czy dokładnie o takie poprawianie Ci chodziło indian, ale IMO wygląda lepiej. Dodałem także kolczyk. Zastanawiam się nad dodaniem takiego czegoś na powierzchni skóry pleców i głowy, ale nie jestem pewien czy to dobry pomysł. C&C mile widziane.

 

89226991.png

 

up1q.png

 

kolczyk.png

 

Pozdrawiam Cyanide.

Edytowane przez Cyanide
Napisano

Postanowiłem, pobawić się odrobinę w poly painting, i pokolorować goblina. Wyszło jak na pierwszy raz i jak na mój gust chyba nie najgorzej, ale ocenicie sami.

 

mapped.png

Pozdrawiam.

Napisano

Wiesz co? Hmmm... Nie męcz się tym modelem, zrób następny. Nie chcę się tu wymądrzać, bo mi to tak średniawo wychodzi, ale myślę, że powinieneś zdobyć trochę obycia w zbrushu, porób speedy to najfajniejszy trening.

Napisano

Postanowiłem pójść za twoją radą kotisded. Nie wiem o jakie dokładnie speedy Ci chodziło, ale sugerowałem się czasem w speed sculptingu. Tam chyba limit jest 3h, a mi zeszło się nie całe 2.5h.

 

speed1.png

Pozdrawiam, Kuba.

Napisano

W zbrushu masz taki tool co sie nazywa FacialAcośtam... włącz sobie go i przypatrz się na sub toolu jak wygląda czaszka i w jaki sposób pokrywają ją mięśnie.

 

+ Wal 3/4h na model zmieniaj referencje i jak mafida mówi z referencji rób, obserwuj i co wyjdzie to wyjdzie. Następny model będize lepszy i jeszcze raz z referencji rób :P

Od ogółu do szczegółu nie inaczej.

Napisano

kotisded Ja chyba nie mam tego toola w moim ZBrushu, bo nigdzie czegoś takiego nie widzę. Ale zaczynam robić z refek, a właściwie to już prawie skończyłem pierwszego speeda z refki tylko, że na mojej drodze pojawił się drobny problem.

Podczas zapisywania ZBrush mi się zkraszował, że cośtam ramu brak czy coś w tym stylu. Powiedział, że zrobi recover save, no i rzeczywiście zrobił. Tylko, że teraz w żaden sposób nie mogę go otworzyć z racji tego, że za każdym razem gdy próbuję znowu wyskakuje error, tylko tym razem bez podanej przyczyny.

Na forum znalazłem rady tego typu żeby nie zapisywać tooli na wysokim subdiv, ale teraz raczej mi to nie pomoże.

Była też rada żeby ściągnąć jakiś program, który mi będzie automatycznie zapisywał w kolejnych plikach i na najniższym sibdiv, ale to też mnie raczej nie ratuje. Jest jakiś sposób na otwarcie tego toola, bo jak nie to jakieś 3 godziny z życia wyjęte :)

Jakby ktoś coś na ten temat wiedział to proszę o pomoc.

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Zrobiłem tego scuplta z wczoraj jeszcze raz, po tym jak nie udało mi się go już otworzyć, po błędzie przy zapisywaniu. Robiłem z refki, ale ten scuplt w ogóle pana z refki nie przypomina, nie wiem czemu. :p Poza tym jak robię z tych referencji to te sculpty zdają się mieć zero charakteru, bardziej przypomina to jakiś basemesh z maxa czy coś. Nie wiem czemu mi to tak wychodzi, ale poćwiczę jeszcze może zacznie to przypominać coś bardziej poważnego.

 

speed2k.png

Napisano

To daj maila na privie to ci prześle ten tool, przydaje się, postudiuj go. I wracaj do niego przy każdej twarzy, żeby sobie utrwalić.

Mój nauczyciel gdzieś tam kiedyś tam w jakiejś szkole powiedział mi bardzo fajną rzecz.

"Rysuj nie to co myślisz, czy co ci się wydaje, że tam jest. Tylko dokładnie to co tam się znajduje"

Porobisz, porobisz i będzie lepiej.

  • Confused 1
Napisano

Wrzucam takiego surowego trochę tego sculpta bo już dzisiaj nie dam rady tego skończyć, a nie chce żeby wyszło, że się obijam czy coś. Pooglądałem sobie tego toola, z mięśniami twarzy, i muszę powiedzieć, że to przydatna rzecz jest.

 

esu3a1.jpg

Napisano

Po przerwie spowodowanej moim lenistwem, które w ostatnim czasie sięga już granic niemożliwości wrzucam jeszcze nieskończoną główkę, z dzisiejszego popołudnia. A nieskończone jest dlatego, że chwilowo nie mam dla niej czasu, liczę jednak, że tym upem zmotywuję się do przerwania mojego nic nierobienia.

 

speedb.png

 

Leniwe pozdrawiam, Kuba.

Napisano

Nie wrzucałem nic jakiś czas, z racji tego, że miałem problem z dostaniem się do kompa na którym mam ZB, ale już mi się to udało i coś tam wyskrobałem. Moim zdaniem jest lepiej niż było ostatnio, ale sami ocenicie postęp, lub jego brak. Próbowałem się zastosować do waszych ostatnich rad, i zrobić to w miarę tak aby przypominało człowieka.

 

speedzik_nsxaph.BMP

Napisano

Na pewno ucho do poprawy. Zwróć uwagę na referce jak ucho odstaje od głowy. Byś mógł pokazać jak wygląda głowa z frontu i z boku. Jest kilka rzeczy do poprawienia :) Znam się tyle co Ty, ale ostatnio WIP zamarł więc trzeba czekać na konkretną odpowiedź.

Napisano

Jeżeli uważasz, że to pomoże w ocenie to proszę bardzo.

Front:

front_nsxaas.BMP

i Side:

side_nsxaaa.BMP

 

Co do ucha, to myślałem, że nie jest najgorzej, ale się chyba myliłem, no nic poprawię to jeszcze, ale nie w tej chwili.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ostatnio zacząłem pracę nad nowym tworem mojej wyobraźni, jest to mianowicie coś na kształt mutka z fallouta tylko trochę inny. Tzn kupa mięśni na nogach stworzona do zabijania. Sculpt nie jest jeszcze skończony, ale wrzucam bo doszedłem do takie momentu kiedy nie wiem co poprawiać oprócz rzeczy oczywistych, typu dłonie i stopy.

 

mutbfs.th.jpg

 

muthfs.th.jpg

 

I do tego zacząłem robić takie obranko, ale na nic moje trudy bojowania z clothem bo jeszcze będę musiał pozę stwora ustawić i dopiero wtedy wezmę się za robienie odzienia.

 

mutcloth.png

 

C&C oczywiście bardzo mile widziane.

Gość fishinthewater
Napisano

Jak na moje oko to zrobiles juz spore postepy.

Pewnie nie jeden spec od anatomii sie przyczepi ale w porownaniu z poprzednimi progress jest widoczny.

Pozdrawiam.

Napisano

Dzięki slowiak, miło że widać postęp, bardzo mnie to cieszy, bo pracuje na to już jakiś czas.

 

Wrzucam mały upek, popracowałem głównie nad dłonią, troszkę nad resztą kończyn górnych. Nie mogę za bardzo wejść na następny subdiv bo mi RAMu troszkę brakuje, i po niedługim czasie pracy mi się wyłącza ZB, i z tego powodu nie mogę za bardzo dodetalować dłoni tak jakbym chciał. W miejscu gdzie zazwyczaj są paznokcie a tutaj takie dołki będą nie zaduże pazury.

 

mutdlon.png

 

i cała ręka.

 

mutreka.png

 

Popracowałem też troszeczkę nad głową, ale w tym miejscu to chyba będę musiał trochę zmienić, bo jakoś tak mi ta głowa zbyt mało groźnie wygląda.

 

mutglowa.png

 

Pozdrawiam i zachęcam do krytykowania.

Napisano

To ja zacznę od nóg. w stosunku do tułowia są dużo za małe, tak potężny koleś powinien mieś solidną podstawę(stopy) no i oczywiście masę mięśniową(uda i łydki).

Ta sama zasada powinna tyczyć się rąk. A tak poza tym, to bardzo fajnie ci idzie.

Powodzenia w dalszej pracy.

Napisano

No to up. mały bo mały, ale up. Nie miałem ostatnio czasu na niego, jeszcze w między czasie pracka na Speeda, zrobiłem i poprawiłem kilka szczegółów. Stopy już nieco powiększyłem, ale co do reszty twoich rad i uwag OMAM to wezmę się za to jutro, i zobaczymy jak wyjdzie. No to na dziś to tyle. Enjoy, remember about C&C.

 

frontde.png

 

backtt.png

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Są jeszcze błedy ale w porównaniu z główką z pierwszego postu dużżży progres.Zwłaszcza głowa całkiem fajna.W ciałku się w paru miejscach pogubiłeś ale jeszcze powinno się dać poprawić.

 

Kaptury faktycznie przesadzone.Bicepsy balonowate i takie jakieś przyklejone na wierzchu,żle się łączą z barkami.Pod pachą między bicepsem a klatą nie tak.W biodrach i kroczu do poprawy.Uda-znowu mmięśnie naklejone na wierzchu balonów.Łydki ok.Stopy ok.Plecy płaskie.Tricepsy i łokcie bym poprawił,reszta przedramienia i dłonie całkiem dobrze.

Złaż na niższy subdiv i poprawiaj:)

 

 

Pozdr:)

Napisano

Zdążyłem wprowadzić kilka drobnych poprawek, ale upa na razie nie będzie. Wydłużyłem nogi i kilka drobnych rzeczy przesculptowałem. Dodałem trochę wysokości w miednicy, bo chyba o to chodziło w twojej uwadze plasti. Kaptur... kaptur miał być duży w zamierzeniu, ale jak wygląda tak strasznie to go trochę "odpompuję". Co do pleców to nie wiem jak to zrobić żeby było dobrze. Znalazłem sobie takie fajne zdjęcie pleców kulturysty z podpisami większości mięśni, trochę mały res, ale jest przydatne, i mimo to nie mogę tego zrobić tak żeby dobrze wyglądało. Jakaś mało ciekawa ta budowa pleców:p. Poszukam zaraz jakichś refek może znajdę coś dobrego. Uda... myślałem, że jest w porządku, ale poprawię. Będę miał teraz trochę mniej czasu na rzeźbę, bo muszę w te wakacje zarobić na tablet i zaczynam właśnie powoli ten plan realizować, co oznacza drastyczne zmniejszenie czasu na siedzenie przed kompem.

 

Dzięki za komenty i pozdrawiam, Kuba.

Napisano

Dzięki wielkie za refki OMAM na pewno skorzystam(leci +). Dziś późnym wieczorem pewnie wrzucę jakieś konkrety (to się jeszcze okaże).

A póki co wrzucam takie materiały pomocnicze które się mogą komuś przydać. Ja lubię mieć takie rzeczy pod ręką jak coś robię. :)

 

bodybuildersanatomychar.jpg

miesnieprzod.jpg

miesnietyl.jpg

muscleshumanbodyback.jpg

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Sory za post pod postem :/. Jak mówiłem późnym wieczorem up. Poprawiłem co nieco jak zresztą mam nadzieję widać na załączonych obrazkach. Nie mogę rozgryźć ud i pleców. Plecy poprawiłem ze zwykłej anatomicznej strony, spróbuję je jeszcze jakoś poprawić żeby nie wyglądały tak płasko. Uda mam nadzieję, że mniej bąbelkowate, chyba po prostu zrobię mniej wyrzeźbione, zarysuję mniej mięśni i zrobią się bardziej jednolite, ale to już nie dziś. No dobra zresztą oczy macie to sami zobaczycie. A i powiedzcie czy na tym materiale lepiej widać czy na poprzednim.

mutekfront.png

mutekback.png

mutekside.png

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Kontynuując ZBrush trening doszedłem do wniosku, że muszę odpocząć od tego napakowanego gościa i zrobić coś innego. I tym sposobem zrobiłem sobie treningową głowę. Enjoy.

 

geba1.png

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Według mnie to zejdź kilka sdiv niżej i wyciągnij ile możesz z każdego poziomu.

 

Trochę glutowato wyszło :) Wygląda jakby patrzył lewym okiem trochę w dół, a prawym w górę (prawa, lewa jak się patrzy na obraz).

 

Zejdź niżej i poprawiaj :) Pamiętaj o referkach.

Napisano

Porob troszke glowek ze zdjec i tak jak Vega mowi- po poziomach, no ewentualnie wiecej claya jesli od razu chcesz na najwyzszym jechac. Tak tez mozna i w sumie jak Ci lepiej rob, ale sam standart + smooth zawsze da ci mniejsze badz wiekasze ale jednak gluty:)

Napisano

Coś mi ostatnio motywacji i czasu brakuje i mało w ZB siedzę. Przy okazji uczę się rysować co też troszkę czasu mi zabiera.

Co do robienia z refek to jakoś mi to nie idzie. Staram się żeby wyszło podobnie do tego co mam na refce, ale za chorobę nie mogę wydobyć tego podobieństwa, dlatego rzadko robię coś z refek. Mimo tego chyba będę musiał zacząć bo jak mówicie bez tego ani rusz.

 

Na dzisiaj taki jakby uśmiechnięty dziadek. Trochę się porobiły takie nierówności w niektórych miejscach, ale mi się zachciało zacząć ZSketchem i taka a nie inna siatka się zrobiła :/.

 

zbrushdocumentc.png

[/url]zbrushdocument1.png

 

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Pocisnąłeś z anatomią :)

 

Pamiętaj o referkach. Ja np. wrzucam do ps z kryciem i porównuję moją wersje z referką.

Mogłeś zrobić to na niższym lvl. Pewnie o 2 mniejszym.

 

Z każdego sdiv ciśnij ile możesz. Pamiętaj, żeby nie robić np. nosa (jak zrobisz nos to masz już np. 5sdiv), później usta. Rób wszystko na jednym lv. Jak uznasz, że jest dobrze to wyżej i bardziej szczegółowo wszystko. Tak mnie uczyli i lepiej mi się tak robi. Chyba, że tak robisz to dobrze :)

 

Chociaż Morte w tutku skacze na ok. 5sdiv i zaczyna na takim :D

Napisano

Co do anatomii to zobaczyłem coś podobnego na jednym rysunku i bardzo luźno się na nim wzorowałem, i wyszło trochę bardziej bajkowo niż tak jakby to miło być naprawdę, więc anatomia też jest troszkę bajkowa.

Co do tego nakładania pracy na zdjęcie to w sumie fajna sprawa, może jutro jak będę miał czas to coś wydłubię i spróbuję tej metody.

Starałem się robić tak żeby każdy subdiv wykorzystać na maxa, ale czesto o czymś zapominałem, przechodziłem do następnego levela i po jakimś czasie musiałem wracać bo sobie przypomniałem, do tego ta siatka z zsketcha wcale mi nie pomagała, ale nie będę szukał głupich wymówek i lepiej wezmę się do roboty.

Napisano (edytowane)

Czas odgrzać temat i brać się do roboty.

Wprowadziłem kilka zmian w sculpcie mutanta i nie wiem czy brać się już za jakieś wdzianko czy poprawiać coś jeszcze. I takie pytane od razu jaiś detal na skórze itp dodać teraz czy po ustaleniu pozy?

Na razie daje turntable który zrobiłem dla zabawy a później dorzucę screeny jakieś. Wie ktoś może czy jest możliwość zrobienia turntable w ZB tylko tak żeby obiekt obrócił się dajmy na to 3 razy? Da radę to zrobić czy trzeba to po prostu poskładać taki filmik?

 

turntable

 

edit: screeny są szybciej niż myślałem enjoy.

 

mutantback.png

mutantfrontq.png

 

mutantside.png

 

 

Pozdrawiam Kuba.

Edytowane przez Cyanide
Napisano

Na górze masz movie w zb. Tam da się robić turntable tylko oczywiście ustawienie tego jest enigmatyczne ;p jak wszystko w zb. musisz o tym poczytać. Co do mutanta to ja bym jeszcze posiedział nad nogami. Cięzko też powiedzieć kiedy dość. W końcu robisz mutanta. Zwykle lepiej zaczynać od zwykłych ludzi. Wtedy obczajasz formę i możesz szaleć z jej mutacjami ;] detal lepiej jak dasz pozę. Trochę detalu jest też uwarunkowane od pozy. Jak zmarszczki w zgięciu łokcia jeśli ręka jest zgięta itp itd.

Napisano

Dzięki khatake, turntabla robiłem właśnie za pomocą movie w ZB, ale nie widzę tam nigdzie opcji, która by ustawiała ilość obrotów, chyba masz rację, będę musiał o tym gdzieś poczytać. Co do nóg to może jeszcze coś poprawię, ale nie będą to zmiany kolosalne, po lekkich poprawkach biorę się za pozę.

 

Ćwicząc dalej zabrałem się za głowę ze zdjęcia i oto jest sculpt. Na razie nie powiem kto to jest okaże się czy jest podobny, powiem tylko, że jest to pisarz i lingwista. C&C ile widziane.

 

render1.png

 

render2b.png

 

Pozdrawiam Kuba

Napisano (edytowane)

Hehe zgadłeś dostajesz 100 punktów i przechodzisz do finału. Fajnie, że poznałeś, ale jeżeli jest to tylko zasługa tego, że ma fajkę to niedobrze, bo chciałem uchwycić podobieństwo samej twarzy :D. Może poprawię go jeszcze troszeczkę bo teraz zauważyłem kilka rzeczy, których wcześniej nie dostrzegłem. Podobny jest w ogóle?

Dzięki za solucje dotyczącą obrotów(+).

 

Pozdrawiam Kuba.

Edytowane przez Cyanide
  • Like 1
Napisano

Dobra,dobra bez fajki tez podobny,tylko trzeba jeszcze doszlifować.Zwłaszcza od podbródka do ucha te zmarchy na szyi trzeba dopracować-w widoku z profila najbardziej sie rzucaja w oczy.

 

Pozdr:)

Napisano

Z racji, że miło mi się pracowało przy tym modelu postanowiłem go troszeczke dalej poza speed pociągnąć i poprawić kilka rzeczy.

 

overlorddet.png

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano (edytowane)

Zainspirowany konceptem wykonanym przez Sveena z CGhub'a, zacząłem dzisiaj robić Ogra. Dziś już nie mam siły do tego, ale jutro postaram się skończyć. Jakby się komuś chciało wynajdować i wytykać mi błędy w workflow to na moim blogu jest timelaps, byłbym wdzięczny. (link w podpisie). Później dodam do tego posta link z vimeo, tylko się zconvertuje filmik. Z góry dzięki za C&C.

 

edit:
http://vimeo.com/14901405 oto i jest link :]. Chyba troszkę lepsza jakość.

 

ogrep.png

ogref.png

ogres.png

 

Pozdrawiam Kuba.

Edytowane przez Cyanide
Napisano

spoko start, wlacz sobie perspektywe bedzie Ci sie realniej pracowalo ;) poza tym calkiem ok... profil nawet siedzi moglbys to wygladzic troche i jeszcze bardziej dociagnac pod koncept, nie musi byc 100% tak samo, ale jest kilka rzeczy ktore latwo poprawic np. ustawienie ucha, ksztalt glowy i zuchwy ;)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi chłopaki, Lee666 ząbki już są, tada!Czas na upa z dziś, do konceptu jest daleko, ale to nic :p Później dorzucę videło z dzisiaj na vimeo i bloga, dla zainteresowanych, chyba że takich nie ma. Starałem się conieco poprawić w bryle, jak mówiłeś KLICEK, ale nie wiem czy wyszło jak być powinno. Jakbyście mieli jeszcze jakieś fajne pomysł co tam ewentualnie poprawić, albo dodać to piszcie, chętnie poczytam co o tym myślicie.

 

ogrep.png

ogref.png

ogres.png

ogreb.png

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Wydaje mi się, że ma dość mocno zaburzone proporcje w stosunku do konceptu.

Co do reszty się nie wypowiem bo się nie znam, musisz czekać na fachowców ;P

Napisano

Tak proporcje zdecydowanie mocno zaburzone w stosunku do konceptu... ale jeżeli robisz własną wersję (co się chwali) to bardzo dobrze :) (gorzej, gdy miało wyjść tak pięknie, a wyszło... :P). W każdym bądź razie nie do końca rozumiem Twoj sposob sculptowania – wszystko jest tak bardzo „grubo ciosane”... tak jakby standardem (w połączeniu z niedokładnie wysmutchowaną siatką daje to efekt imo niechlujności :P). Więcej clay tubes :) (a i dam standart by się przydał, do akcentów bo pincha, [imho] też po macoszemu traktujesz). Kolejna rzecz – zmarszczki. To nad otworem gębowym, czy na czole to są zmarszczki mimiczne, musisz sobie zadać pytanie, w jaki sposób ten ork mógłby operować mimikom, żeby wytworzyć takie zmarszczki? Dodatkowo mostka nie ma, pojawił się rów między okiem a uchem a plecy... :) Nie zrozum mnie źle, na przykładzie Riddicka już pokazałeś, że potrafisz ładnie wydobyć bryłę, po prostu liczę, że z tym modelem będzie podobnie.

 

P.S nozdrza, zawsze wyglądają lepiej jak są grubsze (dlatego warto w środku przejechać inflate)

 

@RaVirr – nie trzeba być murarzem, żeby widzieć, że komin krzywo stoi :)

Napisano

Dzięki panowie za odpowiedzi. Wiem, że podobny do tego z konceptu to on nie jest, ale jak na początku coś skopałem w proporcjach, to wyszło na to, że zrobię swoją wersję ogra. andy_a, nie bardzo rozumiem, przy ogrze używałem prawie wyłącznie clay tubsa, tak jak radził Kirian bez alphy i z mniejszym focal shiftem, aczkolwiek zauważam, że wychodzi mi strasznie nie równo, często pojawiają mi się jakieś grudy i dołki nie wiadomo skąd, będę się starał z tym walczyć. Dem standarda używam jak robię jakieś zmarszczki, albo inne szczególiki, a pinch, rzadko mi się przydaje :D.

Starałem się go trochę wysmothować w miejscach gdzie było nierówno itp, w niektórych miejscach pomogło w niektórych nie, ale chyba czas żeby kończyć zabawę z panem ogrem bo i tak zabawiłem z nim dłużej niż sądziłem. Poprawiłem też zmarszczki o których mówiłeś, troszkę się zapędziłem z tym czymś co miał na czole, ale fajnie wyglądało :D. To chyba tyle chciałem napisać, jutro wracam do riddicka, może w końcu wrzucę coś do finished.

 

ogrerender.png

 

ogrezb.png

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

Hehe. Render zrobiony bardzo prosto w maxie. Mental ray, kilka światełek plane jako tło, prosty materiał SSS chyba fast skin z tego co pamiętam, kilka modyfikacji w materiale, i render gotowy. Fajnie że się podoba, jutro się biorę za Riddicka.

 

Pozdrawiam Kuba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności