Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Sculptris to darmowy program do "sculptingu". Jest to niezależna aplikacja działająca pod systemem Windows. O programie pisaliśmy jakiś czas temu, w momencie gdy autor udostępnił wersję testową programu. W tej chwili pojawiła się bardziej stabilna wersja tego programu.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1189

Edytowane przez Adek
  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a nie wiem, to chyba ten co kumpel mi ostatnio opowiadał, eh nie chce się odpalić, crash na wejściu no i cholera whitefulff'a nie ma żeby go usunąć jak radzą na forum, ani usuwanie wszystkich obrazków z materiałów oprócz 00defaulta też nie pomaga ;

Napisano

Nie. Nie pamiętam. Chyba nie był. Co prawda tez kojarze jeszcze inny darmowy program do sculptingu, ale ten jest robiony przez jedną osobę. W historii programu nie ma nic o tym, że wcześniej był wydawany pod inną nazwą.

Napisano (edytowane)

Wszystko dziala bardzo ladnie. Sprawdzalem jakas bardzo wczesna wersje i byla do niczego wlasciwie a teraz calkiem calkiem. Na razie chyba jako szybki, maly szkicownik 3D ale cos mi sie wydaje ze zostanie u mnie na dluzej.

 

[edit]

Poki co nie udalo mi sie zmusic go do takiego selektywnego dodawania geometrii na importowanej bazie z obj. Komus to dziala?

Edytowane przez Nezumi
Gość Morte
Napisano

Nezumi- no a jak podkrecisz suwaczek detail na maxa w grab brushu to nie dziala? u mnie jak ta lala.

Ogolnie swietna koncepcja z tym adaptywnym dopasowywaniem sie geometrii, duzo lepsze moim zdaniem niz jakies cuda z ZSpheres2. Bardzo milusi programik, aczkolwiek troszke interfejs mi nie siedzi, jakis taki przefajnowany.

Napisano

kurcze też bym chciał stestować.

ale

"Failed to init extensions.

New graphic might help."

+stestowane tricki z forum i pozamiatane...

Napisano

Program naprawdę fajnie się zapowiada ale zbrush to jeszcze nie jest. Naprawdę czuć plastelinkę:) Grab tool fajnie działa.

Napisano (edytowane)

Morte - o, dzieki! Teraz dziala bez problemu!

Do zet kulek bym nie porownywal ale ja jestem fanboyem Zbrusha :D

 

Jako ktos, kto ze zwyklym CSSem sie zmaga jak z misja zalogowa na Marsa, nie ogarniam jak jeden czlowieczek moze takie cuda sam pisac :D Wielki respekt dla takich ludzi - tym wiekszy ze udostepniaja godziny ciezkiej pracy za friko.

 

Z uwag to przydalaby sie wieksza wydajnosc. Juz nie bede porownywal do Zbrusha czy Mudboxa ale w Blenderze bez problemu pracuje sie na moim sprzecie przy ponad 6 milionach poly a sculptris juz zaczal haczyc przy podzieleniu do jakichs niecalych 1.7m trisow. Przy probie kolejnego podzielenia wywalil sie po prostu.

Ale skoro juz o ilosci trisow mowa - kapitalny wynalazek z tym reduce brushem.

Edytowane przez Nezumi
Gość Morte
Napisano

Nezumi,alez ja tez jestem fanboyem i lubie funkcjonalnsc zkulek pierwszych, tylko ze zs2 nie zdaja egzaminu po prostu... Bylo pare mniej lub bardziej udanych eksperymentow na poczatku ale teraz jakos sie tego nie widzi.

[Edit] o kurcze! Fajnie sie dzieje. cieszy mnie to bardzo ze blenderek cos takiego dostaje. =D

Napisano

Ulfar999 - dzieki za linka - wczoraj zerkalem na blender nation i nic ciekawego nie widzialem a tu takie cuda na patyku :D A jeszcze w komentarzach czytam o jakims automatycznym retopo planowanym na google summer of code. Oj dzieje sie dzieje.

 

Morte - ja cholernie lubie szkice a zkulki2 daja mi taki szkicownik 3D. Podobaja mi sie ale moglbym bez nich zyc. Nie mam tez nic przeciwko takiemu jak tu rozwiazaniu - zapewne kwestia przyzwyczajenia. Wciaga mnie to malenstwo :D

Napisano

Nezumi

Na razie nie ma co świętować, bo trzeba czekać aż to wszystko skończą, ale remesh który przyda się przy sculptingu to tylko czubek góry lodowej tegorocznego GSoC :)

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/GSoC/2010/Proposals

 

Co do automatycznego dodawania geometrii, to jestem ciekaw jak to wygląda. Można sculptować bez tego a potem włączyć? Nie chce by mi to kaszaniło siatkę zanim nie wejdę w detal. Sam nie mogę przetestować więc xD

Gość i-riss
Napisano (edytowane)

bardzo fajny, prosty intuicujny, pieknie exportuje obj do xsi.

Ciekaw jestem jak tylko mozna wrzucic to jako displacement, pewnie trzeba uzyc jakiegos innego softu?

Kurcze nie łyka trisów ;(

Edytowane przez i-riss
Napisano

Mnie się program "wywala" na moim domowy komputerze, zaraz przy starcie .Przetestowałem sposób jak temu zaradzic podany na stronie sculptris,ale nie działa.Ma ktoś może podobny problem i pomysł jak temu zaradzic,bo program, testowałem na innym kompie i spodobał mi się

Napisano

n-pigeon - ta ja na razie czekam na ten nieszczesny Blender 2.6. Kupili mnie tym darmowym sculptem ktory w dodatku maja zamiar rozwijac ;) Zupelnie przestal mi sie podobac projekt Sintel - jako pokaz co mozna zrobic spoko ale wychodzi z tego jakies takie udawanie anime, postac malego smoczka wybitnie mi sie nie podoba.. Szkoda troche ale pewnie to kwestia gustu. Niektorym podobala sie fabula BBB wiec i tu pewnie nie zabraknie ochow i achow. Bardzo fajnie jednak, ze dzieki temu projektowi rozwija sie sam program.

 

Co do sculptu - bylby genialny gdyby dalo sie laczyc meshe jak dwa kawalki gliny, jak metaballs lub cos w tym guscie - oto nowe wyzwanie dla programistow ;)

A odpowiadajac na twoje pytanie bo zdaje sie nikt tego nie zrobil - od wczoraj sie nie bawilem sculptrisem ale z tego co widzialem to nie - nie da sie sculptowac bez podzialu, jednak bez paniki - mozesz w kazdej chwili uzyc wspomnianego przeze mnie "reduce brush" ktory robi dokladnie to co sugeruje nazwa - upraszcza geometrie. Dziala to kapitalnie a przy okazji odwracajac jego dzialanie mozna zagescic sobie siatke gdzie nam sie spodoba. Swietny wynalazek. Tak wiec jak nie chcesz miec na tyle glowy 120k trisow to po prostu traktujesz ja tym brushem i upraszczasz ja - calkiem ladnie zachowuje detal. Poza tym jest przycisk "reduce selected" ktorym mozesz redukowac badz zaznaczona partie obiektu badz caly obiekt (jesli nie zaznaczysz niczego). Daje rade - fajny szkicownik 3d.

Napisano

@ Nezumi

Dzięki za odpowiedź :)

Łączenie dwóch obiektów w jeden jest chyba możliwe w voxel sculptingu, ale nie jestem pewien, ale tam to nawet dziury na wylot możesz zrobić :)

 

Sintel to film dlatego jednym się spodoba, innym nie, ale dzięki temu projektowi doszło do Blendera mnóstwo większych lub mniejszych perełek. Nie wiem czemu, ale na stronie gdzie są demonstracje nowych funkcji w 2.5 pokazują tylko ich część... może przy następnej becie to uzupełnią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności