Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Właśnie coś nie czułem tych proporcji dlatego wrzuciłem tutaj, może mnie ktoś konkretnie opieprzyć gdzie i co powinienem poprawić ;) ? byłbym wdzięczny bo już mam oko zmęczone od tego modelu i nawet patrzenie na foty mi już mało mówi. Z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Wyświetleń 216,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@No]2 wrzuć zrzut z kilkoma ujęciami (np. profil, od przodu i 3/4; ustaw sobie model w zburshu, potem shift + S i ustaw kolejny widok; żeby wymazać zrzuty ctrl + N). jak dłubiesz, to włącz sobie perspektywę (knefel 'Persp' po prawej). Co leży...: brak żuchwy i proporcje (głównie oczy), uszy za wysoko i wystające mięśnie mostkowo-obojczykowo-sutkowe (nazwa za Wikipedią, bo ja się na anatomii nie znam). Do tego fałdy (mięśnie?) przy kącikach ust nie idą do góry jak u w Twojej pracy, tylko w dół i na zewnątrz (zobacz wyżej pracę Marqusona). Głowa w orto wydaje sie zdecydowanie za szeroka (może to przez te oczy).To tyle co mogę wtrącić od siebie. Wrzuć inne ujęcia.

Btw. Zbrush, jeśli nie masz przyzwoitej bazy, albo niezbyt sobie jeszcze radzisz spowoduje, że osiwiejesz z nerwów, bo narzuca ograniczenia związane z topologią. Sculptris z kolei, dostosowuje się dynamicznie do tego co robisz i nie narzuca Ci takich ograniczeń. Dlatego też, póki nie czujesz się pewnie (jeśli chodzi o formę, proporcje, etc.), to lepiej żebyś dłubał w sculptrisie. Chyba, że masz dobrą bazę i nie dłubiesz z kulki (albo z Zkulek), wtedy rób jak CI wygodniej. pozdr.

Edytowane przez lukanus

Napisano

Będę musiał przywyknąć, Zbrush gniecie możliwościami, wygoda pracy na subtoolach to jest jednak dobra sprawa, sprawnie chodzi, alphy etc fajnie pracują. Faktycznie jednak boli viewport, te zoomowanie ( każdy na nie narzeka :P ) troszkę odciąga uwagi od całości. Co do ujęć, postaram się poprawić co tam napisałeś i coś wrzucę. No i muszę obczaić jak panowie tworzą brwi, włosy etc. Dzięki za krytykę.

 

 

___

 

UP : Wohohoh no z tą perspektywą to faktycznie, teraz widzę jak na dłoni jakie jajo mi wyszło :D

 

___

 

UP 2 : Poprzedni model był tak zbugowany, że postanowiłem rozpocząć od nowa, i oto kwestia, jak stoją proporcje ? chce wiedzieć by ewentualnie poprawić póki nie wchodzę głęboko w detal itd, teraz mogę jeszcze wszystko z sumieniem pozmieniać jak coś ;)

 

___

 

UP 3 : małe poprawki, nikt się nie odezwał to czekać nie będę ;) btw, wzorowane na pewnej hollywoodzkiej postaci ;)

 

 

____

UP 4

upjakis.png

Edytowane przez No]2

Napisano

Ok, myślę, że to przed ostatni up tej bazy, bo robię mały wip w tym wątku :D 41532270.png

 

____

 

UP 2 : To by było na tyle, może jeszcze to ruszę, ale na razie zostawiam żeby nie przekombinować. Pozdrawiam i już nie spamuje topicu :D

81670923.png

33733601.png

Edytowane przez No]2

Napisano

mister wpisz - jeśli Ci się oczywiście chce- w google: face proportions.

dałeś znowu jeden widok i chyba znowu w orto. jeśli już dajesz jedno ujęcie, to przynajmniej wrzuć z 3/4 i może z perspektywą.

Bruce (jeśli to on) ma troszkę za małe oczy i położone za wysoko, jest za szeroki na wysokości kości policzkowych i uszu i za wąskie usta. zobacz jak się układają mięśnie/ tłuszcz/ fałdy skóry w okół ust (piję do tych kącików, o których Ci pisałem wcześniej). chyba przegiąłeś z grdyką, bo się mocno odznacza,ale od przodu niewiele da się stwierdzić. ma tez nieco przykrótką szyję. jeśli możesz, to wrzucaj więcej niż jedno ujęcie (shift+s, żeby zrobić snapshota), bo ciężko jest cokolwiek więcej napisać. potem się możesz dziwić, że nikt nic nie odpisuje. nie widać jak dużą/ długą ma głowę, gdzie/ jak daleko ma uszy, o nosie praktycznie nic nie wiem, co ze szczęką i żuchwą, itd. pozdr.

Napisano

Co do proporcji, to fakt, może dalej nie jest dobrze, ale ciągle walczę, od razu wszystkiego nie poprawię i się nie nauczę. Grdykę poprawię, a ujęcia już rzucam, sekunda. I dzięki za krytykę, cenie sobie.

 

 

____

Myślę, że teraz ujęcie będzie dobre do szerszej krytyki. Pozdrawiam.

allsb.png

Edytowane przez No]2

Napisano

No]2 detal zacny ale oczy i usta powinny być jeszcze raz takie jak są wielkościowo.

 

 

 

pannaall.jpg

Znowu sculptris + mysz

Napisano

Marqson, solidne te Twoje skrobanki. podziwiam, że chce ci się dłubać myszką, i że tak dobrze Ci to wychodzi. to trochę jak malowanie stopami (co niektórzy to potrafią).

 

No]2, tak jak Ci wyżej napisano. Popraw oczy i usta. Leży topo w okół oczu (oczodół), nos wbija się w czoło, tj. brak nasady. Zdecydowanie popraw grdykę, wystarczy ją lekko zaznaczyć, bo teraz wygląda jakby miał tam dziurę, albo jak człowiek z rakiem krtani. Niepotrzebnie się zapędzasz w detal, kiedy forma i proporcje nie są jeszcze gotowe.

 

"[...] ale ciągle walczę, od razu wszystkiego nie poprawię i się nie nauczę."

 

jasna sprawa. wydaje mi się jednak, że to kwestia przede wszystkim obserwacji. popatrz na swoje sculpty i porównaj je z referencjami, z których korzystasz (a jeśli nie korzystasz, to poszukaj jakichkolwiek głów na google, albo popatrz do lustra). pozdr.

Edytowane przez lukanus

Napisano

No]2 Nie męcz tyle czasu tej jednej głowy, chyba, że bardzo Ci zależy żeby tę właśnie głowę doprowadzić do zacnego końca. Okolice szyi są IMO dziwne, uszy powinny być mniej płaskie, trochę większe usta i oczy i byłoby dobrze. Radzę Ci zacząć nową głowę i skrobać od nowa, więcej i szybciej będziesz się uczył moim zdaniem.

 

Marqson Fajna ta pani, chciałbym tak potrafić.

 

lukanus Oooo nie przesadzaj, malowanie stopami a sculpt myszą to chyba nie ta sama półka. Do myszy da się przyzwyczaić, sam tak sculptuje, może wyniki nie są porażające, ale pracować się da. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. :]

 

Pozdrawiam Kuba.

Napisano

@jacenty obrazki się nie wyświetlają.

 

 

Testy matcapów na speedowej główce

teeth-col_hphxraq.png

 

Który najlepszy ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

@slowiak: 1, 2, 3 i 5

 

ode mnie takie cuś. miało iść do speedsculptingu, ale wyszło słabo i troszkę bez pomysłu, więc wrzucam tutaj (sculptris, jakieś 3h +- 20min).

 

demo1.jpg

 

pozdr.

Edytowane przez lukanus

Napisano

Dzięki panowie.

 

@lukanus mocno przekombinowane, ale poroże czadzik.

 

Pozdrawiam.

Napisano

takie coś z kulki, miał to być moher w hełmie ale wyszło jak wyszło ( Widok z perspektywy):

moher.jpg

salut.

Napisano

Ok, ponownie wrzucam model z pytaniem jak to widzicie, mam nadzieję, że jest jakiś progress : que.png

Napisano

jest duży progres. uszy nieco za wysoko i trochę głowa za długa/ za duża, ale zdecydowanie idziesz w dobrym kierunku. no i wreszcie wrzuciłeś kilka ujęć w jednym zrzucie... ;)

Napisano

OK, dostosowałem się do Twoich porad, jak wszystko jest ok, lub przynajmniej wymaga tylko drobnych poprawek to zabieram się do rzeźbienia ;)

workout.png

Napisano

równy typ! wygląda na poczciwego, szkoda że jest katem. chyba że to drwal

 

p.s. szkoda, że obrazek niewielki, kompresja zżarła detal a chciałoby się dokładniej przyjrzeć twarzy

Edytowane przez polka dot

Napisano

bardzo fajne, koles z gatunku tych, ktorych kocha tylko mama.

Napisano

nom, to była kompresja. teraz już nie wydaje się tak miły. świetny sculpt, bardzo fajne proporcje. coś skaszaniło się przy zębach w spódnicy

Napisano

@bom bom - zaiste zacny ten sculpt.

Napisano

Troszkę mi się nie podobają przegięte dłonie ale reszta jest super. Sculpt z charakterem.

Napisano

witam postaram się tu częściej coś wrzucać :)

praca na Speedsculpting

 

attachment.php?attachmentid=76985&d=1294702604

Napisano

Przegięty detal i średnia główna bryła. Koncept z dwiema głowami nawet spoko.

Napisano

Ja myślę, że nie tyle co przekombinowany co niedopracowany, sam pomysł, żeby zrobić '2 twarze' w demonie myślę, że jest bardzo fajny. Popracować nad tym detalem i proporcjami, dodać skórze czy co tam ma jakąś fakturę i mogłoby to jakoś wyglądać ;)

Napisano

num może miejscami detal leży ale to przez pośpiech, jeszcze coś takiego z dziś

attachment.php?attachmentid=76997&d=1294759481

Napisano

Deko za szybko wskakujesz na wyższe subdivy, popracuj bardziej nad bryłą, a przechodząc powoli na coraz wyższe levele dopieszczaj detal. Jednak jak mówiłem - pierwsze bryła, potem detal. Pozdro.

Napisano

Pierwszy z-szkic,dlubany juz w MB.

Mial byc Demon!-a wyszla zwyczajna bestyja:D

..tak czy inaczej,stworzonko o najmniej funkcjonalnym porozu i zebiskach...

zsketch.jpgsklad3z.jpg

Edytowane przez miszczualmavera

Napisano

Trochę gęsto, ciężko mi się patrzy na to ^^ Ale ogólnie spoko, sam muszę obadać sZkicownik :) - a tu mój shit :

zzzqp.png

Napisano

Dzięki bardzo, fajnie, że jakoś idzie do przodu :) A tutaj dzisiejsza robota, można było to jeszcze pomordować, ale mam parę rzeczy do zrobienia i wrzucam rezultat na chwilę obecną : 90974692.png

33991076.png

Napisano

niepotrzebnie zgadujesz, bo akurat w temacie zmarszczek referencji jest aż nadto :) wystarczyło wpisać w google: old man, wrinkles.

Napisano

Posiedzę i poprawię to ale czas widzę, że będzie dopiero w następnym tygodniu więc ew poprawiony model zaprezentuje za jakiś czas. Tak czy siak tylko zmarszczki pod oczami chyba poprawię, reszta wydaję mi się w miarę do przegryzienia. No chyba, że nie przejdzie :P Pozdrawiam.

Napisano

Mnie ucho nie pasują :) Takie dziwne. Lepiej niż w poprzednich, ale jeszcze czegoś brakuje :)

Napisano

moniewskisculpt.jpg

 

Pierwsza praca w mudboxie. Robione w ramach nauki softu, jakieś 2 godzinki na zajęciach. Na początku chciałem wywalić kompa przez okno ale przy głaskaniu modelu na większym podziale mudbox jest dla mnie nawet spoko. Mimo to nie czuje tego softu. Zostaje przy zecie.

 

goblinh.jpg

 

Nigga goblin, takie se w 2h. Testowałem basemesha.

Edytowane przez Monio

Napisano

Ihmo ja się przesiadałem z mudboxa, którego uważałem za imba wygodnego, potem poznałęm sculptrisa, który go miażdżył, a teraz najchętniej pracuje na zetce, która deklasuje te wszystkie programy płynnością, niezawodnością i możliwościami :)

Napisano

bym polemizowal z niezawodnoscia zty;)

Napisano

W moim przypadku znacznie mniej crashowania niż przy pozostałych programach, no ale też zależy kto w ilu % go wykorzystuje, więc nie będę się kłócił. Inna historia, że x64 by się zdało ;)

Napisano

dłubanie w zkulkach z wczorajszego wieczera, czyli zmagań z anatomią początek. dużo zmyślania, mało patrzenia na referencje i dlatego jest jak jest. ale to na start, żeby wiedzieć gdzie się jest.

 

moz-screenshot.pngmoz-screenshot-1.pngmonstro1.jpg

 

pozdrawiać.

Napisano

Ryło zacne lukanus. Takoż szyja, kark, ramiona, triceps oraz plerki. Nie bardzo dłonie jakieś takie kluskowate (nie widać czy ma przeciwstawny kciuk) kaloryfer trochę ma chyba jakąś nieprzemyślaną za mocną bruzdę ale to może zależeć od referek, jak takiego nie widziałem, No i za mocne wcięcie przy łączeniu naramiennego i bicepsa.

Napisano

Poza tym co do palca 'środkowego' to imo nie powinien być podzielony, a jak już to nie tak. Środek wygląda jak 2 palce połączone ze sobą, a zakończenie wygląda jak 1 spójny palec, więc coś nie halo ;) Szyja mi się podoba, szczególnie okolice grdyki. Sutki natomiast wyglądają jak zakrętki od butelek :P Co do całości to ostatnio podobają mi się Twoje stworki szczególnie podoba mi się występ w speedsculptingu (2 model). Pozdrawiam.

Napisano

Chłopaky a nie zna ktoś dobreo sposobu na zrobienie w zkulkach porządnego szkicu rączki i nóżki? Z normalną topologią to można zrobić 3 palce niestety. Zazywaczaj pracuje na basemeshu ale na zkulkach fajnie widać proporcje:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności