Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Lukanus źle podpowiadasz. Zobacz ile twarzy uciąłeś. Twarz właśnie była spoko. Dołóż jakieś prowizoryczne włosy i uszy to zobaczysz.

 

Modelując kompletnie z bani ciężko ocenić proporcje - szczególnie na łysolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Monio widać że kobieta tylko dorób uszy. Co do poprawek lukanusa to na prawdę jak byście zobaczyli skany głów to co druga kobieta jest mniej kobieca. Na kompletny wygląd składa się dużo elementów których tu brak a jak ktoś nie widzi że to kobieta to trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Twoje zmiany jeszcze dodają kobiecości w rozumieniu ogólnych kanonów, dziwi mnie tylko jak ktoś piszę że wygląda jak klasztornik. Jakie cechy wyglądu są charakterystyczne dla klasztornika że tak z ciekawości zapytam? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio: A dorzuć do tego włosy i powiedz czy jest dziewczęco. Nie wiem jak ty ale dla mnie to jest zwykła deformacja. Kiedy rzeźbi się busty to każdy zmienia punkt widzenia przez brak reszty ciała i włosów, przez co wszyscy w kółko powtarzają te same błędy. Twarz wydaje się za duża, bo masz w główie swoje utarte proporcje. Kiedy skupiasz się na twarzy mózgoczaszka zawsze wydaje się za mała, a normalny kształt żuchwy bez włosów wydaje się szczęką schwarzenegera. Ciężko się przestawić nawet jeżeli dobrze znasz anatomię bo człowiek nie jest opatrzony z łysymi kobietami. Takich błędów jest wiele - jak się rozejrzysz to niemal wszystkie speedowe busty mają za długie szyje i malutkie ramiona.

 

Jak nie jesteś pewien to dorysuj na szybkiego włosy w PS. Rozwieje to wątpliwości co do proporcji.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z włosami bardziej podchodzi ta oryginalna wersja bez przeróbek.Od razu mi sie pare innych rzeczy rzuciło w oczy,z profila zwłaszcza, widać że twarz jest za płaska,trzeba wyciągnąć do przodu.Nawet jak to ma być azjatka to i tak jest o wiele za płasko.Gałka oczna jest o połowe za duża,przez to cały oczodół i powieka są nienaturalne i trochę brak kości wokół oczodołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna powieka myślę, że powinna się kończyć tam gdzie dolna, a je "fałdki' możesz puścić w ten sposób jak zrobiłeś. poza tym fajnie, może profil bym podciągnął bo wygląda jakby miał troszkę nienaturalnie wystawioną(w sensie do przodu) głowę, ale to już czepianie się. Generalnie ładnie Ci to idzie ostatnio:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to przeskaluj sobie czachę bo jest za długa. Żuchwa i nos za badzo do przodu IMO tworzą niepotrzebnie "mordkę."

Proporcje muszą być rzeźbione bez perspektywy bo zbrush oszukuje. Wrzucisz potem do maxa i klops.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dodasz włosy, to wersja przy której obstaje Lucek wciąż prezentuje się mniej kobieco

 

eoGri.jpg

Stary wymiatasz. ;D

 

Lucek, lukanus, mafida- Wielkie dzięki za rady. Chyba jednak przed robieniem główek do moich postaci postudiuje anatomie głowy (ecorche) w zbraszu. Jeszcze czuje za małą powtarzalność moich efektów i za wiele rzeczy mi wychodzi z przypadku.

Co do Kurylenko czy jak jej tam to folder z jej zdjęciami zagościł w moim katalogu Reference. ;) Piękna laska i chyba faktycznie miło by było pójść ze sculptem w tą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No]2: mam wrażenie, że zmarszczki nie wynikają z tego że gdzieś tam pod skórą grają mięśnie twarzy, działasz na warstwach? zmarszczki fajnie wychodzą gdy "blendujesz" kilka warstw razem.

 

taki dzisiejszy poobiedni ode mnie:

 

47017395.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dodajesz detal tylko tam, gdzie jest to konieczne. A tak na poważnie to takie różne cieliste kształty trzeba rzeźbić dosyć wyraźnie a nie na ślepo wygładzać. Na zbrushcentral w galerii jest tego trochę, obejrzyj. Jak już ucinasz nogi to utnij je clipping brushem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indian im wcześniej zrozumiesz ze ludziska mają powieki tym lepiej dla Twoich prac :D

Weź jakąś refkę, może być dowolne zdjęcie człekokształtnego z neta i spróbuj zrobić wszystko tak jak na tej refce. Takim sposobem podłapiesz jak poszczególne elementy twarzy mogą wyglądać. Przy następnym speedzie użyj innej refki żeby nie popaść w schematy i powtarzalność.

Przy robieniu okolic nosa i policzków musisz wziąć pod uwagę budowę czaszki bo masz tam bardzo gładkie wypukłe powierzchnie.

Na pierwszej lepszej refce zobaczysz też że dół nosa nie jest taki płaski. Na Twoim modelu wygląda jak oparty o blat stołu ;)

No i oczy masz ewidentnie za duże. Chodzi mi o wielkość gałki ocznej.

 

Liczę że się ogarniesz i następnym razem będzie lepiej :D

Powodzenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kruku super czacha :)

@Bany1991 główka stworka świetna, popracuj troszkę jeszcze nad jego tyłkiem i rękami , bo to chyba najsłabsze części Ufoludocośa :)

 

kobieta 3-4h

 

F9KRG.jpg

 

 

i jeszcze baza, z ktorej ostatnio wszystko robię :)

 

9t1QR.jpg

 

salut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

Dużo lepiej z tym smuklejszym nosem. Ale zacznij robić z innej refki bo wydaje mi się że ciągle dajesz tą samą głowę.

moja stara głowa szybcikiem w sculptrisie i final w zetce:

Klik na img większa rozdziałaka.

finsm2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności