No]2 Napisano 26 Grudzień 2010 Napisano 26 Grudzień 2010 Właśnie coś nie czułem tych proporcji dlatego wrzuciłem tutaj, może mnie ktoś konkretnie opieprzyć gdzie i co powinienem poprawić ;) ? byłbym wdzięczny bo już mam oko zmęczone od tego modelu i nawet patrzenie na foty mi już mało mówi. Z góry dzięki.
lukanus Napisano 26 Grudzień 2010 Napisano 26 Grudzień 2010 (edytowane) @No]2 wrzuć zrzut z kilkoma ujęciami (np. profil, od przodu i 3/4; ustaw sobie model w zburshu, potem shift + S i ustaw kolejny widok; żeby wymazać zrzuty ctrl + N). jak dłubiesz, to włącz sobie perspektywę (knefel 'Persp' po prawej). Co leży...: brak żuchwy i proporcje (głównie oczy), uszy za wysoko i wystające mięśnie mostkowo-obojczykowo-sutkowe (nazwa za Wikipedią, bo ja się na anatomii nie znam). Do tego fałdy (mięśnie?) przy kącikach ust nie idą do góry jak u w Twojej pracy, tylko w dół i na zewnątrz (zobacz wyżej pracę Marqusona). Głowa w orto wydaje sie zdecydowanie za szeroka (może to przez te oczy).To tyle co mogę wtrącić od siebie. Wrzuć inne ujęcia. Btw. Zbrush, jeśli nie masz przyzwoitej bazy, albo niezbyt sobie jeszcze radzisz spowoduje, że osiwiejesz z nerwów, bo narzuca ograniczenia związane z topologią. Sculptris z kolei, dostosowuje się dynamicznie do tego co robisz i nie narzuca Ci takich ograniczeń. Dlatego też, póki nie czujesz się pewnie (jeśli chodzi o formę, proporcje, etc.), to lepiej żebyś dłubał w sculptrisie. Chyba, że masz dobrą bazę i nie dłubiesz z kulki (albo z Zkulek), wtedy rób jak CI wygodniej. pozdr. Edytowane 27 Grudzień 2010 przez lukanus
No]2 Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 (edytowane) Będę musiał przywyknąć, Zbrush gniecie możliwościami, wygoda pracy na subtoolach to jest jednak dobra sprawa, sprawnie chodzi, alphy etc fajnie pracują. Faktycznie jednak boli viewport, te zoomowanie ( każdy na nie narzeka :P ) troszkę odciąga uwagi od całości. Co do ujęć, postaram się poprawić co tam napisałeś i coś wrzucę. No i muszę obczaić jak panowie tworzą brwi, włosy etc. Dzięki za krytykę. ___ UP : Wohohoh no z tą perspektywą to faktycznie, teraz widzę jak na dłoni jakie jajo mi wyszło :D ___ UP 2 : Poprzedni model był tak zbugowany, że postanowiłem rozpocząć od nowa, i oto kwestia, jak stoją proporcje ? chce wiedzieć by ewentualnie poprawić póki nie wchodzę głęboko w detal itd, teraz mogę jeszcze wszystko z sumieniem pozmieniać jak coś ;) ___ UP 3 : małe poprawki, nikt się nie odezwał to czekać nie będę ;) btw, wzorowane na pewnej hollywoodzkiej postaci ;) ____ UP 4 Edytowane 28 Grudzień 2010 przez No]2
No]2 Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 (edytowane) Ok, myślę, że to przed ostatni up tej bazy, bo robię mały wip w tym wątku :D ____ UP 2 : To by było na tyle, może jeszcze to ruszę, ale na razie zostawiam żeby nie przekombinować. Pozdrawiam i już nie spamuje topicu :D Edytowane 29 Grudzień 2010 przez No]2
lukanus Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 mister wpisz - jeśli Ci się oczywiście chce- w google: face proportions. dałeś znowu jeden widok i chyba znowu w orto. jeśli już dajesz jedno ujęcie, to przynajmniej wrzuć z 3/4 i może z perspektywą. Bruce (jeśli to on) ma troszkę za małe oczy i położone za wysoko, jest za szeroki na wysokości kości policzkowych i uszu i za wąskie usta. zobacz jak się układają mięśnie/ tłuszcz/ fałdy skóry w okół ust (piję do tych kącików, o których Ci pisałem wcześniej). chyba przegiąłeś z grdyką, bo się mocno odznacza,ale od przodu niewiele da się stwierdzić. ma tez nieco przykrótką szyję. jeśli możesz, to wrzucaj więcej niż jedno ujęcie (shift+s, żeby zrobić snapshota), bo ciężko jest cokolwiek więcej napisać. potem się możesz dziwić, że nikt nic nie odpisuje. nie widać jak dużą/ długą ma głowę, gdzie/ jak daleko ma uszy, o nosie praktycznie nic nie wiem, co ze szczęką i żuchwą, itd. pozdr.
No]2 Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 (edytowane) Co do proporcji, to fakt, może dalej nie jest dobrze, ale ciągle walczę, od razu wszystkiego nie poprawię i się nie nauczę. Grdykę poprawię, a ujęcia już rzucam, sekunda. I dzięki za krytykę, cenie sobie. ____ Myślę, że teraz ujęcie będzie dobre do szerszej krytyki. Pozdrawiam. Edytowane 29 Grudzień 2010 przez No]2
Marqson Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 No]2 detal zacny ale oczy i usta powinny być jeszcze raz takie jak są wielkościowo. Znowu sculptris + mysz
No]2 Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 No widać, widać różnicę między twoimi proporcjami a moimi :) Postaram się podłapać. W sumie to powinienem zacząć od normalnej mimiki, bo wychodziłem od tego zdjęcia, http://gossipario.com/wp-content/uploads/2010/05/kinopoisk.ru-Bruce-Willis-582955.jpg a tu ma taką ciekawą minkę ;p Btw fajna szyja :D
lukanus Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 (edytowane) Marqson, solidne te Twoje skrobanki. podziwiam, że chce ci się dłubać myszką, i że tak dobrze Ci to wychodzi. to trochę jak malowanie stopami (co niektórzy to potrafią). No]2, tak jak Ci wyżej napisano. Popraw oczy i usta. Leży topo w okół oczu (oczodół), nos wbija się w czoło, tj. brak nasady. Zdecydowanie popraw grdykę, wystarczy ją lekko zaznaczyć, bo teraz wygląda jakby miał tam dziurę, albo jak człowiek z rakiem krtani. Niepotrzebnie się zapędzasz w detal, kiedy forma i proporcje nie są jeszcze gotowe. "[...] ale ciągle walczę, od razu wszystkiego nie poprawię i się nie nauczę." jasna sprawa. wydaje mi się jednak, że to kwestia przede wszystkim obserwacji. popatrz na swoje sculpty i porównaj je z referencjami, z których korzystasz (a jeśli nie korzystasz, to poszukaj jakichkolwiek głów na google, albo popatrz do lustra). pozdr. Edytowane 30 Grudzień 2010 przez lukanus
Cyanide Napisano 31 Grudzień 2010 Napisano 31 Grudzień 2010 No]2 Nie męcz tyle czasu tej jednej głowy, chyba, że bardzo Ci zależy żeby tę właśnie głowę doprowadzić do zacnego końca. Okolice szyi są IMO dziwne, uszy powinny być mniej płaskie, trochę większe usta i oczy i byłoby dobrze. Radzę Ci zacząć nową głowę i skrobać od nowa, więcej i szybciej będziesz się uczył moim zdaniem. Marqson Fajna ta pani, chciałbym tak potrafić. lukanus Oooo nie przesadzaj, malowanie stopami a sculpt myszą to chyba nie ta sama półka. Do myszy da się przyzwyczaić, sam tak sculptuje, może wyniki nie są porażające, ale pracować się da. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. :] Pozdrawiam Kuba.
Gość fishinthewater Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 @jacenty obrazki się nie wyświetlają. Testy matcapów na speedowej główce Który najlepszy ? Pozdrawiam.
lukanus Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 (edytowane) @slowiak: 1, 2, 3 i 5 ode mnie takie cuś. miało iść do speedsculptingu, ale wyszło słabo i troszkę bez pomysłu, więc wrzucam tutaj (sculptris, jakieś 3h +- 20min). pozdr. Edytowane 5 Styczeń 2011 przez lukanus
Gość fishinthewater Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Dzięki panowie. @lukanus mocno przekombinowane, ale poroże czadzik. Pozdrawiam.
indian Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 takie coś z kulki, miał to być moher w hełmie ale wyszło jak wyszło ( Widok z perspektywy): salut.
No]2 Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Ok, ponownie wrzucam model z pytaniem jak to widzicie, mam nadzieję, że jest jakiś progress :
lukanus Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 jest duży progres. uszy nieco za wysoko i trochę głowa za długa/ za duża, ale zdecydowanie idziesz w dobrym kierunku. no i wreszcie wrzuciłeś kilka ujęć w jednym zrzucie... ;)
No]2 Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 OK, dostosowałem się do Twoich porad, jak wszystko jest ok, lub przynajmniej wymaga tylko drobnych poprawek to zabieram się do rzeźbienia ;)
polka dot Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) równy typ! wygląda na poczciwego, szkoda że jest katem. chyba że to drwal p.s. szkoda, że obrazek niewielki, kompresja zżarła detal a chciałoby się dokładniej przyjrzeć twarzy Edytowane 10 Styczeń 2011 przez polka dot
olaf Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 bardzo fajne, koles z gatunku tych, ktorych kocha tylko mama.
bom bom Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) Edytowane 2 Luty 2011 przez bom bom
polka dot Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 nom, to była kompresja. teraz już nie wydaje się tak miły. świetny sculpt, bardzo fajne proporcje. coś skaszaniło się przy zębach w spódnicy
Gość fishinthewater Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 @bom bom - zaiste zacny ten sculpt.
Monio Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Troszkę mi się nie podobają przegięte dłonie ale reszta jest super. Sculpt z charakterem.
Uriel Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 witam postaram się tu częściej coś wrzucać :) praca na Speedsculpting
Monio Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Przegięty detal i średnia główna bryła. Koncept z dwiema głowami nawet spoko.
No]2 Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Ja myślę, że nie tyle co przekombinowany co niedopracowany, sam pomysł, żeby zrobić '2 twarze' w demonie myślę, że jest bardzo fajny. Popracować nad tym detalem i proporcjami, dodać skórze czy co tam ma jakąś fakturę i mogłoby to jakoś wyglądać ;)
Uriel Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 num może miejscami detal leży ale to przez pośpiech, jeszcze coś takiego z dziś
No]2 Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Deko za szybko wskakujesz na wyższe subdivy, popracuj bardziej nad bryłą, a przechodząc powoli na coraz wyższe levele dopieszczaj detal. Jednak jak mówiłem - pierwsze bryła, potem detal. Pozdro.
Monio Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 +1 Ale trzeba dodać że dużo lepszy niż ten poprzedni. :)
miszczualmavera Napisano 12 Styczeń 2011 Napisano 12 Styczeń 2011 (edytowane) Pierwszy z-szkic,dlubany juz w MB. Mial byc Demon!-a wyszla zwyczajna bestyja:D ..tak czy inaczej,stworzonko o najmniej funkcjonalnym porozu i zebiskach... Edytowane 12 Styczeń 2011 przez miszczualmavera
No]2 Napisano 12 Styczeń 2011 Napisano 12 Styczeń 2011 Trochę gęsto, ciężko mi się patrzy na to ^^ Ale ogólnie spoko, sam muszę obadać sZkicownik :) - a tu mój shit :
lukanus Napisano 12 Styczeń 2011 Napisano 12 Styczeń 2011 No]2 nie ma porównania do twoich porzednich prac. tak trzymaj.
No]2 Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 Dzięki bardzo, fajnie, że jakoś idzie do przodu :) A tutaj dzisiejsza robota, można było to jeszcze pomordować, ale mam parę rzeczy do zrobienia i wrzucam rezultat na chwilę obecną :
lukanus Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 niepotrzebnie zgadujesz, bo akurat w temacie zmarszczek referencji jest aż nadto :) wystarczyło wpisać w google: old man, wrinkles.
No]2 Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 Posiedzę i poprawię to ale czas widzę, że będzie dopiero w następnym tygodniu więc ew poprawiony model zaprezentuje za jakiś czas. Tak czy siak tylko zmarszczki pod oczami chyba poprawię, reszta wydaję mi się w miarę do przegryzienia. No chyba, że nie przejdzie :P Pozdrawiam.
Vega Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 Mnie ucho nie pasują :) Takie dziwne. Lepiej niż w poprzednich, ale jeszcze czegoś brakuje :)
Monio Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 (edytowane) Pierwsza praca w mudboxie. Robione w ramach nauki softu, jakieś 2 godzinki na zajęciach. Na początku chciałem wywalić kompa przez okno ale przy głaskaniu modelu na większym podziale mudbox jest dla mnie nawet spoko. Mimo to nie czuje tego softu. Zostaje przy zecie. Nigga goblin, takie se w 2h. Testowałem basemesha. Edytowane 16 Styczeń 2011 przez Monio
No]2 Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Ihmo ja się przesiadałem z mudboxa, którego uważałem za imba wygodnego, potem poznałęm sculptrisa, który go miażdżył, a teraz najchętniej pracuje na zetce, która deklasuje te wszystkie programy płynnością, niezawodnością i możliwościami :)
No]2 Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 W moim przypadku znacznie mniej crashowania niż przy pozostałych programach, no ale też zależy kto w ilu % go wykorzystuje, więc nie będę się kłócił. Inna historia, że x64 by się zdało ;)
lukanus Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 dłubanie w zkulkach z wczorajszego wieczera, czyli zmagań z anatomią początek. dużo zmyślania, mało patrzenia na referencje i dlatego jest jak jest. ale to na start, żeby wiedzieć gdzie się jest. pozdrawiać.
Marqson Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Ryło zacne lukanus. Takoż szyja, kark, ramiona, triceps oraz plerki. Nie bardzo dłonie jakieś takie kluskowate (nie widać czy ma przeciwstawny kciuk) kaloryfer trochę ma chyba jakąś nieprzemyślaną za mocną bruzdę ale to może zależeć od referek, jak takiego nie widziałem, No i za mocne wcięcie przy łączeniu naramiennego i bicepsa.
No]2 Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Poza tym co do palca 'środkowego' to imo nie powinien być podzielony, a jak już to nie tak. Środek wygląda jak 2 palce połączone ze sobą, a zakończenie wygląda jak 1 spójny palec, więc coś nie halo ;) Szyja mi się podoba, szczególnie okolice grdyki. Sutki natomiast wyglądają jak zakrętki od butelek :P Co do całości to ostatnio podobają mi się Twoje stworki szczególnie podoba mi się występ w speedsculptingu (2 model). Pozdrawiam.
Lucek Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 Chłopaky a nie zna ktoś dobreo sposobu na zrobienie w zkulkach porządnego szkicu rączki i nóżki? Z normalną topologią to można zrobić 3 palce niestety. Zazywaczaj pracuje na basemeshu ale na zkulkach fajnie widać proporcje:)
lukanus Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 DeC elegancko. wrzuć profil, jeśli Ci się chce.
miszczualmavera Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 bardzo ladny i poprawny ten portrecik powyzej. -cos takiego na predce...-Bonhart?;D Uploaded with ImageShack.us
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się