Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie coś nie czułem tych proporcji dlatego wrzuciłem tutaj, może mnie ktoś konkretnie opieprzyć gdzie i co powinienem poprawić ;) ? byłbym wdzięczny bo już mam oko zmęczone od tego modelu i nawet patrzenie na foty mi już mało mówi. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

@No]2 wrzuć zrzut z kilkoma ujęciami (np. profil, od przodu i 3/4; ustaw sobie model w zburshu, potem shift + S i ustaw kolejny widok; żeby wymazać zrzuty ctrl + N). jak dłubiesz, to włącz sobie perspektywę (knefel 'Persp' po prawej). Co leży...: brak żuchwy i proporcje (głównie oczy), uszy za wysoko i wystające mięśnie mostkowo-obojczykowo-sutkowe (nazwa za Wikipedią, bo ja się na anatomii nie znam). Do tego fałdy (mięśnie?) przy kącikach ust nie idą do góry jak u w Twojej pracy, tylko w dół i na zewnątrz (zobacz wyżej pracę Marqusona). Głowa w orto wydaje sie zdecydowanie za szeroka (może to przez te oczy).To tyle co mogę wtrącić od siebie. Wrzuć inne ujęcia.

Btw. Zbrush, jeśli nie masz przyzwoitej bazy, albo niezbyt sobie jeszcze radzisz spowoduje, że osiwiejesz z nerwów, bo narzuca ograniczenia związane z topologią. Sculptris z kolei, dostosowuje się dynamicznie do tego co robisz i nie narzuca Ci takich ograniczeń. Dlatego też, póki nie czujesz się pewnie (jeśli chodzi o formę, proporcje, etc.), to lepiej żebyś dłubał w sculptrisie. Chyba, że masz dobrą bazę i nie dłubiesz z kulki (albo z Zkulek), wtedy rób jak CI wygodniej. pozdr.

Edytowane przez lukanus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał przywyknąć, Zbrush gniecie możliwościami, wygoda pracy na subtoolach to jest jednak dobra sprawa, sprawnie chodzi, alphy etc fajnie pracują. Faktycznie jednak boli viewport, te zoomowanie ( każdy na nie narzeka :P ) troszkę odciąga uwagi od całości. Co do ujęć, postaram się poprawić co tam napisałeś i coś wrzucę. No i muszę obczaić jak panowie tworzą brwi, włosy etc. Dzięki za krytykę.

 

 

___

 

UP : Wohohoh no z tą perspektywą to faktycznie, teraz widzę jak na dłoni jakie jajo mi wyszło :D

 

___

 

UP 2 : Poprzedni model był tak zbugowany, że postanowiłem rozpocząć od nowa, i oto kwestia, jak stoją proporcje ? chce wiedzieć by ewentualnie poprawić póki nie wchodzę głęboko w detal itd, teraz mogę jeszcze wszystko z sumieniem pozmieniać jak coś ;)

 

___

 

UP 3 : małe poprawki, nikt się nie odezwał to czekać nie będę ;) btw, wzorowane na pewnej hollywoodzkiej postaci ;)

 

 

____

UP 4

upjakis.png

Edytowane przez No]2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, myślę, że to przed ostatni up tej bazy, bo robię mały wip w tym wątku :D 41532270.png

 

____

 

UP 2 : To by było na tyle, może jeszcze to ruszę, ale na razie zostawiam żeby nie przekombinować. Pozdrawiam i już nie spamuje topicu :D

81670923.png

33733601.png

Edytowane przez No]2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mister wpisz - jeśli Ci się oczywiście chce- w google: face proportions.

dałeś znowu jeden widok i chyba znowu w orto. jeśli już dajesz jedno ujęcie, to przynajmniej wrzuć z 3/4 i może z perspektywą.

Bruce (jeśli to on) ma troszkę za małe oczy i położone za wysoko, jest za szeroki na wysokości kości policzkowych i uszu i za wąskie usta. zobacz jak się układają mięśnie/ tłuszcz/ fałdy skóry w okół ust (piję do tych kącików, o których Ci pisałem wcześniej). chyba przegiąłeś z grdyką, bo się mocno odznacza,ale od przodu niewiele da się stwierdzić. ma tez nieco przykrótką szyję. jeśli możesz, to wrzucaj więcej niż jedno ujęcie (shift+s, żeby zrobić snapshota), bo ciężko jest cokolwiek więcej napisać. potem się możesz dziwić, że nikt nic nie odpisuje. nie widać jak dużą/ długą ma głowę, gdzie/ jak daleko ma uszy, o nosie praktycznie nic nie wiem, co ze szczęką i żuchwą, itd. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do proporcji, to fakt, może dalej nie jest dobrze, ale ciągle walczę, od razu wszystkiego nie poprawię i się nie nauczę. Grdykę poprawię, a ujęcia już rzucam, sekunda. I dzięki za krytykę, cenie sobie.

 

 

____

Myślę, że teraz ujęcie będzie dobre do szerszej krytyki. Pozdrawiam.

allsb.png

Edytowane przez No]2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marqson, solidne te Twoje skrobanki. podziwiam, że chce ci się dłubać myszką, i że tak dobrze Ci to wychodzi. to trochę jak malowanie stopami (co niektórzy to potrafią).

 

No]2, tak jak Ci wyżej napisano. Popraw oczy i usta. Leży topo w okół oczu (oczodół), nos wbija się w czoło, tj. brak nasady. Zdecydowanie popraw grdykę, wystarczy ją lekko zaznaczyć, bo teraz wygląda jakby miał tam dziurę, albo jak człowiek z rakiem krtani. Niepotrzebnie się zapędzasz w detal, kiedy forma i proporcje nie są jeszcze gotowe.

 

"[...] ale ciągle walczę, od razu wszystkiego nie poprawię i się nie nauczę."

 

jasna sprawa. wydaje mi się jednak, że to kwestia przede wszystkim obserwacji. popatrz na swoje sculpty i porównaj je z referencjami, z których korzystasz (a jeśli nie korzystasz, to poszukaj jakichkolwiek głów na google, albo popatrz do lustra). pozdr.

Edytowane przez lukanus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No]2 Nie męcz tyle czasu tej jednej głowy, chyba, że bardzo Ci zależy żeby tę właśnie głowę doprowadzić do zacnego końca. Okolice szyi są IMO dziwne, uszy powinny być mniej płaskie, trochę większe usta i oczy i byłoby dobrze. Radzę Ci zacząć nową głowę i skrobać od nowa, więcej i szybciej będziesz się uczył moim zdaniem.

 

Marqson Fajna ta pani, chciałbym tak potrafić.

 

lukanus Oooo nie przesadzaj, malowanie stopami a sculpt myszą to chyba nie ta sama półka. Do myszy da się przyzwyczaić, sam tak sculptuje, może wyniki nie są porażające, ale pracować się da. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. :]

 

Pozdrawiam Kuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

@jacenty obrazki się nie wyświetlają.

 

 

Testy matcapów na speedowej główce

teeth-col_hphxraq.png

 

Który najlepszy ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slowiak: 1, 2, 3 i 5

 

ode mnie takie cuś. miało iść do speedsculptingu, ale wyszło słabo i troszkę bez pomysłu, więc wrzucam tutaj (sculptris, jakieś 3h +- 20min).

 

demo1.jpg

 

pozdr.

Edytowane przez lukanus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że nie tyle co przekombinowany co niedopracowany, sam pomysł, żeby zrobić '2 twarze' w demonie myślę, że jest bardzo fajny. Popracować nad tym detalem i proporcjami, dodać skórze czy co tam ma jakąś fakturę i mogłoby to jakoś wyglądać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiedzę i poprawię to ale czas widzę, że będzie dopiero w następnym tygodniu więc ew poprawiony model zaprezentuje za jakiś czas. Tak czy siak tylko zmarszczki pod oczami chyba poprawię, reszta wydaję mi się w miarę do przegryzienia. No chyba, że nie przejdzie :P Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moniewskisculpt.jpg

 

Pierwsza praca w mudboxie. Robione w ramach nauki softu, jakieś 2 godzinki na zajęciach. Na początku chciałem wywalić kompa przez okno ale przy głaskaniu modelu na większym podziale mudbox jest dla mnie nawet spoko. Mimo to nie czuje tego softu. Zostaje przy zecie.

 

goblinh.jpg

 

Nigga goblin, takie se w 2h. Testowałem basemesha.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ihmo ja się przesiadałem z mudboxa, którego uważałem za imba wygodnego, potem poznałęm sculptrisa, który go miażdżył, a teraz najchętniej pracuje na zetce, która deklasuje te wszystkie programy płynnością, niezawodnością i możliwościami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryło zacne lukanus. Takoż szyja, kark, ramiona, triceps oraz plerki. Nie bardzo dłonie jakieś takie kluskowate (nie widać czy ma przeciwstawny kciuk) kaloryfer trochę ma chyba jakąś nieprzemyślaną za mocną bruzdę ale to może zależeć od referek, jak takiego nie widziałem, No i za mocne wcięcie przy łączeniu naramiennego i bicepsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym co do palca 'środkowego' to imo nie powinien być podzielony, a jak już to nie tak. Środek wygląda jak 2 palce połączone ze sobą, a zakończenie wygląda jak 1 spójny palec, więc coś nie halo ;) Szyja mi się podoba, szczególnie okolice grdyki. Sutki natomiast wyglądają jak zakrętki od butelek :P Co do całości to ostatnio podobają mi się Twoje stworki szczególnie podoba mi się występ w speedsculptingu (2 model). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaky a nie zna ktoś dobreo sposobu na zrobienie w zkulkach porządnego szkicu rączki i nóżki? Z normalną topologią to można zrobić 3 palce niestety. Zazywaczaj pracuje na basemeshu ale na zkulkach fajnie widać proporcje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności