Gość Chrupek3D Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 jaki jest sens przekonywania... czy nie lepiej iść na spacer?
olaf Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 no ja właśnie grałem w piłkę - świetna pogoda, ale kondycja już nie ta ;)
le_chu Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 ja grałem wczoraj :P mrys: Imo Blender już dawno pokazał że jest softem z którym należy się liczyć, jest też softem który w pojedynkę nigdy nie wygra z komercyjną konkurencją, pod którą pisana jest masa świetnych, komercyjnych pluginów. Jeśli ktoś oczekiwał że w samym tylko Blenderze wyprodukuje high endowy cinematic na poziomie Blur Studio, no to lepiej teraz sobie uświadomić że nie jest to możliwe, przynajmniej w obecnej fazie rozwoju. Tak samo jak nie jest możliwe stworzenie animacji tego formatu samym tylko Maxem, Mayą czy Softimagem, zawsze muszą dojść jakieś wspomagacze do compositingu etc.. Natomiast Sintel (żeby nie było, TAK widzę błędy tej produkcji) pokazał jak wiele da się zrobić samym, czystym Blendkiem. Short był przede wszystkim głównym motorem napędzającym powstawanie nowej wersji programu, zaczynając praktycznie od zera jeśli chodzi o użyteczność praktyczną (w odróżnieniu od wcześniejszych animacji BF). Jeszcze raz to podkreślę, WIDZĘ błędy tej produkcji, pisałem wcześniej swoje przemyślenia bezpośrednio dotyczące samej animacji. Nie chcę dłużej wciskać nikomu swojej zacnej główki w niestosowne miejsca, po prostu nie rozumiem czemu pewne osoby nie rozumieją pewnych, wydawałoby się prostych spraw... ale w sumie nie muszę rozumieć :)
mookie Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 Dla ciekawskich - powstaje również gra Sintel oparta na blenderowym siniku gier. http://sintelgame.org/
mrys Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 Imo Blender już dawno pokazał że jest softem z którym należy się liczyć, jest też softem który w pojedynkę nigdy nie wygra z komercyjną konkurencją, pod którą pisana jest masa świetnych, komercyjnych pluginów. Jeśli ktoś oczekiwał że w samym tylko Blenderze wyprodukuje high endowy cinematic na poziomie Blur Studio, no to lepiej teraz sobie uświadomić że nie jest to możliwe, przynajmniej w obecnej fazie rozwoju. Tak samo jak nie jest możliwe stworzenie animacji tego formatu samym tylko Maxem, Mayą czy Softimagem, zawsze muszą dojść jakieś wspomagacze do compositingu etc.. No to właśnie tu się różnimy. Ja uważam, że już można w Blenderze zrobić krótki metraż na poziomie full pro. Sporo zarzutów do Sintela nie dotyczy technicznych aspektów tylko aspektów filmowych lub pozablenderowych. Lepsza fabuła na przykład. Co ma do tego Blender? Lepsza, bardziej spójna koncepcja plastyczna (bo teraz trochę się rozłazi), lepsze tekstury tu i ówdzie, trochę lepsze modele.... Może zamiast się szarpać na shorta w stylu fantasy zrobić jakiś ambitniejszy projekt w stylu Metropii czy, dycha do skarbonki Bagginsa :), Katedry? Projekt, w którym oprócz technikaliów będzie też coś co od nich odciągnie uwagę. Sintel trochę czuć amatroszczyzną nie dlatego, że światło nie całkiem takie tylko dlatego, że ogólnie jako film to jakieś takie bez nerwu.
DeWeiss Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 kawał dobrego filmu, cholera nieważne czy open source czy nie. całość trzyma poziom i historia się klei. mały smok świetnie zaanimowany a lokacje w kilku momentach naprawdę dają radę
le_chu Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 mrys, ale ja nie uważam że fabuła jest w 100% ok. Jak już napisałem wcześniej, moim zdaniem animacja jest za długa o 3 min gdzieś, i wysiłek na ich sklejenie można było przerzucić na jakość fabuły właśnie, dopieszczenie wielu rzeczy itp. Imo ekipa trochę przeszarżowała z ambicjami, w pewnym momencie zrozumieli że nie podołają ze wszystkim, i musieli jakoś skończyć. Tego akurat nigdzie nie usprawiedliwiałem, chodziło mi o zupełnie inne kwestie.
Luki Luki Napisano 3 Październik 2010 Napisano 3 Październik 2010 Dałem dziś temu shortowi szansę, bo trochę głupio tyle czasu poświęcić na flejma, a tak mało filmowi. Awansował ze słabego na bardzo średni. Taki do zapomnienia jak napisał Eco. Szkoda że nie wsadzili do filmu wcześniejszej wersji głównej bohaterki, to był znacznie lepszy model: http://www.sintel.org/news/facial-shapes-test/ http://www.sintel.org/wp-content/uploads/2009/11/blog_facial_tests.png Ale może był za mało "wystylizowany"?
ZbyszekLLL Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 Shorcik super. Mozna sie przyczepic, a i owszem, ale po co. Jak slusznie zauwazyl tj, short powstal nie za nasze podatki, tylko za free. A trzyma poziom.Jak probuje porownania, nie przychodzi mi na mysl zadna polska produkcja , ktora moglaby dorownac temu shortowi. Dlatego nie rozumie , skad te narzekania. Ale , moze sie myle ...
mariusz_maciag Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 Dla ciekawskich - powstaje również gra Sintel oparta na blenderowym siniku gier. http://sintelgame.org/ Mookie - proszę, nie mów tego głośno, bo jak temat zejdzie na BGE to sie dopiero zacznie :)) Wystarczy, że na samej Blenderowni jest "awantura" za każdym razem.. :) pozdrawiam, Mariusz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się