blinq Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Witam! Niedawno nabyłem droga kupna kartę Asus gtx 480 i się okazało, że Max chodzi po prostu dramatycznie :/ W dość prostej scenie, gdzie jest kilka obiektów i zanimowany tylko ruch kamery klatkuje okropnie... A statystyki pokazują 100 fps. Miałk ktoś może podobny problem? Da radę jakoś to naprawić, czy zainwestować w nową kartę? Od razu zaznaczam, że sterowniki mam najnowsze. Pozdro i z góry dzięki za pomoc!
SansSerif Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Spróbuj odinstalować sterowniki ściągnięte od Nvidii i zainstaluj te z płyty dostarczanej z kartą. Ja tak miałem z Gainwardem GTX470. Wydajność na sterownikach Nvidii była koszmarna. Nawet firefox kiepsko chodził.
blinq Napisano 7 Grudzień 2010 Autor Napisano 7 Grudzień 2010 Dzięki za odpowiedź. Najpierw miałem stery z płyty, a wczoraj zainstalowałem te ze strony nVidii - cięgle jest to samo :/
SoAd Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Sprobuj wylaczyc areo w windowsie, mialem podobny problem i pomoglo.
blinq Napisano 7 Grudzień 2010 Autor Napisano 7 Grudzień 2010 Niestety nie pomogło... Tylko teraz jest już 150fps w statystykach :/ Ogólnie to czytam o tej karcie i wychodzi na to, że ten model jest spartaczony pod tym względem :/
Lucas Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Jakiego sterownika używasz w 3dsmax? Kiedyś pracowałem na OpenGl, w pewnym momencie zaczęło mi jednak przeszkadzać haczenie się sceny, zmieniłem na Direct3D i było o niebo lepiej. Nie wiem czy to w twoim przypadku coś da, skoro tnie się już przy prostych scenach ale na szybko mógłbyś spróbować.
Predator Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Mozesz jeszcze sprobowac preferowane sterowniki przez Autodesk bezposrednio z ich strony http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334440&linkID=9241178
blinq Napisano 7 Grudzień 2010 Autor Napisano 7 Grudzień 2010 Lucas: używam Direct3D 9.0 ale sprawdziłem też na 10.0 i OpenGL. Wszędzie jest to samo. Dzięki Predator za linka - zaraz sciągam
blinq Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Napisano 8 Grudzień 2010 Hmm... Ogólnie nic nie działa i rozwiązania nie widzę :( Chyba trzeba by wystawić tą kartę na allegro i rozejrzeć się za czymś innym... Moglibyście coś polecić? Ogólnie karta do pracy w Maksie i paczce Adobe Production Premium. Może Quadro fx 3800?
pixelangel Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Może poczekaj na gtx570, następca gtx480:-) bo jak masz zamiar używać CUDA to zapomnij o quadro 3800
blinq Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Napisano 8 Grudzień 2010 No właśnie wyszła gtx 580. Tylko pytanie czy inne gtx'y nie będą miały tego samego problemu co 480...
Predator Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Jesli tak to cos masz z softem nie zabardzo ...
plasti Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 ja mam gtx 460 Gainwarda i nie mam najmniejszych problemow. co do firmy to polecam wlasnie Gainward czy Gigabyte, nic innego.... jeszcze sa 2 sprawy, moze bardzo idiotyczne, ale z calym szacunkiem nie uwazam cie za laika - mozesz miec za slaby zasilacz - mogles nie podlaczyc zasilania dodatkowego z zasila bezposrednio do karty graficznej pozdro
blinq Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 (edytowane) Plasti: nie gniewam się ;) Zasilacz mam 1000W a zasilanie jest podlaczone... Na forum Area sporo ludzi ma taki problem :/ I chyba problem jest w samej karcie... Na przyklad w Afterze czy Premierasie działa bezproblemowo. A ponoć w Majce i Blenderze też jest coś nie tak. Dzięki panowie za pomoc! Edytowane 9 Grudzień 2010 przez blinq
Benek Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 Mam Asusa GTX260 i problem podobny - mulenie w viewporcie. Pomaga jedynie reinstalka sterowników grafiki przed każdą pracą w maxie bez restartu kompa, po restarcie problem znowu sie pojawia. Przeglądałem różne fora i problem pojawia się chyba tylko na kartach Asusa
Grave Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Trochę można poczytać na - http://www.the-area.com/forum/autodesk-3ds-max/installation---hardware---os/asus-geforce-gtx-480-problems-in-3ds-max-2011/page-1/ Już sam nie wiem co kupić... :/
KONAn Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Czy będziesz tej karty używał tylko do pracy w vieporcie czy tez do GPU renderingu ???
WIERZBA Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Wymuś wyłączenie synchronizacji pionowej w panelu sterowania ustawienia 3d . Mi to znacznie przyśpiesza wydajność . Pozdrawiam
blinq Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 KONAn: raczej do pracy we viewporcie. Nie dorobiłem się jeszcze żadnego renderera GPU ;) WIERZBA: niestyty nie pomogło... :/ Ale dzięki za podpowiedź :) Aaa i jeszcze jedna dziwna sprawa. Jak przesuwam suwak na timelajnie to animacja jest duuużo płynniejsza niż po naciśnięciu PLAY...
KONAn Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Ja osobiście używam GTX-a 285. Nigdy nie było problemów i nie ma aż po dzień dzisiejszy. Chciałem się przesiąść na GTX 470 ale jak zacząłem czytać o problemach z nowymi FERMI w 3DS to zrezygnowałem. Może dla Ciebie lepiej będzie kupić coś sprawdzonego, tańszego niż najnowsze fermi i równie wydajnego..czyli GTX 285...
Winoo1 Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 A ja mam gtx480 Palit i jest wsio haraszo. Żadnych problemów. Wszystko mi śmiga w maxie, nawet 4 milionowe sceny. Problem zaczyna się przy animacjach np mimiki twarzy, ale model ma 300k poly i animacja jest raczej dynamiczna. W pozostałych przypadkach jest ok. Może masz wadliwą kartę?
blinq Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 deshu: Żadnych nurbsów. Samo edit poly. Winoo1: nie wiem czy karta wadliwa. Cały komp był w serwisie bo był jakiś błąd z macierzami dysków. A przy okazji wymienili kartę graf bo powodowała zawiechę kompa... Ale przed i po (czyli na obydwu kartach) było to samo... Może rzeczywiście mam pecha i druga karta też jest wadliwa?
blinq Napisano 22 Grudzień 2010 Autor Napisano 22 Grudzień 2010 Dogadałem się w sklepie, że wymienią mi za dopłatą kartę na inną. Tylko pytanie do Was: na co? Przypominam, że chodzi o pracę w 3ds maksie, Afterze i Premierze. Może QuadroFX 3800? Już boje sie kupować karty do gierek, tylko wejść w jakąś profesjonalną i mieć święty spokój :) Błagam Was - pomóżcie bo już teraz mam zupelny mętlik w głowie i nie wiem co robić :/ Sorry za post pod postem, ale tak to by nikt tego nie zauważył ;)
KONAn Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 (edytowane) http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/nvidia-quadro-5000_6.html#sect0 Musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz wydawać kupę kasy na Quadro. Max będzie trochu szybszy ale czy zrekompensuje to wydaną kasę...zwłaszcza że w powyższym porównaniu masz Quadro 4800 wzwyż a ty chcesz 3800 kupić. No i jeśli już Quadro to szukałbym czegoś na ebay.com. Można trafić perełki bo w PL ceny bandycie są...ponad 3K za FX3800...żenada. Za tą kasę masz porządne desktopowe karty do gier i do GPU renderingu a w afterze i premiere poczujesz przyspieszenie nawet na desktopowych kartach nvidi bo te programy korzystają z CUDA i oficjalnie wspierają GTX285, 470 oraz Quadro. Jeśli chodzi o twój problem z obecna kartą. Musisz sprawdzić czy to rzeczywiście problem karty i sterowników czy może brak jakiejś kompatybilności z innymi komponentami systemu. Czasami płyta gryzie się z ramem albo z grafą i wychodzą potem takie kwiatki. Użytkownik zmienia grafe na "profesjonalną" buli za to kupe kasy a nadal ma problemy. Najpierw sprawdź z innym GPU czy są problemy (GTX-y starszej generacji 280/285) albo GTX 580 i wtedy zastanawiaj się co dalej bo możesz na tym stracić podwójnie. Edytowane 22 Grudzień 2010 przez KONAn 1
blinq Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 (edytowane) Dzięki KONAn za obszerną odpowiedź. Sytuacja wygląda tak, że po świętach oddaje kartę do serwisu i dostaje jakąś zastępczą. Nie wiem jeszcze dokladnie co to będzie ale zobaczymy jak na tym będzie max chodził. Wiem, że Quadro to kupa kasy i tak naprawdę to mi taka karta do pracy jest średnio potrzebna. Ale po prostu chce miec święty spokój :) Dlatego pomyslałem o karcie profesjonalnej. Edytowane 23 Grudzień 2010 przez blinq
piotr kura Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 ja kupiłem tą samą kartę engtx 480 asus i też coś nie tak, ogolnie widzialem kilka wątków ze są problemy asus gtx480-max :/ 400 000 poly i ciezko scena bardzo chodzi. wcześniej miałem 9800 gt gigabita i 9800 gt asusa i ten asus tez byl jakiś gorszy.
tulips24 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) Witam Panowie. Mam podobny problem z gtx 480 EVGA superclocked. I z tego co pamiętam chyba tezna evga gtx 460 na drugiej maszynie, jednak dawno jej nie uruchamiałem. Z tego co pamietam to mój zasłużony ATI radeon hd4850 miał lepszą wydajność. Nawet na integrze od płyty asusa na starym kompie lepiej 3ds max śmigał. Obecna stację roboczą mam od 2 tygodni jednak już na początku pracy zauważyłem przy modelowaniu, że coś nie tak. Przy kilkuset poly na prostym modelu już się haczyło mimo iż było wyświetlane dużo FPS w static. Od kilku dni robię pierwszego interiora małego pomieszczenia na tym sprzęcie i jest dramat. Na dx9 w ustawieniach przy widoku wireframe mam ok 1 fps, a przy smoth+ highlights 20-30 (scena bardzo prosta). Właśnie to wireframe mnie wkurza, muszę we wszystkich oknach pracować na smoth bo inaczej jednego boxa robię 5 minut :). Po zmianie na Dx10 w ust maxa, już jest w wireframe 10fps ale w smoth+highlights z 20-30 fps spada do 10 fps. Na open gl jest jeszczę wolniej. Cały soft na kompie oryginalny, aktualizacje instalowane na bierząco. Sterowniki karty oryginalne Evga. Płyta główna też evga, bios zaktualizowany. Podejrzewam, że na gtx 580 będzie to samo, wiec chyba będzie trzeba szukać karty z innej serii. Szkoda tylko, że wywaliłem niepotrzebnie pieniądze na te 2 karty femi. Gry działają świetnie ale nie do grania je kupiłem. jeśli ktos znajdzie rozwiązanie problemu to na wagę złota będzie ta informacja. Narazie nie mam pieniedzy by znów wyrzucać na kartę 1000-2000zł. Jak znajdę czas to przetestuję jeszcze gtx 260 evga ale raczej też będzie ona do niczego. KONAn- Z innego wątku pamietam, że też masz stację roboczą na evga classified super record 2 o podobnej do mojej konf. Jakiej karty graf używasz i czy wszystko Ci działa dobrze w 3Ds maxie? Pozdrawiam Dzwoniłem właśnie do sprzedawcy sprzętu i w gtx 580 najprawdopodobniej też tego nie poprawili, jednak możliwe, że to wina sterowników/konf. wieczorem może coś pokombinuje. Edytowane 28 Styczeń 2011 przez tulips24
piotr kura Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) u mnie tez gry dzialaja bardzo dobrze, a wiecie co napisałem do nvidia-autodesk co zrobic aby poprawic wydajnosc karty i pracy, odpisali mi abum zoptymalizował model i pracował na warstwach zeby szybko moc schowac modele nad ktorymi nie pracuje LOL jaja sobie robią (napisalem ze scena ma 400 000 poly). probowalem na kilku sterownikach ogolnie źle lub gorzej. a jakie karty mają dobrą wydajność w viewportach bo na tym glownie mi zależy gtx 295? 285? a ktos moze ma gainwarda gtx 460 2048mb ? a moze radeon? Edytowane 29 Styczeń 2011 przez piotr kura
tulips24 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 u mnie tez gry dzialaja bardzo dobrze, a wiecie co napisałem do nvidia-autodesk co zrobic aby poprawic wydajnosc karty i pracy, odpisali mi abum zoptymizował model i pracował na warstwach zeby szybko moc schowac modele nad ktorymi nie pracuje Chyba sobie kpią, albo myśleli, że będzie to dobry żart. Na zagranicznych forach też można zobaczyć wątki z identycznym problemem. Nie każdy ma takie problemy z tą serią kart, ale widać występują one w wielu przypadkach i powinni się tym zająć choćby ze względu na tą część osób.Też napiszę do nich i będę pisał aż mi się to nie znudzi. Teraz zaktualizuję sterowniki karty, i zobaczę czy choć o 1 fps będzie lepiej.
piotr kura Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 heh to masz adres: [email protected] na najnowszych sterach to czesto max chodzi gorzej zalecane ze strony autodesku są te 258.96 ale mi nie specjalnie pomagają tylko to ze nie ma bugow. viewporty chodza tak samo kiepsko. na forum area tez troche obużenie ze nic autodesk nie robi :) ale problem dotyczy podobno tez mayi, blendera.
tulips24 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) Aktualizowałem sterowniki do najnowszej wersji i to samo. Potem zainstalowałem wersje 258.96 też to samo. Trochę szkoda tych kart, do samego v-ray rt gpu nie warto ich trzymać. Miejmy nadzieję, że wyjdzie niedługo nowy patch do maxa poprawiający pracę na tej seri kart. W koncu dx 10 nie jest w pełni skonfigurowany pod maxa 2011 i jest dużo błędów, więc raczej na pewno w przyszłosci się tym zajmą bo pod dx9 już raczej nie będą z tym grzebać. Nie ma to jak stara poczciwa wersja 3Ds max 9. Hulała, że aż miło. Późniejsze wersje były już coraz gorsze jeśli chodzi o stabilnosć i wydajnosć. Wysłałem 4 maile, na różne adresy. [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] Teraz weekend więc dopiero na początku przyszłego tygodnia powinni dać odpowiedź. Treść tak formułowałem by nie dali odpowiedzi "korzystaj z warstw" lub "zmień kartę na inną, może będzie ok a jak nie to Pana problem". Podpisywałem się jako firma na którą jest zarejestrowane oprogramowanie autodesku więc powinni raczej na poważnie brać pod uwagę moje wiadomości. Miejmy nadzieję, że zajmą się tym problemem i odpiszą coś sensownego. W poniedziałek wystosuję również odpowiednie pismo do dystrybutora u którego zostało zakupione oprogramowanie by pomógł zająć się tym problemem i dał sygnał firmie Autodesk, że sytuacja jest nieciekawa i delikatnie mówiąc wkurzająca. Nawet na quadro występuje ten problem u wielu urzytkowników nie tylko 3Ds Max, ale też softimage czy maya, blender tak jak wspominał kolega wcześniej. Nie po to wydawało się niemałe pieniądze na sprzęt i oprogramowanie, żeby teraz zawracać sobie głowę problemami za które odpowiada producent. 0,5-1 fps w wireframe nie jest śmieszne gdy trzeba zdążyć z realizacją na czas. Edytowane 28 Styczeń 2011 przez tulips24
piotr kura Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 pewnie odpiszą że gtx 480 to nie jest karta do profesjonalnych rozwiązań ale w sumie quadro i 3ds max to tez nie jakiś swietny duet bo to openGL. :/ jeszcze moga zrzucac winę miedzy sobą bo karta dobrze dziala w innch rozwiązaniach a max dobrze dziala na innych kartach blee.
tulips24 Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 "New Fermi series" posiada certyfikat rekomendacji Autodesk, jednak na liście nie ma nic z seri gf 400. Nie wiadomo jak to interpretować. Czy w końcu jest rekomendowany ten choćby gtx 480 do 3ds max czy nie. Jeśli nie to Autodesk nic nie musi w tej sprawie robić. http://download.autodesk.com/us/qualcharts/2011/3dsmax2011_qualifiedgraphics_win.pdf Na Autodesk area toczy się dyskusja o tej sprawie od kilku miesięcy, jednak do dziś Autodesk nie wystosował oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/installation---hardware---os/asus-geforce-gtx-480-problems-in-3ds-max-2011/ W internecie jest naprawdę dużo wątków z tym związanych jednak jak narazie nikt nie znalazł konkretnego rozwiązania. Jeśli chodzi o inne karty to z tych najwydajniejszych z którymi nie powinno być problemu to Hd 5870 lub gtx 285/295. Jednak nie byłbym zbyt pochopny z ich zakupem. Mozliwe, tak jak wspominał Konan- problem leży w konf sprzętu lub gdzie indziej. Jak uda mi się wykombinować te kary to sprawdzę czy wszystko ok. W poniedziałek powinienem sprowadzić mojego hd4850 od brata i porobić dokładne testy w viewportach.
Predator Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Ciekawe info mozna zalesc nawet na wikipedi "It has been reported by users as well as developers [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] that there exist severe performance problems with the nVidia 400-series cards on 3D content-creation applications such as Maya, 3ds Max, Blender, Rhinoceros as well as some OpenGL games, to the extent that video cards two generations older routinely outperform 400-series in such applications and games. The problem, which affects any OpenGL application using textures, accessing framebuffer contents or storing data on the GPU. So far, one of customers using an OpenGL based application got a response from nVidia support indicating that the behavior is expected, and no software update will help improving the performance of the hardware.[21]" http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_400_Series 1
muody Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 (edytowane) Ale panowie, serio Max chodzi wolniej - dosłownie wolniej - niż na kartach jakie mieliście poprzednio? Ja mam GTX 460 (Gainward 2GB) od kilku dni, przesiadłem się z 7300 GT. I racja, trochę mnie zaskoczyło, że w Blenderze przy siatkach powyżej 2 milionów poly miałem jakieś 6 FPSów - w viewporcie. (Inna rzecz, że do takiej ilości poly nie miałem nawet szans dojść na poprzedniej karcie - stąd moje pytanie na początku posta) Od jednej osoby (skoti) dostałem ciekawą podpowiedź: -[F9] Double Sided: OFF w opcjach wyświetlania obiektu -User Preferences > System > VBOs: ON (czyli w praktyce "storing data on the GPU" - ten argument w tekście z wiki już mi się nie podoba). -[N] w 3D View > Display > Outline selected: OFF (pomarańczowy kontur wokół zaznaczonego obiektu) Stricte dla Blenderowców jeszcze jedna ważna rzecz - te triki wyżej nie zadziałają, póki mamy Subsurf jako modyfikator O_o Apply trzeba zrobić. Efekt: zamiast 6 FPS jest 60 FPS. Jeśli chodzi o Blendera, oskarżam CPU jako wąskie gardło. Zdecydowanie CPU. Outline jest rysowany przez procesor, to na pewno, a z kolei przy obracaniu widoku czy przesuwaniu obiektów, czy odtwarzaniu animacji (bo wtedy "zamula") jeden rdzeń procka jest zawsze obciążony w stu procentach. Jeszcze jedna rzecz - mam na scenie 3 miliony poly. W trybie wireframe, B wyciska na Phenomie tylko 25 FPS - ciut mniej niż... w trybie Solid. Stąd tym bardziej chciałbym wiedzieć - wydajność spada na Fermi czy po prostu nie zaskakuje? Druga sprawa - 3DS Max ma tryb DirectX, a problemy te same (na wiki opisane jako OpenGL Problems, eh). Generalnie, w grach karta sprawdza się ekstra, CUDA - świetnie. Tylko w Blenderze - przy dwustronnie cieniowanych meshach i paru innych zależnych od CPU rzeczach - bieda. Więcej testów potrzeba, popracować przy normalnych scenach, ale na razie nie widzę powodu by spamować support Nvidii czy wystawiać na allegro ;] Edytowane 29 Styczeń 2011 przez muody
Predator Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Karty z tej rodziny skutecznie odstraszaja , mialem brac 460 2gb ale poczekam na 5xx
piotr kura Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 u mnie, engtx 480 asus chodzi gorzej niż 9800 gt asus ktory chodzi wolniej niż 9800 gt palit to jest stałe testowałem na tej samej scenie z kilkoma roznymi sterownikami zasilacz mam troche mocniejszy niz zalecany dla 480 czy zalezy to od ramu (ddr2 mam) dysku czy pogody na zewnatrz-nie wiem. kupie pewnie niebawem jakąś gtx 280 gainwarda lub gb i napisze jak wypada w porownaniu do tych. denerwuje mnie ze wszystko coraz nowsze coraz drozsze coraz wiecej srebrnych naklejek speed up boostow a dziala coraz gorzej :/ w maxie tez z poliboostem wspolpracowalo mi sie dobrze za to ribbon powodował błędy, do wszystkich extrude inset itd zrobili w 2011 kretyńskie okienko ktore jest fajne bo jak obracam model to ono podąża za nim (po co?) a jak chce cos w nim nacisnąć to przeskakuje w inne miejsce i nacisam nie to co chcialem, po co mi spojne menu do wszystkich programow autodesku? po co podzielili menu na wielkie ikony i podgrupy. zamiasta zajac sie tym czym naprawde powinni robia jakies dziwne ulepszenia, dlaczego od tylu lat rysowanie linią jest takie beznadziejne? bardzo lubie 3dsm ale powoli zaczyna mnie to wszystko denerwowac. i tak plynnie mi sie przeszlo od karty do maxa :) sory.
blinq Napisano 29 Styczeń 2011 Autor Napisano 29 Styczeń 2011 Jedynym rozwiązaniem jest wystawienie karty na allegro. Niestety - mimo wielu kombinacji ze sterami i czym tylko jeszcze przyszlo mi do głowy karta po prostu się nie nadaje do niczego. I nie chodzi o to, że słabo chodzi. Chodzi po prostu tragicznie! To chyba taka polityka nvidii, żeby ludize kupowali quadro. Mam spore podejrzenia, że specjalnie tak zrobili. Mokre kapiszony... Ja swoją oddałem do sklepu na gwarancji. Sprzedawca obiecał, że postara się żebym mógł za dopłatą wymienić na coś innego i dostałem jakiegoś Radeona chwilowo na wymianę. Ten radeon to jakiś taki słabszy model (nie pamiętam numeru a nie chce mi się teraz grzebać) a Max chodzi sto razy lepiej! Normalnie ręce opadają. Zastanawiam się teraz na co wymienić. Chyba wejde w quadro 1800 bo już nie ufam tym kartom do gierek. Jednym słowem: NIE KUPUJCIE TEGO GÓWNA ;) Pozdro
deshu Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Właśnie miałem zamiar sobie kupić 460... Dobrze ze tu wszedłem. Swoją drogą to naprawdę dziwne, bo na 280gtx śmiga ze miło
Predator Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 blinq ciekawy jest radek 6950 prosty mod biosu i jest 6970.
tulips24 Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 (edytowane) Właśnie miałem zamiar sobie kupić 460... Dobrze ze tu wszedłem. Swoją drogą to naprawdę dziwne, bo na 280gtx śmiga ze miło Z tego co wiem to na serii gtx 2xx wszystko działa dobrze i tak jak powinno. Na liście rekomendacji znajduje się między innymi gtx285. Konan też używa tej karty i z tego co można wywnioskować, karta u niego dobrze działa. Jeśli chodzi o najnowsze radeony serii 6xxx sprzedawca u którego kupowałem stację informował, że też max działa tragicznie i całkowicie nie poleca serii hd6xxx do tego typu zastosowań. Jednak ile w tym prawdy nie wiem. Tak jak pisał predator, da sieprzerobić 6950 na 6970. Dla mnie wybór leży między hd5870 (na liście rekomendacji), gtx 285( z tego co wiem nie ma problemu z tą rodziną kart oraz starszymi) oraz ew quadro. Dobrą wydajnosć mają też HD4870 i są tanie. najbardziej mnie denerwuje to, że planowo miałem kupić w zestawie hd5850/5870 zamiast tych gtx 4xx. Jednak Sprzedawca zapewniał ,że na fermi będzie o wiele większa wydajność i pełne wspomaganie 3ds max. Mam wspomaganie haczenia i lagów viewportów. Właśnie testowałem wydajnosć 3 kart na jednej scenie: integra ati hd4290- dx9 wireframe 1-2 fps, smoth+highlights 19-30fps, dx10- wywalało maxa Gtx 460- dx9 wireframe 1-2 fps, smoth+ highlights 20-28 fps, dx10 wireframe 2-6 fps, smoth+highlights 5-6 fps Gtx 480- dx9 wireframe 1-2 fps, smoth+highlights 25-40 fps, dx10, dx10 wireframe 5-6 fps, smoth + hihglights 10-15fps Edytowane 29 Styczeń 2011 przez tulips24
KONAn Napisano 30 Styczeń 2011 Napisano 30 Styczeń 2011 Witam Panowie. Mam podobny problem z gtx 480 EVGA superclocked. I z tego co pamiętam chyba tezna evga gtx 460 na drugiej maszynie, jednak dawno jej nie uruchamiałem. Z tego co pamietam to mój zasłużony ATI radeon hd4850 miał lepszą wydajność. Nawet na integrze od płyty asusa na starym kompie lepiej 3ds max śmigał. Obecna stację roboczą mam od 2 tygodni jednak już na początku pracy zauważyłem przy modelowaniu, że coś nie tak. Przy kilkuset poly na prostym modelu już się haczyło mimo iż było wyświetlane dużo FPS w static. Od kilku dni robię pierwszego interiora małego pomieszczenia na tym sprzęcie i jest dramat. Na dx9 w ustawieniach przy widoku wireframe mam ok 1 fps, a przy smoth+ highlights 20-30 (scena bardzo prosta). Właśnie to wireframe mnie wkurza, muszę we wszystkich oknach pracować na smoth bo inaczej jednego boxa robię 5 minut :). Po zmianie na Dx10 w ust maxa, już jest w wireframe 10fps ale w smoth+highlights z 20-30 fps spada do 10 fps. Na open gl jest jeszczę wolniej. Cały soft na kompie oryginalny, aktualizacje instalowane na bierząco. Sterowniki karty oryginalne Evga. Płyta główna też evga, bios zaktualizowany. Podejrzewam, że na gtx 580 będzie to samo, wiec chyba będzie trzeba szukać karty z innej serii. Szkoda tylko, że wywaliłem niepotrzebnie pieniądze na te 2 karty femi. Gry działają świetnie ale nie do grania je kupiłem. jeśli ktos znajdzie rozwiązanie problemu to na wagę złota będzie ta informacja. Narazie nie mam pieniedzy by znów wyrzucać na kartę 1000-2000zł. Jak znajdę czas to przetestuję jeszcze gtx 260 evga ale raczej też będzie ona do niczego. KONAn- Z innego wątku pamietam, że też masz stację roboczą na evga classified super record 2 o podobnej do mojej konf. Jakiej karty graf używasz i czy wszystko Ci działa dobrze w 3Ds maxie? Pozdrawiam Dzwoniłem właśnie do sprzedawcy sprzętu i w gtx 580 najprawdopodobniej też tego nie poprawili, jednak możliwe, że to wina sterowników/konf. wieczorem może coś pokombinuje. Ja używam GTX285 EVGA....zero problemów :)
oo79 Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Znalazłem coś takiego w spawie problemu z gf 4xx: "Guys, there is a chance to find a solution for this perfomance bug, those who have freezes in perspective viewport(even with box or something not heavy), try CTRL+X(EXPERT MODE) and write a comment! " http://www.the-area.com/forum/autodesk-3ds-max/installation---hardware---os/asus-geforce-gtx-480-problems-in-3ds-max-2011/page-6/ testował ktoś?
olaf Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 (edytowane) Jakby pomogło to super. Tak jak pisalem w innym wątku, to celowo zaprojektowane zachowanie w openGL'u tych kart (serii 5xx także). Wymuszone rozdzielenie kart na profesjonalne i domowe. Support nvidii twierdzi, ze nie da się tego ominąć w zaden software'owy sposób. Czekam na to, az ktos kto o tym nie wie poda sposób ;) przyklad dlaczego chcą to rozdzielić: Edytowane 1 Luty 2011 przez olaf
KONAn Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Chyba najlepiej będzie jak kupicie starszej generacji kartę (GTX 285 na przykład) i ta nowsza albo sprzedacie albo zostawicie sobie dogrania a w MAX-ie ustawicie sobie 285-tkę do wyświetlania w vieporcie.
tulips24 Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 (edytowane) Podaję link do testów wydajności kart graficznych w viewportach 3Ds max 2011 oraz Maya. Są tam quadro, gtx 4xx, ati fire pro i ati hd. Jest tu też gtx 285. testowano na dx9, dx10, open gl, oraz czym innym. Warto zobaczyć. http://www.behardware.com/art/imprimer/800/ Co ciekawe, wydajnosć jest jedynie niska w wireframe. Zbudowałem scenę z ponad 10 mln poly w we wszystkich opcjach widoku prócz wireframe, edge faces i innych gdzie trzeba wyświetlać linie, scena działała płynnie. Podejrzewam, że przy 20 mln poly też by było ok. Jednak gdy choć w jednym z 4 viewportów będzie opcja wireframe to cały 3ds Max działa z predkością jednej klatki na 2 minuty. Przy dx10 wireframe lepiej działa ale reszta ustawien widoku już nie. Narazie kary zostawiam i pracuje bez wireframe czy edge faces. Odpisali z supportów na 2 moje maile. Jeden był "pusty" a w drugim informacja, że mam z problemem zgłosić się do sprzedawcy softu. Edytowane 2 Luty 2011 przez tulips24 1
muody Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 przepis na test w Blenderze, GTX 460's special: -Spróbujcie podzielić domyślny Cube za pomocą Multiresolution, tak że będzie ok 6 milionów poly. Jeszcze nie obracać widoku, bo się przymuli -przejść do Sculpt mode - nie ma w tym trybie konturu i paru innych rzeczy liczonych na CPU -teraz wejść tu: Double Sided OFF Obrócić widok. Kozak! U mnie płynnie jak należy double Sided ON (czyli default) - ahem... tnie jak dzikie, stan nieużywalny ;]
r.o.b.o. Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 (edytowane) Dogadałem się w sklepie, że wymienią mi za dopłatą kartę na inną. Tylko pytanie do Was: na co? Przypominam, że chodzi o pracę w 3ds maksie, Afterze i Premierze. Może QuadroFX 3800? Już boje sie kupować karty do gierek, tylko wejść w jakąś profesjonalną i mieć święty spokój :) Błagam Was - pomóżcie bo już teraz mam zupelny mętlik w głowie i nie wiem co robić :/ Sorry za post pod postem, ale tak to by nikt tego nie zauważył ;) Jeżeli chcesz pracować komfortowo w Maxie to bierz Quadro. Ja kupiłem do testów ostatnio GTX580 i jak załadowałem scene (waga 160MB domek + IVY) to myślałem, że mnie chyba szlag trafi. Nie dość, że wszystko skacze to jeszcze przy przejściu pomiędzy oknami w view portach trzeba czekać po kilka sek. Można oczywiście pochować to i owo ale czy to ma sens. Przy pracy z Quadro jest naprawdę rewelacyjnie: żadnych zawszeń czy skoków. Mała poprawka scena ma 3,2,mln poly Edytowane 1 Marzec 2011 przez r.o.b.o.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się