Scatmax Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 (edytowane) Witam Chciałem pokazać ostatni film zrealizowany dla Muzeum Zamku w Człuchowie. Film będzie eksponowany w nowo otwartej siedzibie Muzeum na Zamku w kwietniu 2011 w ramach ekspozycji muzealnej. Oczywiście standardowo rozpracowuje swój Workflow w ramach Open Source(Blender , Gimp , Synfig Studio , Pencil , Inkscape , Audacity , Celtx) W projekcie od strony wizualnej(charakter forum) tylko(więcej w napisach) brali udział oprócz mnie: Magdalena Węgrzyn(www.magdawegrzyn.pl) - elementy sekwancji 2d. Adam Moch(adam_m na forum) - modelowanie architektury i wyposażenia. Antycypując - animacja postaci sux...wypracowałem dobry rigg ale na animacje pozostał mi tydzień czasu i dałem ciała.I flickering to też termin załatwił.Render całości zajął 2 tygodnie i nie miałem już czasu wyszystkiego przerenderować jeszcze raz.Ogółem przerosło mnie - 11 min filmu w 3 miesiące - pracowałem na każdym etapie preprodukcji , produkcji i postprodukcji , więc ciężko było dystans złapać...;) Kliknij obrazek aby obejżeć film na Vimeo: Kliknij obrazek aby obejżeć film na Vimeo: Kliknij link aby obejżeć film na Vimeo: Rigging DEMO Koncepcje 2d w mojej teczce: Concepty 2d pzdr. Kuba Edytowane 4 Styczeń 2011 przez Scatmax
asblaze Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Technicznie wiele niedociągnięć ... ale z przyjemnością obejrzałem całość:) Rzeczywiście nie widać nawet 10% możliwości riga w animacji ;)
Gość i-riss Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Rig wykonany super, podoba mi się też pomysł na animację 2d. Animacja postaci niestety mnie mniej przekonywuje.
blinq Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Bardzo fajne :) Animacja postaci szwankuje i czasem wyskakują jakieś dziwne artefakty. Ale ogląda się to ciekawie :) A to przeciez najważniejsze ;) Gratulacje!
Nezumi Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Jest pare kwiatkow, ale sam jestes tego swiadom wiec nie ma co sie czepiac. Wiadomo ze terminy sa wrogiem jakosci ;) Jedynie kiedy zamek jest pokazany z oddali to az sie prosi jakas podmalowke na tlo dac bo wyglada pusto, wrecz pustynnie.. Kapitalny pomysl na ta animacje 2D - moim zdaniem wpasowuje sie w klimat duzo lepiej niz pozniejsze 3D ale z pewnoscia trudniej by bylo pokazac sam zamek w takiej konwencji. Gratuluje dobrej roboty - to co przeszkadza grafikom prawdopodobnie zostanie niezauwazone przez "casuali" ;) Ktora to juz twoja produkcja blenderowo-historyczna? O ile pamietam chyba kiedys grodzisko jakies tez robiles, prawda? Powodzenia i sukcesow w kolejnych produkcjach.
serio Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Ogrom pracy i to w 3 miechy! Zasługuje na pochwałę.
PLyczkowski Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Szkoda ze nie zostałeś przy płaskich postaciach.
plasti Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 jak na 3 miechy to dobra robota, ale face overlaping kluje strasznie...
freqfreq Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Pomysł fajny. Fajnie wygląda to 2 - 2,5 d na początku, jakieś takie "inne" jest, ciekawe, fajnie się ogląda. Dalsze 3D to inna sprawa. Rozumiem że terminy, że cię przerosło, itd. Ale flickering straszliwie mi przeszkadza, odciąga całkowicie uwagę od reszty - jest go bardzo dużo. Dalej to animacja postaci - czuć beton niezmiernie - no i te pustki w renderach 3d, za mało smaczków, ale to już drugorzędna sprawa.
Scatmax Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 (edytowane) Hej:) asblaze-Dzieki ,że dotrwałeś do końca:).Włąsnie animacja postaci to mój kolejny target edukacyjny:) i-riss-Dzięki za komentarz:)Zgadzam się w 100% blinq-Dzięki za komentarz. Nezumi-Dzięki - tak wcześniej robiłem taką wprawkę "Wczesny Toruń" jest na vimeo.com/bombel.Właśnie widzę ,że teraz poświęcej więcej atencji właśnie tej konwecji 2,5 d bo jest troche bardziej elastyczna i plastycznie przyjemniejsza pozatym wymusza na mnie zdecydowanie większe co do konwencji i stylistyki dzięki czemu potem zaoszczedza czas w produkcji.I chciałbym wykożystac potencjał malarski Magdy. Z tymi terminami się nie chce tłumaczyć. Po prostu jak powiedziałeś chciałem się przyznać ,że widzę część rzeczy i obiecuje poprawę;). Pani Dyrektor odebrała film i była zadowolona pod względem edukacyjnym i "przyciągającym wzrok" zwiedzających muzeum to chyba spełni zadanie. Co do podmalówek - pierwotnie mażyły mi sie matte painty i inne smaczki albo chociaż nakrecenie referencji ,żeby animacje pożądnie zrealizować to nie dałem rady. Musiałem pryiorytetować czy model konia czy wypas background;).I tu leży mój błąd jakbym jeszcze lepiej w preprodukcji wszystko ustwaił to bym dał rade ogarnąć:).I pewnie dzieki podmalówką jeszcze czas renderu by spadł.:) Najgorsza opcja to wytłumaczenie Profesorowi ,że komentarz muszę mieć na początku(miałem gdzieś pod koniec realizacji...) , że scenariusz nie może się zmienić kiedy Profesorowi coś się jeszcze przypomni...;) Produkcja filmu animowanego czy jakiegokolwiek musi dziąłać jak pas produkcyjny w fabryce;).Bez rewizji , bez dystansu i planowania wszystko sie wali albo wychodzi tak jak tutaj;). Dobrze zblokowany storyboard layout i animatic to wybawienie i można wtedy np. 2.5 D malować a wygląda przestrzennie.Muszę sobie to wbić do głowy.;) serio-Dzięki:) PLyczkowski-Żałuje też ,że takich art directorowych decyzji nie podiąłem wcześniej.Każdy kolejny filmik utwierdza w przekonaniu ,że planowanie i konkretne podejmowanie decyzji na początku gwarantują dobry film.A ciągłe zmiany zdania albo niezdecydowanie po mojej stronie to murowany kasztan;) hehe. plasti-Włąśnie jak funkcjionuje większy team to sobie raz w tygodniu robia przeglądzik i wyłapuja takie śmieci.Tego się właśnie nauczyłem tym razem - kontrola jakość to mus. Tylko ,że by się przydał asystent który by takie rzeczy odwalał...;)Tym bardziej w Open Source gdzie czasami był strugle...;) z softem. freqfreq-Dokładnie zgadzam się z Tobą. pzdr. słowo na dziś "murowany kasztan" Kuba Edytowane 6 Styczeń 2011 przez Scatmax
chom1k Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Chciałem coś dopisać ale chyba nie ma co :) Mimo babolków ogląda sie bardzo przyjemnie wiec wielki plus :)
Papa Pio Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Takie coś w trzy miesiące mimo baboli robi wrażenie... i do tego Open source... to optymistyczne...
claude Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Podziwiam za prace w opensure termin i zakres pracy. Mimo że nie to nie fotorealizm i ma technicznie wiele nie dociągnięć to spełnia swoją funkcję. Gratuluje!
Bazil Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 świetne, naprawde świetne :) Ukłuło mnie to jak poruszaja sie ludzie w pozniejszych animacjach, to na poczatku bylo bardzo fajnie. Mysle, ze gdybys sie bardziej postaral, to wygladaloby naturalniej, ale i tak ogrom pracy jest widoczny od razu. Poza tym rzucaja sie w oczy czysciutkie cegly i czasami skaczące cienie w wiekszych oddaleniach. Takie animacje naparwde ucza, bo widac o czym mowi lektor (także pasuje do calosci :)) gratki, gratki :)
oo79 Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Bardzo inspirujące jak dla mnie Scatmax jest to co zrobiłeś. Widać że zamek robiony był w archicadzie ;>. Troszkę przeraża mnie ta krowa zagoniona do orania. Wiadomo że nie jest to film rodem z wytwórni WB ale według mnie ma swój smaczek. Sceny 2.5D są piękne. Mam natomiast pytania: 1. Na czym było to renderowane, chyba nie wewnętrzny render Blendera. 2. Na jaki sofcie filmik był składany. Generalnie byłbym szczęśliwy móc widząc więcej takich twoich produkcji.
Scatmax Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 Dzięki chłopaki:) oo79:Zamek nie był robiony w archicadzie. adam_m - modelował zamek na podstawie dokumantacji Conrada Steinbrechta. Ja dostałem model od niego i texturowałem w Blenderze i Gimpie ewentualnie riggowawałem albo coś w geometrii zmieniałem. Tak krowa została wytknięta postfactum przez Profesora.Już nie zmieniałem;) Cały film był zrealizowany w sofcie open source na linuxie ubuntu lucid lynx. Mój cały workflow jest oparty tylko i wyłącznie o Open Source.Dla zasady sobie utrudniam czasem życie żeby pozostać przy tym i każdy problem w ramach tego rozwiązywać.Żeby nie było sytuacji ,że będę musiał szukać alternatywy w czymś komercyjnym.Jestem wręcz ortodoksem w tej sprawie:)Nawet na netbooku wywalilem windowsa 7 i zainstalowałem ubuntu:) Np. w kwestii utrudniania wiadomo ,że w przypadku pipelinu 2d flash to wybawienia. Ale ja idę na około i masteruje właśnie mój pipeline 2d oparty wyłącznie na Pencilu i Synfig studio - efekt mnie zadowala i początkujące problemy zamieniły się w atuty tego workflow i już nie muszę myśleć o adobe - any more:). Serio powtórzę truizm ale narzędzie to narzędzie:).I da się realizować wszystko w ramach Open Source bez oszukiwania i gadki typu "Jak mnie spytają w czym to zrobione to powiem ,że w Blenderze bo mi nikt nie udowodni po efekcie końcowym" - Spotkałem się z taką opinią ostatnio u muzyka któremu chciałem wcisnąć ,żeby zamiast fruit loopa i acida używał audacity ardour LMS itd.:) Podsumowując mój cel to legalna praca i to właśnie robię. Dodatkowo piętrzące się problemy techniczne to fajność w ich rozwiązywaniu i uczeniu się ciągle nowych rzeczy:). Render to jak najbardziej Blender Internal ze współpracy z Blenderowym Compositorem. Yafray i luxrender by mnie zabiły czasowo.Zresztą jakościowo to widać od razu ,że Internal. Montaż w Blenderowym Sequence Editorze oczywiście.Jedyny minus dla mnie jest brak porządnej korekcji koloru z poziomu sequencera.Bo ja cały czas na Blender 2.49 działam. Chyba coś tam jeszcze zrobię ale wolałbym szczerze autorskie filmu robić częściej. pzdr. Kuba
Bhai Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Hej, sekwencja 2D - super. Dzięki "Making of" naprawdę widać ile było roboty... Pracowaliśmy 10 lat temu z archeologami przy "Wieściach ze świata" do TVP, więc wiem o co chodzi. Oni mają swój świat i trzeba umieć wyłapać jak to przedstawić w animacji. Pamiętam jak jeden z profesorów na UW tłumaczył nam scenariusz bitwy w lesie Teutoburskim i jak już wszystko było jasne, zielona strzałka tu, niebieska tu i bum, a ja spytałem: "No dobra dobra... ale kto wygrał?" To myślałem, że pan profesor mnie zabije albo wyjdzie obrażony. Albo był gość, który przez 20 lat kopał i badał jakiś wał obronny i miał rozrysowane co do milimetra każdą krokwie na kilkumetrowych kartach. Także gratuluje realizacji, a jeśli chodzi o rendering i czas to trzeba było z kimś się dogadać. U nas np. renderfarma czasem stoi i się kurzy a mogła by komuś pomóc po cenie prądu. Pozdrawiam, Marek
pavloksiezyc Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 hehe miło się ogląda takie rzeczy:) moja dziewczyna jest archeologiem i była na wykopaliskach prowadzonych na terenie tego zamku tym milej się ogląda takie rzeczy:) pozdron
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się