Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Chciałem pokazać ostatni film zrealizowany dla Muzeum Zamku w Człuchowie.

Film będzie eksponowany w nowo otwartej siedzibie Muzeum na Zamku w kwietniu 2011 w ramach ekspozycji muzealnej.

Oczywiście standardowo rozpracowuje swój Workflow w ramach Open Source(Blender , Gimp , Synfig Studio , Pencil , Inkscape , Audacity , Celtx)

W projekcie od strony wizualnej(charakter forum) tylko(więcej w napisach) brali udział oprócz mnie:

Magdalena Węgrzyn(www.magdawegrzyn.pl) - elementy sekwancji 2d.

Adam Moch(adam_m na forum) - modelowanie architektury i wyposażenia.

Antycypując - animacja postaci sux...wypracowałem dobry rigg ale na animacje pozostał mi tydzień czasu i dałem ciała.I flickering to też termin załatwił.Render całości zajął 2 tygodnie i nie miałem już czasu wyszystkiego przerenderować jeszcze raz.Ogółem przerosło mnie - 11 min filmu w 3 miesiące - pracowałem na każdym etapie preprodukcji , produkcji i postprodukcji , więc ciężko było dystans złapać...;)

 

Kliknij obrazek aby obejżeć film na Vimeo:

film.png

Kliknij obrazek aby obejżeć film na Vimeo:

making.png

Kliknij link aby obejżeć film na Vimeo:

Rigging DEMO

Koncepcje 2d w mojej teczce:

Concepty 2d

 

pzdr.

Kuba

Edytowane przez Scatmax

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Technicznie wiele niedociągnięć ... ale z przyjemnością obejrzałem całość:)

Rzeczywiście nie widać nawet 10% możliwości riga w animacji ;)

Napisano

Rig wykonany super, podoba mi się też pomysł na animację 2d. Animacja postaci niestety mnie mniej przekonywuje.

Napisano

Bardzo fajne :) Animacja postaci szwankuje i czasem wyskakują jakieś dziwne artefakty. Ale ogląda się to ciekawie :) A to przeciez najważniejsze ;)

 

Gratulacje!

Napisano

Jest pare kwiatkow, ale sam jestes tego swiadom wiec nie ma co sie czepiac. Wiadomo ze terminy sa wrogiem jakosci ;) Jedynie kiedy zamek jest pokazany z oddali to az sie prosi jakas podmalowke na tlo dac bo wyglada pusto, wrecz pustynnie.. Kapitalny pomysl na ta animacje 2D - moim zdaniem wpasowuje sie w klimat duzo lepiej niz pozniejsze 3D ale z pewnoscia trudniej by bylo pokazac sam zamek w takiej konwencji. Gratuluje dobrej roboty - to co przeszkadza grafikom prawdopodobnie zostanie niezauwazone przez "casuali" ;) Ktora to juz twoja produkcja blenderowo-historyczna? O ile pamietam chyba kiedys grodzisko jakies tez robiles, prawda?

Powodzenia i sukcesow w kolejnych produkcjach.

Napisano

Pomysł fajny. Fajnie wygląda to 2 - 2,5 d na początku, jakieś takie "inne" jest, ciekawe, fajnie się ogląda.

Dalsze 3D to inna sprawa. Rozumiem że terminy, że cię przerosło, itd.

Ale flickering straszliwie mi przeszkadza, odciąga całkowicie uwagę od reszty - jest go bardzo dużo. Dalej to animacja postaci - czuć beton niezmiernie - no i te pustki w renderach 3d, za mało smaczków, ale to już drugorzędna sprawa.

Napisano
  • Autor

Hej:)

 

asblaze-Dzieki ,że dotrwałeś do końca:).Włąsnie animacja postaci to mój kolejny target edukacyjny:)

 

i-riss-Dzięki za komentarz:)Zgadzam się w 100%

 

blinq-Dzięki za komentarz.

 

Nezumi-Dzięki - tak wcześniej robiłem taką wprawkę "Wczesny Toruń" jest na vimeo.com/bombel.Właśnie widzę ,że teraz poświęcej więcej atencji właśnie tej konwecji 2,5 d bo jest troche bardziej elastyczna i plastycznie przyjemniejsza pozatym wymusza na mnie zdecydowanie większe co do konwencji i stylistyki dzięki czemu potem zaoszczedza czas w produkcji.I chciałbym wykożystac potencjał malarski Magdy.

Z tymi terminami się nie chce tłumaczyć. Po prostu jak powiedziałeś chciałem się przyznać ,że widzę część rzeczy i obiecuje poprawę;). Pani Dyrektor odebrała film i była zadowolona pod względem edukacyjnym i "przyciągającym wzrok" zwiedzających muzeum to chyba spełni zadanie.

Co do podmalówek - pierwotnie mażyły mi sie matte painty i inne smaczki albo chociaż nakrecenie referencji ,żeby animacje pożądnie zrealizować to nie dałem rady. Musiałem pryiorytetować czy model konia czy wypas background;).I tu leży mój błąd jakbym jeszcze lepiej w preprodukcji wszystko ustwaił to bym dał rade ogarnąć:).I pewnie dzieki podmalówką jeszcze czas renderu by spadł.:)

Najgorsza opcja to wytłumaczenie Profesorowi ,że komentarz muszę mieć na początku(miałem gdzieś pod koniec realizacji...) , że scenariusz nie może się zmienić kiedy Profesorowi coś się jeszcze przypomni...;)

Produkcja filmu animowanego czy jakiegokolwiek musi dziąłać jak pas produkcyjny w fabryce;).Bez rewizji , bez dystansu i planowania wszystko sie wali albo wychodzi tak jak tutaj;).

Dobrze zblokowany storyboard layout i animatic to wybawienie i można wtedy np. 2.5 D malować a wygląda przestrzennie.Muszę sobie to wbić do głowy.;)

 

serio-Dzięki:)

 

PLyczkowski-Żałuje też ,że takich art directorowych decyzji nie podiąłem wcześniej.Każdy kolejny filmik utwierdza w przekonaniu ,że planowanie i konkretne podejmowanie decyzji na początku gwarantują dobry film.A ciągłe zmiany zdania albo niezdecydowanie po mojej stronie to murowany kasztan;) hehe.

 

plasti-Włąśnie jak funkcjionuje większy team to sobie raz w tygodniu robia przeglądzik i wyłapuja takie śmieci.Tego się właśnie nauczyłem tym razem - kontrola jakość to mus. Tylko ,że by się przydał asystent który by takie rzeczy odwalał...;)Tym bardziej w Open Source gdzie czasami był strugle...;) z softem.

 

freqfreq-Dokładnie zgadzam się z Tobą.

 

pzdr. słowo na dziś "murowany kasztan"

Kuba

Edytowane przez Scatmax

Napisano

Chciałem coś dopisać ale chyba nie ma co :) Mimo babolków ogląda sie bardzo przyjemnie wiec wielki plus :)

Napisano

Takie coś w trzy miesiące mimo baboli robi wrażenie... i do tego Open source... to optymistyczne...

Napisano

Podziwiam za prace w opensure termin i zakres pracy. Mimo że nie to nie fotorealizm i ma technicznie wiele nie dociągnięć to spełnia swoją funkcję.

Gratuluje!

Napisano

świetne, naprawde świetne :)

 

Ukłuło mnie to jak poruszaja sie ludzie w pozniejszych animacjach, to na poczatku bylo bardzo fajnie. Mysle, ze gdybys sie bardziej postaral, to wygladaloby naturalniej, ale i tak ogrom pracy jest widoczny od razu.

 

Poza tym rzucaja sie w oczy czysciutkie cegly i czasami skaczące cienie w wiekszych oddaleniach.

 

Takie animacje naparwde ucza, bo widac o czym mowi lektor (także pasuje do calosci :))

 

gratki, gratki :)

Napisano

Bardzo inspirujące jak dla mnie Scatmax jest to co zrobiłeś.

 

Widać że zamek robiony był w archicadzie ;>. Troszkę przeraża mnie ta krowa zagoniona do orania. Wiadomo że nie jest to film rodem z wytwórni WB ale według mnie ma swój smaczek. Sceny 2.5D są piękne.

 

Mam natomiast pytania:

 

1. Na czym było to renderowane, chyba nie wewnętrzny render Blendera.

2. Na jaki sofcie filmik był składany.

 

Generalnie byłbym szczęśliwy móc widząc więcej takich twoich produkcji.

Napisano
  • Autor

Dzięki chłopaki:)

oo79:Zamek nie był robiony w archicadzie.

adam_m - modelował zamek na podstawie dokumantacji Conrada Steinbrechta. Ja dostałem model od niego i texturowałem w Blenderze i Gimpie ewentualnie riggowawałem albo coś w geometrii zmieniałem.

 

Tak krowa została wytknięta postfactum przez Profesora.Już nie zmieniałem;)

 

Cały film był zrealizowany w sofcie open source na linuxie ubuntu lucid lynx.

 

Mój cały workflow jest oparty tylko i wyłącznie o Open Source.Dla zasady sobie utrudniam czasem życie żeby pozostać przy tym i każdy problem w ramach tego rozwiązywać.Żeby nie było sytuacji ,że będę musiał szukać alternatywy w czymś komercyjnym.Jestem wręcz ortodoksem w tej sprawie:)Nawet na netbooku wywalilem windowsa 7 i zainstalowałem ubuntu:)

 

Np. w kwestii utrudniania wiadomo ,że w przypadku pipelinu 2d flash to wybawienia. Ale ja idę na około i masteruje właśnie mój pipeline 2d oparty wyłącznie na Pencilu i Synfig studio - efekt mnie zadowala i początkujące problemy zamieniły się w atuty tego workflow i już nie muszę myśleć o adobe - any more:).

 

Serio powtórzę truizm ale narzędzie to narzędzie:).I da się realizować wszystko w ramach Open Source bez oszukiwania i gadki typu "Jak mnie spytają w czym to zrobione to powiem ,że w Blenderze bo mi nikt nie udowodni po efekcie końcowym" - Spotkałem się z taką opinią ostatnio u muzyka któremu chciałem wcisnąć ,żeby zamiast fruit loopa i acida używał audacity ardour LMS itd.:)

Podsumowując mój cel to legalna praca i to właśnie robię. Dodatkowo piętrzące się problemy techniczne to fajność w ich rozwiązywaniu i uczeniu się ciągle nowych rzeczy:).

 

Render to jak najbardziej Blender Internal ze współpracy z Blenderowym Compositorem.

Yafray i luxrender by mnie zabiły czasowo.Zresztą jakościowo to widać od razu ,że Internal.

 

Montaż w Blenderowym Sequence Editorze oczywiście.Jedyny minus dla mnie jest brak porządnej korekcji koloru z poziomu sequencera.Bo ja cały czas na Blender 2.49 działam.

 

Chyba coś tam jeszcze zrobię ale wolałbym szczerze autorskie filmu robić częściej.

 

pzdr.

Kuba

Napisano

Hej, sekwencja 2D - super. Dzięki "Making of" naprawdę widać ile było roboty...

 

Pracowaliśmy 10 lat temu z archeologami przy "Wieściach ze świata" do TVP, więc wiem o co chodzi. Oni mają swój świat i trzeba umieć wyłapać jak to przedstawić w animacji. Pamiętam jak jeden z profesorów na UW tłumaczył nam scenariusz bitwy w lesie Teutoburskim i jak już wszystko było jasne, zielona strzałka tu, niebieska tu i bum, a ja spytałem: "No dobra dobra... ale kto wygrał?" To myślałem, że pan profesor mnie zabije albo wyjdzie obrażony. Albo był gość, który przez 20 lat kopał i badał jakiś wał obronny i miał rozrysowane co do milimetra każdą krokwie na kilkumetrowych kartach.

 

Także gratuluje realizacji, a jeśli chodzi o rendering i czas to trzeba było z kimś się dogadać. U nas np. renderfarma czasem stoi i się kurzy a mogła by komuś pomóc po cenie prądu.

 

Pozdrawiam,

Marek

Napisano

hehe miło się ogląda takie rzeczy:) moja dziewczyna jest archeologiem i była na wykopaliskach prowadzonych na terenie tego zamku tym milej się ogląda takie rzeczy:)

 

pozdron

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności