Napisano 4 Styczeń 201114 l Witam Chciałem pokazać ostatni film zrealizowany dla Muzeum Zamku w Człuchowie. Film będzie eksponowany w nowo otwartej siedzibie Muzeum na Zamku w kwietniu 2011 w ramach ekspozycji muzealnej. Oczywiście standardowo rozpracowuje swój Workflow w ramach Open Source(Blender , Gimp , Synfig Studio , Pencil , Inkscape , Audacity , Celtx) W projekcie od strony wizualnej(charakter forum) tylko(więcej w napisach) brali udział oprócz mnie: Magdalena Węgrzyn(www.magdawegrzyn.pl) - elementy sekwancji 2d. Adam Moch(adam_m na forum) - modelowanie architektury i wyposażenia. Antycypując - animacja postaci sux...wypracowałem dobry rigg ale na animacje pozostał mi tydzień czasu i dałem ciała.I flickering to też termin załatwił.Render całości zajął 2 tygodnie i nie miałem już czasu wyszystkiego przerenderować jeszcze raz.Ogółem przerosło mnie - 11 min filmu w 3 miesiące - pracowałem na każdym etapie preprodukcji , produkcji i postprodukcji , więc ciężko było dystans złapać...;) Kliknij obrazek aby obejżeć film na Vimeo: Kliknij obrazek aby obejżeć film na Vimeo: Kliknij link aby obejżeć film na Vimeo: Rigging DEMO Koncepcje 2d w mojej teczce: Concepty 2d pzdr. Kuba Edytowane 4 Styczeń 201114 l przez Scatmax
Napisano 5 Styczeń 201114 l Technicznie wiele niedociągnięć ... ale z przyjemnością obejrzałem całość:) Rzeczywiście nie widać nawet 10% możliwości riga w animacji ;)
Napisano 5 Styczeń 201114 l Rig wykonany super, podoba mi się też pomysł na animację 2d. Animacja postaci niestety mnie mniej przekonywuje.
Napisano 5 Styczeń 201114 l Bardzo fajne :) Animacja postaci szwankuje i czasem wyskakują jakieś dziwne artefakty. Ale ogląda się to ciekawie :) A to przeciez najważniejsze ;) Gratulacje!
Napisano 6 Styczeń 201114 l Jest pare kwiatkow, ale sam jestes tego swiadom wiec nie ma co sie czepiac. Wiadomo ze terminy sa wrogiem jakosci ;) Jedynie kiedy zamek jest pokazany z oddali to az sie prosi jakas podmalowke na tlo dac bo wyglada pusto, wrecz pustynnie.. Kapitalny pomysl na ta animacje 2D - moim zdaniem wpasowuje sie w klimat duzo lepiej niz pozniejsze 3D ale z pewnoscia trudniej by bylo pokazac sam zamek w takiej konwencji. Gratuluje dobrej roboty - to co przeszkadza grafikom prawdopodobnie zostanie niezauwazone przez "casuali" ;) Ktora to juz twoja produkcja blenderowo-historyczna? O ile pamietam chyba kiedys grodzisko jakies tez robiles, prawda? Powodzenia i sukcesow w kolejnych produkcjach.
Napisano 6 Styczeń 201114 l Pomysł fajny. Fajnie wygląda to 2 - 2,5 d na początku, jakieś takie "inne" jest, ciekawe, fajnie się ogląda. Dalsze 3D to inna sprawa. Rozumiem że terminy, że cię przerosło, itd. Ale flickering straszliwie mi przeszkadza, odciąga całkowicie uwagę od reszty - jest go bardzo dużo. Dalej to animacja postaci - czuć beton niezmiernie - no i te pustki w renderach 3d, za mało smaczków, ale to już drugorzędna sprawa.
Napisano 6 Styczeń 201114 l Autor Hej:) asblaze-Dzieki ,że dotrwałeś do końca:).Włąsnie animacja postaci to mój kolejny target edukacyjny:) i-riss-Dzięki za komentarz:)Zgadzam się w 100% blinq-Dzięki za komentarz. Nezumi-Dzięki - tak wcześniej robiłem taką wprawkę "Wczesny Toruń" jest na vimeo.com/bombel.Właśnie widzę ,że teraz poświęcej więcej atencji właśnie tej konwecji 2,5 d bo jest troche bardziej elastyczna i plastycznie przyjemniejsza pozatym wymusza na mnie zdecydowanie większe co do konwencji i stylistyki dzięki czemu potem zaoszczedza czas w produkcji.I chciałbym wykożystac potencjał malarski Magdy. Z tymi terminami się nie chce tłumaczyć. Po prostu jak powiedziałeś chciałem się przyznać ,że widzę część rzeczy i obiecuje poprawę;). Pani Dyrektor odebrała film i była zadowolona pod względem edukacyjnym i "przyciągającym wzrok" zwiedzających muzeum to chyba spełni zadanie. Co do podmalówek - pierwotnie mażyły mi sie matte painty i inne smaczki albo chociaż nakrecenie referencji ,żeby animacje pożądnie zrealizować to nie dałem rady. Musiałem pryiorytetować czy model konia czy wypas background;).I tu leży mój błąd jakbym jeszcze lepiej w preprodukcji wszystko ustwaił to bym dał rade ogarnąć:).I pewnie dzieki podmalówką jeszcze czas renderu by spadł.:) Najgorsza opcja to wytłumaczenie Profesorowi ,że komentarz muszę mieć na początku(miałem gdzieś pod koniec realizacji...) , że scenariusz nie może się zmienić kiedy Profesorowi coś się jeszcze przypomni...;) Produkcja filmu animowanego czy jakiegokolwiek musi dziąłać jak pas produkcyjny w fabryce;).Bez rewizji , bez dystansu i planowania wszystko sie wali albo wychodzi tak jak tutaj;). Dobrze zblokowany storyboard layout i animatic to wybawienie i można wtedy np. 2.5 D malować a wygląda przestrzennie.Muszę sobie to wbić do głowy.;) serio-Dzięki:) PLyczkowski-Żałuje też ,że takich art directorowych decyzji nie podiąłem wcześniej.Każdy kolejny filmik utwierdza w przekonaniu ,że planowanie i konkretne podejmowanie decyzji na początku gwarantują dobry film.A ciągłe zmiany zdania albo niezdecydowanie po mojej stronie to murowany kasztan;) hehe. plasti-Włąśnie jak funkcjionuje większy team to sobie raz w tygodniu robia przeglądzik i wyłapuja takie śmieci.Tego się właśnie nauczyłem tym razem - kontrola jakość to mus. Tylko ,że by się przydał asystent który by takie rzeczy odwalał...;)Tym bardziej w Open Source gdzie czasami był strugle...;) z softem. freqfreq-Dokładnie zgadzam się z Tobą. pzdr. słowo na dziś "murowany kasztan" Kuba Edytowane 6 Styczeń 201114 l przez Scatmax
Napisano 6 Styczeń 201114 l Chciałem coś dopisać ale chyba nie ma co :) Mimo babolków ogląda sie bardzo przyjemnie wiec wielki plus :)
Napisano 7 Styczeń 201114 l Takie coś w trzy miesiące mimo baboli robi wrażenie... i do tego Open source... to optymistyczne...
Napisano 7 Styczeń 201114 l Podziwiam za prace w opensure termin i zakres pracy. Mimo że nie to nie fotorealizm i ma technicznie wiele nie dociągnięć to spełnia swoją funkcję. Gratuluje!
Napisano 9 Styczeń 201114 l świetne, naprawde świetne :) Ukłuło mnie to jak poruszaja sie ludzie w pozniejszych animacjach, to na poczatku bylo bardzo fajnie. Mysle, ze gdybys sie bardziej postaral, to wygladaloby naturalniej, ale i tak ogrom pracy jest widoczny od razu. Poza tym rzucaja sie w oczy czysciutkie cegly i czasami skaczące cienie w wiekszych oddaleniach. Takie animacje naparwde ucza, bo widac o czym mowi lektor (także pasuje do calosci :)) gratki, gratki :)
Napisano 10 Styczeń 201114 l Bardzo inspirujące jak dla mnie Scatmax jest to co zrobiłeś. Widać że zamek robiony był w archicadzie ;>. Troszkę przeraża mnie ta krowa zagoniona do orania. Wiadomo że nie jest to film rodem z wytwórni WB ale według mnie ma swój smaczek. Sceny 2.5D są piękne. Mam natomiast pytania: 1. Na czym było to renderowane, chyba nie wewnętrzny render Blendera. 2. Na jaki sofcie filmik był składany. Generalnie byłbym szczęśliwy móc widząc więcej takich twoich produkcji.
Napisano 10 Styczeń 201114 l Autor Dzięki chłopaki:) oo79:Zamek nie był robiony w archicadzie. adam_m - modelował zamek na podstawie dokumantacji Conrada Steinbrechta. Ja dostałem model od niego i texturowałem w Blenderze i Gimpie ewentualnie riggowawałem albo coś w geometrii zmieniałem. Tak krowa została wytknięta postfactum przez Profesora.Już nie zmieniałem;) Cały film był zrealizowany w sofcie open source na linuxie ubuntu lucid lynx. Mój cały workflow jest oparty tylko i wyłącznie o Open Source.Dla zasady sobie utrudniam czasem życie żeby pozostać przy tym i każdy problem w ramach tego rozwiązywać.Żeby nie było sytuacji ,że będę musiał szukać alternatywy w czymś komercyjnym.Jestem wręcz ortodoksem w tej sprawie:)Nawet na netbooku wywalilem windowsa 7 i zainstalowałem ubuntu:) Np. w kwestii utrudniania wiadomo ,że w przypadku pipelinu 2d flash to wybawienia. Ale ja idę na około i masteruje właśnie mój pipeline 2d oparty wyłącznie na Pencilu i Synfig studio - efekt mnie zadowala i początkujące problemy zamieniły się w atuty tego workflow i już nie muszę myśleć o adobe - any more:). Serio powtórzę truizm ale narzędzie to narzędzie:).I da się realizować wszystko w ramach Open Source bez oszukiwania i gadki typu "Jak mnie spytają w czym to zrobione to powiem ,że w Blenderze bo mi nikt nie udowodni po efekcie końcowym" - Spotkałem się z taką opinią ostatnio u muzyka któremu chciałem wcisnąć ,żeby zamiast fruit loopa i acida używał audacity ardour LMS itd.:) Podsumowując mój cel to legalna praca i to właśnie robię. Dodatkowo piętrzące się problemy techniczne to fajność w ich rozwiązywaniu i uczeniu się ciągle nowych rzeczy:). Render to jak najbardziej Blender Internal ze współpracy z Blenderowym Compositorem. Yafray i luxrender by mnie zabiły czasowo.Zresztą jakościowo to widać od razu ,że Internal. Montaż w Blenderowym Sequence Editorze oczywiście.Jedyny minus dla mnie jest brak porządnej korekcji koloru z poziomu sequencera.Bo ja cały czas na Blender 2.49 działam. Chyba coś tam jeszcze zrobię ale wolałbym szczerze autorskie filmu robić częściej. pzdr. Kuba
Napisano 10 Styczeń 201114 l Hej, sekwencja 2D - super. Dzięki "Making of" naprawdę widać ile było roboty... Pracowaliśmy 10 lat temu z archeologami przy "Wieściach ze świata" do TVP, więc wiem o co chodzi. Oni mają swój świat i trzeba umieć wyłapać jak to przedstawić w animacji. Pamiętam jak jeden z profesorów na UW tłumaczył nam scenariusz bitwy w lesie Teutoburskim i jak już wszystko było jasne, zielona strzałka tu, niebieska tu i bum, a ja spytałem: "No dobra dobra... ale kto wygrał?" To myślałem, że pan profesor mnie zabije albo wyjdzie obrażony. Albo był gość, który przez 20 lat kopał i badał jakiś wał obronny i miał rozrysowane co do milimetra każdą krokwie na kilkumetrowych kartach. Także gratuluje realizacji, a jeśli chodzi o rendering i czas to trzeba było z kimś się dogadać. U nas np. renderfarma czasem stoi i się kurzy a mogła by komuś pomóc po cenie prądu. Pozdrawiam, Marek
Napisano 10 Styczeń 201114 l hehe miło się ogląda takie rzeczy:) moja dziewczyna jest archeologiem i była na wykopaliskach prowadzonych na terenie tego zamku tym milej się ogląda takie rzeczy:) pozdron
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto