Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich po długiej przerwie :)!

Chciałem zaprezentować (troszke za namową loozacka :P) swoją pracę, która w przyszłości ma być Rolls-Royce\'em :> Cały model będę wykonywał Nurbsami (co już taką nowością nie jest:D). Jest to mój drugi model, który będę wykonywał tą techniką (pierwszy jest gdzieś w odchłani mojego dysku - nie chce do neigo wracac:P). Narazie mam kawalek boku, który męcze od jakiegoś miesiąca . Tak długi czas robót zawdzięczam swojej kochanej szkole (nie pozdrawiam ;p). A więc przyszedł czas na pokazanie skrinów:

 

Siateczka z surfacem:

1.jpg

 

Inny widok:

3.jpg

 

Z Environment Map (dla bajeru, bo raczej tu nic nie widać:):

2.jpg

 

Siatki z elemntami, dzięki którym modelowanie było urozmaicone, mówiac delikatnie:D :

wire2.jpg

 

wire3.jpg

 

Nadmienie, iż w dwóch miejsach nie ma Continuinty. Jeden element (przejscie do maski) bedzie jeszcze modyfikowany, natomiast dolny prog ulegnie trimowaniu, więc nie musze sie tam bawic w Matchowanie :-)

 

Pozdrowienia

  • Odpowiedzi 59
  • Wyświetleń 6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

witam ciebie

juz od poczatku gdzy zaczynałes robić tą bryczke to pokazywałes mi fotki więc wiem czego sie spodziewac mogłem teraz, ale zaskoczyłeś mnie:).

 

i jak na poczatek to bardzo fajnie:)

Napisano

Dawno cię tu nie było i widzę że wracasz na nosorożcu ;) wreszcie ktoś pokusił się żeby zrobić Rollsa. Może być ciekawie, czekam na updaty bo na razie niewiele...

Napisano

no w końcu :] siatka wygląda jakbyś kochał albo Rebuild Surface albo Curve Network ;)

czekam na więcej...

 

pozdrawiam

Napisano

Następny model w NURBSach.

Jak miło :]

Będe musiał się wziąść za swoją bryke :/

Co do modelu to wygląda ładnie, ale czy miejscami nie jest za gęsto ??

Napisano

no wlasnie, nie znam sie na rhino ale siatka na moje jest troche \"dzika\" straszanie gesta w niektorych miejscach i prawie wogole jej nie ma w innych, ja robie na editable poly, wiedz wzrokowo do innej jestem przyzwyczajony, ale czlek sie cale zycie uczy wiec obaczym co z tego wyjdzie. Ale skoncz go oki??:)

Napisano
  • Autor

Witam!

Miło jet widzieć komentarze :) A więc jesli chodzi o gęstość miejscami fakycznie troche przesadzam, ale gdy uzywam Match surface to lubie miec wartosc (w tangency) 0.00000(0001) :-) czego wynikiem jest taka siatka. Nie wpływa to jednak na gęstość siatki po exporcie, ani nie zwalnia mi kompa znacząco w Rhino, więc moge sobie na to pozwolić.

 

Loozack: Jak wyżej napisałem, kocham Match surface :D

 

Pionier i Por@szek: Oczywiście, że dobren do końca! (teraz ostatnie dwa tygsy budy, a pozniej wiecej czasu na Rajno :)

 

Pozdro :-)

Napisano

ho ho ...tosh to pierwszy Phantom w Nurbsach :P no nic mi więcej nie jest dane nish życzyć powodzenia i ukończenia projektu :P

 

pozdrawiam...

Napisano

No triple:) Jednak pokazałeś royce\'a szerszej publice. Czekam na update\'y

Napisano

Gdzie kolejne rendery? :>

 

Czekam i czekam, aby cos konkretnego napisać, a tu nic.

Napisano
  • Autor

Witam :)

No cóz, aby topic nie poszedł w zapomnienie zupełnie wrzucam drobny update...drobny, bo nie miałem za dużo czasu ostatnio (szkoła, zaliczenia etc.). Teraz nastał miły czas wakacji :p, więc ruszam z robotą ostro :). A teraz skrinszoty:

 

Mały close up :):

 

lampa1.jpg

 

No i siatka Nurbs dla bardzo ciekawych(daje linka zeby nie zasmiecac forum rzeczami ktorych nie rozumie wiekszosc uzytkownikow, z cąłym szacunkiem oczyiwscie;d):

http://members.lycos.co.uk/triplex321/rols/lampa3.jpg

 

Uchylam rąbka tajemnicy, dotyczącej pracy nad tyłem. Oto otworek na lampke (jeszcze wczesna wersja). Nie wiem czemu ze swiecacym materialem, pewnie chcialem cos kiedys sprawdzic w maxie :D, anyway cos chyba widac:

 

tylsmall.jpg

Napisano

Widze że pracka idzie powoli ale ładnie i dokładnie.

Masz może gg ??

Napisano
  • Autor

Witam!

Zdecydowanie nie jestem zadowolony z tempa swojej pracy...nie zasłaniam się już szkołą, no ale wiecie są wakacje i te sprawy :P Zrobiłem prawie cały przód auta...zostały jeszcze bajerki na atrapie...klape już mam (niewidoczna na renderze bo to nic specjalnego ;P). Jutro mam zamiar zabrać się za słupki i pokazać render boku auta...co z tego wyjdzie zobaczymy :D

 

Oto render (z maxa, bo w Rhino na domyślnym meshu wygląda....gorzej ;-):

 

test1.jpg

 

Pozdrowienia

Napisano

no i co ja moge napisac model super wszystko prosciutkie gladziutkie itp.

szczegoly w miare :P sa

jak tak dalej pojdzie to bedzie bomba

zycze owocniej pracy

:D

nara

Napisano

powoolootku ci to idzie patrze :/ no jak narazie to bledoF niema tak trzymaj ....rozumiem ze mozesz pracowac i niemiec czasu ale rowniez czekam na finish projecktu :D

Napisano

z kad masz referki jakos niemoglem znalesc :/

asfalton - jesli to jest pytanie to niejest miejsce to zadawanie takowych

Napisano
  • Autor

Witam :)

 

No na pewno speedmodeling to to nie jest :D Ale postaram się coś wyskrobać konretnego do czwartku (bo wyjeżdzam) :) Nie zarabiam tym na życie a chce żeby model był udany (tym bardziej, ze to auto nurbsowe, więc to do czegos zobowiązuje ;P), więc jak już sie zabiore to sie nie spiesze ;) Marcin co do referek to nawet nie pytaj....znalazłem je na SMcars, ale są takie szitowe, że tylko podstawowe linie rysuje w opraciu o printy...reszta to zdjęcia :)

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Witam!

 

Pewnie niektórzy już pomyśleli, że projekt uległ "przedawnieniu", ale to nieprawda ;] Wracam z Rolsem na forum..co prawda już bliżej końca niż początku ale jeszcze sporo detali zostało, których tworzenie będę przedstawiał w Wipe. No, ale dosyć gadki, czas na skriny tego co juz zrobiłem:

 

Tylni zderzak:

 

tyl1mini.jpg tyl12mini.jpg

 

Teraz kawałek boku (głownie zbliżenia na detale listwy itp.) :>:

 

bok1mini.jpg bok2mini.jpg

 

Dalszy ciąg boku..:

 

bok3mini.jpg bok4mini.jpg

 

UWAGA! Należy kliknąć na obrazek, aby zobaczyć jego powiększenie ;)

Napisano
  • Autor

Kolejna porcja screenów....

 

....felgi:

 

fela3mini.jpg fela1mini.jpg

fela2mini.jpg

 

A teraz tylni reflektor plus render (bardzo testowy, chodzi raczej o to aby zobaczyć jak całośc się prezentuje w jako takim lakierze...poza tym dopeiro ucze sie vray'a) i element tylnej klapy:

 

lampamini.jpg tyl2mini.jpg klapa1mini.jpg

 

I tutaj siateczka tyłu..topolgia nie jest rewelacjnyna, ale głownie przez to, iż cześci rzeczy nie przewidziałem na początku;] Ale nie wpływa to szczególnie na powierzchnie:

 

rols1mini.jpg

 

No to tyle na teraz, niedługo wrzuce update dachu i wyciętej tylnej klapy i nieco poprawionego przodu :]

 

Pozdrowienia i zapraszam do komentowania,

Triple X

Napisano

Triple X mozesz mi powiedziec gdzie nauczyles sie tak NURBSow? Chcialbym tak umiec:)

Napisano

Piknie.. i tyle wystarczy na ten temat :D Pytanko: przenosisz do maxa standardowym exportem do 3ds ? Czy moze uzywasz powerTranslator ?

Napisano

kurcze Triple X, po raz ostatni gościłeś w tym wątku w wakacje, długa przerwa, co cię do tego zmusiło, model niezły, dobrze że kontynuujesz jego modeling, powodzenia

 

EDIT: bieżnik jest po prostu boski, ile poly ma oponka???

Napisano

myslem ze juz upadl projekt ale na cale szczescie nie:)

pieknie ci to wychodzi nic wiecej nie powiem bo nie ma po co pieknie i juz!!

pozdro

Napisano
  • Autor

Heayh!

 

Dzięki za komentarze, miło jest widzieć zainteresowanie wątkiem ;)

 

MohSETH - gdzie się nauczyłem...własciwie w domowym zaciszu ;P. Z tym, że nie zaczynałem jak większość od modelowania pierdółek tylko od razu surfacing (nie wiem czy wsyzlo mi to na dobre czy nie..ale chyba tak bo w miare szybko pojąłem istote nurbsów przy skomplikowanych obiektach), ale naprawde sporo pracy poświęciłem temu rollsowi :)

Wtorek - Dzięki :) Co do exportu...to narazie są to bardzo wczesne "testy". exporuje normlanie do 3ds..welduje co się da i jade z rednerem. Ale chyba będe exportował do Igesów (chyba ;P)

lpshinoda - przerwa...hm złapałem lenia i tyle:D, nie miałem jakoś ochoty żeby go modelować dalej, pzoa tym robiłem jeszcze jeden projekt (Bmw)...ale wróciłem ;P. Co do opony..ma jakies 40 k. faców..mnie to nie odstrasza ;]

nielot007 - Tnx ;)

 

Dzisiaj wrzuce jeszcze update'a gotowego tyłu :)

 

Pozdr.

Napisano

a myślałem, że to ja jestem leniwy ;) topologia jest miejscami straszna, ale skoro sam to widzisz to znaczy, że w kolejnych modelach bardziej o nią zadbasz :) podziwiam za szczegółowość, tak trzymaj

 

pozdrawiam

Napisano

ojjjjj Triple_X network surf rulez ;) nie no ja nie lubie tego typu powierzchni dobrze ze to niema wplywu na mesha bo kiepsko by bylo :).

oponka swietna ciagnij dalej koncz :) powodzenie i dzialaj wiecej 2rail niz networkiem lepsza kontrola nad powierzchniami

Napisano
  • Autor

Witam :)

 

Tak jak objecałem update...:)

Gotowy tył...(generlanie chodzi tutaj o szybe i dach ;):

 

tylcmapmini.jpg tylcmini.jpg

 

Przód...odbcicia się dziwne troche porobiły ale to ze wględu na niskiego mesha:

 

przodmini.jpg szybapmini.jpg

 

Kilka szczególików:

 

szczmini.jpg szcz1mini.jpg

 

Podobnie jak w poprzednim poście należy kliknąć na miniaturke :)

 

Pozdro i zapraszam do komentowania,

Triple X

Napisano

cały model no isiatka są wprost fantastyczne, extra.... dalej.... więcej.... jeszcze!!!

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Witam!

 

Po 4-miesięcznej przerwie przyszedł czas na dokończenie Rollsa ;) I oto przedstawiam Wam końcowy efekt modelingu (generalnie brakuje na renderze reflektorów, ale one bedą wyexportowane dopiero przy okazji rednerow z materiałami). Render jest dość duży (jako obraz i jako plik:D), więc widać na nim pewne niedociągniecia wynikające z exportu (dość oszczędnego). Cóż w najbliższym czasie czyt. najprawdopodobniej jutro podeśle rendery tyłu plus detale. Niedługo też dam jakies siateczki:)

 

Teraz pare detali technicznych:

- modeling oczywiście Rhino 3 :)...

-...za wyjątkiem statuetki która była modelowana w poly w Maxie :D

-rendering max 7 + vray :)

-ilość poly: obecnie 598k (z tym zapomniałem wyexportowałem małej chromowanej listewki..plus reflektory i jakies male detaliki..wiec troche jeszcze przybędzie)

 

Teraz renderek:

 

rolsmaly.jpg

 

UWAGA! Aby powiększyc obrazek kliknij na hmm.."miniaturke" (render docelowy ma bowiem rozdzielczość 2048/1556 :)

 

P.s. Co do wcześniejszych obrazków...z czasem postaram się wyedytować wczesniejsze posty i apdejtować linki, bowiem Panowie z Lycosu usuneli mi konto :/...mam nadzieje ze nie zrobia tego drugi raz:D)

P.s.1 Co do czasu realizacji projektu...nie myślcie sobie tylko ze caly okragly rok siedzialem przed Rhino :D Niestety wynika on z mojego lenistwa..a schemat przebiegał mniej wiecej w ten sposob...1 miesiac modelowania...3 miesiace przerwy :D)

Napisano

oooo stary ale straszny błąd znalazłem .... niewybaczalny :/ ..... hehe joke:)

a mianowicie to w tym wynalazku znaczki RR na felach się nie obracają razem z kołem więc jakaś szczelinka by się tam przydała do okoła :P

Napisano

O ja pie******* . Bryka Full wypas, ale gdzie niegdzie widac błędy, hyba z exportu :), ale tak jest zajefajnie :)

Napisano

mnie się bardzo podoba, ale mógłbyś dorobić jeszcze teksturki, takie czarne i szyby czarne ( z tyłu ), będzie bardzo fajnie i luksusowo, pozdrawiam

Napisano

no wkoncu !!

pamietam jak kiedys pokazywales mi poczatki!!!!

kurde widzialem ze tak ci to wyjdzie wiedzialem;P

bardzo ladnie

pozdro

Napisano

noo to dales rade :) oponki tez wyszly fajnie, pokaz tez siatke z maxa jak ci poszedl ten eksport.. aha kiedy rendrey z lakierem :>

 

pozdrawiam i gratuluje skilla :)

 

ps. troche kadr dupowaty :P

Napisano

B-E-A-uuuutifullllll!

 

Swietny samochod, swietne modelowanie, gratulujem i czekam na lakierowanie :)

Napisano

ciakawi mnie jak to będzie z lakierem wygladało ;) już widze te gładkie surfy...

Napisano

szczerze mówiąc to na tym renderze wygląda lepiej niż w rzeczywistości :>

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Witam!

 

Następny post i następny render.... teraz tył:>. tutaj niestety jeszcze bardziej widac bledy exportowe, wiem natomiast ze bede musial wyexporotwac od nowa cala tylna klape i jednego fileta (bocznego), ale to już tak jak mówie wszystko przy okazji lakierowania :> (bowiem te rendery są tylko poglądowe:P). Oto i renderek:

 

rolstylmaly.jpg

 

Co do waszych postów:

javor - No tam wokoło jest taka chromowana przystawka (zrobiona w formie filetu;p), ale narazie jej nie widać..jak dojdą materiały to bedzie wszystko ok:) (mam nadzieje;d)

mentaller - Hmmm figurka na Rollsie jest mniej skomplikowana od tej co pokazałeś...a moja jest jeszcze mniejs komlikowana od tej co jest na Rollsie :D Poza tym...to jest tylko mały detalik, własciwie miało go nie być..ale jakos tak pustawo było :)

kome - Oj tam kadr od razu....patrz na model nie na kadr :D:D

Loozack - Ale żes mi zaslodzil ;):D Tenx

Pozostali - Dzięki za dobre słowa ;)

 

Dzisiaj jeszcze prawdopodobnie wrzuce jakies inne renderki plus siatki :)

 

pozdr.

Napisano
  • Autor

Witam!

 

Cóż widze, ze strasznie się zainteresowaliście tą figurką ;) ....dla mnie to malo znaczaca ozdoba dlatego wymodelowana jest tak jak jest:) Otot obiecane siatki:

 

wire.jpg

 

wire1.jpg

Napisano

Bardzo ładny model. Ciekaw jestem efektu końcowego. Trzymam kciuki.

 

Ps. Widzę że nurbsy stają się coraz bardziej popularne (niewątpliwa zasługa kilku „znanych” osób na forum ;) )...

Napisano
  • Autor

Witam!

 

No cóż wreszcie coś wykombinowalem z tymi renderami....Nie wiem czy to jest final...calkiem prawdopodobne, ale jeszcze będę kombinował troszeczke...aczkolwiek nie za dużo, bo pewnie kolejny rok leci mi na rednerowaniu, a już chciałbym zacząc jakiś nowey projekt :-) No...a więc rendering (co pewnie widać...) wykonany w Vray'u pod Maxa 7 :) Dosyć tej gadki...oto render:

 

rollsmaly.jpg

 

Oczywiscie po kliknieciu na 'miniaturke' otworzy sie wiekszy obrazek :)

 

Pozdr.

Napisano

no, no bardzo ładnie ;]. jednak ja bym wolał ujrzeć go w 2 kolorach ;P(tak jak w maybachu). w przednich reflektorach są szybki, prawda? bo wyglada jak by ich nie było...

 

EDIT: pojawi sie znaczek z przodu(taki jak na poniższym zdjęciu)?

 

2004-Rolls-Royce-Centenary-Phantom-4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności