RaVirr Napisano 28 Październik 2011 Napisano 28 Październik 2011 Fajne plamy. wszystko pięknie się czyta.
WojtekFus Napisano 28 Październik 2011 Napisano 28 Październik 2011 A tym co właśnie w nowym BF'ie mnie miło zaskoczyło był polski dubbing :D Ostatni soldier dobry, brakuje tylko globalnego zróżnicowania waloru (ten sam jest na kurtce u dołu i nad pistoletem). Czasem wystarczy tylko zaznaczyć sylwetkę postaci, którą malujesz i potraktować ją gradientem na overlay. No i czarnych cienie nie prezentują się zbyt dobrze - nawet drobna korekcja kolorów może pomóc - ctrl + b -> przerzucasz na shadows i jedziesz suwakiem w którąś stronę. Over
RaVirr Napisano 28 Październik 2011 Napisano 28 Październik 2011 A mnie w nowym BF miło zaskoczyło "Wszyscy napier**lać w ten budynek!", prawie kapitan bomba :D
n-pigeon Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 Hehe jak sam przeczytałeś oryginalny nos się bardziej podobał ;), ja mam szczerze problemy z tym prostowaniem, dlatego ostatnio staram się miziać pięknych brzydali ^^' biję się w pierś. Gratuluje pracy przy dubbingu :] BF3 czeka na zakup :] ale to pewnie za jakiś czas, bo jak go odpalę to zniknę na miesiąc :X a mam teraz czas na trening to mi szkoda. Podoba mi się ostatnia praca, najbardziej podoba mi się kieszeń na ramieniu xD, z całego obrazka wydaje się najbardziej solidnie zrobiona, realistyczna, dobry kontrast, walor, forma, prostota, fajny detal. Serio zapamiętaj w jaki sposób ją namalowałeś i stosuj tą technikę dla całego obrazka, a dobrze na tym wyjdziesz. :) Jak jesteśmy przy cieniowaniu, przyjrzyj się tematowi obrazka, karabin prosta planarna powierzchnia, ubranie również, paski to samo, najbardziej organiczne i subtelne są rękawiczki. Wszystko zarysowałeś miękkimi plamami, z małym flow, przy takich elementach lepiej pracować z plamami mającymi ostre krawędzie, ponieważ jeśli w jakimś miejscu potrzebujesz miękkiej granicy, to wystarczy ją zmiękczyć, a jak wszystko jest miękkie, to masz bardzo dużo roboty przy wyostrzaniu granic. Jeśli pracuje się nad czymś organicznym dobrze pracować techniką MIĘKKIE GRANICE PLAM ==> WYOSTRZANIE PRZEJŚĆ, ponieważ masz więcej miękkich przejść niż ostrych, np palce rękawiczek były by takim elementem. Cała reszta OSTRE GRANICE PLAM ==> ZMIĘKCZANIE PRZEJŚĆ. Rothbart, ma rację z walorami, pod karabinem jest cień, dociera jedynie światło otoczenia/ambient, więc walor powinien być ciemniejszy niż w rejonie światła, ale chodzi mi o miejsca gdzie są czarne plamy, tam powinien być właśnie ten ciemny walor, ale jest czerń. Ta czerń pokazująca gdzie jest cień, jest w dobrych miejscach, ale malowanie czystej czerni jest krokiem w tył, utrudniasz sobie potem zadanie renderowania i tracisz poprawną ocenę zależności walorowych, lepiej przyciemnić kolor/walor bazowy niż wyciągać z czerni pożądany kolor. Trochę przez tą czerń, trochę przez walory które dostają najmocniej światłem, masz zbyt dużą rozpiętość walorową. Różnica między cieniem, a światłem powinna być zdecydowanie subtelniejsza, chyba, że zależy ci na mega kontraście, ale i tak ta czerń psuje odbiór, a kontrast zawsze można podbić mając odpowiednie zależności walorowe. Zrobiłem overa by lepiej zilustrować o czym mówię, no i dlatego, że lubię ćwiczyć na overach xD nie ma takiej spinki jak przy własnych pomysłach... serio wszystkim polecam robić overy :) przy okazji można wyłapać własne braki, np. ja i te prostowanie. Walczę! Zrobiłem spokojniejsze oświetlenie, właściwie cały obrazek bazuje na twojej kieszeni, jest jedynym elementem którego prawie nie ruszyłem. Przyznaje się, że nie użyłem refki i bazowałem na tym co pokazałeś, jak czegoś nie pokazałeś to improwizowałem xD, mam też pytanie co to te czarne na hełmie? Naklejka?
CUKIERASS Napisano 29 Październik 2011 Autor Napisano 29 Październik 2011 O panowie mega wielkie dzięki za podpowiedzi i overy - są świetne -macie całkowitą rację z tymi cieniami itd a z pędzlami/plamai chodzi o to bym większość robił pędzlakiem o twardych krawędziach i wygładzał przejścia miękkim??przeczytam jeszcze 333 razy to może ogarnę ;) Ta czaszka miala być malunkiem na kominiarce, ale to detal - a te czarne plamy na hełmie to miało być mocowanie noktowizora, lampy i innych pierdolotów
n-pigeon Napisano 29 Październik 2011 Napisano 29 Październik 2011 (edytowane) Właśnie tak mi się wydawało, że to miała być bandana z rysunkiem :) jak u Ghosta z MW2, ale zrobiłem maskę (dla własnej rozrywki xD ) Co do pędzli i plam, to tak. Rysujesz elementy jako plamy, jeśli to co rysujesz powinno mieć ostre granice plamy, jak np. pasek na wierzchu kamizelki to granica między nimi jest wyraźna, więc lepiej rysować je od razu jako ostrą plamę, ale czasem może się zdarzyć, że w niektórych miejscach, walor/kolor*, są podobne z inna powierzchnią, dlatego warto granicę w tym lokalnym miejscu rozmiękczyć. W cieniu, granice można, a nawet dobrze jest lekko zmiękczać, cień nie ma dużo kontrastu. Jeśli to coś organicznego, ma dużo subtelnych przejść to lepiej pracować odwrotnie i w miarę potrzeby wyostrzać miękkie granice. Oszczędność czasu i energii, a im mniej czasu spędzasz na renderowaniu, tym łatwiej skupić się na rzeczach ważnych. Ja tak nawet cieniuje, najpierw maluje plamę waloru/koloru* potem ostrym, albo pół ostrym (zależy od temtu) rysuje plamy cienia (zazwyczaj na niskim opacity i osobnej warstwie) i potem je zmiękczam tyle ile potrzebuje (trzeba wziąć poprawkę dla koloru lub waloru, ponieważ po etapie zmiękczania, różnica miedzy plamami wydaje się mniejsza). Technik rozmiękczania wyostrzania jest tyle ilu artystów, możesz użyć okrąglaka z miękkimi brzegami, płaskiego z niskim flow, smudge toola, użyć twardego okrąglaka z niskim opacity, każda z tych technik przydaje się do różnego rodzaju powierzchni materiałów, warto eksperymentować. Z wyostrzaniem tak samo, można użyć ostrego okrąglaka z wysokim opacity flow, miękkiego pędzla i go bardzo zmniejszyć by zarysować ostrą krawędź i ja wypełnić, są nawet specjalne pędzle, z jednej strony płaskie ostre, a z drugiej zmiękczony okrąglak, można wyostrzać jedną stronę plamy zachowując delikatne przejścia w jej wnętrzu. Po angielsku dział właściwości granic nazywa się Edge Quality, łatwiej będzie ci poszukać dodatkowych informacji. Tutaj masz 2 tutki które pomogę Ci zacząć naukę rodzajów granic i jak ich używać, ja też jestem na etapie nauki tego zagadnienia, bardzo ciekawa sprawa, to temat który następuje po walorze jest bardzo ważny. Craig'a Mullinsa: http://www.gfxartist.com/features/tutorials/974 forum concept art: http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=51913 * kolor - ma trzy czynniki walor, barwę i saturację P.S. Ja miękko rysuje też np pędzlem imitującym węgiel, jak ten co lubi Feng Zhu, tyle że ja zrobiłem kopię dla Gimpa, zmniejszam też flow w miarę potrzeby. Tego typu pędzle, wydają się zostawiac ostre krawędzie, ale są niejednolite i przy zniżaniu flow, ich ślad zamienia się w miękkie smugi, zmieniając jego rozmiar można uzyskać bardzo rozłożystą gamę granic, od bardzo ostrych przy małym pędzelku, po bardzo miękkich przy dużym rozmiarze i niskim flow. Do tego overa używałem głównie okrąglaków i trochę pędzla węgla, i trochę pędzli dodających teksturę, najlepiej widać na hełmie. No i unsharp mask w trakcie i na końcu, jako pomoc. Edytowane 29 Październik 2011 przez n-pigeon
CUKIERASS Napisano 5 Listopad 2011 Autor Napisano 5 Listopad 2011 n-pigeon- kończą mi się powoli określenia typu dziękuję! ;) narazie niewiele udało mi się wprowadzić ale coś tam dłubię
mysz Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 DILDO NINJA . btw nie wiem czy ktos to juz pisal bo nie mam czasu wszystkiego czytac, ale jak cisniesz z refek to nie uzywaj color pickera na refce tylko staraj sie kolory na wyczucie samemu wybierac. niektore obrazki naprawde klawe ci wychodza, np ten general w chaszczach powyzej ale wiecej eksperymentow i wiecej kontrastu chcialbym tu zobaczyc dildo ninja es #1 pozdr
n-pigeon Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Nom, coraz lepiej Ci idzie, soldier z pistolecikiem wygląda nieźle, sam w sobie, ale jest też dobrą bazą pod dalszą robotę. Tak trzymaj wygląda solidniej niż stare prace. Gdzieś komuś pisałem jak dodawać kolor do monochromu, by kolor całości się trzymał, poszukam, może się przyda. O i znalazłem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=70099&page=3&p=1061824&viewfull=1#post1061824 @mysz lol dildo ninja, xDDDD umarłem
CUKIERASS Napisano 14 Listopad 2011 Autor Napisano 14 Listopad 2011 @mysz- danke! z kolorami to wogole mam problem i chyba jakoś nie do końca je rozróżniam :D ćwiczę teraz bez podbieracza kolorów @n-pigeon- wielkie dzięki za kolejne info ćwiczę ostatnio rzeczy martwe, no idzie słabo, ale co jakiś czas coś tam yebutnie reflektorem w tunelu po oczach ;) większość to wipy , dzięki nim otrząsam się z szoku po martwo naturowego-oj ta nauka to nie everest to yebana góra przeznaczenia
CUKIERASS Napisano 15 Listopad 2011 Autor Napisano 15 Listopad 2011 dzisiaj zdechł mi na biurku otwieracz do konserw- starałem się uchwycić jego ostatnie chwile
CUKIERASS Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 kolejny zdechlak -nie dokończyłem metalowych części
kontur Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 Bardzo ładnie budujesz materiały. Światło się fajnie po nich ślizga lub odbija. Powodzenia, czekam na więcej.
CUKIERASS Napisano 19 Listopad 2011 Autor Napisano 19 Listopad 2011 @ Kontur -dzięki coś tam powoli łapię ;) teraZ po śniadaniowa łyżka i pan mrok
badassky Napisano 19 Listopad 2011 Napisano 19 Listopad 2011 Fajna martwa ale u "mrocznego woja" brakuje mi tła , też popełniam ten błąd i rzadko je później domalowuje.BTW ciekawy wierszyk )
CUKIERASS Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 @Bombadil - hej dzięki choć tu duuuuuużo więcej barakuje niż tylko tła ;) maly dzban krzywy jak cholera i z bardzo dziwnym cieniem :D
CUKIERASS Napisano 21 Listopad 2011 Autor Napisano 21 Listopad 2011 na chwilę przerzucę się na ludzi ;)
kontur Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 Dzbanek mimo, że krzywy wyszedł pięknie (kolory i odbicia). Pani na fajne tło, ale oświetlona jest zbyt równo i bryła się zupełnie zagubiła.
CUKIERASS Napisano 21 Listopad 2011 Autor Napisano 21 Listopad 2011 @ Kontur- dzięki- co do pani to masz rację pomyślę jak to poprawić dzisiaj jakiś total stresowy dzień był-się działo-więc efektem streso stworek
pumax Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Podobają mi się uda pani wipostawy :) Tylko ta twarz taka strasznie wydłużona hmm... Ja bym jej tak poprawiła jakoś w ten deseń hm [ chociaż zaden ze mnie specjalista :p ;) ]
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 nie wiem według mnie te kolory powinny być żywsze a nie takie blade ,biust to jeszcze przejdzie ale co zrobiłeś z jej twarzą :P i szyja lepsza krytykę dostaniesz od reszty chłopaków oni się znają :D
telthona Napisano 3 Grudzień 2011 Napisano 3 Grudzień 2011 Cukieras, głosuję za tym zebyś zaczał podmieniac miniaturki, bo tak w sumie omijałam ten wątek, jakoś tak tamta ikonka taka niezaciekawa i nieinterresująca, a tu wchodzę po takim czasie, i WOW. jaki progres :P bez kitu. sam chyba widzisz że Ci zaowocowały te martwe naturki i ćwiczenie z fot. Super bryłe łapiesz, i generalnie render ma poziom :D ja już bym chciała u Ciebie w teczce na tym etapie jakieś skończone ambitne pracki zobaczyć. Wiesz. pełna ilustracja albo skończony concept art. ;D ten ork ostatni i Dawid pokazują że już masz skila by robić skończone rzeczy XD a nie tylko "practise practise" ;)
CUKIERASS Napisano 5 Grudzień 2011 Autor Napisano 5 Grudzień 2011 @pumax- może masz rację -te umarlakowe kolory jeszcze pogłębiają wrażenie końskiego pyska @Kalabereos- o tak kolory też dają ciała @telthona- dziękuje -zacznę podmieniać-dzięki za mile słowa no napewno poszło do przodu a co ważniejsze ćwiczenia zaczynają sprawiać frajdę nawet jak efekt końcowy obsysa- a co do skończonych to dłubię ale na moim poziomie zajmuje mi to kuuupsztyl czasu ale "practisa" to mam dużo tylko chwycić aparatu i ofotkować nie ma chęci ;)
CUKIERASS Napisano 7 Grudzień 2011 Autor Napisano 7 Grudzień 2011 i po pracowa -niespecjalnie udana bo za miękka i rozmyta
n-pigeon Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 Praca udana, tylko za szybko się poddałeś :) skoro wiesz że coś nie gra, to męcz aż wyjdzie, tak się człowiek uczy. Czasem warto na chwile odejść kilka kroków od monitora i podumać co poszło nie tak. Nie jest miękka i rozmyta, tylko za mały kontrast i za subtelne przejścia :) Poprawiłem jedynie Levelsami: http://img6.imagebanana.com/img/14b2ibx3/Selection_040.png
RaVirr Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Fajnie oddajesz materiały, w dobrym kierunku to wszystko idzie i dość szybko się rozwijasz.
CUKIERASS Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Napisano 8 Grudzień 2011 dzięki panowie! słaba wieczorna podróbka prac Dave'a Rapozy chwilke pogrzebałem -co widać ale też coś tam się podpatrzyło ;) także tAKI WIPsztyl pozostanie
Pasiterek Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 ;] Może to nie jakość Rapozy ale jak zobaczyłem to z nim mi się skojarzyło nie wiem może przez te oczyska.
Kalberos Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Fajnie oświetlenie na twarzy w dobra stronę to idzie. Rzeczywiście podobne do jego prac:D często oglądam jego prace na livestream n-pigeon http://img6.imagebanana.com/img/14b2ibx3/Selection_040.png mi ten link nie działa :(
CUKIERASS Napisano 10 Grudzień 2011 Autor Napisano 10 Grudzień 2011 @Pasiterek -heh delikatnie rzecz ujmując to nie jakość pana R. ;) @Kalberos-thnx Panie kolejny kupsztyl- nie ogarniam światła bez podglądactwa muszę chyba wrócić do ćwiczenia brył
EthicallyChallenged Napisano 10 Grudzień 2011 Napisano 10 Grudzień 2011 Ćwiczenie brył z natury połączone z analizą tego co przed oczami jest o tyle fajne, że niezależnie od tego na jakim poziomie jesteś, nigdy nie możesz powiedzieć, że to stracony czas. Zawsze się czegos nauczysz. Przynajmniej ja tak to postrzegam.
CUKIERASS Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Napisano 14 Grudzień 2011 @EC- święta racja Panie-chyba za często wyłączam myślenie :) kilka ćwiczeń
WojtekFus Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 Popracuj trochę nad edge controlem - to jest to co mam na myśli - http://i105.photobucket.com/albums/m217/Fusman/1278307139113.jpg
CUKIERASS Napisano 21 Grudzień 2011 Autor Napisano 21 Grudzień 2011 @Rothbart-dzięki za linka! jedno z ćwiczeń nie skończone
CUKIERASS Napisano 10 Styczeń 2012 Autor Napisano 10 Styczeń 2012 tworzę sobie powoli taki rysunek -strasznie spartoliłem wiele rzeczy-światło, bryła , kolory ale pomysł mi się poodbał więc nie chciałem przerywać
telthona Napisano 11 Styczeń 2012 Napisano 11 Styczeń 2012 szkoda ze nie skończyłeś tego z tym rycerzem na dachu. Bardzo fajnie sie zapowiadało. Co do drugiego, pomysł faktycznie fajny :D Smok przekraczający dozwoloną prędkość? :D nie wiem czy to coś trzymające lizaka to ręka, ale jeśli nią jest to jest zdecydowanie za chuda. ;D
CUKIERASS Napisano 14 Luty 2012 Autor Napisano 14 Luty 2012 Telthona-dzięki! dokończę rycerza kiedyś ;) a co do "ręki" to totalnie prawda posysa po całości parę rzeczy ćwiczebnych i nie tylko z ostatniego "okresu" ;)
CUKIERASS Napisano 14 Luty 2012 Autor Napisano 14 Luty 2012 i jeszcze szybki przedWALEtynkowy WIPportert Małżowiny w stylu pana Sandovala -tiaaa w stylu no jakiś bohomozzzo w ułamku procenta nawiązujący ;) nie zdążyłem dokończyć przed Jej obudzeniem
CUKIERASS Napisano 21 Marzec 2012 Autor Napisano 21 Marzec 2012 rzeczy rożne całkiem mało zgrabne i nieco podłużne wipny wip
WojtekFus Napisano 21 Marzec 2012 Napisano 21 Marzec 2012 Dobrze, że sporo pracujesz :) Zwróciłbym tylko uwagę na temperaturę kolorów, których używasz - masz podobny problem co ja - saturacja kolorów (ja przesaturowuje - Ty niedosatorówujesz momentami). Dajesz więcej!
CUKIERASS Napisano 14 Kwiecień 2012 Autor Napisano 14 Kwiecień 2012 @Wojtek-dzięki! kolejne ćwiczenia:
EthicallyChallenged Napisano 14 Kwiecień 2012 Napisano 14 Kwiecień 2012 Jest coraz lepiej, dawaj dalej i im więcej tym lepiej! Jak robisz coś z obserwacji to staraj sie dokładniej rysować, tzn mierzyć odległości, umiejscowienie i proporcje. Piszę to, bo u brodatego pana oczy są różnej wielkości, albo jedno jest szerzej otwarte niż drugie (może celowo, ale dziwnie wygląda). Ale postępy są, więc tak trzymaj.
CUKIERASS Napisano 14 Kwiecień 2012 Autor Napisano 14 Kwiecień 2012 Jest coraz lepiej, dawaj dalej i im więcej tym lepiej! Jak robisz coś z obserwacji to staraj sie dokładniej rysować, tzn mierzyć odległości, umiejscowienie i proporcje. Piszę to, bo u brodatego pana oczy są różnej wielkości, albo jedno jest szerzej otwarte niż drugie (może celowo, ale dziwnie wygląda). Ale postępy są, więc tak trzymaj. danke szyn!-tak to celowo bo jedna powieka z racji wieku zluzowała mięsień i zaczyna opadać ;) choć wiem,że nie najlepiej to oddałem
CUKIERASS Napisano 30 Kwiecień 2012 Autor Napisano 30 Kwiecień 2012 a oto ja i moja żona- niedokończony obrazek niedokończone ćwiczenie z fotki i kilka maznięć na starcu
Soulinka12 Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 weekend warriors wymiotło mnie :D fajnie skarykaturowałeś Was samych .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się