Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Rothbart: dzięki wielkie, ale mi wydaje się, ze draperia zdecydowanie nie wyszła i trochę dziwnie wyszły kolory w lewym jabłku. Choć nie powiem, nie było to pierwszej świeżości jabłko ;d

 

Odnośnie lewego jabłka, masz rację, mogło by być bardziej przestrzenne. Draperia też wyszła troszkę zbyt 'puszyście', ale to nie jest nic czego nie można poprawić, dlatego nie wspominałem. Ogólne wrażenie bardzo fajne.

  • Odpowiedzi 156
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co na pierwszy rzut oka: popraw kompozycję. Zrób centralną, żeby studnia była na środku. Jednak wtedy będzie straaasznie symetrycznie i wydaje mi się, że to właśnie będziesz musiał zaburzyć jakimś elementem na pierwszym planie. Tańczący ninja z długim mieczem czy coś takiego, sam będziesz wiedział najlepiej :D Ładnie wyszły kolorki i ten czerwony akcent. Czekam na więcej :)

Napisano

Noo kompozycja to leży i kwiczy, dlatego wip'a wrzuciłem :) Na pierwszym planie jakiś pielgrzymów malne, ale całość strasznie ucieka na prawą stronę i czym bym na lewej nie zrównoważył to nie pasuje. Chyba faktycznie trzeba będzie umieścić studnie w centrum :) Dzięki :)

Napisano

Kolumny budowane z cegieł (na dole ukruszony "tynk" widać), ale tylko do połowy, bo pęknięcie u góry wygląda jak peknięty kamień ;)

Kolorki fajne, ale perspektywa ci się rozjechała. Na górach tak tego nie widać, ale na architekturze już tak (szczególnie na schodach i studni)

Napisano

Kalebros - ze też wcześniej o tym nie pomyślałem! :D

 

Tethlona - dzięki :) celowy zabieg (taaa) z tymi filarami, nutkę tajemniczości chciałem dodać ;d

 

Noiprox - Również dzięki ;) Kolumny poprawione, trochę się chyba zagalopowałem z texturami :) z perspektywą niestety masz rację (choć miałem nadzieje, że nikt nie zauważy :) ), na szkicu zaznaczyłem sobie horyzont trochę wyżej i wszystko pasiło, ale podczas malowania coś mi się poprzestawiało i nawet nie wiem kiedy zaczęło się walić.

 

A tutaj koniec, a przynajmniej tak to zostawiam :)

 

arcticcity4.jpg

Napisano (edytowane)

A moim zdaniem niepotrzebnie to kończyłeś, bo to wyglądało naprawde dobrze już wcześniej.

Jedyne co mogłeś poprawić to te kolumny i ewentualnie jakieś detale, a Ty rozwaliłeś kompozycje robiąc skały w tle, które idą w zupełnie różnych kierunkach (chodzi mi o te lwie skały) i postaci które wyglądaja jak wklejone źle wyszparowane foty i źle dostosowane kolorystycznie. :P efekt studni też moim zdaniem mąci prosty przekaz. Wcześniej był to po prostu design enviro, a mam wrażenie że na siłę chciałeś zrobić z tego ilustrację.

Edytowane przez telthona
literówki
Napisano

Ok, co ja tu widzę - baardzo silne światło, białe podłoże.

Teraz patrząc na poszczególne elementy - światła w obrazku nie ma.

Popatrz na kolesia na pierwszym planie - pomijając brak jednoznacznej sylwetki czy celu w którym on tam jest - ma fioletową szatę.

I mnóóóstwo światła odbitego od śniegu (w teorii).

Ale cienie na szacie czarne. Dlatego wygląda jak przeklejony z innego obrazka.

Brak światła odbitego na wielu elementach, za to dużo ambient occlusion - który w tak prześwietlonej scenie powinien grać małą rolę w kilku miejscach tylko.

Te czary na postumentach są niby wgłębione w środku - ale czyta się je jak niepoprawnie narysowane w perspektywie.

Studnia - kompletnie zła perspektywa.

Za dużo noisu wizualnego na obrzeżach obrazka, odciąga wzrok od najważniejszych elementów.

Gościu na pierwszym planie nie jest połączony ze sceną w żaden sposób - raz że światło na nim jest złe, dwa że ucięty w połowie.

Nie czyta się go jako wprowadzenia do obrazka - tylko jak zbędny element.

Dwa że coś mi pachnie za bardzo ta szata copypastem.

Co do kompozycji - nie zatrzymujesz wzroku na obrazku - oko ucieka poza niego w kilku miejscach.

Tak to mniej więcej działa:

vhdxp4hj.jpg

Napisano

Dzięki wszystkim za komentarze, zgadzam się ze wszelką krytyką i przyjmuje ją na klatę :) Kompozycja leży i to widać, nie mam do tego wyczucia, albo po prostu za bardzo zostaje przy luźnych szkicach, a pozniej nie moge tego uratować. Ale mimo tych wszystkich błędów uważam, że wczesniejsza wersja wcale nie była lepsza, dodając postaci i dopełniając tło, całość się trochę ożywiła.

 

Wyznaczonych linii niestety w ogóle nie rozumiem, takżę mógłbym wyznaczyć ich jeszcze 23123151, a to i tak nic by nie zmieniło. Co do reszty (mimo, że terminologii będę się jeszcze musiał doedukować) zapewne masz racje, postaram się bardziej zwracać na to uwagę, choć wcale nie wydaje mi się to łatwe. Przy tym już nic nie będę dłubał, po prostu mam nadzieje, że uda mi się zastosować wszystkie rady przy kolejnym rysunku.

 

Jeszcze raz dzięki wielkie za odzew :)

Napisano

Dodałeś postacie które do obrazka nijak nie pasują (na serio nie widzisz niekonsekwentnego oświetlenia?)

Jeśli masz problemy z kompozycją - rozwiązaniem jest robienie PROSTSZYCH obrazków - z mniejszą ilością elementow.

Poprzednia wersja była prostsza - i przez to lepsza.

 

Wyznaczonych linii niestety w ogóle nie rozumiem, takżę mógłbym wyznaczyć ich jeszcze 23123151, a to i tak nic by nie zmieniło. Co do reszty (mimo, że terminologii będę się jeszcze musiał doedukować) zapewne masz racje, postaram się bardziej zwracać na to uwagę, choć wcale nie wydaje mi się to łatwe.

 

Zastanawia mnie to czy próbowałeś zrozumieć? Tego typu analiza jest często spotykana w korektach...

 

Robienie obrazka polega na prowadzeniu oka/wzroku. Wykorzystując linie/kontrasty w obrazku.

Dlatego np. spirala Fibonacciego jest często używana do robienia kompozycji - bo prowadzi oko do elementu umieszczonego w "focus poincie"

(mniej więcej).

 

Robiąc chaotyczny obrazek zbudowany ze zbyt dużej ilości elementów prowadzisz oko w sposób chaotyczny, wzrok prześlizguje się po liniach które pokazują "na zewnątrz" obrazka, wzrok wypada za obrazek i musi na niego wracać.

Mój obrazek miał ci pokazać które linie w twoim obrazku wyrzucają z niego wzrok.

Twój obrazek zwyczajnie sprawia problemy pod względem ogarnięcia co jest ważne, gdzie przenieść wzrok, gdzie zacząć patrzeć.

Chyba dosyć prosta do zrozumienia koncepcja.

Do poczytania:

http://www.wetcanvas.com/Articles2/135/120/

Napisano (edytowane)

W postaciach widzę niekonsekwentne oświetlenie, pewnie, że tak. Zwyczajnie nie rozumiem niektórych terminologii.

rozwiązaniem jest robienie PROSTSZYCH obrazków
kurcze, ten mi się już wydaje niezbyt skomplikowany.
Zastanawia mnie to czy próbowałeś zrozumieć?
Samą ideologie czy zastosowanie prowadzenie oka rozumiem, oczywiście w teorii - jak zresztą widać :DMówię o samych liniach, których jakoś nie potrafię dobrze zinterpretować/odczytać, dlatego średnio wiem jak z tego skorzystać, ale jak pisałem, samą idee rozumiem.
prześlizguje się po liniach które pokazują "na zewnątrz" obrazka
No tak, ale chyba jedynym sposobem, żeby nie prowadzić wzroku na zewnątrz jest zamknąc kompozycje w okręgu(?). Dzięki za lekturę i wyjaśnienie, dobrze mieć jakieś konkrety :)Ok, zrobiłem super szybką poprawkę, mam nadzieje, że choć trochę pokrywa się z tym co chcecie mi wpoić :D arcticcity2.jpg Edytowane przez lukasz_lkz
Napisano

Stary lepiej dziekuj niebiosom za to, ze Gutek n ze po niewyobrazalniedlugiej przerwie wysmarowal ci tak nieoceniona krytyke.

Mam nadzieje, ze zostaniesz gutek.

 

Tutaj taki maly przyklad tej petli, w tak pietnowanej wersji ciezko bylo by poprowadzic ja w jakis sensowny sposob.

 

Image.aspx?id=6773&imgtype=1

Napisano

Tethlona: Widziałem już, zresztą jak jego pozostałe tutoriale, ale chyba narazie za słaby jestem, żeby mi to na tyle wychodziło. Choć może warto przypomnieć to sobie raz jeszcze :)

 

Ice:

Stary lepiej dziekuj niebiosom za to, ze Gutek n ze po niewyobrazalniedlugiej przerwie wysmarowal ci tak nieoceniona krytyke.

 

Dziękowałem, jak za wszystkie konkretne rady i krytykę ba! niejednokrotnie :)

 

Kurcze, wiem o co chodzi, tylko wydaje mi się cholernie trudne przyjęcie "schematu" kompozycji, a później dostosowania obrazku do niego..

btw. Ty już chyba cały internet przejrzałeś ;d

Napisano

 

Ty już chyba cały internet przejrzałeś ;d

 

Nie moge sie w tym rownac z Kojotem ;)

 

A teraz wracajac do tematu, jesli wycwiczyc to odpowiednio, nie bedziesz musials tosowac sie doz adnych schematow, pewne rzeczy wejda ci w intuicje i sam bedziesz wiedzial, ze cos nie gra. Aczkolwiek znajac pewne tajniki mozna stworzyc o wiele ciekawszy obrazek.

 

Niech to posluzy jako fajny przyklad:

 

mar11_NeverBears_02.jpg

Napisano

No przykład świetny, mam nadzieje, że podrzucisz czasem więcej takich :D

 

jesli wycwiczyc to odpowiednio

Oj, chciałbym. A odnośnie tych tajników, znasz jakąś przystępną, łopatologicznie wyjaśniająca temat lekturę? :)

Napisano

Potrzebuje pomocy. Zacząłem sobie w końcu jakiś ludzi malować, no to pomyślałem, że zacznę od B&W co by łatwiej było. No to zrobiłem taki 1.5h szkic, chciałbym wejść w detal itd. ale najpierw potrzebuje nałożyć kolory. Nigdy nie nakładałem barw na czarno-białą wersję, więc ma ktoś może pomysł jak się to koloruje ? :)

 

sfw2.jpg

Napisano

Ola-f: No właśnie tak próbuje, podpatrzyłem w tutorialu Daarkena jak zaczyna od B&W i później jakoś magicznie dodaje kolor, ale u niego wydawało się to znacznie łatwiejsze :)

 

Swiezy: czemu nie, tylko mi głównie chodzi o dodanie koloru na skale szarości, bo mi jest znacznie łatwiej uzyskać kolor nakładając go od razu, a jak próbuje na B&W to wszystko jest brudne i jakoś mi się walor zatraca ;

Napisano

Malun świętnie wyszedł, aż miło popatrzeć ;) Kompozycyjnie mógłbyś podciągnąć to zdecydowanie, nie bać się że te lasery przelecą nad postacią, pod, pokazać trochę przestrzeni, narazie jest dość sterylnie,grzecznie, wszystkie klocki poukładane, posegregowane.

Pozdrawiam

Napisano

Kalberos: Buczy na pewno, gorzej z graniem :) Dzięki.

Rothbart, pumax: Dzięki wielkie :)

 

Co by też pusto nie postować - dwa ćwiczenia z dzisiaj, po ok 40 min na każdy.

 

60507362.jpg

Napisano

Pierwszy mi się bardziej podoba ze względu na uchwycenie konkretu jeśli chodzi o enviry czyli ukazanie przestrzeni. Bardzo prosty i czytelny zabieg na górach, czysto i czytelnie. W drugim podoba mi ta łąka na pierwszym planie, te drzewa jeszcze ujdą, ale chmurki wyszły już zbyt topornie. Nie wiem czy jeśli słońce jest na tej wysokości tam za chmurami to czy niebo na horyzoncie na pewno powinno być pomarańczowe/żółte? Z górami tez można by się troszkę pobawić. Może jakby pojawiły się jakieś szczyty było by nieco ciekawiej? To już kwestia wyboru.

 

pzdr

Napisano

guffqa: Dzięki :) nie było żadnych tutoriali, ot z żywca z fot w ramach dziennych ćwiczeń namalowane. Ale przychodzi mi jeden tutorial enviro do głowy:

http://daarken.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=322&zenid=06ddceb8e2a8edd8c845bb8c30ebc035

Mi się osobiście podoba, całość jest puszczona także bez przyśpieszenia, więc można coś z tego wynieść :)

 

ZiN:Powiem Ci, że też się zastanawiałem nad kolorem nieba nad horyzontem, ale na fotce jest jeszcze bardziej zdesaturowany, więc odpuściłem. Co do kompozycji i gór, nawet nie chciało mi się z tym kombinować. Jak mówiłem tak ot ćwiczenie, ale dzięki za rade, na przyszłość się przyda :)

Napisano

nazwa wątku mnie zmyliła po prostu;]

 

nie chcialem juz wklejac conceptu mayka, bo znajac zycie spotkałoby to sie z krytyką wrażliwych, ale po prostu wypada dopisać chociazby malym druczkiem na czyjej pracy sie wzorowałes,inspirowales, xerowałes....

Napisano

No tak, mamy dość podobne niki :)

 

Może do najwrażliwszych nie należę, to jednak, skoro po prostu wypada napisać co kopiowałem to z czystym sumieniem nie przytoczę obrazów takich jak ten:

http://www.easyridertrip.de/axl/images/031%20-%20Roy's%20Motel%20at%20Route%2066.jpg

czy ten:

http://sharlot.org/archives/history/dayspast/images/2009_04_11.3.jpg

albo ten:

http://farm4.staticflickr.com/3129/2775299218_edba4b38f8_z.jpg

ani ten:

http://wherewaswyoming.files.wordpress.com/2010/08/dsc00060.jpg

a już z pewnością nie te:

http://www.motelpostcards.com/mp_gallery_01.htm

 

Będąc całkowicie szczery zwyczajnie się przyznam, że moje prace to nawet nie marna kopia mayka, ba! To zwyczajnie po chamsku podmalowana jego praca! Żałuje tego niezmiernie :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności