Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam serdecznie,

 

Oto efekt wczorajszego dłubania. Generalnie o renderowaniu i modelowaniu wiem niewiele. To co widać na obrazku to raczej efekt spontanicznego niż przemyślanego działania. Już teraz wiem ile popełniłem błędów, ale liczę na to, że z Waszą pomocą uda się jeszcze coś sensownego z tego zrobić. Chciałbym dla odmiany doprowadzić jakąś pracę do końca.

 

Tak na początek, irytuje mnie ten artefakt przy szybie po lewej stronie. Nie bardzo wiem skąd się bierze i jak się go pozbyć. Z Będę bardzo wdzięczny za każdą uwagę i sugestię. Inspirowałem się tymi fotkami:

http://freshome.com/2011/03/24/elegant-and-minimalist-house-in-australia-displaying-natural-colours/

W niedalekiej przyszłości chciałbym też zrobić z tego exterior, jeśli starczy sił, czasu i skilla.

 

Soft: 3dsmax 2011 + V-Ray 1.5.sp4

 

Pozdrawiam,

max

28912812.jpg

Edytowane przez maksymilian.
  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Odnoszę wrażenie, że sufit jest 1,5m nad ziemią :) Artefaktu przy szybie nie mogę dostrzec.

Dodam, że na podłogę lepiej nałożyć VrayOverrideMtl, bo strasznie Ci pokój zabarwiło tym brązem z podłogi.

Napisano

Całkiem przyjemnie to wygląda. Rzeczywiście strasznie brązowo/różowo się zrobiło, ale zrób jak radzi Tamyl. Przydał by się jakiś bump na podłogę i coś dziwnego się dzieje przy schodach na górze

 

pozdro i powodzenia

Napisano

Mi tam się podoba ;) troche poprawek i perfect. Masz może jakiś fajny tutek do v-raya? Bo tak jak próbuje samemu dojść do tego co i jak i nawet dobrze tekstur nie potrafie nałożyć ;P pozdrawiam, Kamil.

Napisano

Dzięki za cenne uwagi,

Z artefaktem sobie poradziłem. Chodziło mi o czarne plamy w miejscu przecięcia się szyby z oknem. Tak najprościej rzecz ujmując. Pomogła opcja detail enhancement, niestety kosztem znacznie dłuższych renderów.

Co do tutoriali to faktycznie jest tego mnóstwo. Sporo się nauczyłem od tego gościa:

http://www.christateonline.com/Index.html

Polecam też dodać tą stronę do ulubionych: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm

 

A tak to wygląda na chwilę obecną. Wypaćkałem taką zielonkawą teksturę na ścianę ale będę musiał poprawić parę rzeczy. Zmieniłem też podłogę na trochę bardziej podobną do tej z refki, dodałem bump ale ledwo go widać.

 

Czekam na kolejne sugestie.

 

71687522.jpg

Napisano

Teraz to ja nie za bardzo potrafię sobie wyobrazić przebieg ściany w głębi. Patrząc na prawy kąt - stoi pionowe. Na lewy - jest pochylona ? A jeżeli to lewa ściana jest pochylona to dlaczego okno ma pionową płaszczyznę?

Napisano

Na moje oko cały czas coś nie gra ze schodami. Lewa część łącząca się z szybą wydaje się być krzywa. Co do złudzenia optycznego na ścianie w głębi to wymiękam ;p

Napisano
Teraz to ja nie za bardzo potrafię sobie wyobrazić przebieg ściany w głębi. Patrząc na prawy kąt - stoi pionowe. Na lewy - jest pochylona ? A jeżeli to lewa ściana jest pochylona to dlaczego okno ma pionową płaszczyznę?

 

To bardzo proste do wyjaśnienia. Ściana po lewej jest pochylona do okna, potem idze prosto. A za oknem jest mały dobudowany "kącik" pochylony do sufitu: to ujęcie wszytko wyjaśnia http://cdn1.freshome.com/wp-content/uploads/2011/01/Modern-home-in-Australia-6.jpg

 

Co do renderu, to robisz replikę wszystkiego? czy bazujesz na refce aby zrobić własne wnętrze? Jak kopiujesz to materiał ściany ni jak się ma do tego z refki.

A tak ogólnie to spoko.

Napisano

Witam,

 

Co do okna, wszystko w zasadzie widać na fotkach z linku. Nie wiem dlaczego, ale okno jest pionowo a ściana jest pochylona :)

 

Dandee - Nie wiem co jest nie tak ze schodami. Przesunąłem je trochę w kierunku kamery, wcześniej były wyraźnie za daleko.

 

Mortom - Będę się starał wykonać replikę aczkolwiek efekt może nie być powalający. Po dziesiątkach tutków to moja pierwsza wizka którą robię samodzielnie.

 

update

 

52476192.jpg

 

Nie mam pomysłu jak namalować tą ścianę żeby wyglądała w miarę podobnie do oryginału. Poprawiłem kilka pomniejszych błędów które udało mi się zauważyć. Otworzyłem balkon, dodałem oświetlenie na suficie i kilka innych detali. Zrobiło się miejscami trochę ciemno, będę musiał poprawić oświetlenie.

 

Będę wdzięczny za kolejne uwagi.

Pozdro

Napisano

bardzo ładnie wyszedł ci ten render :)

 

w stosunku do refek, mógłbyś bardziej "pognieść" poduszki. do tego na frontach oparć brakuje pipingu :)

 

poza tym, bardzo fajne :)

Napisano
bardzo ładnie wyszedł ci ten render :)

 

w stosunku do refek, mógłbyś bardziej "pognieść" poduszki. do tego na frontach oparć brakuje pipingu :)

 

poza tym, bardzo fajne :)

 

 

Też się uczę ^^ Mógłby się kolega podzielić co to jest ów piping i jak go stosować ?

Napisano

Poducha będzie jeszcze marszczona i gnieciona.

Co do oświetlenia pokoju to świeci tam kilka, jeśli nie kilkanaście vray - owych plane - ów. Wydaje mi się, że nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, ale póki co nie będę szukał nowego. Oświetlenie studia z sofą to lekko zmodyfikowane studio z tego tutoriala:

http://www.christateonline.com/Tutorials/Studio_Lighting.html

 

Na tej stronie jest też dużo świetnych tutoriali do obejrzenia:

http://cg.tutsplus.com/

 

No i chętnie się dowiem co to ten piping bo też pierwszy raz słyszę.

Napisano
No i chętnie się dowiem co to ten piping bo też pierwszy raz słyszę.

 

otóż piping, moi drodzy koledzy, to nic innego jak miejsca zszycia dwóch kawałków skóry/materiału. jeśli się przyjrzycie, a zapewne macie tak wykończony mebel w domy, w tych miejscach tworzy się "rurka". Stąd z angielskiego nazwa "piping", czyli w wolnym tłumaczeniu "orurkowanie" xD

niby nic wielkiego, ale taki szczegół na prawdę wpływa na wrażenie wizualne.

 

a tutaj proszę prosty tutorial, jak to cudo wykonać:

 

Napisano

Puściłem render przed wyjściem na piwko i oto efekty.

Przybyło parę gratów. Jest też mój pierwszy vray fur - owy dywanik. Musiałem zrobić chyba milion testów zanim udało się uzyskać w miarę fajny efekt.

O paru detalach jak na przykład kabel od lampki zapomniałem także trzeba będzie dorobić. Nadal nie wiem jak zrobić fajnie wygniecioną poduszkę także jeśli ktoś może się podzielić jakimiś wskazówkami albo materiałami to będę dozgonnie wdzięczny.

By the way render trwał 2 godziny, 25 minut na 4 - rdzeniowym Phenomie 3,5 GHz. Dużo? Mało? Bo się nie znam.

 

97580358.jpg

Napisano

Podoba się:)

Coraz lepiej to wygląda, dywanik tylko troszku przepalony - jakoś bardzo to nie razie w tym przypadku ale niech się jeszcze kilku obywateli wypowie:)

Napisano

Bardzo fajne to wyglada. Zgadzam sie z kolega wyzej ze dywan troche przepalony. Krzesla maja slaby material, zle to wyglada. Reszta spoko, bardzo ladnie.

Napisano

Ja dopiero raczkuję ale to co mi się rzuciło w oczy to krzesła które trochę nie pasują stylem. Twoje wnętrze jest dużo bardziej sterylne niż to z refki i przez to wygląda na nowoczesne. Poza tym to że rogi stolika są na jednej linii z tą krawędzią w sofie wygląda dziwnie, na refce krawędź sofy jest prawie niezauważalna dlatego tak tego nie czuć.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem :)

I tak btw to dzięki za linki do tutoriali, jak masz więcej godnych polecenia to ja zamawiam ;)

Pzdr

Napisano

Poprawiłem dywanik, materiał na krzesłach zmieniony, dodałem trochę chamferów na oknach, drzwiach etc. Generalnie to chciałbym powoli kończyć, z tym ujęciem przynajmniej. To chyba max co potrafię w tej chwili zrobić, a czuję, że zajęło mi to absurdalnie dużo czasu i zaczyna mnie to irytować. Nie wyszło ani ultra realistycznie, ani nadzwyczajnie podobnie do oryginału, ale sporo się nauczyłem, co mnie cieszy. No i jest to czysty render tak dla jasności.

 

thecrev - oświetlenie wykonałem w zasadzie analogicznie jak w tym tutorialu:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene

Pozostaje kwestia zabawy z ustawieniami, a tego raczej nikt za Ciebie nie zrobi. ;)

No i generalnie polecam polubić Evermotion na fejsie:

http://www.facebook.com/pages/Evermotion/119648414723136?ref=ts

Można od czasu do czasu złapać jakiś model albo scenkę, podpatrzeć ustawienia etc. Aczkolwiek łatwo nie jest.

 

39558208.jpg

Napisano

Krzesla nadal odstaja. Moim zdaniem lepiej wygladaly by z bialego, jasnego drewna, tylko nie wiem czy nie byloby za duzo bialego, Moze dywan zrobic inny niz bialy, i moglbys sprobowac to wszystko zabrudzic, byloby na pewno ciekawiej

Napisano

Wg mnie jest za bardzo jednolicie, troche plasko. Moglbys dodac AO, nie oswietlac tyle sztucznymi swiatlami tylko naturalym (sloncem) i moglbys wtedy troche przepalic widok za oknem. Wzmocnilbym cienie, dodaloby to troche kontrastu do pracy i wedlug mnie wygladaloby to lepiej, tym bardziej ze za oknem jest dzien. Krzesla moim zdaniem nadal nie pasuja zbytnio. Moze czarne krzesla z jasnymi poddupnikami ;p ? taka mala propozycja. Albo troche jasniejsze drewno na krzeslach. Generalnie bardzo ladnie, podloga spoko. Moze jakies urozmaicenie na scianach? obraz? moze jakas tekstura na sciane? Moze zamiast tych bialych swiec dac je ciemniejsze. Pomysl, pokombinuj, bo naprawde fajna wizka sie szykuje.

 

Pozdrawiam

Napisano

Chyba masz subpixel mapping wyłączone bo cośtam przy halogenach nie gra.

Dywan zrób vray-fur.Wyłącz vinete w camerce , koniecznie zmień krzesła , i materiał podłogi wrzuć override mtl , bo sie białe ściany żółte zrobiły bo podłoga odbija na nie kolor.I tak jak piszą dodaj troche więcej detalu... aha no i na koniec w PS to wrzuć i będzie dobrze. pozdr

Napisano

jesli chodzi o czas renderu to wydaje sie baaaardzo dlugi. Nie wiem wprawdzie w jakiej rozdzialce ale i tak za duzo. Wszystko przez zbyt duza ilosc planow.

Napisano

Nie wiem czemu tak strasznie Wam nie pasują te krzesła. Wg mnie nie są wcale takie złe. No ale nic, postaram się znaleźć inne w wolnej chwili.

 

09121986 - Dzięki serdeczne za cenne uwagi, z tym winietowaniem to chyba rok bym siedział, i nie wpadłbym na tą opcję, ehh amatorszczyzna. Co do override mtl to jest, zażółcenia to wina złego filtra na kamerce. Teraz powinno być lepiej. No i dywanik to vray-fur. Zdaje się, że trochę przesadziłem z grawitacją, dlatego taki przyklapnięty.

 

MRmike - Dzięki za uwagi i motywację. Dodałem słoneczko i chyba faktycznie jest lepiej. Powrzucałem trochę drobiazgów i pobawiłem się w PS.

 

fabws - testowałem trochę i udało mi się zejść do 1 godziny i 32 minut. rozdzielczość 1000x750. Szału nie ma generalnie.

 

72925930.jpg

Napisano

co to to szarawe na ścianie ogok wersalki? to kontakt? odstaw na bok krzesła rendernij i wtedy zobacz jak to wygląda, niewiem ja bym się chyba spierdzielił na dół po tych schodach po ciemaku. albo rąbnął w szybe

Napisano

Wersaliki to prawdopodobnie jakaś elektronika związana ze światłem, alarmem, nie mam pojęcia. Było coś podobnego na refce to wrzuciłem.

Kończę interior bo szczerze powiedziawszy mam go już dość. Efekt końcowy wrzucę do galerii ukończonych prac, choć nie wiem czy jest się czym chwalić.

 

Zaczynam exterior tym razem. Mój pierwszy, także bardzo liczę na Waszą pomoc. Wiem, że nie ma za bardzo co oceniać, ale chodzi mi na początek o to czy proporcje są mniej więcej zachowane.

 

63858558.jpg

 

63599686.jpg

 

Link do referencji: http://archinspire.com/home-design/river-cottage-wood-house-rebuilding-sustainable-development-aspect-design.htm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności