Kalberos Napisano 16 Listopad 2011 Napisano 16 Listopad 2011 ja nie wiem ale jak przeglądam ta teczkę od samego początku to wypas się zapowiada fajne rysuny a tu zonk na samym końcu teczki najgorsze prace ;/ ja tak to widzę gdzieś się zagubiłeś albo cuś
groch Napisano 19 Listopad 2011 Autor Napisano 19 Listopad 2011 (edytowane) ja nie wiem ale jak przeglądam ta teczkę od samego początku to wypas się zapowiada fajne rysuny a tu zonk na samym końcu teczki najgorsze prace ;/ ja tak to widzę gdzieś się zagubiłeś albo cuś Po części myślę, że to wynik próbowania różnego oprogramowania, ale nie tylko, np. lepsze prace są podparte referencjami zwykle. Chociaż ostatnie prace wszystkie były rysowane na podstawie referencji. time-lapse Edit: Pierwsza, to Painter, a tym czasem powrót po długiej przerwie do Photoshopa... Edytowane 20 Listopad 2011 przez groch
lukasz_lkz Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 Cześć. Co do ostatnich dwóch prac to padła Ci perspektywa na łeb na szyje, proponuje poćwiczyć jakieś proste bryły w przestrzeni. Na pierwszej pracy lewa ściana zbiega się w odwrotnym kierunku niż horyzont, natomiast linie do niego równoległe, wcale takie nie są. Natomiast na drugim rzuca się w oczy asymetria dachu. Jego środek jest znacznie przesunięty
groch Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 Łoł, rzeczywiście... Dzięki, prawde mówiąc w ogóle nie zwracałem uwagi na perspektywę, za luźno do tego podszedłem, aż wstyd time lapsa wrzucać. :P Dzięki wielkie.
groch Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 (edytowane) Powrót do ludzi, Painter: Progress: Edit1: Jeszcze taki ołówkowy szkic podmalowany w Photoshopie, ołówek 4B: Edit2: Szkic dla relaksu, z głowy, ołówek techniczny: i szybki overpainting (chyba za szybki): Edytowane 21 Listopad 2011 przez groch
CUKIERASS Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 ten ołówkowy oskórowany człowiek mam wrażenie ma za dużą głowę i za krótkie nogi-no chyba że to hobbit czy inny gnom ;)
groch Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 (edytowane) CUKIERASS - zgadza się, głowa jest za duża, a nogi za krótkie, cóż, poprawiał tego już nie będę. xd Mam sprawę. Nie znacie może w Warszawie miejsc, w których przygotowują na ASP, prowadzone są zajęcia z rysunku, malarstwa, konsultacje, wykłady z historii sztuki i całej reszty? Byłem dzisiaj w Atelier Foksal, wszystko bardzo fajnie, bardzo miła pani, ale ceny mnie zbiły z nóg. Problem w tym, że nie mogę sobie pozwolić na takie sumy miesięcznie (810 zł). Byłem kiedyś w domu kultury na puławskiej, ale znowu tam raczej "zdawalność" bardzo niska, tylko pasowało mi to 30 zł / miesiąc, byłoby super, gdybyście znali jakieś warte polecenia miejsca, gdzie również cena nie zwali mnie na kolana. Tymczasem próba zmierzenia się z walorem, kadr z filmu The Moon. Edit: kolejny kadr z tego samego filmu, inny pędzel: Edytowane 27 Listopad 2011 przez groch
nikodem. Napisano 27 Listopad 2011 Napisano 27 Listopad 2011 (edytowane) Więcej charakteru w tych portretach! Ah ciężko mówić o rzeczach nad którymi sie samemu jeszcze pracuje. Ten wyżej: górna część glowy wygląda bardzo mlodo a dolna staro. jak rysujesz zmarszczki to konsekwentnie żeby nie bylo tak że w okolicach jednego oka są, a kolo drugiego już nie. Zauważ że detal bardzo przyciąga uwage. Wykorzystaj to i skup uwage obserwatora na ważnych elementach twarzy a nie na końcówkach wlosów. 3mam kciuki bo wiele elmentów w drugim obrazku jest super np. włosy- dobrze że ogarnąłeś prawie całe jedną plamą waloru, no i napewno tlo z prawej strony jest bardzo konsekwentne. Więcej uproszczeń! I chłopaki mają racje. Z czasem troche się pogubiłeś. Koncept mecha z wczesniejszych stron... o tego http://img98.imageshack.us/img98/9291/digital35.jpg - genialny. jak ćwiczysz z refek to nie trzymaj sie tak kurczowo żeby oddać każdy szczegół. Edytowane 27 Listopad 2011 przez nikodem.
groch Napisano 27 Listopad 2011 Autor Napisano 27 Listopad 2011 (edytowane) Więcej charakteru w tych portretach! Ah ciężko mówić o rzeczach nad którymi sie samemu jeszcze pracuje. Ten wyżej: górna część glowy wygląda bardzo mlodo a dolna staro. jak rysujesz zmarszczki to konsekwentnie żeby nie bylo tak że w okolicach jednego oka są, a kolo drugiego już nie. Zauważ że detal bardzo przyciąga uwage. Wykorzystaj to i skup uwage obserwatora na ważnych elementach twarzy a nie na końcówkach wlosów. 3mam kciuki bo wiele elmentów w drugim obrazku jest super np. włosy- dobrze że ogarnąłeś prawie całe jedną plamą waloru, no i napewno tlo z prawej strony jest bardzo konsekwentne. Więcej uproszczeń! I chłopaki mają racje. Z czasem troche się pogubiłeś. Koncept mecha z wczesniejszych stron... o tego http://img98.imageshack.us/img98/9291/digital35.jpg - genialny. jak ćwiczysz z refek to nie trzymaj sie tak kurczowo żeby oddać każdy szczegół. Dzięki wielkie za wyczerpujący komentarz! Hmmm, faktycznie właśnie coś mi nie pasowało w tej pierwszej twarzy. Może z czasem trochę też się pogubiłem i może dlatego, że co chwile próbowałem czegoś innego - różnej tematyki, jak i techniki. Następny, teraz już bardziej speed, również kadr z tamtego filmu: Edit: martwa natura z biurka, Photoshop, 1 h: Edytowane 27 Listopad 2011 przez groch
groch Napisano 27 Listopad 2011 Autor Napisano 27 Listopad 2011 martwa duzo lepsza od kadrow A dzięki bardzo. Zatem kolejna martwa, też z biurka:
WojtekFus Napisano 27 Listopad 2011 Napisano 27 Listopad 2011 Ostatnia martwa super. Też muszę się zmusić :)
groch Napisano 29 Listopad 2011 Autor Napisano 29 Listopad 2011 Ostatnia martwa super. Też muszę się zmusić :) Dzięki, dzięki! Zmuszaj się dalej, bo coś widziałem, że była jakaś próba, ale odpuściłeś. xd Ja trochę offtopowo, ale mam ważne dla mnie pytanie, bądź bardziej prośbę do Was. Jeżeli ktoś miałby wolną chwilę, prosiłbym o rzucenie okiem na moje portfolio (link w podpisie) i wyznaczenie najgorszych prac, które mogą odstraszyć potencjalnego pracodawcę, a może też jakieś cenne rady dotyczące ogólnie portfolia. Dzięki wielkie z góry, czekam. ;)
badassky Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Ten serwis jest trochę zbugowany ale innego niestety nie mogę Ci polecić. Co do samych prac hmm.. może sea enviro , human anatomy sketch ( fajnie wygląda ale proporcje są mocne pokręcone ,nie wiem może tak miało być )no i może pierwszą czyli mage. Dobrze by było gdybyś pozbył się lineartu z niektórych prac , są fajne ale to psuje odbiór. Mam nadzieje , że pomogłem. (też lubię Sigur Rós ;) Pozdrawiam. 1
pumax Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Gdybym była pracodawcą [piękne marzenie^^] to pracami na minus byłyby dla mnie z digital painting 1: Armor study, 2chc_08.jpg; z nr 2 zaś jedynie Black and Gold. Jeśli chodzi o prace tradycyjne to zmieniłabym "Arm sketches" - żeby to nie wyglądało jak powycinane kawałki :) Najlepsze prace Twoim zdaniem dałabym na sam poczatek :) W zainteresowaniach swoich mógłbyś napisać coś poza działem "art" co Ciebie interesuje? Gdzieś kiedyś czytałam ciekawy artykuł o tym, aby aby w swoim portfolio/ cv nie wpisywać jedynie zainteresowań związanych z pracą albo czegoś w stylu "lubię dobrą książkę", "dobry film" ale coś oryginalnego :) Żadnym uber specem nie jestem w tej dziedzinie ale mam nadzieje,że jakoś moje rady pomogą :> :) 1
groch Napisano 29 Listopad 2011 Autor Napisano 29 Listopad 2011 (edytowane) Ten serwis jest trochę zbugowany ale innego niestety nie mogę Ci polecić. Co do samych prac hmm.. może sea enviro , human anatomy sketch ( fajnie wygląda ale proporcje są mocne pokręcone ,nie wiem może tak miało być )no i może pierwszą czyli mage. Dobrze by było gdybyś pozbył się lineartu z niektórych prac , są fajne ale to psuje odbiór. Mam nadzieje , że pomogłem. (też lubię Sigur Rós ;) Pozdrawiam. Wiem, że serwis trochę zbugowany, na starszym kompie troszkę wolniej mi chodziło, teraz akurat jest w porządku wszystko. Znam też Carbonmade, ale tam się jakoś dziwnie prace skalują i strasznie mało można wrzucić, chyba jakieś 35 prac, gdzie tu już mam około 50. Wymienione przez Ciebie prace usunięte, dzięki wielkie. ;) Lineartu raczej się nie pozbędę, chociaż może... Heheh, Sigur Rós odkryłem stosunkowo niedawno, naprawdę wyjątkowy zespół. Gdybym była pracodawcą [piękne marzenie^^] to pracami na minus byłyby dla mnie z digital painting 1: Armor study, 2chc_08.jpg; z nr 2 zaś jedynie Black and Gold. Jeśli chodzi o prace tradycyjne to zmieniłabym "Arm sketches" - żeby to nie wyglądało jak powycinane kawałki :) Najlepsze prace Twoim zdaniem dałabym na sam poczatek :) W zainteresowaniach swoich mógłbyś napisać coś poza działem "art" co Ciebie interesuje? Gdzieś kiedyś czytałam ciekawy artykuł o tym, aby aby w swoim portfolio/ cv nie wpisywać jedynie zainteresowań związanych z pracą albo czegoś w stylu "lubię dobrą książkę", "dobry film" ale coś oryginalnego :) Żadnym uber specem nie jestem w tej dziedzinie ale mam nadzieje,że jakoś moje rady pomogą :> :) W zainteresowaniach postaram się jeszcze poszperać, a co do prac oprócz tych smoków, które już usunąłem... to troszkę mnie zagięłaś. :p Również dzięki wielkie. :) Edit1: kolejna martwa, tym razem z time-lapsem - klik Edit2: Zdecydowałem się na overpainting starej sztywnej pracy. Stara: Over: Edytowane 30 Listopad 2011 przez groch
CUKIERASS Napisano 30 Listopad 2011 Napisano 30 Listopad 2011 talerz z widelcem bardzo fajne -dawaj więcej!
groch Napisano 1 Grudzień 2011 Autor Napisano 1 Grudzień 2011 (edytowane) Kolejna! Oryginalny rozmiar: 7982x4492 px Edytowane 1 Grudzień 2011 przez groch
WojtekFus Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 Grochu, jedziemy z martwymi :D Na ostatniej świetnie wyszły nożyczki, jak żywe. Cebulkę w trudnej perspektywie wybroniłeś :D Moim zdaniem ożyłaby, gdyby nie miała tak ostrej krawędzi po stronie cienia. To samo z orzeszkami.
emmilius Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 Sam materiał oddajesz już bardzo dobrze. Zwróć więcej uwagi na relacje przedmiototoczenie, bo cebulka i orzeszki wyglądają na wklejone. O co mi chodzi... kontury obiektów. Gdyby zrobić zdjęcie np. metalowej kulki i ją wyciąć to jej "brzegi" zdradzały by w jakim otoczeniu się znajdowała. Czy było jasno, czy ciemno, jakiego koloru było np. podłoże. Co prawda na orzechach i cebuli nie da rady zauważyć tego w takim stopniu ale to też ma wpływ. Możesz też odpuścić detal - już widać że ogarniasz a lepiej jest poświęcić ten czas na ... kolejną martwą. Pzdr =]
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 no nożyczki fajne ale ze na takim wielgachnym rozmiarze to robiłeś ja robię max 3000 x na ileś tam :P
n-pigeon Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Super wykonanie, gdybyś zmiękczył lekko granicę między cebulą, orzeszkami, a cieniem, wyglądało by nawet lepiej.
pumax Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Wow, aż mnie zainspirowales i może też porobię martwe :D świetnie orzeszki wyszły! :)
groch Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Napisano 2 Grudzień 2011 (edytowane) Grochu, jedziemy z martwymi :D Na ostatniej świetnie wyszły nożyczki, jak żywe. Cebulkę w trudnej perspektywie wybroniłeś :D Moim zdaniem ożyłaby, gdyby nie miała tak ostrej krawędzi po stronie cienia. To samo z orzeszkami. Dzięks, praca poprawiona, czy dobrze jednak tego nie wiem. ;d Sam materiał oddajesz już bardzo dobrze. Zwróć więcej uwagi na relacje przedmiototoczenie, bo cebulka i orzeszki wyglądają na wklejone. O co mi chodzi... kontury obiektów. Gdyby zrobić zdjęcie np. metalowej kulki i ją wyciąć to jej "brzegi" zdradzały by w jakim otoczeniu się znajdowała. Czy było jasno, czy ciemno, jakiego koloru było np. podłoże. Co prawda na orzechach i cebuli nie da rady zauważyć tego w takim stopniu ale to też ma wpływ. Możesz też odpuścić detal - już widać że ogarniasz a lepiej jest poświęcić ten czas na ... kolejną martwą. Pzdr =] Dzięki bardzo, zwracałem dużo uwagi na relacje przedmiot-otoczenie, ale chyba faktycznie nie wystarczająco wiele. ;) no nożyczki fajne ale ze na takim wielgachnym rozmiarze to robiłeś ja robię max 3000 x na ileś tam :P To już tak wyszło podczas rozszerzania obszaru roboczego dla nożyczek i orzechów (bo zacząłem od cebuli). :P Przeważnie zaczynam prace w rozmiarze 3000x3000. Super wykonanie, gdybyś zmiękczył lekko granicę między cebulą, orzeszkami, a cieniem, wyglądało by nawet lepiej. Dziękować, pracę poprawiłem według Waszych porad. :) Wow, aż mnie zainspirowales i może też porobię martwe :D świetnie orzeszki wyszły! :) Miło słyszeć. :p Dziękuję. :) Edytowane 2 Grudzień 2011 przez groch
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 To już tak wyszło podczas rozszerzania obszaru roboczego dla nożyczek i orzechów (bo zacząłem od cebuli). :P Przeważnie zaczynam prace w rozmiarze 3000x3000. no ja to zaczynam na malutkiej koncze na 3000 x 3000 bo na wiekszej to juz strasznie mi scina :( no ale to sie chyba nie rozni bardzo ??
groch Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Napisano 2 Grudzień 2011 no ja to zaczynam na malutkiej koncze na 3000 x 3000 bo na wiekszej to juz strasznie mi scina :( no ale to sie chyba nie rozni bardzo ?? Tzn. nie różni się poprawiona wersja, czy praca na bardzo dużych rozmiarach? Bo poprawiona wersja przecież się różni. :P stara nowa Natomiast, jeśli chodzi o to, czy różni się praca na dużych rozmiarach, no to tak, bardzo to pomaga. ;) Pewnie i tak chodziło o to pierwsze. :p
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 nie chodzilo o prace na duzych rozmiarach hmmm no to widze ze bede musial jakos sie pomeczyc przy jedenej pracy na takim rozmiarze i zobaczymy efekt cos mi sie wydaje ze latwiej bedzie detalowac bo ja przewaznie rysuje w oddali zadko z przyblizeniem wole widziec cala prace
groch Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Napisano 2 Grudzień 2011 nie chodzilo o prace na duzych rozmiarach hmmm no to widze ze bede musial jakos sie pomeczyc przy jedenej pracy na takim rozmiarze i zobaczymy efekt cos mi sie wydaje ze latwiej bedzie detalowac bo ja przewaznie rysuje w oddali zadko z przyblizeniem wole widziec cala prace Ano ja również pracuję widząc całą pracę, tylko jak już przychodzi do detalu, który wiem dokładnie, jak ma wyglądać, a ciężko jest wyskubać go z daleka, to wtedy dopiero przybliżam, bawię się rotacją obrazu, tak, by było mi wygodnie i rysuję, co tam mam rysować. Ogólnie raczej z rzadka zoomuję, taki rozmiar raczej służy do utrzymania dobrej jakości, jak kiedyś jeszcze rysowałem na małych rozmiarach typu 1000-coś, to detalem były dosłownie pixele - po prostu okropność. Edit: a i błagam Kalberos, jak możesz, to stawiaj przecinki, kropki itp., bo w zasadzie dopiero teraz skojarzyłem, że napisałeś "nie, chodziło o prace..." a nie "nie chodziło o prace...". :P
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 no to ja tak wlasnie mam w moich pracach czyli musze kompa ulepszyc i pracowac na takich rozmiarach wtedy bede mogl dluzej siedziec przy pracy niz dzien i dziubac sobie powoli jakies tam szczegoly :D
WojtekFus Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 a i błagam Kalberos, jak możesz, to stawiaj przecinki, kropki itp., bo w zasadzie dopiero teraz skojarzyłem, że napisałeś "nie, chodziło o prace..." a nie "nie chodziło o prace...". :P +1 :D Fajnie, że wziąłeś sobie uwagi do serca :) Jest zdecydowanie lepiej.
groch Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Napisano 2 Grudzień 2011 Łół... tak mnie coś męczyło i może to szczegół, ale forum psuje lekko jakość wrzucanych obrazków. Dokładnie ta sama praca, a różnica jest: praca na deviancie praca na max3d Edit: a nie, proszę mi wybaczyć - to sprawka Imgur.com :P Edit2: W takim razie, chyba będę wrzucał z devianta. Eidt3: A tyle już miesięcy z Imgurem! Imgur, rzucam Cię.
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 a i błagam Kalberos, jak możesz, to stawiaj przecinki, kropki itp., bo w zasadzie dopiero teraz skojarzyłem, że napisałeś "nie, chodziło o prace..." a nie "nie chodziło o prace...". :P będę starał się nie zapominać o tym .
groch Napisano 2 Grudzień 2011 Autor Napisano 2 Grudzień 2011 Jeszcze dla ciekawskich wrzucam pracę w oryginalnych rozmiarach, co prawda tę pierwszą wersję i bez unsharp mask, ale nie zapisałem tej poprawionej w PSD po prostu: KLIK A i jeżeli to komuś pomoże, to Imageshack nie psuje jakości i łatwiej jest wrzucać Imageshack Uploaderem. Dodatkowo Imgur nie chciał mi wrzucić tak dużego obrazka.
groch Napisano 15 Grudzień 2011 Autor Napisano 15 Grudzień 2011 Uuuuaaaa... Po długiej nieco przerwie czas w końcu coś wrzrucić... To było tak na rozgrzewkę, musiałem się jakoś zmusić, żeby w końcu coś zacząć mazać: Takie tam abstrakcyjne zmirrorowane thumbnailsy: Telefon z biurka: Zmierzenie się po raz kolejny z twarzami, anatomią, walorem itp....
WojtekFus Napisano 15 Grudzień 2011 Napisano 15 Grudzień 2011 Zmirrorowane thumby fajne - pobudzają wyobraźnię. Odnośnie spraw technicznych - mam sugestie jeśli chodzi o kierunek pociągnięć pędzla. Staraj się ciągnąć pędzel zgodnie z formą na którą patrzysz. Jeśli widzisz udo (mamy cylinder w uproszczeniu) to machanie wzdłuż bardzo spłaszcza sprawę i do tego tracisz możliwość pokazania pewnego nachylenia tej formy, jej przestrzenności. Mały over ode mnie żeby pokazać co mam na myśli. Wydaję mi się, że po prostu więcej myślenia o bryle podczas malowania powinno pomóc :D (+ dodałem gradient na overlay na całość, żeby bardziej zróżnicować walor) (w kółku machałem wzdłuż formy)
groch Napisano 15 Grudzień 2011 Autor Napisano 15 Grudzień 2011 Ooo, dzieki bardzo Rothbart, coś w tym jest, chociaż nie sądzę, żeby to była jakaś zasada, i tak tych pociągnięć często nie widać, jak np. tutaj, albo tutaj. ;0 Ale faktycznie w moim speedzie akurat te pociągnięcia nie wyglądają za dobrze. ;p Chociaż wiadomo, no nie zawsze będę rysował pociągnięciami, różnie się maluje. :)
WojtekFus Napisano 15 Grudzień 2011 Napisano 15 Grudzień 2011 Nie no, zasada to to nie jest. Kwestia własnej techniki i tego co wygląda lepiej :D
groch Napisano 16 Grudzień 2011 Autor Napisano 16 Grudzień 2011 Leżakowanie. :0 Ostatnio już nie idzie mi tak dobrze...
groch Napisano 21 Grudzień 2011 Autor Napisano 21 Grudzień 2011 (edytowane) Thumbnailsy do gry i nauka poprzez zżynanie od mistrzów! Edytowane 21 Grudzień 2011 przez groch
pumax Napisano 21 Grudzień 2011 Napisano 21 Grudzień 2011 Całkiem spoko to zżynanie Ci idzie :D a pobierałeś kolory czy sam je "odgadywałes" ? :)
groch Napisano 21 Grudzień 2011 Autor Napisano 21 Grudzień 2011 (edytowane) Całkiem spoko to zżynanie Ci idzie :D a pobierałeś kolory czy sam je "odgadywałes" ? :) Nie no, aż taki bezczelny nie jestem. :) Sam oczywiście. Edit: I jeszcze tak na szybko z głowy (tym razem Painter): Edit2: Portret w Icewind Dale'owskim stylu (przynajmniej miał być :/): Edit3: koncept do małej gierki w Unity 3D, jest nas trzech - dwóch programistów i ja od grafiki. :o Mamy nadzieję w niedalekiej przyszłości pojawić się na Kongregate, gra będzie wyglądać podobnie do . Wieeem, że konept nie wygląda dobrze, ale nie mam wprawy w technicznych klimatach, staram się to nadrobić, o! :) Edytowane 23 Grudzień 2011 przez groch
groch Napisano 27 Grudzień 2011 Autor Napisano 27 Grudzień 2011 (edytowane) Koncept rzeczy, którą trzymałem w rękach we śnie, przedwczorajszej nocy. ;d Edit: właśnie się zorientowałem, że walnąłem się w rysunku poniżej konceptu, już poprawione. :P Edytowane 27 Grudzień 2011 przez groch
groch Napisano 5 Styczeń 2012 Autor Napisano 5 Styczeń 2012 Powrót do ołówka techniczego, ćwiczenie designu, głównie sci-fi na referencjach:
groch Napisano 15 Styczeń 2012 Autor Napisano 15 Styczeń 2012 (edytowane) Drugi koncept pojazdu do gry: No i trzeci: Edytowane 16 Styczeń 2012 przez groch
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się