Napisano 12 Lipiec 201113 l Myślę, że dla wielu osób będzie to zaskoczenie, że firma Evermotion znana do tej pory z wydawania zupełnie innych produktów wchodzi na rynek rendererów. NOX bo tak się nazywa darmowy renderer od Evermotion dostępny jest do pobrania za darmo (również do zastosowań komercyjnych). Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1873
Napisano 12 Lipiec 201113 l no wlasnie juz sciagnalem pare godzin temu i zaczalem testowac ale cos nie moge znalezc w edytorze pola z abbe nr
Napisano 12 Lipiec 201113 l Super, ale obawiam się że poniżesze "not supported" nie wpłyną pozytywnie na liczbę pobrań. Moim zdaniem można bylo jeszcze to dopracować i dopiero puścić w tłum. Not supported features: displacement bump/normal mapping subsurface scattering (sss) instancing/proxy sky portals
Napisano 12 Lipiec 201113 l Zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - określa siłę dyspersji Jak to do zastosowań komercyjnych jak cały czas widzę logo NOX'a ? Jak będzie GPU, to bomba ;]
Napisano 12 Lipiec 201113 l zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - określa siłę dyspersji Jak to do zastosowań komercyjnych jak cały czas widzę logo NOX'a ? aaaa dzieki, nie przywyklem do takiej terminologii :)
Napisano 12 Lipiec 201113 l NOX działa jako osobna, wielowątkowa aplikacja i posiada na razie eksportery dla takich programów jak 3ds max oraz Blender. Zadziala...
Napisano 12 Lipiec 201113 l Tylko MAX i blender? Eee, to dziękuję :) A jak to z szybkościami wygląda panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell? Edytowane 12 Lipiec 201113 l przez Mortom
Napisano 12 Lipiec 201113 l A jak to z szybkościami wygląda panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell? Trzeba uczciwie przyznac ze szalu nie ma poki co jesli o szybkosc chodzi ;) Zdajemy sobie z tego sprawe ale pamietajmy ze to dopiero wczesna wersja beta. Na pewno nie zaszkodzi sciagnac i wyprobowac a pozniej napisc co Wam przypadlo do gustu a co nie. Jest sporo bledow w samym silniku GI ale jego rozgrzebanie nie wchodzilo w gre przed relasem. To zabawa i kolejna masa testow na nastepne dlugie miesiace ;) Tak czy siak za 2 latka powinnismy miec juz calkiem niezle dzilajacy silnik i co najwazniejsze darmowy. Tutaj na pewno uciesza sie blenderowcy ;) Ze swojej strony polecam zabawy postem i co DOFem. Postawilismy tutaj duzy nacisk na realistyczne odwzorowanie bokeh. Jako ze zarowno ja jak i programista zajmujemy sie fotografia to zabawa byla przednia a efekty calkiem zadowalajace ;) Dof oczywiscia dziala w 2 trybach - prawdziwy renderowany oraz fakowany ktory sprawdza sie w wielu sytuacjach dajac bardzo podobny efekt bez wielogodzinnego czyszczenia rendera.
Napisano 12 Lipiec 201113 l @velopl no w galerii i mean a no tak no tak sorki cos ciezko mysle dzisiaj EDIT: mozna swiecic hdr'ka ? bo otrzymuje komunikat no emitter found Edytowane 12 Lipiec 201113 l przez velopl
Napisano 12 Lipiec 201113 l Piotr7979 - jasne. Z czasem na pewno pojawia sie exportery pod inne aplikacje. Narazie nie potrafie podac konkretnych terminow. Bedziemy informowac na forum NOXa.
Napisano 12 Lipiec 201113 l Ile programistów nad tym pracuje i w jakim języku tworzycie to cudeńko ? :)
Napisano 12 Lipiec 201113 l @@taki offtop nie moge sie zalogowac na stronke tam ... ; ( mozecie tutaj bezposredni link podac do downloadu??
Napisano 12 Lipiec 201113 l Fajnie by było dostać exportera do Modo :) Ale to ot taka luźna sugestia :) Pozdr.
Napisano 12 Lipiec 201113 l sry za double post ale tam przy logowaniu jest Email zeby podac ... a na nick sie zalogowalo dopiero
Napisano 12 Lipiec 201113 l Gratulacje za pierwszy pokaz NOXa! Długo na to czekałem, rendery z galerii robią niezłe wrażenie, dajcie wersję pod Cineme 4D :)
Napisano 12 Lipiec 201113 l to jest ciekawsze: http://software.intel.com/en-us/articles/embree-photo-realistic-ray-tracing-kernels/
Napisano 12 Lipiec 201113 l jest zajebisty. Programista ktoego wypuszczono na światło dzienne po roku pracy w ciemnym pokoiku
Napisano 13 Lipiec 201113 l Wygląda naprawdę nieźle ale niestety nie daje rady tego ściągnąć. Transfer żenujący i non stop przerywa. Chyba nieźle ludzie obciążyli serwery :)
Napisano 13 Lipiec 201113 l NV - nad NOXem poki co pracuje jeden programista od samego poczatku. Calosc pisana w C++. Mortom - z czasem na pewno pojawia sie exportery ;) Dajcie troche czasu. Na tym etapie nie bylo sensu skupiac sie na exporterach do wszyskich aplikacji. Do maxa powstal z oczywistych przyczyn - zarowno Ever jak i ja pracujemy glownie na maxach wiec nie bylo dylematu na czym bedziemy testowac NOXa. Blender powstal niedawno zeby dac poszalec open sourcowej spolecznosci bo jednak darmowy renderer do darmowego softu ladnie pasuje ;) Robertus - niebawem bedzie link do mirrora. Troche ludu sie rzucilo na NOXa i faktycznie serwery dostaly zadyszki ;) Sprawa pewnie chwilowa ale mirror i tak bedzie. Dzisiaj powinien tez byc plugin do maxa 2012. Pozdro
Napisano 13 Lipiec 201113 l Robertus, sprobuj ode mnie: http://www.patart.com.pl/NOX_Renderer_0.3.39.exe
Napisano 13 Lipiec 201113 l @Gordy: projekt który podałeś, podobnie jak http://www.nvidia.com/object/optix.html to projekty przeznaczone nie dla grafików, a dla programistów (aby wykorzystali ich biblioteki w programach, bo one wymuszą na grafikach kupienie ich sprzętu do renderingu)... jednak mało którego programistę te biblioteki obchodzą, bo poza dobrym PR i prezentacjach na klastrach ze sprzętem hiend, nic nie wprowadzają nowego (poza tym, że są ubogie w featury i po ich dodaniu, nie będzie wcale szybszy od obecnych na rynku rozwiązań).
Napisano 13 Lipiec 201113 l Dzięki! wszystko gra :) drobiazg ;) ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D
Napisano 13 Lipiec 201113 l drobiazg ;) ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D Dzieki Chrupek3D ;) Wsparcie dla GPU jest planowane w kolejnych wersjach.
Napisano 13 Lipiec 201113 l wrzucę jeszcze guida, bo materiały ściągnąłem w połowie: http://www.patart.com.pl/NOX_guide.pdf Zed: poczekam na wersje Gpu, bo mam wolnego procka, Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 13 Lipiec 201113 l Plugin do maxa 2012: http://www.evermotion.org/files/noxRenderer/nox_0.3.39_max2012_plugin.zip
Napisano 13 Lipiec 201113 l Czy on już zawsze będzie darmowy? Jakie są plany wydawnicze? Najbardziej interesuje mnie instancing.
Napisano 13 Lipiec 201113 l NOX zawsze bedzie darmowy. Nie ma planow komercjalizacji jak w przypadku np. Indigo. Plan rozwoju podamy za jakis czas jak juz zbierzemy opinie (i baty ;) od spolecznosci.
Napisano 13 Lipiec 201113 l ... instancing bedzie musial sie pojawic w przyszlosci, ale to kwestia priorytetow (po zebraniu batow ;). O instancing (np. particlowy) walcze od jakiegos czasu,ale programisci to specyficzne jednostki :]
Napisano 13 Lipiec 201113 l Gdy pierwszy raz usłyszałem o tym projekcie, miałem mieszane uczucia. No ale jak za free to nie można powiedzieć złego słowa a tylko pochwalić. Pewnie mnóstwo kasy poszło żeby NOX mógł ujrzeć światło dzienne. Gratuluję inicjatywy.
Napisano 13 Lipiec 201113 l Instancing na pewno bedzie gdzies w gorze listy bo sam nie raz miesem rzucalem ze nie ma ;) No ale... powoli. Wszystko w swoim czasie. Lis - jest jak piszesz ;) Zle slowa nic nie pomoga. NOX zawsze bedzie darmowy a spolecznosc moze pomoc go rozwijac. Narazie jest jak kazdy widzi. Brakow duzo ale nie znaczy to ze nie mozna nic wyrenderowac. Mnie osobiscie renderowanie noxem sprawia sporo frajdy choc nie wszystko da sie zrobic. Czasy renderow tez drastycznie dlugie ale nie uzywam go do komerchy wiec jak mi sie smazy render przez dobe w 3000x na dual quadach to nie ma problemu ;) Badz co badz nie narzedzia nas ograniczaja... Wierze wiec ze za jakis czas pojawi sie sporo renderow na poziomie od ludzi bawiacych sie wersja beta i przy okazji lista wylapanych bledow ktore trzeba bedzie poprawic.
Napisano 13 Lipiec 201113 l Fajna sprawa. Czy Ever nie myślał o wykorzystaniu kodu z mitsuby (http://www.mitsuba-renderer.org/)? Moim zdaniem najszybszy darmowy renderer tyle, że oparty na GNU więc nie wiem czy to kompatybilne z licencją NOX.
Napisano 13 Lipiec 201113 l testował. Nie wiem jak się odnieść, bo po 40 min. obrazek 640x400 wyglądał już całkiem nieźle, ale ja liczę na GPU, wiec nie wiem jak mój komp liczy na CPU, może Indyk liczy podobnie. Za to podoba mi się mnogość ustawień renderu :-) Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 13 Lipiec 201113 l Prawda. Dla tej mnogości (i możliwości optymalizacji) zrezygnowałem z vraya na rzecz mentala. I do niego prosiłbym o porównanie:D
Napisano 13 Lipiec 201113 l Sceny otwarte jak studio czy exterior ida calkiem sprawnie. Co do wnetrz - potrzeba juz troche cierpliwosci zeby w miare ladnie sie wycziscilo ;) Polecam na koniec renderowania odpalic opcje 'hot pixels' ktora bardzo sprawine usunie z rendera jasne pixele. Nie radze jednak wlaczac od samego poczatku bo algorytm wyczysci za duzo danych z obrazu. Duza zaleta natomiast jest fake dof. Mozna dosyc mocno skrocic czas renderowania ujec gdzie planuje sie zastosowanie dosyc plytkiej glebi poniewaz fake dof rozmywajac obszary poza ostroscia rozmyje odrazu szum. Sami zobaczycie jak to w praktyce wyglada. Mnie to bardzo pomagalo ;)
Napisano 13 Lipiec 201113 l Prawda. Dla tej mnogości (i możliwości optymalizacji) zrezygnowałem z vraya na rzecz mentala. I do niego prosiłbym o porównanie:D Porownanie mentala do jakiegokolwiek unbiasa sprowadza sie do tego ze oba sa rendererami ;)
Napisano 13 Lipiec 201113 l chyba nie jest tak źle ;) Podoba mi się to cacko, szkoda, ze nie ma GPU...
Napisano 13 Lipiec 201113 l Nice ;) Badz cierpliwy - GPU tez bedzie ;) A ta roslinka to z zamierzenia czarna czy blad? przy okazji zalaczam porownanie dofa i fakedofa. Tak jak pisalem mozna zaoszczedzic mase czasu. real dof renderowany ok 10h na xeon dual quad core a fake dof godzine na tym samym kompie po czym dodalem dofa i szumu praktyczine nie ma. Sorry za rozbieznosc w ekspozycji i kolorach ale nie zapisalem sobie configow posta. Przyslona tez nieco inna ale to tylko przyklad. hires: http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_05.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_06.jpg Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Zed
Napisano 13 Lipiec 201113 l uff ;) Pozniej bedize tak ze NOX nieznane materialy bedzie po prostu przerabial na zwykly sary rgb 128 bez odbic. Tak bedzie bezpiecznie. Teraz probowal przerobic material maxa bo tak jest skonstruowany ale czesto to nie zdaje egzaminu ;) To chyba sa jeszcze pozostalosci po etapie gdzie nie bylo materialu noxowego... silnik byl bardzo prymitywny i dawalo sie tylko ustawic kolor w diffuse :) Reszte robilo sie juz z poziomu renderera. Stare dzieje. Niebawem przygotujemy mala zbitke zrzutow i renderow sprzed dobrych 3 lat. Wtedy ledwo rendzil a jaka byla radosc jak na czajniku pojawialy sie pierwsze odbicia :)
Napisano 13 Lipiec 201113 l Oficjalne scenki testowe do zassania: http://www.evermotion.org/nox/download_file/5
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto