Napisano 12 Lipiec 201113 l My艣l臋, 偶e dla wielu os贸b b臋dzie to zaskoczenie, 偶e firma Evermotion znana do tej pory z wydawania zupe艂nie innych produkt贸w wchodzi na rynek renderer贸w. NOX bo tak si臋 nazywa darmowy renderer od Evermotion dost臋pny jest do pobrania za darmo (r贸wnie偶 do zastosowa艅 komercyjnych). Pe艂na tre艣膰 wiadomo艣ci znajduje si臋 na stronie g艂贸wnej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1873
Napisano 12 Lipiec 201113 l no wlasnie juz sciagnalem pare godzin temu i zaczalem testowac ale cos nie moge znalezc w edytorze pola z abbe nr
Napisano 12 Lipiec 201113 l Super, ale obawiam si臋 偶e poni偶esze "not supported" nie wp艂yn膮 pozytywnie na liczb臋 pobra艅. Moim zdaniem mo偶na bylo jeszcze to dopracowa膰 i dopiero pu艣ci膰 w t艂um. Not supported features: displacement bump/normal mapping subsurface scattering (sss) instancing/proxy sky portals
Napisano 12 Lipiec 201113 l Zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - okre艣la si艂臋 dyspersji Jak to do zastosowa艅 komercyjnych jak ca艂y czas widz臋 logo NOX'a ? Jak b臋dzie GPU, to bomba ;]
Napisano 12 Lipiec 201113 l Dunu艣 napisa艂: zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - okre艣la si艂臋 dyspersji Jak to do zastosowa艅 komercyjnych jak ca艂y czas widz臋 logo NOX'a ? aaaa dzieki, nie przywyklem do takiej terminologii :)
Napisano 12 Lipiec 201113 l Cytat NOX dzia艂a jako osobna, wielow膮tkowa aplikacja i posiada na razie eksportery dla takich program贸w jak 3ds max oraz Blender. Zadziala...
Napisano 12 Lipiec 201113 l Tylko MAX i blender? Eee, to dzi臋kuj臋 :) A jak to z szybko艣ciami wygl膮da panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell? Edytowane 12 Lipiec 201113 l przez Mortom
Napisano 12 Lipiec 201113 l Cytat A jak to z szybko艣ciami wygl膮da panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell? Trzeba uczciwie przyznac ze szalu nie ma poki co jesli o szybkosc chodzi ;) Zdajemy sobie z tego sprawe ale pamietajmy ze to dopiero wczesna wersja beta. Na pewno nie zaszkodzi sciagnac i wyprobowac a pozniej napisc co Wam przypadlo do gustu a co nie. Jest sporo bledow w samym silniku GI ale jego rozgrzebanie nie wchodzilo w gre przed relasem. To zabawa i kolejna masa testow na nastepne dlugie miesiace ;) Tak czy siak za 2 latka powinnismy miec juz calkiem niezle dzilajacy silnik i co najwazniejsze darmowy. Tutaj na pewno uciesza sie blenderowcy ;) Ze swojej strony polecam zabawy postem i co DOFem. Postawilismy tutaj duzy nacisk na realistyczne odwzorowanie bokeh. Jako ze zarowno ja jak i programista zajmujemy sie fotografia to zabawa byla przednia a efekty calkiem zadowalajace ;) Dof oczywiscia dziala w 2 trybach - prawdziwy renderowany oraz fakowany ktory sprawdza sie w wielu sytuacjach dajac bardzo podobny efekt bez wielogodzinnego czyszczenia rendera.
Napisano 12 Lipiec 201113 l plasti napisa艂: @velopl no w galerii i mean a no tak no tak sorki cos ciezko mysle dzisiaj EDIT: mozna swiecic hdr'ka ? bo otrzymuje komunikat no emitter found Edytowane 12 Lipiec 201113 l przez velopl
Napisano 12 Lipiec 201113 l Piotr7979 - jasne. Z czasem na pewno pojawia sie exportery pod inne aplikacje. Narazie nie potrafie podac konkretnych terminow. Bedziemy informowac na forum NOXa.
Napisano 12 Lipiec 201113 l Ile programist贸w nad tym pracuje i w jakim j臋zyku tworzycie to cude艅ko ? :)
Napisano 12 Lipiec 201113 l @@taki offtop nie moge sie zalogowac na stronke tam ... ; ( mozecie tutaj bezposredni link podac do downloadu??
Napisano 12 Lipiec 201113 l Fajnie by by艂o dosta膰 exportera do Modo :) Ale to ot taka lu藕na sugestia :) Pozdr.
Napisano 12 Lipiec 201113 l sry za double post ale tam przy logowaniu jest Email zeby podac ... a na nick sie zalogowalo dopiero
Napisano 12 Lipiec 201113 l Gratulacje za pierwszy pokaz NOXa! D艂ugo na to czeka艂em, rendery z galerii robi膮 niez艂e wra偶enie, dajcie wersj臋 pod Cineme 4D :)
Napisano 12 Lipiec 201113 l to jest ciekawsze: http://software.intel.com/en-us/articles/embree-photo-realistic-ray-tracing-kernels/
Napisano 12 Lipiec 201113 l jest zajebisty. Programista ktoego wypuszczono na 艣wiat艂o dzienne po roku pracy w ciemnym pokoiku
Napisano 13 Lipiec 201113 l Wygl膮da naprawd臋 nie藕le ale niestety nie daje rady tego 艣ci膮gn膮膰. Transfer 偶enuj膮cy i non stop przerywa. Chyba nie藕le ludzie obci膮偶yli serwery :)
Napisano 13 Lipiec 201113 l NV - nad NOXem poki co pracuje jeden programista od samego poczatku. Calosc pisana w C++. Mortom - z czasem na pewno pojawia sie exportery ;) Dajcie troche czasu. Na tym etapie nie bylo sensu skupiac sie na exporterach do wszyskich aplikacji. Do maxa powstal z oczywistych przyczyn - zarowno Ever jak i ja pracujemy glownie na maxach wiec nie bylo dylematu na czym bedziemy testowac NOXa. Blender powstal niedawno zeby dac poszalec open sourcowej spolecznosci bo jednak darmowy renderer do darmowego softu ladnie pasuje ;) Robertus - niebawem bedzie link do mirrora. Troche ludu sie rzucilo na NOXa i faktycznie serwery dostaly zadyszki ;) Sprawa pewnie chwilowa ale mirror i tak bedzie. Dzisiaj powinien tez byc plugin do maxa 2012. Pozdro
Napisano 13 Lipiec 201113 l Robertus, sprobuj ode mnie: http://www.patart.com.pl/NOX_Renderer_0.3.39.exe
Napisano 13 Lipiec 201113 l @Gordy: projekt kt贸ry poda艂e艣, podobnie jak http://www.nvidia.com/object/optix.html to projekty przeznaczone nie dla grafik贸w, a dla programist贸w (aby wykorzystali ich biblioteki w programach, bo one wymusz膮 na grafikach kupienie ich sprz臋tu do renderingu)... jednak ma艂o kt贸rego programist臋 te biblioteki obchodz膮, bo poza dobrym PR i prezentacjach na klastrach ze sprz臋tem hiend, nic nie wprowadzaj膮 nowego (poza tym, 偶e s膮 ubogie w featury i po ich dodaniu, nie b臋dzie wcale szybszy od obecnych na rynku rozwi膮za艅).
Napisano 13 Lipiec 201113 l Robertus napisa艂: Dzi臋ki! wszystko gra :) drobiazg ;) ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D
Napisano 13 Lipiec 201113 l Cytat drobiazg ;) ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D Dzieki Chrupek3D ;) Wsparcie dla GPU jest planowane w kolejnych wersjach.
Napisano 13 Lipiec 201113 l wrzuc臋 jeszcze guida, bo materia艂y 艣ci膮gn膮艂em w po艂owie: http://www.patart.com.pl/NOX_guide.pdf Zed: poczekam na wersje Gpu, bo mam wolnego procka, Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 13 Lipiec 201113 l Plugin do maxa 2012: http://www.evermotion.org/files/noxRenderer/nox_0.3.39_max2012_plugin.zip
Napisano 13 Lipiec 201113 l Czy on ju偶 zawsze b臋dzie darmowy? Jakie s膮 plany wydawnicze? Najbardziej interesuje mnie instancing.
Napisano 13 Lipiec 201113 l NOX zawsze bedzie darmowy. Nie ma planow komercjalizacji jak w przypadku np. Indigo. Plan rozwoju podamy za jakis czas jak juz zbierzemy opinie (i baty ;) od spolecznosci.
Napisano 13 Lipiec 201113 l ... instancing bedzie musial sie pojawic w przyszlosci, ale to kwestia priorytetow (po zebraniu batow ;). O instancing (np. particlowy) walcze od jakiegos czasu,ale programisci to specyficzne jednostki :]
Napisano 13 Lipiec 201113 l Gdy pierwszy raz us艂ysza艂em o tym projekcie, mia艂em mieszane uczucia. No ale jak za free to nie mo偶na powiedzie膰 z艂ego s艂owa a tylko pochwali膰. Pewnie mn贸stwo kasy posz艂o 偶eby NOX m贸g艂 ujrze膰 艣wiat艂o dzienne. Gratuluj臋 inicjatywy.
Napisano 13 Lipiec 201113 l Instancing na pewno bedzie gdzies w gorze listy bo sam nie raz miesem rzucalem ze nie ma ;) No ale... powoli. Wszystko w swoim czasie. Lis - jest jak piszesz ;) Zle slowa nic nie pomoga. NOX zawsze bedzie darmowy a spolecznosc moze pomoc go rozwijac. Narazie jest jak kazdy widzi. Brakow duzo ale nie znaczy to ze nie mozna nic wyrenderowac. Mnie osobiscie renderowanie noxem sprawia sporo frajdy choc nie wszystko da sie zrobic. Czasy renderow tez drastycznie dlugie ale nie uzywam go do komerchy wiec jak mi sie smazy render przez dobe w 3000x na dual quadach to nie ma problemu ;) Badz co badz nie narzedzia nas ograniczaja... Wierze wiec ze za jakis czas pojawi sie sporo renderow na poziomie od ludzi bawiacych sie wersja beta i przy okazji lista wylapanych bledow ktore trzeba bedzie poprawic.
Napisano 13 Lipiec 201113 l Fajna sprawa. Czy Ever nie my艣la艂 o wykorzystaniu kodu z mitsuby (http://www.mitsuba-renderer.org/)? Moim zdaniem najszybszy darmowy renderer tyle, 偶e oparty na GNU wi臋c nie wiem czy to kompatybilne z licencj膮 NOX.
Napisano 13 Lipiec 201113 l testowa艂. Nie wiem jak si臋 odnie艣膰, bo po 40 min. obrazek 640x400 wygl膮da艂 ju偶 ca艂kiem nie藕le, ale ja licz臋 na GPU, wiec nie wiem jak m贸j komp liczy na CPU, mo偶e Indyk liczy podobnie. Za to podoba mi si臋 mnogo艣膰 ustawie艅 renderu :-) Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 13 Lipiec 201113 l Prawda. Dla tej mnogo艣ci (i mo偶liwo艣ci optymalizacji) zrezygnowa艂em z vraya na rzecz mentala. I do niego prosi艂bym o por贸wnanie:D
Napisano 13 Lipiec 201113 l Sceny otwarte jak studio czy exterior ida calkiem sprawnie. Co do wnetrz - potrzeba juz troche cierpliwosci zeby w miare ladnie sie wycziscilo ;) Polecam na koniec renderowania odpalic opcje 'hot pixels' ktora bardzo sprawine usunie z rendera jasne pixele. Nie radze jednak wlaczac od samego poczatku bo algorytm wyczysci za duzo danych z obrazu. Duza zaleta natomiast jest fake dof. Mozna dosyc mocno skrocic czas renderowania ujec gdzie planuje sie zastosowanie dosyc plytkiej glebi poniewaz fake dof rozmywajac obszary poza ostroscia rozmyje odrazu szum. Sami zobaczycie jak to w praktyce wyglada. Mnie to bardzo pomagalo ;)
Napisano 13 Lipiec 201113 l Cytat Prawda. Dla tej mnogo艣ci (i mo偶liwo艣ci optymalizacji) zrezygnowa艂em z vraya na rzecz mentala. I do niego prosi艂bym o por贸wnanie:D Porownanie mentala do jakiegokolwiek unbiasa sprowadza sie do tego ze oba sa rendererami ;)
Napisano 13 Lipiec 201113 l chyba nie jest tak 藕le ;) Podoba mi si臋 to cacko, szkoda, ze nie ma GPU...
Napisano 13 Lipiec 201113 l Nice ;) Badz cierpliwy - GPU tez bedzie ;) A ta roslinka to z zamierzenia czarna czy blad? przy okazji zalaczam porownanie dofa i fakedofa. Tak jak pisalem mozna zaoszczedzic mase czasu. real dof renderowany ok 10h na xeon dual quad core a fake dof godzine na tym samym kompie po czym dodalem dofa i szumu praktyczine nie ma. Sorry za rozbieznosc w ekspozycji i kolorach ale nie zapisalem sobie configow posta. Przyslona tez nieco inna ale to tylko przyklad. hires: http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_05.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_06.jpg Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Zed
Napisano 13 Lipiec 201113 l uff ;) Pozniej bedize tak ze NOX nieznane materialy bedzie po prostu przerabial na zwykly sary rgb 128 bez odbic. Tak bedzie bezpiecznie. Teraz probowal przerobic material maxa bo tak jest skonstruowany ale czesto to nie zdaje egzaminu ;) To chyba sa jeszcze pozostalosci po etapie gdzie nie bylo materialu noxowego... silnik byl bardzo prymitywny i dawalo sie tylko ustawic kolor w diffuse :) Reszte robilo sie juz z poziomu renderera. Stare dzieje. Niebawem przygotujemy mala zbitke zrzutow i renderow sprzed dobrych 3 lat. Wtedy ledwo rendzil a jaka byla radosc jak na czajniku pojawialy sie pierwsze odbicia :)
Napisano 13 Lipiec 201113 l Oficjalne scenki testowe do zassania: http://www.evermotion.org/nox/download_file/5
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto