Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

My艣l臋, 偶e dla wielu os贸b b臋dzie to zaskoczenie, 偶e firma Evermotion znana do tej pory z wydawania zupe艂nie innych produkt贸w wchodzi na rynek renderer贸w. NOX bo tak si臋 nazywa darmowy renderer od Evermotion dost臋pny jest do pobrania za darmo (r贸wnie偶 do zastosowa艅 komercyjnych).

 

Pe艂na tre艣膰 wiadomo艣ci znajduje si臋 na

stronie g艂贸wnej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1873

 

 

  • Odpowiedzi 164
  • Wy艣wietle艅 36,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no wlasnie juz sciagnalem pare godzin temu i zaczalem testowac ale cos nie moge znalezc w edytorze pola z abbe nr

Napisano

Super, ale obawiam si臋 偶e poni偶esze "not supported" nie wp艂yn膮 pozytywnie na liczb臋 pobra艅. Moim zdaniem mo偶na bylo jeszcze to dopracowa膰 i dopiero pu艣ci膰 w t艂um.

Not supported features:

displacement

bump/normal mapping

subsurface scattering (sss)

instancing/proxy

sky portals

Napisano

Zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - okre艣la si艂臋 dyspersji

 

Jak to do zastosowa艅 komercyjnych jak ca艂y czas widz臋 logo NOX'a ?

 

Jak b臋dzie GPU, to bomba ;]

Napisano
  Dunu艣 napisa艂:
zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - okre艣la si艂臋 dyspersji

 

Jak to do zastosowa艅 komercyjnych jak ca艂y czas widz臋 logo NOX'a ?

 

aaaa dzieki, nie przywyklem do takiej terminologii :)

Napisano
  Cytat
NOX dzia艂a jako osobna, wielow膮tkowa aplikacja i posiada na razie eksportery dla takich program贸w jak 3ds max oraz Blender.

 

Zadziala...

Napisano

Tylko MAX i blender? Eee, to dzi臋kuj臋 :)

A jak to z szybko艣ciami wygl膮da panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell?

Edytowane przez Mortom

Napisano
  Cytat
A jak to z szybko艣ciami wygl膮da panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell?

 

Trzeba uczciwie przyznac ze szalu nie ma poki co jesli o szybkosc chodzi ;)

Zdajemy sobie z tego sprawe ale pamietajmy ze to dopiero wczesna wersja beta. Na pewno nie zaszkodzi sciagnac i wyprobowac a pozniej napisc co Wam przypadlo do gustu a co nie.

Jest sporo bledow w samym silniku GI ale jego rozgrzebanie nie wchodzilo w gre przed relasem. To zabawa i kolejna masa testow na nastepne dlugie miesiace ;)

Tak czy siak za 2 latka powinnismy miec juz calkiem niezle dzilajacy silnik i co najwazniejsze darmowy. Tutaj na pewno uciesza sie blenderowcy ;)

 

Ze swojej strony polecam zabawy postem i co DOFem. Postawilismy tutaj duzy nacisk na realistyczne odwzorowanie bokeh. Jako ze zarowno ja jak i programista zajmujemy sie fotografia to zabawa byla przednia a efekty calkiem zadowalajace ;)

Dof oczywiscia dziala w 2 trybach - prawdziwy renderowany oraz fakowany ktory sprawdza sie w wielu sytuacjach dajac bardzo podobny efekt bez wielogodzinnego czyszczenia rendera.

Napisano
  plasti napisa艂:
@velopl

 

no w galerii i mean

 

a no tak no tak sorki cos ciezko mysle dzisiaj

EDIT: mozna swiecic hdr'ka ? bo otrzymuje komunikat no emitter found

Edytowane przez velopl

Napisano

Piotr7979 - jasne. Z czasem na pewno pojawia sie exportery pod inne aplikacje. Narazie nie potrafie podac konkretnych terminow. Bedziemy informowac na forum NOXa.

Napisano

Ile programist贸w nad tym pracuje i w jakim j臋zyku tworzycie to cude艅ko ? :)

Napisano

@@taki offtop

nie moge sie zalogowac na stronke tam ... ; (

 

mozecie tutaj bezposredni link podac do downloadu??

Napisano

Fajnie by by艂o dosta膰 exportera do Modo :) Ale to ot taka lu藕na sugestia :)

 

Pozdr.

Napisano

sry za double post ale

 

tam przy logowaniu jest Email zeby podac ... a na nick sie zalogowalo dopiero

Napisano

Gratulacje za pierwszy pokaz NOXa! D艂ugo na to czeka艂em, rendery z galerii robi膮 niez艂e wra偶enie, dajcie wersj臋 pod Cineme 4D :)

Napisano

jest zajebisty. Programista ktoego wypuszczono na 艣wiat艂o dzienne po roku pracy w ciemnym pokoiku

Napisano

Wygl膮da naprawd臋 nie藕le ale niestety nie daje rady tego 艣ci膮gn膮膰. Transfer 偶enuj膮cy i non stop przerywa. Chyba nie藕le ludzie obci膮偶yli serwery :)

Napisano

NV - nad NOXem poki co pracuje jeden programista od samego poczatku. Calosc pisana w C++.

 

Mortom - z czasem na pewno pojawia sie exportery ;) Dajcie troche czasu. Na tym etapie nie bylo sensu skupiac sie na exporterach do wszyskich aplikacji. Do maxa powstal z oczywistych przyczyn - zarowno Ever jak i ja pracujemy glownie na maxach wiec nie bylo dylematu na czym bedziemy testowac NOXa. Blender powstal niedawno zeby dac poszalec open sourcowej spolecznosci bo jednak darmowy renderer do darmowego softu ladnie pasuje ;)

 

Robertus - niebawem bedzie link do mirrora. Troche ludu sie rzucilo na NOXa i faktycznie serwery dostaly zadyszki ;) Sprawa pewnie chwilowa ale mirror i tak bedzie.

 

Dzisiaj powinien tez byc plugin do maxa 2012.

 

Pozdro

Napisano

@Gordy: projekt kt贸ry poda艂e艣, podobnie jak http://www.nvidia.com/object/optix.html to projekty przeznaczone nie dla grafik贸w, a dla programist贸w (aby wykorzystali ich biblioteki w programach, bo one wymusz膮 na grafikach kupienie ich sprz臋tu do renderingu)... jednak ma艂o kt贸rego programist臋 te biblioteki obchodz膮, bo poza dobrym PR i prezentacjach na klastrach ze sprz臋tem hiend, nic nie wprowadzaj膮 nowego (poza tym, 偶e s膮 ubogie w featury i po ich dodaniu, nie b臋dzie wcale szybszy od obecnych na rynku rozwi膮za艅).

Napisano
  Robertus napisa艂:
Dzi臋ki! wszystko gra :)

 

drobiazg ;)

ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D

Napisano
  Cytat
drobiazg ;)

ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D

 

Dzieki Chrupek3D ;)

Wsparcie dla GPU jest planowane w kolejnych wersjach.

Napisano

wrzuc臋 jeszcze guida, bo materia艂y 艣ci膮gn膮艂em w po艂owie:

http://www.patart.com.pl/NOX_guide.pdf

 

Zed: poczekam na wersje Gpu, bo mam wolnego procka,

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano

Czy on ju偶 zawsze b臋dzie darmowy? Jakie s膮 plany wydawnicze? Najbardziej interesuje mnie instancing.

Napisano

NOX zawsze bedzie darmowy. Nie ma planow komercjalizacji jak w przypadku np. Indigo. Plan rozwoju podamy za jakis czas jak juz zbierzemy opinie (i baty ;) od spolecznosci.

Napisano

... instancing bedzie musial sie pojawic w przyszlosci, ale to kwestia priorytetow (po zebraniu batow ;). O instancing (np. particlowy) walcze od jakiegos czasu,ale programisci to specyficzne jednostki :]

Napisano

Gdy pierwszy raz us艂ysza艂em o tym projekcie, mia艂em mieszane uczucia. No ale jak za free to nie mo偶na powiedzie膰 z艂ego s艂owa a tylko pochwali膰.

Pewnie mn贸stwo kasy posz艂o 偶eby NOX m贸g艂 ujrze膰 艣wiat艂o dzienne. Gratuluj臋 inicjatywy.

Napisano

Instancing na pewno bedzie gdzies w gorze listy bo sam nie raz miesem rzucalem ze nie ma ;)

No ale... powoli. Wszystko w swoim czasie.

Lis - jest jak piszesz ;) Zle slowa nic nie pomoga. NOX zawsze bedzie darmowy a spolecznosc moze pomoc go rozwijac. Narazie jest jak kazdy widzi. Brakow duzo ale nie znaczy to ze nie mozna nic wyrenderowac. Mnie osobiscie renderowanie noxem sprawia sporo frajdy choc nie wszystko da sie zrobic. Czasy renderow tez drastycznie dlugie ale nie uzywam go do komerchy wiec jak mi sie smazy render przez dobe w 3000x na dual quadach to nie ma problemu ;)

Badz co badz nie narzedzia nas ograniczaja... Wierze wiec ze za jakis czas pojawi sie sporo renderow na poziomie od ludzi bawiacych sie wersja beta i przy okazji lista wylapanych bledow ktore trzeba bedzie poprawic.

Napisano

testowa艂. Nie wiem jak si臋 odnie艣膰, bo po 40 min. obrazek 640x400 wygl膮da艂 ju偶 ca艂kiem nie藕le, ale ja licz臋 na GPU, wiec nie wiem jak m贸j komp liczy na CPU, mo偶e Indyk liczy podobnie. Za to podoba mi si臋 mnogo艣膰 ustawie艅 renderu :-)

 

noxk.jpg

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano

Prawda. Dla tej mnogo艣ci (i mo偶liwo艣ci optymalizacji) zrezygnowa艂em z vraya na rzecz mentala. I do niego prosi艂bym o por贸wnanie:D

Napisano

Sceny otwarte jak studio czy exterior ida calkiem sprawnie. Co do wnetrz - potrzeba juz troche cierpliwosci zeby w miare ladnie sie wycziscilo ;)

Polecam na koniec renderowania odpalic opcje 'hot pixels' ktora bardzo sprawine usunie z rendera jasne pixele. Nie radze jednak wlaczac od samego poczatku bo algorytm wyczysci za duzo danych z obrazu.

 

Duza zaleta natomiast jest fake dof. Mozna dosyc mocno skrocic czas renderowania ujec gdzie planuje sie zastosowanie dosyc plytkiej glebi poniewaz fake dof rozmywajac obszary poza ostroscia rozmyje odrazu szum. Sami zobaczycie jak to w praktyce wyglada. Mnie to bardzo pomagalo ;)

Napisano
  Cytat
Prawda. Dla tej mnogo艣ci (i mo偶liwo艣ci optymalizacji) zrezygnowa艂em z vraya na rzecz mentala. I do niego prosi艂bym o por贸wnanie:D

 

Porownanie mentala do jakiegokolwiek unbiasa sprowadza sie do tego ze oba sa rendererami ;)

Napisano

chyba nie jest tak 藕le ;)

Podoba mi si臋 to cacko, szkoda, ze nie ma GPU...

 

noxx.jpg

Napisano

Nice ;) Badz cierpliwy - GPU tez bedzie ;)

A ta roslinka to z zamierzenia czarna czy blad?

 

przy okazji zalaczam porownanie dofa i fakedofa. Tak jak pisalem mozna zaoszczedzic mase czasu.

real dof renderowany ok 10h na xeon dual quad core a fake dof godzine na tym samym kompie po czym dodalem dofa i szumu praktyczine nie ma.

Sorry za rozbieznosc w ekspozycji i kolorach ale nie zapisalem sobie configow posta. Przyslona tez nieco inna ale to tylko przyklad.

 

hires:

http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_05.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_06.jpg

Edytowane przez Zed

Napisano

ta ro艣linka nie ma materia艂u i dlatego czarna :-)

Napisano

uff ;)

Pozniej bedize tak ze NOX nieznane materialy bedzie po prostu przerabial na zwykly sary rgb 128 bez odbic. Tak bedzie bezpiecznie. Teraz probowal przerobic material maxa bo tak jest skonstruowany ale czesto to nie zdaje egzaminu ;)

To chyba sa jeszcze pozostalosci po etapie gdzie nie bylo materialu noxowego... silnik byl bardzo prymitywny i dawalo sie tylko ustawic kolor w diffuse :) Reszte robilo sie juz z poziomu renderera. Stare dzieje.

 

Niebawem przygotujemy mala zbitke zrzutow i renderow sprzed dobrych 3 lat. Wtedy ledwo rendzil a jaka byla radosc jak na czajniku pojawialy sie pierwsze odbicia :)

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci