Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Myślę, że dla wielu osób będzie to zaskoczenie, że firma Evermotion znana do tej pory z wydawania zupełnie innych produktów wchodzi na rynek rendererów. NOX bo tak się nazywa darmowy renderer od Evermotion dostępny jest do pobrania za darmo (również do zastosowań komercyjnych).

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1873

 

 

  • Odpowiedzi 164
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Super, ale obawiam się że poniżesze "not supported" nie wpłyną pozytywnie na liczbę pobrań. Moim zdaniem można bylo jeszcze to dopracować i dopiero puścić w tłum.

Not supported features:

displacement

bump/normal mapping

subsurface scattering (sss)

instancing/proxy

sky portals

Napisano

Zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - określa siłę dyspersji

 

Jak to do zastosowań komercyjnych jak cały czas widzę logo NOX'a ?

 

Jak będzie GPU, to bomba ;]

Napisano
zaznaczysz dispersion i obok jest pole Size - określa siłę dyspersji

 

Jak to do zastosowań komercyjnych jak cały czas widzę logo NOX'a ?

 

aaaa dzieki, nie przywyklem do takiej terminologii :)

Napisano
NOX działa jako osobna, wielowątkowa aplikacja i posiada na razie eksportery dla takich programów jak 3ds max oraz Blender.

 

Zadziala...

Napisano (edytowane)

Tylko MAX i blender? Eee, to dziękuję :)

A jak to z szybkościami wygląda panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell?

Edytowane przez Mortom
Napisano
A jak to z szybkościami wygląda panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell?

 

Trzeba uczciwie przyznac ze szalu nie ma poki co jesli o szybkosc chodzi ;)

Zdajemy sobie z tego sprawe ale pamietajmy ze to dopiero wczesna wersja beta. Na pewno nie zaszkodzi sciagnac i wyprobowac a pozniej napisc co Wam przypadlo do gustu a co nie.

Jest sporo bledow w samym silniku GI ale jego rozgrzebanie nie wchodzilo w gre przed relasem. To zabawa i kolejna masa testow na nastepne dlugie miesiace ;)

Tak czy siak za 2 latka powinnismy miec juz calkiem niezle dzilajacy silnik i co najwazniejsze darmowy. Tutaj na pewno uciesza sie blenderowcy ;)

 

Ze swojej strony polecam zabawy postem i co DOFem. Postawilismy tutaj duzy nacisk na realistyczne odwzorowanie bokeh. Jako ze zarowno ja jak i programista zajmujemy sie fotografia to zabawa byla przednia a efekty calkiem zadowalajace ;)

Dof oczywiscia dziala w 2 trybach - prawdziwy renderowany oraz fakowany ktory sprawdza sie w wielu sytuacjach dajac bardzo podobny efekt bez wielogodzinnego czyszczenia rendera.

Napisano (edytowane)
@velopl

 

no w galerii i mean

 

a no tak no tak sorki cos ciezko mysle dzisiaj

EDIT: mozna swiecic hdr'ka ? bo otrzymuje komunikat no emitter found

Edytowane przez velopl
Napisano

Piotr7979 - jasne. Z czasem na pewno pojawia sie exportery pod inne aplikacje. Narazie nie potrafie podac konkretnych terminow. Bedziemy informowac na forum NOXa.

Napisano

Gratulacje za pierwszy pokaz NOXa! Długo na to czekałem, rendery z galerii robią niezłe wrażenie, dajcie wersję pod Cineme 4D :)

Napisano

Wygląda naprawdę nieźle ale niestety nie daje rady tego ściągnąć. Transfer żenujący i non stop przerywa. Chyba nieźle ludzie obciążyli serwery :)

Napisano

NV - nad NOXem poki co pracuje jeden programista od samego poczatku. Calosc pisana w C++.

 

Mortom - z czasem na pewno pojawia sie exportery ;) Dajcie troche czasu. Na tym etapie nie bylo sensu skupiac sie na exporterach do wszyskich aplikacji. Do maxa powstal z oczywistych przyczyn - zarowno Ever jak i ja pracujemy glownie na maxach wiec nie bylo dylematu na czym bedziemy testowac NOXa. Blender powstal niedawno zeby dac poszalec open sourcowej spolecznosci bo jednak darmowy renderer do darmowego softu ladnie pasuje ;)

 

Robertus - niebawem bedzie link do mirrora. Troche ludu sie rzucilo na NOXa i faktycznie serwery dostaly zadyszki ;) Sprawa pewnie chwilowa ale mirror i tak bedzie.

 

Dzisiaj powinien tez byc plugin do maxa 2012.

 

Pozdro

Napisano

@Gordy: projekt który podałeś, podobnie jak http://www.nvidia.com/object/optix.html to projekty przeznaczone nie dla grafików, a dla programistów (aby wykorzystali ich biblioteki w programach, bo one wymuszą na grafikach kupienie ich sprzętu do renderingu)... jednak mało którego programistę te biblioteki obchodzą, bo poza dobrym PR i prezentacjach na klastrach ze sprzętem hiend, nic nie wprowadzają nowego (poza tym, że są ubogie w featury i po ich dodaniu, nie będzie wcale szybszy od obecnych na rynku rozwiązań).

Gość Chrupek3D
Napisano
Dzięki! wszystko gra :)

 

drobiazg ;)

ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D

Napisano
drobiazg ;)

ale... nie wszystko, bo Nox nie wspiera GPU :D

 

Dzieki Chrupek3D ;)

Wsparcie dla GPU jest planowane w kolejnych wersjach.

Napisano

NOX zawsze bedzie darmowy. Nie ma planow komercjalizacji jak w przypadku np. Indigo. Plan rozwoju podamy za jakis czas jak juz zbierzemy opinie (i baty ;) od spolecznosci.

Napisano

... instancing bedzie musial sie pojawic w przyszlosci, ale to kwestia priorytetow (po zebraniu batow ;). O instancing (np. particlowy) walcze od jakiegos czasu,ale programisci to specyficzne jednostki :]

Napisano

Gdy pierwszy raz usłyszałem o tym projekcie, miałem mieszane uczucia. No ale jak za free to nie można powiedzieć złego słowa a tylko pochwalić.

Pewnie mnóstwo kasy poszło żeby NOX mógł ujrzeć światło dzienne. Gratuluję inicjatywy.

Napisano

Instancing na pewno bedzie gdzies w gorze listy bo sam nie raz miesem rzucalem ze nie ma ;)

No ale... powoli. Wszystko w swoim czasie.

Lis - jest jak piszesz ;) Zle slowa nic nie pomoga. NOX zawsze bedzie darmowy a spolecznosc moze pomoc go rozwijac. Narazie jest jak kazdy widzi. Brakow duzo ale nie znaczy to ze nie mozna nic wyrenderowac. Mnie osobiscie renderowanie noxem sprawia sporo frajdy choc nie wszystko da sie zrobic. Czasy renderow tez drastycznie dlugie ale nie uzywam go do komerchy wiec jak mi sie smazy render przez dobe w 3000x na dual quadach to nie ma problemu ;)

Badz co badz nie narzedzia nas ograniczaja... Wierze wiec ze za jakis czas pojawi sie sporo renderow na poziomie od ludzi bawiacych sie wersja beta i przy okazji lista wylapanych bledow ktore trzeba bedzie poprawic.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

testował. Nie wiem jak się odnieść, bo po 40 min. obrazek 640x400 wyglądał już całkiem nieźle, ale ja liczę na GPU, wiec nie wiem jak mój komp liczy na CPU, może Indyk liczy podobnie. Za to podoba mi się mnogość ustawień renderu :-)

 

noxk.jpg

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Prawda. Dla tej mnogości (i możliwości optymalizacji) zrezygnowałem z vraya na rzecz mentala. I do niego prosiłbym o porównanie:D

Napisano

Sceny otwarte jak studio czy exterior ida calkiem sprawnie. Co do wnetrz - potrzeba juz troche cierpliwosci zeby w miare ladnie sie wycziscilo ;)

Polecam na koniec renderowania odpalic opcje 'hot pixels' ktora bardzo sprawine usunie z rendera jasne pixele. Nie radze jednak wlaczac od samego poczatku bo algorytm wyczysci za duzo danych z obrazu.

 

Duza zaleta natomiast jest fake dof. Mozna dosyc mocno skrocic czas renderowania ujec gdzie planuje sie zastosowanie dosyc plytkiej glebi poniewaz fake dof rozmywajac obszary poza ostroscia rozmyje odrazu szum. Sami zobaczycie jak to w praktyce wyglada. Mnie to bardzo pomagalo ;)

Napisano
Prawda. Dla tej mnogości (i możliwości optymalizacji) zrezygnowałem z vraya na rzecz mentala. I do niego prosiłbym o porównanie:D

 

Porownanie mentala do jakiegokolwiek unbiasa sprowadza sie do tego ze oba sa rendererami ;)

Gość Chrupek3D
Napisano

chyba nie jest tak źle ;)

Podoba mi się to cacko, szkoda, ze nie ma GPU...

 

noxx.jpg

Napisano (edytowane)

Nice ;) Badz cierpliwy - GPU tez bedzie ;)

A ta roslinka to z zamierzenia czarna czy blad?

 

przy okazji zalaczam porownanie dofa i fakedofa. Tak jak pisalem mozna zaoszczedzic mase czasu.

real dof renderowany ok 10h na xeon dual quad core a fake dof godzine na tym samym kompie po czym dodalem dofa i szumu praktyczine nie ma.

Sorry za rozbieznosc w ekspozycji i kolorach ale nie zapisalem sobie configow posta. Przyslona tez nieco inna ale to tylko przyklad.

 

hires:

http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_05.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_06.jpg

Edytowane przez Zed
Gość Chrupek3D
Napisano

ta roślinka nie ma materiału i dlatego czarna :-)

Napisano

uff ;)

Pozniej bedize tak ze NOX nieznane materialy bedzie po prostu przerabial na zwykly sary rgb 128 bez odbic. Tak bedzie bezpiecznie. Teraz probowal przerobic material maxa bo tak jest skonstruowany ale czesto to nie zdaje egzaminu ;)

To chyba sa jeszcze pozostalosci po etapie gdzie nie bylo materialu noxowego... silnik byl bardzo prymitywny i dawalo sie tylko ustawic kolor w diffuse :) Reszte robilo sie juz z poziomu renderera. Stare dzieje.

 

Niebawem przygotujemy mala zbitke zrzutow i renderow sprzed dobrych 3 lat. Wtedy ledwo rendzil a jaka byla radosc jak na czajniku pojawialy sie pierwsze odbicia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności