Skocz do zawartości

NOX - nowy darmowy renderer od Evermotion


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że dla wielu osób będzie to zaskoczenie, że firma Evermotion znana do tej pory z wydawania zupełnie innych produktów wchodzi na rynek rendererów. NOX bo tak się nazywa darmowy renderer od Evermotion dostępny jest do pobrania za darmo (również do zastosowań komercyjnych).

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1873

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Super, ale obawiam się że poniżesze "not supported" nie wpłyną pozytywnie na liczbę pobrań. Moim zdaniem można bylo jeszcze to dopracować i dopiero puścić w tłum.

Not supported features:

displacement

bump/normal mapping

subsurface scattering (sss)

instancing/proxy

sky portals

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to z szybkościami wygląda panowie? szybkosciowy ten render czy pali procka jak maxwell?

 

Trzeba uczciwie przyznac ze szalu nie ma poki co jesli o szybkosc chodzi ;)

Zdajemy sobie z tego sprawe ale pamietajmy ze to dopiero wczesna wersja beta. Na pewno nie zaszkodzi sciagnac i wyprobowac a pozniej napisc co Wam przypadlo do gustu a co nie.

Jest sporo bledow w samym silniku GI ale jego rozgrzebanie nie wchodzilo w gre przed relasem. To zabawa i kolejna masa testow na nastepne dlugie miesiace ;)

Tak czy siak za 2 latka powinnismy miec juz calkiem niezle dzilajacy silnik i co najwazniejsze darmowy. Tutaj na pewno uciesza sie blenderowcy ;)

 

Ze swojej strony polecam zabawy postem i co DOFem. Postawilismy tutaj duzy nacisk na realistyczne odwzorowanie bokeh. Jako ze zarowno ja jak i programista zajmujemy sie fotografia to zabawa byla przednia a efekty calkiem zadowalajace ;)

Dof oczywiscia dziala w 2 trybach - prawdziwy renderowany oraz fakowany ktory sprawdza sie w wielu sytuacjach dajac bardzo podobny efekt bez wielogodzinnego czyszczenia rendera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NV - nad NOXem poki co pracuje jeden programista od samego poczatku. Calosc pisana w C++.

 

Mortom - z czasem na pewno pojawia sie exportery ;) Dajcie troche czasu. Na tym etapie nie bylo sensu skupiac sie na exporterach do wszyskich aplikacji. Do maxa powstal z oczywistych przyczyn - zarowno Ever jak i ja pracujemy glownie na maxach wiec nie bylo dylematu na czym bedziemy testowac NOXa. Blender powstal niedawno zeby dac poszalec open sourcowej spolecznosci bo jednak darmowy renderer do darmowego softu ladnie pasuje ;)

 

Robertus - niebawem bedzie link do mirrora. Troche ludu sie rzucilo na NOXa i faktycznie serwery dostaly zadyszki ;) Sprawa pewnie chwilowa ale mirror i tak bedzie.

 

Dzisiaj powinien tez byc plugin do maxa 2012.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gordy: projekt który podałeś, podobnie jak http://www.nvidia.com/object/optix.html to projekty przeznaczone nie dla grafików, a dla programistów (aby wykorzystali ich biblioteki w programach, bo one wymuszą na grafikach kupienie ich sprzętu do renderingu)... jednak mało którego programistę te biblioteki obchodzą, bo poza dobrym PR i prezentacjach na klastrach ze sprzętem hiend, nic nie wprowadzają nowego (poza tym, że są ubogie w featury i po ich dodaniu, nie będzie wcale szybszy od obecnych na rynku rozwiązań).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy pierwszy raz usłyszałem o tym projekcie, miałem mieszane uczucia. No ale jak za free to nie można powiedzieć złego słowa a tylko pochwalić.

Pewnie mnóstwo kasy poszło żeby NOX mógł ujrzeć światło dzienne. Gratuluję inicjatywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instancing na pewno bedzie gdzies w gorze listy bo sam nie raz miesem rzucalem ze nie ma ;)

No ale... powoli. Wszystko w swoim czasie.

Lis - jest jak piszesz ;) Zle slowa nic nie pomoga. NOX zawsze bedzie darmowy a spolecznosc moze pomoc go rozwijac. Narazie jest jak kazdy widzi. Brakow duzo ale nie znaczy to ze nie mozna nic wyrenderowac. Mnie osobiscie renderowanie noxem sprawia sporo frajdy choc nie wszystko da sie zrobic. Czasy renderow tez drastycznie dlugie ale nie uzywam go do komerchy wiec jak mi sie smazy render przez dobe w 3000x na dual quadach to nie ma problemu ;)

Badz co badz nie narzedzia nas ograniczaja... Wierze wiec ze za jakis czas pojawi sie sporo renderow na poziomie od ludzi bawiacych sie wersja beta i przy okazji lista wylapanych bledow ktore trzeba bedzie poprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

testował. Nie wiem jak się odnieść, bo po 40 min. obrazek 640x400 wyglądał już całkiem nieźle, ale ja liczę na GPU, wiec nie wiem jak mój komp liczy na CPU, może Indyk liczy podobnie. Za to podoba mi się mnogość ustawień renderu :-)

 

noxk.jpg

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sceny otwarte jak studio czy exterior ida calkiem sprawnie. Co do wnetrz - potrzeba juz troche cierpliwosci zeby w miare ladnie sie wycziscilo ;)

Polecam na koniec renderowania odpalic opcje 'hot pixels' ktora bardzo sprawine usunie z rendera jasne pixele. Nie radze jednak wlaczac od samego poczatku bo algorytm wyczysci za duzo danych z obrazu.

 

Duza zaleta natomiast jest fake dof. Mozna dosyc mocno skrocic czas renderowania ujec gdzie planuje sie zastosowanie dosyc plytkiej glebi poniewaz fake dof rozmywajac obszary poza ostroscia rozmyje odrazu szum. Sami zobaczycie jak to w praktyce wyglada. Mnie to bardzo pomagalo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. Dla tej mnogości (i możliwości optymalizacji) zrezygnowałem z vraya na rzecz mentala. I do niego prosiłbym o porównanie:D

 

Porownanie mentala do jakiegokolwiek unbiasa sprowadza sie do tego ze oba sa rendererami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nice ;) Badz cierpliwy - GPU tez bedzie ;)

A ta roslinka to z zamierzenia czarna czy blad?

 

przy okazji zalaczam porownanie dofa i fakedofa. Tak jak pisalem mozna zaoszczedzic mase czasu.

real dof renderowany ok 10h na xeon dual quad core a fake dof godzine na tym samym kompie po czym dodalem dofa i szumu praktyczine nie ma.

Sorry za rozbieznosc w ekspozycji i kolorach ale nie zapisalem sobie configow posta. Przyslona tez nieco inna ale to tylko przyklad.

 

hires:

http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_05.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/ivy_glasses_06.jpg

Edytowane przez Zed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff ;)

Pozniej bedize tak ze NOX nieznane materialy bedzie po prostu przerabial na zwykly sary rgb 128 bez odbic. Tak bedzie bezpiecznie. Teraz probowal przerobic material maxa bo tak jest skonstruowany ale czesto to nie zdaje egzaminu ;)

To chyba sa jeszcze pozostalosci po etapie gdzie nie bylo materialu noxowego... silnik byl bardzo prymitywny i dawalo sie tylko ustawic kolor w diffuse :) Reszte robilo sie juz z poziomu renderera. Stare dzieje.

 

Niebawem przygotujemy mala zbitke zrzutow i renderow sprzed dobrych 3 lat. Wtedy ledwo rendzil a jaka byla radosc jak na czajniku pojawialy sie pierwsze odbicia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności