adek Napisano 9 Sierpień 2011 Napisano 9 Sierpień 2011 Tytułem informacji chciałem oczywiście nawiązać do zamieszczonej jakiś czas temu "społecznościowej listy życzeń dot. programu 3ds max". Na blogu Maxed Out pojawił się obszerniejszy wpis na temat nowej aktualizacji dla tego programu "Subscription Advantage Pack 2012", która ma się ukazać z końcem września. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1932
syjon Napisano 9 Sierpień 2011 Napisano 9 Sierpień 2011 hehe, koles wpisal 720 jako szerokosc filmu hd! haha tez tak robie, poniewaz pelne hd to duzo za duzo, a male jest za male ;) rozbawilo mnie to ;p Poza tym idea wydaje sie byc oczywista- wspolpraca ze spolecznoscia. Ciekawe co jeszcze zostanie dodane.
beny Napisano 9 Sierpień 2011 Napisano 9 Sierpień 2011 Niech przeniosą Fume i iRay do Maya, wtedy Max będzie w ogóle zbyteczny.
Adam_Guzowski Napisano 9 Sierpień 2011 Napisano 9 Sierpień 2011 lepsza współpraca z AE ?? który tego chciał,łapy w górę! Dwie poprawki, od razu pracuje się wygodniej i stabilniej.Dziękuję cie Outofdesku! beny> ... o to to! i jeszcze RayFire, tylko tego starego!
beny Napisano 9 Sierpień 2011 Napisano 9 Sierpień 2011 Rayfire zbyteczny, PullDownIt radzi sobie świetnie! ... No może trochę "Bricka" brakuje w rozpadzie, ale poza tym rewelka!
Adam_Guzowski Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 Oba programy znam dość dobrze. Oba sprawdziły się w sporych projektach. I RayFire zjada PulldownIt, ręczę za to. Jeśli już tak offtopem lecimy, to dodam, że łącząc te dwa programy można zdziałać cuda. Oba mają +/-. PDI ma więcej wad niestety. I pisząc o RayFire to mam na myśli v1.46 gdyż najnowsza wersja,pracująca na zewnętrznym PhysXie to kupa,ma ogromne ograniczenia wynikąjące właśnie z PhysXa. ...i jeszcze do Mayi chciałbym Thinking Particles.
Creative Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 o beny co to to nie :P Na świecie są miliony ludzi wolą maxa od innych programów fajnie by było gdyby dodali posługiwanie się splajnami tak łatwo jak w Bsurfaces i możliwość sculptu
plasti Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 (edytowane) wszystko to to wielki ..., mogli by zrobic normalnie dzialajacego uwrappa jak w poprzednich wersjach, a nie glupoty produkowac..... Edytowane 10 Sierpień 2011 przez Adek
beny Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 Oba programy znam dość dobrze. Oba sprawdziły się w sporych projektach. I RayFire zjada PulldownIt, ręczę za to. Jeśli już tak offtopem lecimy, to dodam, że łącząc te dwa programy można zdziałać cuda. Oba mają +/-. PDI ma więcej wad niestety. I pisząc o RayFire to mam na myśli v1.46 gdyż najnowsza wersja,pracująca na zewnętrznym PhysXie to kupa,ma ogromne ograniczenia wynikąjące właśnie z PhysXa. ...i jeszcze do Mayi chciałbym Thinking Particles. No to Rayfire 1.55 to lipa straszna. Cokolwiek sensownego można wyłącznie mega wolnym Probooleanem uzyskać, bo Voronoi ssie strasznie - głównie pod względem niskiej odporności na skomplikowaną topologię siatki i stabilności obliczeń. Co do Thinking Particles to mając MELa na prawdę jeszcze nie znalazłem co TP umieją, a MELem by się nie dało zrobić. W drugą stronę za to sporo było takich sytuacji. Ale to raczej z architektury Maya wynika. o beny co to to nie :P Na świecie są miliony ludzi wolą maxa od innych programów fajnie by było gdyby dodali posługiwanie się splajnami tak łatwo jak w Bsurfaces i możliwość sculptu Na świecie są również miliony Chińczyków zadowolonych, że nikt do nich nie strzela na ulicy. Ale są też tacy co wolności zaznali i nie chętnie dają się teraz w jakikolwiek sposób ograniczać. Bardzo dużo w Maxie pracuję ostatnimi czasy i obiecuję, że Maya pod względem funkcjonalności, przyjaznemu UI i stabilności bije Maxa na głowę :( i to jest fakt, a nie debatowanie nad wyższością świąt Bożego Narodzenia a Wielkanocą.
mafida Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 (edytowane) Na świecie są również miliony Chińczyków zadowolonych, że nikt do nich nie strzela na ulicy. Ale są też tacy co wolności zaznali i nie chętnie dają się teraz w jakikolwiek sposób ograniczać. Bardzo dużo w Maxie pracuję ostatnimi czasy i obiecuję, że Maya pod względem funkcjonalności, przyjaznemu UI i stabilności bije Maxa na głowę :( i to jest fakt, a nie debatowanie nad wyższością świąt Bożego Narodzenia a Wielkanocą. Checheche,doprawdy?Maya to taka sama stara kobyła jak Max:D http://vimeo.com/27093366 wszystko to to wielki ..., mogli by zrobic normalnie dzialajacego uwrappa jak w poprzednich wersjach, a nie glupoty produkowac..... A co nie działa?Nowy Unwrap jest dużo lepszy,dodali pare fajnych funkcji.Nie jest idealnie ale lepiej niż było:) Edytowane 10 Sierpień 2011 przez mafida
jaras Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 mafida - bardzo fajne te filmiki Josha Robinsona :) ten drugi tez niezły ;) lol http://vimeo.com/27399025
plasti Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 jest cholernie wolny, sie wylacza i muli...
mafida Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 mafida - bardzo fajne te filmiki Josha Robinsona :) ten drugi tez niezły ;) lol http://vimeo.com/27399025 No filmiki zabawne,odechciało mi się przesiadki na Maya od razu:D,zwłaszcza że głównie modeluje;) jest cholernie wolny, sie wylacza i muli... U mnie działa normalnie,fakt że raczej nie mapuje obiektów większych niż 20K poly raczej.SP i HF poinstalowaleś?
legomir Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 Hmm... Z modelowaniem też jest różnie u każdego inaczej w sumie, ba każdy ma tu poustawiane po swojemu i każdy ma delepioną różna kombinacje skryptów mi akurat np. modeluje się dużo szybciej niż w maxie, bo zamiast skakaniu po paskach albo wklepywaniu skrótów najczęstsze są pod takimi jakby gestami ;) A reszta na schelvie...
SYmek Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 mafida - bardzo fajne te filmiki Josha Robinsona :) ten drugi tez niezły ;) lol http://vimeo.com/27399025 Chciałbym dla kontrastu obejrzeć taki film nagrany przez użytkownika Silo. Każdej aplikacji można wyciągnąć takie rzeczy, co nie zmienia faktu, że człowiek ma talent do narzekania :)
jaras Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 oj tam zaraz do narzekania - po prostu filmy są zabawne, a takie "kwiatki" są w kazdym sofcie. A propos Mai to znam kilku grafików ktorzy zostali na wersji 2009 bo uwazają ze wersje wzwyż to ZŁO
beny Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 (edytowane) Maya 6.0, 2009 i 2011 to jest zło. Reszta zero problemów ... jedyne co to kuleje Poly Modeling, symulacje fluidów i Rigid Bodies. Reszta na 5+ Edit: Fluidów = płynów, fluidy Maya są ok .. gdyby zrobili density z automatu. Edytowane 10 Sierpień 2011 przez beny
xrs Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 Jak ktoś nie widział to dla maya zajawki na nowości są tutaj: http://area.autodesk.com/siggraph2011/demos/maya?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=650&width=650 bardzo fajny ten nowy hypershade ;)
deshu Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 States jest super, nie wiem czemu nikt o tym nie wspomniał.
mafida Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 No,states może być przydatne.Kiedyś się bawiłem zookeeperem i właśnie zapisywanie stanów mi sie podobało pamiętam:)
Reanimator Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 Chciałbym dla kontrastu obejrzeć taki film nagrany przez użytkownika Silo. Każdej aplikacji można wyciągnąć takie rzeczy, co nie zmienia faktu, że człowiek ma talent do narzekania :) Ja uzywalem Silo i moglbym napisac ksiazke o rzeczach, ktore mnie wkurzaly (glownie przez bugi), co nie zmienia faktu, ze modeluje sie w tym o niebo lepiej, niz w Majce;)
ca mel Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 No filmiki zabawne,odechciało mi się przesiadki na Maya od razu:D,zwłaszcza że głównie modeluje;) Tym zabawniejsze, że ten koleś właściwie sam siebie nimi ośmiesza, extrude działa idealnie ale najwyraźniej powinien poczytać manual i dowiedzieć się czym jest offset. Nie pokazuje mu miniatur? Oprócz manuala warto czasem zajrzeć też do opcji, odświeżanie dużych tekstur jest ograniczone, ale można przecież ustawić limit rozdzielczości i podnieść go na szybszych maszynach. Ciekawe jak odświeżałby mu się edytor materiałów przy np 100-200 teksturach 4k gdyby nie to idiotoodporne zabezpieczenie. Problemy z dziurą po boleanie - ciekawe czy wpadłby kiedyś na pomysł zwykłej triangulacji tego wielokąta, interactive splita najwyraźniej jeszcze nie odkrył. Extrude po nurbsach 1 stopnia? Fajny eksperyment, ale ktoś powinien go odróżniać krzywe nurbs od beziera. Ja rozumiem że niektóre filmiki kręcone są być może dla śmiechu, ale ten człowiek ewidentnie nie potrafi obsługiwać programu. Byłoby śmieszne gdyby pokazał jak w prosty sposób obejść te niedogodności. Maya nie jest może potęgą modelingu ale warto też trochę myśleć i przeczytać choćby podręcznik zamiast narzekać i dawać do zrozumienia ludziom że z programem jest coś nie tak ;]
mafida Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 Tym zabawniejsze, że ten koleś właściwie sam siebie nimi ośmiesza.... e warto też trochę myśleć i przeczytać choćby podręcznik zamiast narzekać i dawać do zrozumienia ludziom że z programem jest coś nie tak ;] To wszystko działa normalnie w innych programach,bez obchodzenia problemów,a koles pracuje w Lucas film,może się ośmieszać:D Filmik był żartobliwą odpowiedzią na smędzenie o maya w wątku o subscryption advantage pack dla maxa i tyle;).
beny Napisano 10 Sierpień 2011 Napisano 10 Sierpień 2011 (edytowane) Nie no, obejrzałem co tam Josh narzeka noi ma trochę racji ... booleany i większość operacji polymodelingowych możnaby usprawnić i to znacznie. Od wersji 4.0 booleany jak nie działały tak nie działają na bardziej skomplikowanych historycznie obiektach :( Zresztą NURBSy też trochę pozostawiają do życzenia mimo, że po Rhino to z aplikacji 3D ma je najlepsze właśnie Maya, ale jako że w Polsce jestem pewnie jedyną osobą korzystającą z NURBSów to mogą tego jak dla mnie nie naprawiać w Autodesku ... no, ale polymodeling nie jest zbyt fajny zwłaszcza dla osób, które spróbowały np. Modo. Faktycznie trzeba wiedzieć co i jak się kryje za kulisami topologii siatki, żeby znaleźć rozwiązania niektórych zagłostek jakie Maya nam serwuje podczas modelowania :( No cóż ... ale cieszę się, że Maxa naprawiają ... przynajmniej oficjalnie :) ps. Zresztą itak modelowanie w Maya bije na głowę modelowanie w RealFlow :DD Edytowane 10 Sierpień 2011 przez beny
Gość e=mc^2 Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 Maya nie jest jakimś super modelerem i mi bynajmniej lepiej i przyjemniej pracuje się w XSI ale ten pan ewidentnie pokazuje swoją nieznajomość programu i troszkę się ośmieszył
comander_barnik Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 super sprawa z tym plugiem do aftera. mc^2 ma tutaj trochę racji, tak naprawde to tylko ludzie co sobie pracują dla siebie i dla zabawy majuą czas na pobożne życzenia zróbicie w majce to, to i to co jest w maxie to sie przesiade na majke - przecież to jest wtedy totalnie inny świat, mało komu by się chciało dla paru ficzeró zmieniać głowny soft w swoim workflow..
comander_barnik Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 marnują* czas chciałem powiedzieć. my bad
deshu Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 Zgadza się. P.s. tutaj trochę niżej jest napis "Zobacz wątek na forum" - jak klikniesz, to możesz edytować swoje posty:P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się