Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

 @blood_brother dzięki ! ogólnie człowiek niby wie jak ludzie biegają ,aczykolwiek nie myślałam ,że tak daleko zajadę z tą ilustracją XD więc potem nie przemyślane rzeczy wychodzą szybko XD

                                                                                                                                                                            @SebastianSz dzięki za stronkę ,jest świetna ❤️🙂 Obecna illustracja  jest moim polem bojowym do sprawdzenia ,ile umiem zrobić w ilustracji. Dzięki za komentarze. Świeże oko zawsze w cenie 😉 ogólnie jeszcze się motam w procesie XD

dzięki wielkie ! ❤️ @RaVirr 🙂 renderowanie to zawsze dla mnie taka nagroda  za kombinowanie ustawiania sceny XD chociaż każdy etap na swój urok 😄

Edytowane przez Soulinka12
Napisano

Renderowanie wygląda spoko, szczególnie na twarzy, szkoda by więc było, żeby jakieś strukturalne problemy zepsuły Ci fajną pracę 🙂 Skoro ta ilustracja ma być testem umiejętności to masz już feedback, że dobrze by było poświęcić więcej czasu na konstruowanie postaci 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

1512612345_gonitwa_1.21finish_mini.png.8bfaa2cd644b37e5bcc328edd186b0d6.pngSiemanko ,po dłużej przerwie i perturbacjach skończyłam 😄 co prawda zapał trochę stopniał ,ale dystans wzrósł XD Kolej brać się za coś nowego. Planuje jakieś ćwiczenia z kompozycją ;D

  • Like 6
Napisano
W dniu 2.03.2021 o 16:16, SebastianSz napisał:

Refka zła i crop niefortunny pogorszył sprawę 😞 Odradzałbym refki 3D, szczególnie do postaci w ruchu, lepiej popatrzeć się na zdjęcia prawdziwych ludzi, wtedy przynajmniej jest gwarancja, że to możliwa poza 🙂 Wiem, że czasem ciężko o dokładną refkę, może rzuć okiem na https://www.bodiesinmotion.photo/ Scotta Eatona, tam jest masa zdjęć całych sekwencji ruchu.

To prawda, latwo ogarnac kto korzysa z daza. Niestety skróty perspektywiczne to juz trza umic 3d za nas tego nie zrobi.

  • Like 2
Napisano
Godzinę temu, Kalberos napisał:

To prawda, latwo ogarnac kto korzysa z daza. Niestety skróty perspektywiczne to juz trza umic 3d za nas tego nie zrobi.

Szczerze mówiąc nie wiem czy jest jakiś skrót perspektywiczny, którego nie uzyskasz w 3d 😄 

  • Like 2
Napisano
6 godzin temu, RaVirr napisał:

Szczerze mówiąc nie wiem czy jest jakiś skrót perspektywiczny, którego nie uzyskasz w 3d 😄 

i tu się właśnie zgodzę, ja po prostu badziewnie ustawiłam ten model ,ale wsparcie refkami z życia na pewno będzie wdrażane chętniej teraz XD

 

8 godzin temu, Kalberos napisał:

To prawda, latwo ogarnac kto korzysa z daza. Niestety skróty perspektywiczne to juz trza umic 3d za nas tego nie zrobi.

i tu też się zgodzę że mimo takich świetnych pomocy fajnie się uczyć robić to z ręki , jestem wielkim fanem tej ideii ;D  tylko jeszcze jestem za cieńka w uszach ,żeby tak wszystko ogarnąc , ale mam wspaniałe plany ćwiczenia tego , choć ten rok nie był łaskawy jak dla większości z nas .Mam w planach Framed Perspective vol 1 i vol 2 w planach przerobić ;D

  • Like 1
Napisano
22 godziny temu, Kalberos napisał:

To prawda, latwo ogarnac kto korzysa z daza. Niestety skróty perspektywiczne to juz trza umic 3d za nas tego nie zrobi.

Ja bym powiedział raczej, że ustawianie pozy w programach typu DAZ jest wbrew pozorom bardzo trudne i wymaga sporej wiedzy. Chodzi oczywiście o takie ustawienie, które wygląda prawidłowo. Niestety te programy raczej nie sygnalizują tego, że właśnie łamany jest jakiś staw, dlatego dla kogoś nieobeznanego w możliwościach ruchu ciała różne ustawienia mogą wydawać się w porządku.

Dodajmy do tego, że często pomija się tam wpływ grawitacji, ciężar niesionych rzeczy, albo inne siły oddziaływające, np. pęd. Dlatego polecam po ustawieniu jakiejś pozy samemu spróbować się tak powyginać przed lustrem. Szybko okaże się, że ciało wcale nie jest tak giętkie, jakby mogłoby się początkowo wydawać.

Ciało także ma zwykle jakieś flow - rytm rządzący całą pozą, gdzie ustawienie jednej kończyny wpływa z automatu na inną. Przy ustawianiu kończyna po kończynie jest to mega trudne. Bez studium zdjęć prawdziwych ludzi raczej się nie obejdzie, przynajmniej na początku :)

  • Like 3
Napisano (edytowane)
17 godzin temu, Soulinka12 napisał:

i tu się właśnie zgodzę, ja po prostu badziewnie ustawiłam ten model ,ale wsparcie refkami z życia na pewno będzie wdrażane chętniej teraz XD

 

i tu też się zgodzę że mimo takich świetnych pomocy fajnie się uczyć robić to z ręki , jestem wielkim fanem tej ideii ;D  tylko jeszcze jestem za cieńka w uszach ,żeby tak wszystko ogarnąc , ale mam wspaniałe plany ćwiczenia tego , choć ten rok nie był łaskawy jak dla większości z nas .Mam w planach Framed Perspective vol 1 i vol 2 w planach przerobić ;D

https://www.youtube.com/channel/UCI8GDFj5BQCQrSHITFebzkA

 

goraco CI polecam tego goscia, sledze go i czasem jak mam wolna chwile to wskakuje na cwiczonka podstaw.

Edytowane przez Kalberos
Napisano (edytowane)
48 minut temu, Kalberos napisał:

https://www.youtube.com/channel/UCI8GDFj5BQCQrSHITFebzkA

 

goraco CI polecam tego goscia, sledze go i czasem jak mam wolna chwile to wskakuje na cwiczonka podstaw.

a znam znam , dzięki 😉 tyle już tych kanałów obseruje ,że o la boga ;D trzeba coś wybrać XD we Framed Perspecitve jest pewnie to samo tylko zorganizowane w jedną książkę i kolejno tłumaczone każde zagadnienie  ,ale jakos uzupełnienie to super kanał jak dla mnie ❤️

 

Edytowane przez Soulinka12
Napisano
Godzinę temu, Soulinka12 napisał:

a znam znam , dzięki 😉 tyle już tych kanałów obseruje ,że o la boga ;D trzeba coś wybrać XD we Framed Perspecitve jest pewnie to samo tylko zorganizowane w jedną książkę i kolejno tłumaczone każde zagadnienie  ,ale jakos uzupełnienie to super kanał jak dla mnie ❤️

 

z tego co pamietam, to jak ja ja przerabiałem to ta ksiazka byla o kompozycji 😄 chyba ze kolejne czesci sa pisane pod postaci. Nie no James jest prze kozak, Mathias Zamecki kiedys podobne rzeczy robił, moze zerknac do niego. Chodzi mi o kontstrukcje postaci w boxach, to bardzo fajne ćwiczonko.

Napisano (edytowane)

Te ćwiczenia które robią teraz chłopaki jest w  starych książkach o konstrukcji i perspektywie .Te same zagadnienia w innej formie . Kalber Framed Ink, a Framed Perspective to ksiązki tego samego autora ,ale o innych zagadnieniach . Obczaj sobie . Autor jest naprawdę masterem w tej materii  . Mathias albo Grzegorz Przybyś polecał kiedys na swojej relacji 

IMG_20210826_153242 (1).jpg

Edytowane przez Soulinka12
Napisano
3 minuty temu, KLICEK napisał:

bardzo spoko 😄 swiniak kozak!

dzięki wielkie 😄 no jednak robienie potworów jest bardzo spoko XD a ja mam takie spaczenie estetyki na brzydko ładne rzeczy więc zgrało sie idealnie XD

Napisano
Teraz, RaVirr napisał:

Bdb, a ta świnia to guziec- taka świnia z afryki 😠 

omg ,ale jakby takie świnie w Afryce były to o Stary XD świat by sie zmienił Xd

Napisano (edytowane)

o to ja juz klasyki polskiego kina zapomniałam XD lol 😄 a jeszcze puściłam na głośnikach a młody do mnie a co ten pan mówił ? XD

Edytowane przez Soulinka12
  • kekw 2
Napisano (edytowane)
22 godziny temu, yarosh napisał:

ktoś tu kilka levelów się zapgrejdował super pracki 🙂

ooo dzięki @yarosh ;D jest mi mega miło ,że tak myślisz ❤️ 😉 taki sekret specjalnie tak mało wrzucam ^^ żeby była taka wielka przepasc 😛 XD taki suchar XD 

Edytowane przez Soulinka12
  • Like 1
Napisano

No właśnie gdy zobaczyłem na głównej  to pomyślałem " ale przecież to już było" 😛 Jest dużo lepiej od oryginału i flipnięcie horyzontalne chyba też pomogło i nie tylko w tym żeby obrazki wyglądały na bardziej różne 🙂 
Nie jestem tylko przekonany co do tego motion blura przy shurinkenie 

  • Like 1
Napisano
6 godzin temu, Destroyer napisał(a):

No właśnie gdy zobaczyłem na głównej  to pomyślałem " ale przecież to już było" 😛 Jest dużo lepiej od oryginału i flipnięcie horyzontalne chyba też pomogło i nie tylko w tym żeby obrazki wyglądały na bardziej różne 🙂 
Nie jestem tylko przekonany co do tego motion blura przy shurinkenie 

a myślałam ,ze oszukam i nikt sie nie skapnie XD dammit XD dzięki wielkie ,no myślę ,że zebrałam całkiem ładny feedback tu i ówdzie i jak mi odbrzydnie to poprawie. 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Jak bym sie czepiał to czepił bym sie shurikena. A mianowicie kształtu, pyknołem ci szybki model 3D w perspektywie, jak będziesz chciała to ci podeśle model w Blenderze to sobie go ustawisz wg woli 🙂 
siriken.thumb.png.7df7418b33f4e1ea2b19334972cd68f1.png
Poza tym 100% lepsze od oryginału!

Edytowane przez Mortom
  • Like 2
Napisano

To ja sobie popiszę jak ten Pan Maruda, niszczyciel dobrej zabawy i pogromca uśmiechów dzieci :]

Ludek na 1 planie spoko, podoba mi się 🙂 Ale przyczepię się  do 2 rzeczy, które mi się rzuciły w oczy. 

1. Chwilę mi zajęło, zanim się zorientowałem, że ona rzuca w niego czymś. Raz, że go pewnie goni, dwa, że mocno czymś rzuca, a mimo to jej poza wygląda jakby machnęła ręką i powiedziała "fuck it, nie chce mi się biegać" :] Dodałbym pozie jakiegoś życia, scena będzie czytelniejsza i dynamiczniejsza. Ten shurkien też może by się przydało jakoś podkreślić, żeby tak nie znikał w kącie, bo też to jest nieczytelne.

soulinka_poprawki.thumb.jpg.c1c885cf8f3e6f81eaf7c02456cbc19d.jpg

2. Perspektywa tła. Arrrgh, trochę za duży temat na posta na forum, ale tak na szybko - skrót perspektywiczny zachodzi szybciej niż myślisz (każdy robi ten sam błąd, nie łam się). Powoduje to, że nienaturalnie rozciągasz rzeczy w perspektywie i dostają takiego amatorskiego "sznytu":

563849123_soulinka_poprawki2.thumb.jpg.c75e371cf1073b2decb634ad3f06ff18.jpg

Zobacz na zdjęciu, jak szybko okna stają się bardzo wąskie:

1589970245_soulinka_poprawki5.jpg.a96914fd5de78f35c9fc6af0eb3e6509.jpg

1161749707_soulinka_poprawki4.jpg.130b83bb94519c24d1b5a1eb07e95cc4.jpg

A teraz zobacz jak to się ma do złego rysunku (znaleziony gdzieś w necie, nie wiem czyje to):

197729631_soulinka_poprawki6.jpg.bc4352cc780081d77db4dcfd518e044c.jpg

Twoje namioty w tle wpadają właśnie w takie rozciągnięcie i przez to wyglądają nienaturalnie i to złudzenie głębi tak średnio działa. Zobacz taką projekcję, na któej widać dokładnie jak będą wyglądały 3 sześciany w perspektywie:

571614760_soulinka_poprawki3.thumb.jpg.3f1a628aefac5ebe2bb41c823abd7d89.jpg

 

Możesz poćwiczyć takie klasyczne projekcje w perspektywie, bo pomagają wyrobić sobie dobre oko do poprawnej perspektywy i zrozumieć, dlaczego rzeczy w perspektywie wyglądają tak, a nie inaczej i dokładnie z czego to wynika. Tutaj masz dobre, darmowe tutoriale:

Perspective drawing basics: 1-point, 2-point and 3-point perspective (automotiveillustrations.com)
2-point perspective tutorial on creating a simple perspective grid. (automotiveillustrations.com)


Jak Ci się nie chce, to generalnie po prostu "ściskaj" bardziej rzeczy w perspektywie, żeby były węższe niż Ci się na początku wydaje.

To tyle 🙂

  • Like 4
Napisano
8 godzin temu, SebastianSz napisał(a):

To ja sobie popiszę jak ten Pan Maruda, niszczyciel dobrej zabawy i pogromca uśmiechów dzieci :]

Ludek na 1 planie spoko, podoba mi się 🙂 Ale przyczepię się  do 2 rzeczy, które mi się rzuciły w oczy. 

1. Chwilę mi zajęło, zanim się zorientowałem, że ona rzuca w niego czymś. Raz, że go pewnie goni, dwa, że mocno czymś rzuca, a mimo to jej poza wygląda jakby machnęła ręką i powiedziała "fuck it, nie chce mi się biegać" :] Dodałbym pozie jakiegoś życia, scena będzie czytelniejsza i dynamiczniejsza. Ten shurkien też może by się przydało jakoś podkreślić, żeby tak nie znikał w kącie, bo też to jest nieczytelne.

soulinka_poprawki.thumb.jpg.c1c885cf8f3e6f81eaf7c02456cbc19d.jpg

2. Perspektywa tła. Arrrgh, trochę za duży temat na posta na forum, ale tak na szybko - skrót perspektywiczny zachodzi szybciej niż myślisz (każdy robi ten sam błąd, nie łam się). Powoduje to, że nienaturalnie rozciągasz rzeczy w perspektywie i dostają takiego amatorskiego "sznytu":

563849123_soulinka_poprawki2.thumb.jpg.c75e371cf1073b2decb634ad3f06ff18.jpg

Zobacz na zdjęciu, jak szybko okna stają się bardzo wąskie:

1589970245_soulinka_poprawki5.jpg.a96914fd5de78f35c9fc6af0eb3e6509.jpg

1161749707_soulinka_poprawki4.jpg.130b83bb94519c24d1b5a1eb07e95cc4.jpg

A teraz zobacz jak to się ma do złego rysunku (znaleziony gdzieś w necie, nie wiem czyje to):

197729631_soulinka_poprawki6.jpg.bc4352cc780081d77db4dcfd518e044c.jpg

Twoje namioty w tle wpadają właśnie w takie rozciągnięcie i przez to wyglądają nienaturalnie i to złudzenie głębi tak średnio działa. Zobacz taką projekcję, na któej widać dokładnie jak będą wyglądały 3 sześciany w perspektywie:

571614760_soulinka_poprawki3.thumb.jpg.3f1a628aefac5ebe2bb41c823abd7d89.jpg

 

Możesz poćwiczyć takie klasyczne projekcje w perspektywie, bo pomagają wyrobić sobie dobre oko do poprawnej perspektywy i zrozumieć, dlaczego rzeczy w perspektywie wyglądają tak, a nie inaczej i dokładnie z czego to wynika. Tutaj masz dobre, darmowe tutoriale:

Perspective drawing basics: 1-point, 2-point and 3-point perspective (automotiveillustrations.com)
2-point perspective tutorial on creating a simple perspective grid. (automotiveillustrations.com)


Jak Ci się nie chce, to generalnie po prostu "ściskaj" bardziej rzeczy w perspektywie, żeby były węższe niż Ci się na początku wydaje.

To tyle 🙂

@SebastianSz o matko , jestem ,aż wzruszona serio ,że tyle czasu poświeciłeś na feedback dla mnie ❤️  będe czerpać z tej mądrości  :)))) tak dobrego feedbacku to tylko tu szukać jednak 🙂

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności