morten Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 Cześć, mam pytanie. Wymodelowałem wnętrze mieszkania. Używam do renderingu mental ray. Wstępnie jako tło za oknem ustawiłem sobie environment map: mr physical sky. Z tym ustawieniem jest wmiare dobrze. Co mam zrobić żeby za oknem załadować jakiś widoczek? Próbowałem postawić plane i go oteksturować, próbowałem ustawić plik jako vieport background,probowalem wstawic do environment map zamiast mr psychical sky, ale za kazdym razem efekt ten sam - jest czarno za oknem :/ Może ktoś pomoże? ;) Poza tym chciałem spytać o jakiś dobry tutorial do teksturowania w mental ray.
Lucek Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 Morten: Zły pomysł. Zamiast wrzucać tło w slot wyrenderuj sobie kanał alpha i doklej tło w shopie, pamiętając o linii horyzontu. Pozdrawiam!
morten Napisano 21 Listopad 2011 Autor Napisano 21 Listopad 2011 Mhhm, ale jesteś pewien, że nie można tego jakoś w maksie zrobić? Takie obróbki photoshopowe traktowałem zawsze jako dodatek raczej..
Lucek Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 Ja mówię na to postprodukcja. I nie wydaje mi się aby była lepsza metoda.
morten Napisano 22 Listopad 2011 Autor Napisano 22 Listopad 2011 Oki, dzięki w takim razie :) Przynajmniej nie będę szukał na darmo :)
ca mel Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Nie wiem o jaki soft chodzi, skoro mowa o slotach wnioskuję że o maxa. W mai można zrobić sobie płaski plane i ustawić żeby nie rzucał cieni, nie przyjmował ich ani fg/gi, ale żeby był widoczny. Można też sprawić żeby zawsze był skierowany w stronę kamery. Może więc to najlepsze rozwiązanie, tym sposobem zobaczysz go też w odbiciach.
Shogun 3D Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Jeszcze raz: postprodukcja Twoją przyjaciółką. :D
morten Napisano 22 Listopad 2011 Autor Napisano 22 Listopad 2011 Ca mel, chodzi faktycznie o maksia :)
gientekwl Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Hey Jasne, że możesz to zrobić w gołym maxie. Skoro używasz ekspozycji kontroli, a domyślam się, że używasz to znaczy, że Output'a mapy, którą to wrzucasz masz za niskiego :) Podbij output'a zdrowo nawet do 500 w mapie i powinno już coś widać. Naturalnie, szybciej skorzystać z PS'a dopasować horyzont i realtime'owo to dopasować Pozdrawiam
morten Napisano 22 Listopad 2011 Autor Napisano 22 Listopad 2011 gientekwl, mam ustawione mr Photographic exposure control, prest: indoor daylight z domyśnymi parametrami. nie za bardzo zrozumiałem gdzie mam tego output'a podbić. czy możesz troszkę dokładniej napisać? nie jestem biegły w tych wszystkich funkcjach. i gdzie te mapę mam wrzucić Twoim zdaniem? na plane za oknem czy do environment map w environment and effects? z góry dziękuję!
Rozpustelnik Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Nie wiem której wersji używasz ale poczytaj o shaderze mr Color Override/Ray Type Switcher. Do tego polecam bitmapę mapowaną sferycznie.
Simple_man Napisano 22 Listopad 2011 Napisano 22 Listopad 2011 Sprawdź czy w enviro masz włączone use map. Kombinacje z output raczej bym sobie podarował, bo w efekcie dostaniesz tylko przepaloną mapę z przepalonymi kolorami. Inna sprawa, ze jak dodajesz widok za oknem na plane to może być tak, że ta jej widoczna część może być w cieniu, więc zobaczysz... cień. Jeśli masz w oknach szkło to sprawdź jakie masz IOR , szkło powinno mieć 1,5 ale jak dla mnie to za dużo. 1,1 wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się