Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Posted

Cześć,

 

mam pytanie. Wymodelowałem wnętrze mieszkania. Używam do renderingu mental ray. Wstępnie jako tło za oknem ustawiłem sobie environment map: mr physical sky. Z tym ustawieniem jest wmiare dobrze. Co mam zrobić żeby za oknem załadować jakiś widoczek? Próbowałem postawić plane i go oteksturować, próbowałem ustawić plik jako vieport background,probowalem wstawic do environment map zamiast mr psychical sky, ale za kazdym razem efekt ten sam - jest czarno za oknem :/

 

Może ktoś pomoże? ;)

 

Poza tym chciałem spytać o jakiś dobry tutorial do teksturowania w mental ray.

  • Replies 11
  • Views 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morten: Zły pomysł. Zamiast wrzucać tło w slot wyrenderuj sobie kanał alpha i doklej tło w shopie, pamiętając o linii horyzontu. Pozdrawiam!

  • Author

Mhhm, ale jesteś pewien, że nie można tego jakoś w maksie zrobić? Takie obróbki photoshopowe traktowałem zawsze jako dodatek raczej..

Ja mówię na to postprodukcja. I nie wydaje mi się aby była lepsza metoda.

  • Author

Oki, dzięki w takim razie :) Przynajmniej nie będę szukał na darmo :)

Nie wiem o jaki soft chodzi, skoro mowa o slotach wnioskuję że o maxa.

W mai można zrobić sobie płaski plane i ustawić żeby nie rzucał cieni, nie przyjmował ich ani fg/gi,

ale żeby był widoczny. Można też sprawić żeby zawsze był skierowany w stronę kamery.

Może więc to najlepsze rozwiązanie, tym sposobem zobaczysz go też w odbiciach.

Hey

Jasne, że możesz to zrobić w gołym maxie. Skoro używasz ekspozycji kontroli, a domyślam się, że używasz to znaczy, że Output'a mapy, którą to wrzucasz masz za niskiego :)

 

Podbij output'a zdrowo nawet do 500 w mapie i powinno już coś widać.

Naturalnie, szybciej skorzystać z PS'a dopasować horyzont i realtime'owo to dopasować

 

Pozdrawiam

  • Author

gientekwl, mam ustawione mr Photographic exposure control, prest: indoor daylight z domyśnymi parametrami. nie za bardzo zrozumiałem gdzie mam tego output'a podbić. czy możesz troszkę dokładniej napisać? nie jestem biegły w tych wszystkich funkcjach. i gdzie te mapę mam wrzucić Twoim zdaniem? na plane za oknem czy do environment map w environment and effects?

z góry dziękuję!

Nie wiem której wersji używasz ale poczytaj o shaderze mr Color Override/Ray Type Switcher. Do tego polecam bitmapę mapowaną sferycznie.

Sprawdź czy w enviro masz włączone use map. Kombinacje z output raczej bym sobie podarował, bo w efekcie dostaniesz tylko przepaloną mapę z przepalonymi kolorami. Inna sprawa, ze jak dodajesz widok za oknem na plane to może być tak, że ta jej widoczna część może być w cieniu, więc zobaczysz... cień. Jeśli masz w oknach szkło to sprawdź jakie masz IOR , szkło powinno mieć 1,5 ale jak dla mnie to za dużo.

1,1 wystarczy.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.