Napisano 21 Listopad 201113 l Cześć, mam pytanie. Wymodelowałem wnętrze mieszkania. Używam do renderingu mental ray. Wstępnie jako tło za oknem ustawiłem sobie environment map: mr physical sky. Z tym ustawieniem jest wmiare dobrze. Co mam zrobić żeby za oknem załadować jakiś widoczek? Próbowałem postawić plane i go oteksturować, próbowałem ustawić plik jako vieport background,probowalem wstawic do environment map zamiast mr psychical sky, ale za kazdym razem efekt ten sam - jest czarno za oknem :/ Może ktoś pomoże? ;) Poza tym chciałem spytać o jakiś dobry tutorial do teksturowania w mental ray.
Napisano 21 Listopad 201113 l Morten: Zły pomysł. Zamiast wrzucać tło w slot wyrenderuj sobie kanał alpha i doklej tło w shopie, pamiętając o linii horyzontu. Pozdrawiam!
Napisano 21 Listopad 201113 l Autor Mhhm, ale jesteś pewien, że nie można tego jakoś w maksie zrobić? Takie obróbki photoshopowe traktowałem zawsze jako dodatek raczej..
Napisano 21 Listopad 201113 l Ja mówię na to postprodukcja. I nie wydaje mi się aby była lepsza metoda.
Napisano 22 Listopad 201113 l Autor Oki, dzięki w takim razie :) Przynajmniej nie będę szukał na darmo :)
Napisano 22 Listopad 201113 l Nie wiem o jaki soft chodzi, skoro mowa o slotach wnioskuję że o maxa. W mai można zrobić sobie płaski plane i ustawić żeby nie rzucał cieni, nie przyjmował ich ani fg/gi, ale żeby był widoczny. Można też sprawić żeby zawsze był skierowany w stronę kamery. Może więc to najlepsze rozwiązanie, tym sposobem zobaczysz go też w odbiciach.
Napisano 22 Listopad 201113 l Hey Jasne, że możesz to zrobić w gołym maxie. Skoro używasz ekspozycji kontroli, a domyślam się, że używasz to znaczy, że Output'a mapy, którą to wrzucasz masz za niskiego :) Podbij output'a zdrowo nawet do 500 w mapie i powinno już coś widać. Naturalnie, szybciej skorzystać z PS'a dopasować horyzont i realtime'owo to dopasować Pozdrawiam
Napisano 22 Listopad 201113 l Autor gientekwl, mam ustawione mr Photographic exposure control, prest: indoor daylight z domyśnymi parametrami. nie za bardzo zrozumiałem gdzie mam tego output'a podbić. czy możesz troszkę dokładniej napisać? nie jestem biegły w tych wszystkich funkcjach. i gdzie te mapę mam wrzucić Twoim zdaniem? na plane za oknem czy do environment map w environment and effects? z góry dziękuję!
Napisano 22 Listopad 201113 l Nie wiem której wersji używasz ale poczytaj o shaderze mr Color Override/Ray Type Switcher. Do tego polecam bitmapę mapowaną sferycznie.
Napisano 22 Listopad 201113 l Sprawdź czy w enviro masz włączone use map. Kombinacje z output raczej bym sobie podarował, bo w efekcie dostaniesz tylko przepaloną mapę z przepalonymi kolorami. Inna sprawa, ze jak dodajesz widok za oknem na plane to może być tak, że ta jej widoczna część może być w cieniu, więc zobaczysz... cień. Jeśli masz w oknach szkło to sprawdź jakie masz IOR , szkło powinno mieć 1,5 ale jak dla mnie to za dużo. 1,1 wystarczy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto