ANtY93 Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 (edytowane) Hej, jestem nowy na tym forum :) Kiedyś tu założyłem konto, ale "rysować" zacząłem dopiero 3 miesiące temu. Jeśli ktoś ma chęć dokładnie prześledzić wszystkie moje prace między tym (połowa spierpnia 2011, zajęło mi to ponad pół godziny z tego co pamiętam ^^): a tym (29 i 30 listopada 2011): to zapraszam do mojego sketchbooka na conceptarcie - http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=226414 Co rysuję? Głównie grafiki do gier, bo zajmuje się w wolnym czasie tworzeniem gier indie, większość moich prac zawiera się w klimatach fantasy, nie lubię sci-fi. Będzie pewnie też trochę "photo studies" i jakichś okazyjnych artów. Ogólnie jak widać terrible noob ze mnie jeszcze ale staram się jak mogę, żeby być coraz lepszym :) Edytowane 19 Październik 2013 przez ANtY93
telthona Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 co by Ci tu powiedzieć :D idziesz w dobrym kierunku. nie potrzebnie pokazywałeś te straszne stare rzeczy xD ja wiem że to może być interesujące, ale Ty chyba chcesz sie pokazać z najlepszej strony i zrobić dobre pierwsze wrażenie, prawda? a pierwsze wrażenie jest takie: "WTF", a potem "WTF!!!" Cezar bardzo fajnie wyszedł. idź w tym kierunku. więcej takich. póki co można Cie tylko zachęcać :) a z banalnych rad: nie używaj tyle czerni ;P
ANtY93 Napisano 4 Grudzień 2011 Autor Napisano 4 Grudzień 2011 Dzięki :) Mi tam w ogóle na wrażeniu żadnym nie zależy, tylko na jakiejś pozytywnej krytyce :p Jak go zacząłem rysować to wszystko było fajnie ale później jakoś dziwnie się cieniowało, dziwne kontrasty, wszystko jakoś do dupy szło no i tak samo się zakończyło niestety :( A tu jakieś szybkie rysuneczki po 20-40 minut: i szkic main menu do gry, nad którą pracuję:
Kalberos Napisano 4 Grudzień 2011 Napisano 4 Grudzień 2011 no nie obraź się ale zabierz się za podstawy... martwa ,anatomia.Ja te rysunki odbieram jak bazgroły jakiegoś dzieciaka .Wszędzie sajgon :P zacznij od podstaw i zobaczysz rezultaty pozdro
badassky Napisano 4 Grudzień 2011 Napisano 4 Grudzień 2011 Dokładnie , anatomia jak i proporcje w twoich pracach leżą , ale mimo wszystko powinieneś zacząć od martwych to podstawa podstaw , że tak się wyrażę.Odłóż na jakiś czas fantasy i weź się do ćwiczeń bo naprawdę warto ;)
ICE Napisano 4 Grudzień 2011 Napisano 4 Grudzień 2011 A coz to za slowo Birtch? Moze chodizlo o brzoze birch? nie? :P Podpisuje sie pod przedmowcami.
WojtekFus Napisano 4 Grudzień 2011 Napisano 4 Grudzień 2011 Poooodstawy. Na digital za wcześnie, Ołówek, karteczka i jedziemy :D
ANtY93 Napisano 4 Luty 2012 Autor Napisano 4 Luty 2012 Niestety żadnych rad (oprócz tej o czerni, thx telthona) się nie posłuchałem i cały czas sobie dzieciaczkowo bazgrolę, oto kilka z ostatnich przepełnionych sajgonem prac :) (w kolejności najnowsze->najstarsze) Więcej na moim masterskim blogu - http://everyday-im-drawing.blogspot.com/
Dobrotek Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 Ocenię sam zestaw z ikonami - jest strasznie niewyraźnie! Ja rozumiem, że "ramka" po bokach tekstu może być super pomysłem, ale nie jest. Rozprasza uwagę, sprawia, że główny tekst jest nieczytelny. Tło całej takiej ikony jest "przegrunge'owane". Mam wrażenie, że jest zbyt mała różnica kontrastów pomiędzy głównym tłem, a tłem na którym oparte są itemy, przez co całość się zlewa ze sobą. Polecam pobawić się trochę z typografią, interlinią. Tutaj jeszcze jedna uwaga - opis itemu za bardzo wpada w ikonę ceny. Poćwicz zabawę z prowadnicami, one Cię nakierują gdzie co powinno być (pod warunkiem, że użyjesz ich z głową ;)). Jeżeli nie wiesz gdzie szukać info co do stosowania prowadnic, podpowiem, że najlepiej będzie jak załapiesz podstawy stosowania gridu w webdesignie. Potem możesz tę wiedzę przenieść na swoją piaskownicę ;) Na temat prac DP się nie wypowiem, są lepsi ode mnie, ale dorzucę podpowiedź, że naprawdę warto się do Ich porad dostosować. Tak jak się mówi "czasami trzeba się cofnąć, by móc się dalej rozwijać", zatem jazda z podstawami, na resztę przyjdzie odpowiednia kolej :)
GrzegorzPrzybys Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 Co do portretów. Bo wydaję mi się, ze można by to było pociągnąć w stronę czegoś dobrego. Ale generalnie, oprócz anatomii to jedna baardzo ważna rzecz do załapania. Wypukłość bryły. Zakładając że na twarz chłopaka światło pada od przodu, a więc płaszczyzny twarzy które są najbardziej frontem do nas będą odbijały najwięcej światła więc będą najjaśniejsze. Im bardziej płaszczyzna się od nas od odwraca tym mniej tego światła w nasza stronę odbija, zatem będzie też coraz ciemniejsza. W przypadku szyi to sprawa bardzo prosta bo to owal prawie że. Przy twarzy przyda się przestudiowac jeszcze bryłę. Z nosem poradziłeś sobie świetnie, wiec nie wiem w sumie czemu nie przeniosłeś tego na szczękę, szyje, policzki etc. Przykład o co mi chodzi:
ANtY93 Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Napisano 11 Lipiec 2012 O, nie spodziewałem się legit feedbacku. Miło :) @Dobrotek: postaram się pamiętać o tym następnym razem jak będę robił coś podobnego, dzięki. @GrzegorzPrzybys: fakt, trochę na pewno zawiniło to, że najpierw narysowałem głowę, później dodałem kaptur, a następnie nie zmodyfikowałem cieniowania japy, aby pasowało do kaptura. Faktycznie duużo lepiej overpaint się prezentuje. Pomyślałem, że przydałoby się nauczyć ołówkiem rysować tak więc tutaj próby ze zdjęć: W pierwszym najgorzej oczy wyszły, drugi to na zdjęciu już dzieciak wyglądał jak świnia, więc nie moja wina, że tak słabo to wygląda ;d A tu 2,5-godzinne photo study już w digitalu
yarosh Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 jak ołówkiem rysujesz to popracuj nas płynnością linii i spróbuj sobie w postaci prostych bryłek na początek rysować sporo w ramach ćwiczeń, na pewno sporo ci to pomoże w rozumieniu bryły i przestrzenności
ANtY93 Napisano 20 Sierpień 2012 Autor Napisano 20 Sierpień 2012 Dzięki za radę, muszę postarać się o tym pamiętać, anyway - dwutygodniowy pobyt poza domem:
yarosh Napisano 20 Sierpień 2012 Napisano 20 Sierpień 2012 najlepsze chyba martwe, spróbuj następnym razem zsyntetyzować to co widzisz do prostych brył walec, prostopadłościan itp. tak by bardziej poczuć przestrzeń, pracuj dalej :)
ANtY93 Napisano 26 Sierpień 2012 Autor Napisano 26 Sierpień 2012 Dzięki, będę się starał tak własnie robić a tu kolejne moje barachło:
ANtY93 Napisano 26 Sierpień 2012 Autor Napisano 26 Sierpień 2012 Postanowiłem wykończyć mój stary szkic
ANtY93 Napisano 28 Sierpień 2012 Autor Napisano 28 Sierpień 2012 kuzyn, który często doradza mi w sprawie rysunku, namówił mnie do zdesignowania ubranek dla lasek (nigdy nie rysowałem kobiet z wyobraźni, a o ubraniach też nie mam zielonego pojęcia) także wyszedł duży challenge pozy, anatomia, ubrania, twarze, wszystko z wyobraźni, jak pewnie już zauważyliście
Coyote Napisano 3 Maj 2013 Napisano 3 Maj 2013 2 letni wątek a progresu prawie w ogóle, sorry za te gorzkie słowa ale jak chcesz iść do przodu musisz wrócić do podstaw. Wątków na forum było mnóstwo także pewnie znajdziesz coś dla siebie.
tsabu Napisano 4 Maj 2013 Napisano 4 Maj 2013 Podoba mi się to co masz na blogu, loga, pixel arty, ten pies patrzacy na zegarek, albo świniak z pochodnią bardzo fajne. Moim zdaniem nie zamieściłeś tutaj tego co masz najlepsze. Nieźle Ci idzie z detalami strojów, ale już jak rysujesz twarz jest dużo gorzej. Eh te oczęta\łódeczki :) Zobacz to video jeśli jeszcze nie widziałeś
ANtY93 Napisano 4 Maj 2013 Autor Napisano 4 Maj 2013 (edytowane) Dzięki, zaraz zamieszczę :) Właśnie to samo zauważyłem i staram się co pracę z tymi twarzami, żeby chociaż lekka poprawa była ale średnio mi z tym idzie, studiowałem również księgę Loomisa o głowie ale za dużo nie dała skutków (chociaż chyba i tak jest lepiej niż wcześniej z twarzami). Świetny ten filmik, spróbuję tak poćwiczyć, a tymczasem wrzucam resztę rzeczy co bazgroliłem a to z dziś Edytowane 4 Maj 2013 przez ANtY93
mallow Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 Moim zdaniem jakiś tam postęp w rysunku jest. Szału nie ma, ale rysunki photoshopowe są lepsze niż to co kiedyś wrzucałeś. Nieźle wyszedł portret z Gry o tron. Szczególnie mi się tam maźnięcia na włosach podobają. Są*spoko. Trochę razi niedopracowany światłocień na twarzy. To co bardzo razi to kolory. Wciąż używasz za dużo czerni. I nie chodzi o to, że czerni jest mnie procentowo na obrazku niż wcześniej. Chodzi o to, że wciąż budując światłocień używasz czerni do przyciemniania (w efekcie do brudzenia) kolorów. Czy nie używasz przypadkiem wtedy narzędzi Dodge/Burn? Albo przesuwasz suwak Value dla danego koloru, żeby zmienić jego jasność? Masz przez to mnóstwo barw lokalnych na obrazach, kolory mało na siebie oddziaływają, nie mieszają się. Przez to jest efekt brudnych kolorów, nierealistycznego wyglądu. Bardzo słabo wyszła natomiast pani z rogami renifera. Kolorystyka i światłocień leży. Po wspomnianych wcześniej malarskich maźnięciach na włosach tutaj nie ma śladu. Rażą te porozmazywane plamy na piersiach. Strasznie plastikowo wyszedł ten fragment. Światłocień jest mocno niedokończony, nierówny. Zauważ, że na prawej nodze fragment bez pończochy oświetliłeś inaczej niż z pończochą. Niektóre fragmenty są bardziej płaskie niż inne. Np. twarz i lewe ramię są strasznie płaskie, a zaraz obok nich przestrzenne włosy, przedramię. Jeszcze dużo pracy przed Tobą. W Twoich pracach widać pośpiech, brak cierpliwości. Jak już pojawiają się fajne fragmenty w jakimś obrazku, to brak Ci dyscypliny, żeby doprowadzić do tego poziomu resztę pracy.
emenems Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 no nieźle sobie poczynasz, zwłaszcza na photoshopowych pracach widac progres
ANtY93 Napisano 5 Maj 2013 Autor Napisano 5 Maj 2013 @emenems: dzięki :) @mallow: wielkie dzięki za wypunktowanie błędów, samemu ciężko wszystko dostrzec nawet po czasie. Hmm, myślałem, że włosy mi paskudnie wyszły na Tyrionie :D A co do czerni to cały czas się staram zmniejszać jej ilość. Ano, też mi się nie podoba ta pani renifer i kolejni 3 jej następcy, paskudny sposób renderingu sobie wybrałem i takie efekty :/ Natchnięty filmikiem od tsabu jednak postanowiłem się spróbować ogarnąć, pomimo, że zawodowym grafikiem to nie zostanę, ale dla własnej przyjemności też by wypadało coś rysować co się samemu sobie chociaż podoba. Dzisiejsze zmagania:
ANtY93 Napisano 7 Maj 2013 Autor Napisano 7 Maj 2013 (edytowane) Takiego WiPa mam i z wielką chęcią przeczytałbym jakieś rady, gdzie z nim iść dalej i jak poprawić go tu sama japa (pierwszy raz tak z kolorami szaleje i próbuję tej czerni nie używać to pewnie coś zjebałem ostro, czego jeszcze nie widzę) (a, i to bez refek żadnych niestety) Edytowane 7 Maj 2013 przez ANtY93
ANtY93 Napisano 1 Październik 2013 Autor Napisano 1 Październik 2013 (edytowane) Postuje, bo nie mam nikogo innego spytać o jakikolwiek feedback/rady Nie rysowałem z pół roku, ale chciałbym trochę do tego wrócić, ostatnie kilka maziań Edytowane 1 Październik 2013 przez ANtY93
ICE Napisano 26 Październik 2013 Napisano 26 Październik 2013 (edytowane) Kolega widze takze z Koszalina ;) Postep zrobiles nie ma co, pochwale cie za to ze niespecjalnie boisz sie kolorow, w niektorych pracach na prawde to widac, jak np bardzo dobra buzia pani magik. Idzie to wszytsko w dobrym kierunku! A teraz druga strona medalu: 1. Pozy, musisz cwiczyc tzw rysowanie z getsu, twoje pozy sa czesto takie " na sile "/ sztuczne, widac to na prawie kazdym obrazku, ktory jak mniemam sam wymysliles. 2. Dlonie, to temat, ktory jest pieta achillesowa nie jednego artysty od stuleci, aczkolwiek ty sobie absolutnie z nimi nie radzisz i niestety na prawie kazdym kroku starasz sie problem ominac, zamiast z nim walczyc. A to schowasz dlon za plecami, a to potraktujesz je jako zwykla plame ( pani magik ). Jasne dlonie sa cholernie trudne, i nikt tego nie ukrywa, ale omijajac problem nigdy go nie rozwiazesz. Szkicownik, olowek, zadanie: 10 dloni dziennie/50 na tydzien, i takie serie 2,3 razy w miesiacu. Pamietaj rysowac uczysz sie rysujac, nie chowajac wszystko co trudne za plecami ;) I pamietaj, OLOWEK i KARTKA, nie tablet, w PSie i digitalu w ogole mozna zbyt wiele poprawiac i fejkowac, to choduje niezdrowe nawyki. Odnosnie gestu/gesture polecam bardzo dobra i bogato zilustrowana ksiege madrosci: Edytowane 26 Październik 2013 przez ICE
_maSsy_ Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 Też się zgodzę z ICEm że od Twoich pierwszych prac zrobiłeś duży postęp. To co mi się rzuciło w oczy to to że masz nierówne poziomem prace bo raz wysmarujesz bardzo fajny rysuneczek jak np. ta p. magik a za chwile zapodasz jakiś szkic lub malunek o dwa poziomy niższy :) Ale widać że masz potencjał i jesteś uparty a to dobrze wróży na przyszłość. Dawaj, dawaj nie przestawaj!
ANtY93 Napisano 6 Listopad 2013 Autor Napisano 6 Listopad 2013 Dzięki za odpowiedzi i miłe słowa, sorry, że tak długo mi to zeszło, ale cienko z czasem ostatnio
Coyote Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 Jest ołówek i wychodzi szydło z worka, a raczej obrysowywanie zdjęć w photoshopie ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się