Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej, jestem nowy na tym forum :)

 

Kiedyś tu założyłem konto, ale "rysować" zacząłem dopiero 3 miesiące temu. Jeśli ktoś ma chęć dokładnie prześledzić wszystkie moje prace między tym (połowa spierpnia 2011, zajęło mi to ponad pół godziny z tego co pamiętam ^^):

 

murzynwarrior.jpg

 

a tym (29 i 30 listopada 2011):

cesar600fixd.jpggirl.jpgbarbarian+warrior.jpgdialog.PNGshamanp.jpg

 

to zapraszam do mojego sketchbooka na conceptarcie - http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=226414

 

Co rysuję? Głównie grafiki do gier, bo zajmuje się w wolnym czasie tworzeniem gier indie, większość moich prac zawiera się w klimatach fantasy, nie lubię sci-fi. Będzie pewnie też trochę "photo studies" i jakichś okazyjnych artów.

 

Ogólnie jak widać terrible noob ze mnie jeszcze ale staram się jak mogę, żeby być coraz lepszym :)

Edytowane przez ANtY93
  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co by Ci tu powiedzieć :D

 

idziesz w dobrym kierunku. nie potrzebnie pokazywałeś te straszne stare rzeczy xD ja wiem że to może być interesujące, ale Ty chyba chcesz sie pokazać z najlepszej strony i zrobić dobre pierwsze wrażenie, prawda? a pierwsze wrażenie jest takie: "WTF", a potem "WTF!!!" Cezar bardzo fajnie wyszedł. idź w tym kierunku. więcej takich. póki co można Cie tylko zachęcać :)

 

a z banalnych rad: nie używaj tyle czerni ;P

Napisano

Dzięki :)

 

Mi tam w ogóle na wrażeniu żadnym nie zależy, tylko na jakiejś pozytywnej krytyce :p

 

barbarian+shaman.jpg

 

Jak go zacząłem rysować to wszystko było fajnie ale później jakoś dziwnie się cieniowało, dziwne kontrasty, wszystko jakoś do dupy szło no i tak samo się zakończyło niestety :(

 

 

A tu jakieś szybkie rysuneczki po 20-40 minut:

 

fight+scene600x.jpg

 

cave600.jpg

 

i szkic main menu do gry, nad którą pracuję:

 

the+birtch+mainmenu+sketch.jpg

Napisano

no nie obraź się ale zabierz się za podstawy... martwa ,anatomia.Ja te rysunki odbieram jak bazgroły jakiegoś dzieciaka .Wszędzie sajgon :P zacznij od podstaw i zobaczysz rezultaty pozdro

Napisano

Dokładnie , anatomia jak i proporcje w twoich pracach leżą , ale mimo wszystko powinieneś zacząć od martwych to podstawa podstaw , że tak się wyrażę.Odłóż na jakiś czas fantasy i weź się do ćwiczeń bo naprawdę warto ;)

Napisano

Ocenię sam zestaw z ikonami - jest strasznie niewyraźnie! Ja rozumiem, że "ramka" po bokach tekstu może być super pomysłem, ale nie jest. Rozprasza uwagę, sprawia, że główny tekst jest nieczytelny. Tło całej takiej ikony jest "przegrunge'owane". Mam wrażenie, że jest zbyt mała różnica kontrastów pomiędzy głównym tłem, a tłem na którym oparte są itemy, przez co całość się zlewa ze sobą. Polecam pobawić się trochę z typografią, interlinią. Tutaj jeszcze jedna uwaga - opis itemu za bardzo wpada w ikonę ceny. Poćwicz zabawę z prowadnicami, one Cię nakierują gdzie co powinno być (pod warunkiem, że użyjesz ich z głową ;)). Jeżeli nie wiesz gdzie szukać info co do stosowania prowadnic, podpowiem, że najlepiej będzie jak załapiesz podstawy stosowania gridu w webdesignie. Potem możesz tę wiedzę przenieść na swoją piaskownicę ;)

 

Na temat prac DP się nie wypowiem, są lepsi ode mnie, ale dorzucę podpowiedź, że naprawdę warto się do Ich porad dostosować. Tak jak się mówi "czasami trzeba się cofnąć, by móc się dalej rozwijać", zatem jazda z podstawami, na resztę przyjdzie odpowiednia kolej :)

Napisano

Co do portretów. Bo wydaję mi się, ze można by to było pociągnąć w stronę czegoś dobrego. Ale generalnie, oprócz anatomii to jedna baardzo ważna rzecz do załapania. Wypukłość bryły. Zakładając że na twarz chłopaka światło pada od przodu, a więc płaszczyzny twarzy które są najbardziej frontem do nas będą odbijały najwięcej światła więc będą najjaśniejsze. Im bardziej płaszczyzna się od nas od odwraca tym mniej tego światła w nasza stronę odbija, zatem będzie też coraz ciemniejsza. W przypadku szyi to sprawa bardzo prosta bo to owal prawie że. Przy twarzy przyda się przestudiowac jeszcze bryłę. Z nosem poradziłeś sobie świetnie, wiec nie wiem w sumie czemu nie przeniosłeś tego na szczękę, szyje, policzki etc. Przykład o co mi chodzi:

scoutportrait.jpg

 

scoutportraitover.jpg

Napisano

O, nie spodziewałem się legit feedbacku. Miło :)

 

@Dobrotek: postaram się pamiętać o tym następnym razem jak będę robił coś podobnego, dzięki.

 

@GrzegorzPrzybys: fakt, trochę na pewno zawiniło to, że najpierw narysowałem głowę, później dodałem kaptur, a następnie nie zmodyfikowałem cieniowania japy, aby pasowało do kaptura. Faktycznie duużo lepiej overpaint się prezentuje.

 

Pomyślałem, że przydałoby się nauczyć ołówkiem rysować tak więc tutaj próby ze zdjęć:

 

2012-07-09+15.27.49.jpg

 

2012-07-09+15.27.55.jpg

 

W pierwszym najgorzej oczy wyszły, drugi to na zdjęciu już dzieciak wyglądał jak świnia, więc nie moja wina, że tak słabo to wygląda ;d

 

A tu 2,5-godzinne photo study już w digitalu

 

pirrrate600.jpg

Napisano

jak ołówkiem rysujesz to popracuj nas płynnością linii i spróbuj sobie w postaci prostych bryłek na początek rysować sporo w ramach ćwiczeń, na pewno sporo ci to pomoże w rozumieniu bryły i przestrzenności

Napisano

najlepsze chyba martwe,

spróbuj następnym razem zsyntetyzować to co widzisz do prostych brył walec, prostopadłościan itp. tak by bardziej poczuć przestrzeń,

pracuj dalej :)

Napisano

kuzyn, który często doradza mi w sprawie rysunku, namówił mnie do zdesignowania ubranek dla lasek (nigdy nie rysowałem kobiet z wyobraźni, a o ubraniach też nie mam zielonego pojęcia) także wyszedł duży challenge

 

pozy, anatomia, ubrania, twarze, wszystko z wyobraźni, jak pewnie już zauważyliście

 

female+cloth+design.jpg

Napisano

2 letni wątek a progresu prawie w ogóle, sorry za te gorzkie słowa ale jak chcesz iść do przodu musisz wrócić do podstaw.

Wątków na forum było mnóstwo także pewnie znajdziesz coś dla siebie.

Napisano

Podoba mi się to co masz na blogu, loga, pixel arty, ten pies patrzacy na zegarek, albo świniak z pochodnią bardzo fajne.

Moim zdaniem nie zamieściłeś tutaj tego co masz najlepsze.

 

Nieźle Ci idzie z detalami strojów, ale już jak rysujesz twarz jest dużo gorzej. Eh te oczęta\łódeczki :) Zobacz to video jeśli jeszcze nie widziałeś

Napisano (edytowane)

Dzięki, zaraz zamieszczę :)

 

Właśnie to samo zauważyłem i staram się co pracę z tymi twarzami, żeby chociaż lekka poprawa była ale średnio mi z tym idzie, studiowałem również księgę Loomisa o głowie ale za dużo nie dała skutków (chociaż chyba i tak jest lepiej niż wcześniej z twarzami).

 

Świetny ten filmik, spróbuję tak poćwiczyć, a tymczasem wrzucam resztę rzeczy co bazgroliłem

 

tumblr_inline_mi4mi3Di401qz4rgp.gif

tumblr_inline_mi4v7r07F51qz4rgp.gif

tumblr_inline_miscpj56Er1qz4rgp.gif

 

tumblr_inline_mj1isyq83R1qz4rgp.png

 

tumblr_mjzg70DQ8W1s5hq6ho1_500.jpg

 

tumblr_mkk2yhpZks1s5hq6ho1_1280.jpg

tumblr_mki4jgx3JZ1s5hq6ho1_1280.jpg

 

a to z dziś

tumblr_mmad3b8LOA1s5hq6ho1_1280.jpg

tumblr_mmarcd7m0s1s5hq6ho1_1280.jpg

Edytowane przez ANtY93
Napisano

Moim zdaniem jakiś tam postęp w rysunku jest. Szału nie ma, ale rysunki photoshopowe są lepsze niż to co kiedyś wrzucałeś.

 

Nieźle wyszedł portret z Gry o tron. Szczególnie mi się tam maźnięcia na włosach podobają. Są*spoko. Trochę razi niedopracowany światłocień na twarzy. To co bardzo razi to kolory. Wciąż używasz za dużo czerni. I nie chodzi o to, że czerni jest mnie procentowo na obrazku niż wcześniej. Chodzi o to, że wciąż budując światłocień używasz czerni do przyciemniania (w efekcie do brudzenia) kolorów. Czy nie używasz przypadkiem wtedy narzędzi Dodge/Burn? Albo przesuwasz suwak Value dla danego koloru, żeby zmienić jego jasność? Masz przez to mnóstwo barw lokalnych na obrazach, kolory mało na siebie oddziaływają, nie mieszają się. Przez to jest efekt brudnych kolorów, nierealistycznego wyglądu.

 

Bardzo słabo wyszła natomiast pani z rogami renifera. Kolorystyka i światłocień leży. Po wspomnianych wcześniej malarskich maźnięciach na włosach tutaj nie ma śladu. Rażą te porozmazywane plamy na piersiach. Strasznie plastikowo wyszedł ten fragment. Światłocień jest mocno niedokończony, nierówny. Zauważ, że na prawej nodze fragment bez pończochy oświetliłeś inaczej niż z pończochą. Niektóre fragmenty są bardziej płaskie niż inne. Np. twarz i lewe ramię są strasznie płaskie, a zaraz obok nich przestrzenne włosy, przedramię.

 

Jeszcze dużo pracy przed Tobą. W Twoich pracach widać pośpiech, brak cierpliwości. Jak już pojawiają się fajne fragmenty w jakimś obrazku, to brak Ci dyscypliny, żeby doprowadzić do tego poziomu resztę pracy.

Napisano

@emenems: dzięki :)

 

@mallow: wielkie dzięki za wypunktowanie błędów, samemu ciężko wszystko dostrzec nawet po czasie. Hmm, myślałem, że włosy mi paskudnie wyszły na Tyrionie :D A co do czerni to cały czas się staram zmniejszać jej ilość.

Ano, też mi się nie podoba ta pani renifer i kolejni 3 jej następcy, paskudny sposób renderingu sobie wybrałem i takie efekty :/

 

Natchnięty filmikiem od tsabu jednak postanowiłem się spróbować ogarnąć, pomimo, że zawodowym grafikiem to nie zostanę, ale dla własnej przyjemności też by wypadało coś rysować co się samemu sobie chociaż podoba.

 

Dzisiejsze zmagania:

 

tumblr_mmckz6m1Cy1s5hq6ho1_1280.jpg

 

tumblr_mmckqrGqOa1s5hq6ho1_1280.jpg

Napisano (edytowane)

Takiego WiPa mam i z wielką chęcią przeczytałbym jakieś rady, gdzie z nim iść dalej i jak poprawić go

 

tumblr_mmfl6pqXxx1s5hq6ho2_r1_1280.jpg

 

tu sama japa

 

tumblr_mmflrdMSLz1s5hq6ho1_1280.jpg

 

(pierwszy raz tak z kolorami szaleje i próbuję tej czerni nie używać to pewnie coś zjebałem ostro, czego jeszcze nie widzę)

 

(a, i to bez refek żadnych niestety)

Edytowane przez ANtY93
Napisano (edytowane)

Postuje, bo nie mam nikogo innego spytać o jakikolwiek feedback/rady

 

Nie rysowałem z pół roku, ale chciałbym trochę do tego wrócić, ostatnie kilka maziań

 

tumblr_mt6l2t5mdq1s5hq6ho1_1280.jpg

 

champion_by_vananty-d6bidib.jpg

girl_by_vananty-d6mg05c.jpg

girl_by_vananty-d6mg0d3.jpg

 

archer_by_vananty-d6opw4b.jpg

female_archer_design_by_vananty-d6oqaiq.jpg

Edytowane przez ANtY93
Napisano (edytowane)

Kolega widze takze z Koszalina ;)

 

Postep zrobiles nie ma co, pochwale cie za to ze niespecjalnie boisz sie kolorow, w niektorych pracach na prawde to widac, jak np bardzo dobra buzia pani magik. Idzie to wszytsko w dobrym kierunku!

 

A teraz druga strona medalu:

 

1. Pozy, musisz cwiczyc tzw rysowanie z getsu, twoje pozy sa czesto takie " na sile "/ sztuczne, widac to na prawie kazdym obrazku, ktory jak mniemam sam wymysliles.

 

2. Dlonie, to temat, ktory jest pieta achillesowa nie jednego artysty od stuleci, aczkolwiek ty sobie absolutnie z nimi nie radzisz i niestety na prawie kazdym kroku starasz sie problem ominac, zamiast z nim walczyc. A to schowasz dlon za plecami, a to potraktujesz je jako zwykla plame ( pani magik ). Jasne dlonie sa cholernie trudne, i nikt tego nie ukrywa, ale omijajac problem nigdy go nie rozwiazesz.

 

Szkicownik, olowek, zadanie: 10 dloni dziennie/50 na tydzien, i takie serie 2,3 razy w miesiacu. Pamietaj rysowac uczysz sie rysujac, nie chowajac wszystko co trudne za plecami ;)

 

I pamietaj, OLOWEK i KARTKA, nie tablet, w PSie i digitalu w ogole mozna zbyt wiele poprawiac i fejkowac, to choduje niezdrowe nawyki.

 

Odnosnie gestu/gesture polecam bardzo dobra i bogato zilustrowana ksiege madrosci:

 

Force+flat.png

Edytowane przez ICE
Napisano

Też się zgodzę z ICEm że od Twoich pierwszych prac zrobiłeś duży postęp. To co mi się rzuciło w oczy to to że masz nierówne poziomem prace bo raz wysmarujesz bardzo fajny rysuneczek jak np. ta p. magik a za chwile zapodasz jakiś szkic lub malunek o dwa poziomy niższy :)

Ale widać że masz potencjał i jesteś uparty a to dobrze wróży na przyszłość.

Dawaj, dawaj nie przestawaj!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności