Camel Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Pojawiła się nowa wersja Ariona 1.5.1 - hybrydy CPU+GPU. Pojawiło się sporo udogodnień. Sceny testowe, rendery z nowego Ariona i inne szczegóły są tutaj: http://www.randomcontrol.com/downloads/newsletters/arion-151/arion-151-press.html
Kub@ Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 ciekawe czy możliwe jest na karcie zastosowanie instancingu ? w zasadzie brakuje tylko tego no i dispa. Arion jest ogólnie mega :D
Camel Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Napisano 8 Grudzień 2011 Kiedy testowałem jego demo, wynik sceny testowej z mocno rozmytym glossem i szkłem na czarnym tle zaskoczył mnie wyjątkowo pozytywnie - dla amatora w odróźnieniu od innych rendererów jest szybko. Ale się nie znam, ja tylko potestowałem sobie w iray/maxwell. Może Octane też daje radę? Mankament tylko że ma zupełnie inny interfejs, mi nie odpowiada. I jest wyłącznie GPU...
Kub@ Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 dodam ze wielu zwolenników octana pisze że cpu w arionie nie ma racji bytu ze względu na to ze gpu w tej samej cenie co cpu renderuje kilkadziesiąt razy szybciej. Ja testowałem interiora w arionie na i7 + 285gtx i procek na prawdę sporo pomagał. Karta była o ile pamiętam ok 3-4 razy szybsza, ale nie kilkadziesiąt ! to jest taki trik marketingowy, pewnie to się sprawdza ale na prostackich scenach z czajnikiem.
le_chu Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Mam nadzieje że ten update da jakiegoś kopa twórcom Octane. Chociaż z funkcjonalności Ariona brakuje mu chyba jedynie render passów, fizycznej kamery i sensowniej działającego sun/sky. Fajnie byłoby zrobić testy czasowe SSS, foga itp. z obu tych silników (choć wersja Octane z SSS nie jest jeszcze publicznie dostępna, z tego co piszą developerzy, planują ją wypuścić razem z nowym systemem geometrii wspierającym instancing).
jamnique Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Hmm testowałem Ariona przez jakieś 15 min, na codzień używam Octane. Arion miał więcej ficzerów, np SSS, ale był kilka razy wolniejszy, czy może raczej wypadałoby powiedzieć mniej responsywny. Być może nadrabia to później czyszcząc obrazek, ale komfort pracy był nieporównywalnie niższy.
Adam_Guzowski Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p
adek Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p A dokładniej dla mniej zorientowanych :)?
n-pigeon Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Zgaduje, że chodzi o to, że data z fluidów nie zmieści się w RAM karty graficznej, ale od tego chyba jest opcja renderowania na CPU?
le_chu Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Podobno na Cuda 4 Octane dźwiga jeszcze więcej geometrii. W starszej wersji, przy 2gb ramu na karcie spokojnie chodziły sceny z 8-10 mln trisów plus garść większych tekstur.
mateusz_s Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 pisanie własnych rendererów bardzo wciąga :)
legomir Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Co do fluidów, zapewne będzie jak w przypadku FuryBalla, który działa bodajże od Gt400.
KeNet1 Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Sciagnolem plugin do maxa umiescilem w odpowiednim miejscu sciagnolem scene testowa i co dalej ?? ktos podpowie ??
jamnique Napisano 10 Grudzień 2011 Napisano 10 Grudzień 2011 2011-12-08 19:02:25, Adam_Guzowski Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :P
le_chu Napisano 12 Grudzień 2011 Napisano 12 Grudzień 2011 Taka ciekawostka - Cycles z Blendera w trybie GPU ma już działający instancing :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się