Camel Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Pojawiła się nowa wersja Ariona 1.5.1 - hybrydy CPU+GPU. Pojawiło się sporo udogodnień. Sceny testowe, rendery z nowego Ariona i inne szczegóły są tutaj: http://www.randomcontrol.com/downloads/newsletters/arion-151/arion-151-press.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub@ Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 ciekawe czy możliwe jest na karcie zastosowanie instancingu ? w zasadzie brakuje tylko tego no i dispa. Arion jest ogólnie mega :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel Posted December 8, 2011 Author Share Posted December 8, 2011 Kiedy testowałem jego demo, wynik sceny testowej z mocno rozmytym glossem i szkłem na czarnym tle zaskoczył mnie wyjątkowo pozytywnie - dla amatora w odróźnieniu od innych rendererów jest szybko. Ale się nie znam, ja tylko potestowałem sobie w iray/maxwell. Może Octane też daje radę? Mankament tylko że ma zupełnie inny interfejs, mi nie odpowiada. I jest wyłącznie GPU... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub@ Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 dodam ze wielu zwolenników octana pisze że cpu w arionie nie ma racji bytu ze względu na to ze gpu w tej samej cenie co cpu renderuje kilkadziesiąt razy szybciej. Ja testowałem interiora w arionie na i7 + 285gtx i procek na prawdę sporo pomagał. Karta była o ile pamiętam ok 3-4 razy szybsza, ale nie kilkadziesiąt ! to jest taki trik marketingowy, pewnie to się sprawdza ale na prostackich scenach z czajnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
le_chu Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Mam nadzieje że ten update da jakiegoś kopa twórcom Octane. Chociaż z funkcjonalności Ariona brakuje mu chyba jedynie render passów, fizycznej kamery i sensowniej działającego sun/sky. Fajnie byłoby zrobić testy czasowe SSS, foga itp. z obu tych silników (choć wersja Octane z SSS nie jest jeszcze publicznie dostępna, z tego co piszą developerzy, planują ją wypuścić razem z nowym systemem geometrii wspierającym instancing). Link to comment Share on other sites More sharing options...
jamnique Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Hmm testowałem Ariona przez jakieś 15 min, na codzień używam Octane. Arion miał więcej ficzerów, np SSS, ale był kilka razy wolniejszy, czy może raczej wypadałoby powiedzieć mniej responsywny. Być może nadrabia to później czyszcząc obrazek, ale komfort pracy był nieporównywalnie niższy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_Guzowski Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p A dokładniej dla mniej zorientowanych :)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
n-pigeon Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Zgaduje, że chodzi o to, że data z fluidów nie zmieści się w RAM karty graficznej, ale od tego chyba jest opcja renderowania na CPU? Link to comment Share on other sites More sharing options...
le_chu Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Podobno na Cuda 4 Octane dźwiga jeszcze więcej geometrii. W starszej wersji, przy 2gb ramu na karcie spokojnie chodziły sceny z 8-10 mln trisów plus garść większych tekstur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateusz_s Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 pisanie własnych rendererów bardzo wciąga :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Co do fluidów, zapewne będzie jak w przypadku FuryBalla, który działa bodajże od Gt400. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeNet1 Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Sciagnolem plugin do maxa umiescilem w odpowiednim miejscu sciagnolem scene testowa i co dalej ?? ktos podpowie ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Musisz sciongnonć jeszcze ściongaczke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jamnique Posted December 10, 2011 Share Posted December 10, 2011 2011-12-08 19:02:25, Adam_Guzowski Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
le_chu Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Taka ciekawostka - Cycles z Blendera w trybie GPU ma już działający instancing :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now