Napisano 8 Grudzień 201113 l Pojawiła się nowa wersja Ariona 1.5.1 - hybrydy CPU+GPU. Pojawiło się sporo udogodnień. Sceny testowe, rendery z nowego Ariona i inne szczegóły są tutaj: http://www.randomcontrol.com/downloads/newsletters/arion-151/arion-151-press.html
Napisano 8 Grudzień 201113 l ciekawe czy możliwe jest na karcie zastosowanie instancingu ? w zasadzie brakuje tylko tego no i dispa. Arion jest ogólnie mega :D
Napisano 8 Grudzień 201113 l Autor Kiedy testowałem jego demo, wynik sceny testowej z mocno rozmytym glossem i szkłem na czarnym tle zaskoczył mnie wyjątkowo pozytywnie - dla amatora w odróźnieniu od innych rendererów jest szybko. Ale się nie znam, ja tylko potestowałem sobie w iray/maxwell. Może Octane też daje radę? Mankament tylko że ma zupełnie inny interfejs, mi nie odpowiada. I jest wyłącznie GPU...
Napisano 8 Grudzień 201113 l dodam ze wielu zwolenników octana pisze że cpu w arionie nie ma racji bytu ze względu na to ze gpu w tej samej cenie co cpu renderuje kilkadziesiąt razy szybciej. Ja testowałem interiora w arionie na i7 + 285gtx i procek na prawdę sporo pomagał. Karta była o ile pamiętam ok 3-4 razy szybsza, ale nie kilkadziesiąt ! to jest taki trik marketingowy, pewnie to się sprawdza ale na prostackich scenach z czajnikiem.
Napisano 8 Grudzień 201113 l Mam nadzieje że ten update da jakiegoś kopa twórcom Octane. Chociaż z funkcjonalności Ariona brakuje mu chyba jedynie render passów, fizycznej kamery i sensowniej działającego sun/sky. Fajnie byłoby zrobić testy czasowe SSS, foga itp. z obu tych silników (choć wersja Octane z SSS nie jest jeszcze publicznie dostępna, z tego co piszą developerzy, planują ją wypuścić razem z nowym systemem geometrii wspierającym instancing).
Napisano 8 Grudzień 201113 l Hmm testowałem Ariona przez jakieś 15 min, na codzień używam Octane. Arion miał więcej ficzerów, np SSS, ale był kilka razy wolniejszy, czy może raczej wypadałoby powiedzieć mniej responsywny. Być może nadrabia to później czyszcząc obrazek, ale komfort pracy był nieporównywalnie niższy.
Napisano 8 Grudzień 201113 l Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p
Napisano 8 Grudzień 201113 l Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p A dokładniej dla mniej zorientowanych :)?
Napisano 8 Grudzień 201113 l Zgaduje, że chodzi o to, że data z fluidów nie zmieści się w RAM karty graficznej, ale od tego chyba jest opcja renderowania na CPU?
Napisano 8 Grudzień 201113 l Podobno na Cuda 4 Octane dźwiga jeszcze więcej geometrii. W starszej wersji, przy 2gb ramu na karcie spokojnie chodziły sceny z 8-10 mln trisów plus garść większych tekstur.
Napisano 9 Grudzień 201113 l Co do fluidów, zapewne będzie jak w przypadku FuryBalla, który działa bodajże od Gt400.
Napisano 9 Grudzień 201113 l Sciagnolem plugin do maxa umiescilem w odpowiednim miejscu sciagnolem scene testowa i co dalej ?? ktos podpowie ??
Napisano 10 Grudzień 201113 l 2011-12-08 19:02:25, Adam_Guzowski Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :P
Napisano 12 Grudzień 201113 l Taka ciekawostka - Cycles z Blendera w trybie GPU ma już działający instancing :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto