Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ciekawe czy możliwe jest na karcie zastosowanie instancingu ? w zasadzie brakuje tylko tego no i dispa. Arion jest ogólnie mega :D

Napisano
  • Autor

Kiedy testowałem jego demo, wynik sceny testowej z mocno rozmytym glossem i szkłem na czarnym tle zaskoczył mnie wyjątkowo pozytywnie - dla amatora w odróźnieniu od innych rendererów jest szybko. Ale się nie znam, ja tylko potestowałem sobie w iray/maxwell.

Może Octane też daje radę? Mankament tylko że ma zupełnie inny interfejs, mi nie odpowiada. I jest wyłącznie GPU...

Napisano

dodam ze wielu zwolenników octana pisze że cpu w arionie nie ma racji bytu ze względu na to ze gpu w tej samej cenie co cpu renderuje kilkadziesiąt razy szybciej. Ja testowałem interiora w arionie na i7 + 285gtx i procek na prawdę sporo pomagał. Karta była o ile pamiętam ok 3-4 razy szybsza, ale nie kilkadziesiąt ! to jest taki trik marketingowy, pewnie to się sprawdza ale na prostackich scenach z czajnikiem.

Napisano

Mam nadzieje że ten update da jakiegoś kopa twórcom Octane. Chociaż z funkcjonalności Ariona brakuje mu chyba jedynie render passów, fizycznej kamery i sensowniej działającego sun/sky. Fajnie byłoby zrobić testy czasowe SSS, foga itp. z obu tych silników (choć wersja Octane z SSS nie jest jeszcze publicznie dostępna, z tego co piszą developerzy, planują ją wypuścić razem z nowym systemem geometrii wspierającym instancing).

Napisano

Hmm testowałem Ariona przez jakieś 15 min, na codzień używam Octane. Arion miał więcej ficzerów, np SSS, ale był kilka razy wolniejszy, czy może raczej wypadałoby powiedzieć mniej responsywny. Być może nadrabia to później czyszcząc obrazek, ale komfort pracy był nieporównywalnie niższy.

Napisano
Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p

 

A dokładniej dla mniej zorientowanych :)?

Napisano

Zgaduje, że chodzi o to, że data z fluidów nie zmieści się w RAM karty graficznej, ale od tego chyba jest opcja renderowania na CPU?

Napisano

Podobno na Cuda 4 Octane dźwiga jeszcze więcej geometrii. W starszej wersji, przy 2gb ramu na karcie spokojnie chodziły sceny z 8-10 mln trisów plus garść większych tekstur.

Napisano

Co do fluidów, zapewne będzie jak w przypadku FuryBalla, który działa bodajże od Gt400.

Napisano

Sciagnolem plugin do maxa umiescilem w odpowiednim miejscu sciagnolem scene testowa i co dalej ?? ktos podpowie ??

Napisano
2011-12-08 19:02:25, Adam_Guzowski

 

Co z tego że żaden z tych cudnych silników nie wyrenderuje mi fluidów :p

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :P
Napisano

Taka ciekawostka - Cycles z Blendera w trybie GPU ma już działający instancing :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności