Skocz do zawartości

Animacja Dyplomowa WIP


pikok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

Od jakiegoś czasu pracuje nad swoim filmem dyplomowym, który jest obecnie nadal:/ w fazie preprodukcyjnej i koncepcyjnej.

Pomysł jest luźno osadzony w realiach I Wojny Światowej i dotyczy wyłącznie lotnictwa (pilota). Uprzedzając ewentualne komentarze:) od razu mówię, że w żaden sposób nie inspirowałem się filmem Damiana (którego z resztą z premedytacją nie oglądałem, żeby przypadkiem niczego nie ukraść:). Jedyne podobieństwa są takie: pomysł kiełkuje od samego początku studiów oraz ma związek z walką powietrzną)

"Strzelania" będzie jednak w filmie mało, ponieważ chciałbym skupić się wyłącznie na głównym bohaterze.

Obecnie przy projekcie pomaga mi przyjaciel-operator z filmówki, który oprócz modelowania, zajmuje się również zdjęciami i jest współautorem scenariusza.

 

Temat jest trudny ze względu na otwarte przestrzenie, symulacje i wolumetrykę i pewnie masę innych rzeczy, których jeszcze nie jestem świadomy. Stąd pomysł żeby założyć wątek i poprosić o feedback oraz wskazówki społeczność max3d:) (news z moim poprzednim filmem "w 3d" http://www.max3d.pl/news.php?id=1508)

 

Na początek wrzucam kilka konceptów. Postaram się systematycznie wrzucać testowe rendery itp.

Od razu uprzedzam, że nie mam wykształcenia plastycznego, więc proszę o konstruktywną krytykę.

Plastyka filmu wciąż jest w fazie rozważań i zmienia się z dnia na dzień, ale rendering będzie na pewno realistyczny, kwestia jedynie pomysłu na tekstury i modele.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wsparcie:)

 

[ATTACH=CONFIG]83876[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83877[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83881[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83879[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83880[/ATTACH]

 

Sketch26118273.jpg

 

**update**

 

Pierwsze 4 strony wątku ujęte w prezentacji:

 

 

******

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pierwsze modele. Zeppelin oczywiście jeszcze nie gotowy (brakuje gondoli i propellerów, ale nie mogłem się powstrzymać, żeby go odrobinę podmalować;)

 

[ATTACH=CONFIG]83886[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83882[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83883[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83884[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83885[/ATTACH]

 

 

 

pozdrawiam

 

P.

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za ciepłe przyjęcie;)

 

@bartolomeo: fabuła jest sciśle związana ze stratą wielkiej miłości i jej okolicznościami.. Pracuję wlasnie nad postacią kobiecą. Nie chciałbym zbyt dużo zdradzać na razie, ale mogę jeszcze dodać, że będzie sporo retrospekcji w postaci czarno-białej kroniki a finał będzie odrobinę surrealistyczny (ławica sterowców)

 

@breja: powiedz co jest nie tak z portretem (wiem, że coś jest nie tak, ale kombinuje już tak długo, że straciłem dystans). Mam na mysli proporcje i generalnie projekt. Niestety nie jestem LordemBiernatem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że wszystkie obrazki trzymają poziom, a na portrecie nie czuję ani klimatu, ani poziomu. Nie ma bryły i jest po prostu słabszy od pozostałych. Sam wygląd postaci (wąs, skórzana czapa)jak najbardziej pasuje do filmu o pilocie.

Rysuneczki które dzisiaj wrzuciłeś bardzo przyjemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Wciąż pracuję nad projektami postaci. Żeby trochę zmienić punkt widzenia, stwierdziłem, że warto wrócić do podstaw czyli do kształtu i koloru.

Postać kobieca to młoda Pani Pilot - jest szybka, sprytna, pewna siebie (może nawet za bardzo)

Zrobiłem kilka szybkich sylwetek dziewczyny, mniej lub bardziej pozwalając sobie na przypadkowość.

Oto rezultat:

 

babka_vote.jpg

 

Proponuję rodzaj sondy: który projekt najbardziej przypada wam do gustu? Może żaden? A może kilka? Można dowolnie przebierać między wersjami fryzur i profili lub po prostu wyrazić jakąkolwiek opinię:)

Jestem bardzo ciekawy rezultatu tego badania:)

 

Dzięki z góry za opinie:)

Pozdrawiam

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Breja! Zdaje sie ze jestes jedynym stałym gosciem tego wątku:)

2. To też był mój typ. Ona musi być trochę chłopczycowata. jest w tym projekcie też coś bardzo kobiecego ale jedonczesnie zawadiackiego. Możliwe, ze w rezultacie czoło będzie odrobinę za wysokie i trzeba by stonowac odroibnę proporcję w kierunku np profilu 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@floo: dzięki za udział w sondzie i za życzenia:D

 

Kolejny zestaw, tym razem męskich postaci (fryzurrrry)

W filmie jest 4 pilotów i jedna pani pilot, także do zaprojektowania jest 4 facetów.

Obrazek dotyczy przede wszystkim głównego bohatera (pociągła twarz, wyrazista szczęka) - dowódcy eskadry.

Kilka projektów pasuje do pozostałych bohaterów a na kilka profili nie mialem juz pomysłów jak widać:P

 

ekipa.jpg

 

>> wersja z szyjami click

 

*edit*

Ważny jest przedział czasowy - koniec drugiej dekady XX wieku - wtedy jeszcze królowało kino nieme, a w nim amanci tacy jak Douglas Fairbanks czy Rudolf Valentino - Obaj krótko przystrzyżeni i mega nażelowani;) Częśc filmu to czarno biała, niema kronika - ludzie chodzą "szybszym" krokiem i wykonują okrągłymi ruchami teatralne gesty...

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani pilot 4 lub 7:

4 - z wyglądu wyrazisty charakter, odwaga (odsłonięta twarz)

7 - twarz nieco podobna ale fryzura bardziej retro

 

Pan Pilot:

miks 6 i 11 - tak trochę bardziej oryginalnie

ale z drugiej strony 2 lub 8 mają taki loczek, który mógłby powiewać na wietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam. Dzięki za komentarze:)

Szybki updejt z mojej strony

 

heros_zbrush1.jpg

 

heros_zbrush1noDOF.jpg

 

Tak na szybko namaziane na podstawie poprzednich projektów. Jak widać jeszcze troche roboty zostało. Nadal nie jestem pewien co do proporcji itd, czy nawet stylu, ale mając coś takiego można sie już bawić w "wyginanie" i eksperymentowanie. Przepraszam fanów 6stki i 11stki ale Mario przewidziany jako postać drugoplanowa:) (chociaz kto wie, może mnie natchnie na roszadę)

Jak dam rade to wrzuce jeszcze dzisiaj turntable

 

Dzięki

Pozdrawiam

P.

 

*edit*

 

turntable

Coś z oczami nie teges (niby ma zamknięte ;) ale coś z kątem przyczepu do twarzoczaszki nie pasi. poprawie jutro. Dobranoc:D

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slowiak

Hej. dzięki za link. Facet wymiata. Moje rzeczy niestety mocno odstają (na minus) jakościowo od projektów i modeli Nicka Carvera. Nie mniej jednak, faktycznie inspirujące, może gapiąc się na te prace czegoś się nauczę:)

pzdr.

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czapka wciąż za realistyczna, więcej kantów bym dał i inny materiał.

W czym modelujesz i z czego rendery tych główek? Ostatnio też pracuje nad postacią i ciężko mi uzyskać taki kanciasto-cartoonowy styl. Modeluje w mayi i wiem co chce uzyskać, ale jakoś nie mogę znaleźć narzędzia, które mi to ułatwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. no wlasnie jest lepiej niż było, ale nadal za mało cartoonowo, nie jestem jednak przekonany czy to kwestia kanciastosci. Jeszcze poeksperymentuje.

Co do programu, to jest to zbrush od poczatku do końca. Rendery też zbrush (nad materiałami jeszcze srednio panuję).

Zdecydowanie polecam clay brush w połączeniu z nowymi pędzlami trim dynamic i trim adaptive (do wygładzania hPolish)

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny watek, zapowiada sie super, fajna stylistyka i wykonanie, bede sledzil i z niecierpliwoscia czekam na wiecej :). Co to za malo cartoonowosci nie uwazam zeby bylo za malo cartoonowe, fajny styl, jesli pilotka ci zbyt realna moze sprobuj zrobic teksture bardziej rysunkowa, sam model dla mnie OK, nie wszystko co cartoon musi byc kanciaste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawelkos: Dzięki:)

@Breja: Powiem Ci szczerze, że się do tej czapy przyzwyczaiłem, ale na swoją obronę powiem, że w konwencji fajne jest właśnie to, że może być jakakolwiek:) kanciasta z okrągłym a w kolorze sino-papusiasta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny eksperyment: dla odmiany - animowany

*edit* wersja poprawiona - samolot wydawał się za cieżki, teraz powinno być lepiej:)

 

 

[ATTACH=CONFIG]84112[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84114[/ATTACH]

 

pozdrawiam

 

P.

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dzis zauwazylem wątek. Super sprawa :)

 

czy etap preprodukcyjny juz zakonczony? Czy jedziecie profesjonalnie ze storyboardu? Bardzo mnie to interesuje, bo zapowiada sie naprawde smacznie. Gdybys mogl w ktorejs fazie udostepnic storyboard to byloby wrecz cudownie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. dzięki:)

Hej. Na razie projekt jest nadal w fazie koncepcyjnej. Ze względu na to ze nie mam na pokładzie wymiatacza "koncepcisty", modeluje low poly, żeby poustawiać je sobie w przestrzeni, oswietlic, podmalować, powiginać itd. Jednocześnie pracuję nad scenariuszem. Jak wejdę w fazę storyboardów/animatiku to na pewno część udostępnie:)

pozdrawiam

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie super ci to wszystko wychodzi, swietny ten ostatni obrazek ;) A jeszcze pytanko, w czym robiles flare w filmiku z samolocikiem ?

 

Hej. Jak flary to tylko "Optical Flares" Videocopilota. Ale ciiii:P Poza tym to halacje robię czasami ręcznie ciepłym solidem z miękką maską. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jest nas więcej dłubiących po nocach. Cóż... ameryki nie odkryję, mogę jedynie w celach motywacyjnych napisać, że się bardzo podoba, bacznie się przyglądam i kibicuję projektowi :-)

 

Jak długą animację planujesz ? Fajnie jakbyś chociaż jakiś skrócony storyboard opublikował :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jest nas więcej dłubiących po nocach. Cóż... ameryki nie odkryję, mogę jedynie w celach motywacyjnych napisać, że się bardzo podoba, bacznie się przyglądam i kibicuję projektowi :-)

 

Jak długą animację planujesz ? Fajnie jakbyś chociaż jakiś skrócony storyboard opublikował :-)

 

Hej, dzięki:) Motywacja zawsze mile widziana:) Podejrzewam, że niedługo będę jej potrzebował więcej niż zwykle:)

Animacja w obecnym kształcie scenariusza jest niestety za długa, bo ok 10 minut. Z drugiej strony nie przejmuje się strasznie metrażem, bo nie to jest najważniejsze. Historię przytnę do kości, wtedy się zobaczy:) Storyboard istnieje na razie tylko w mojej mańce ale mam nadzieję, że niedługo się to zmieni, i będę się mógł z Wami podzielić

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

dzięki Panowie:) Te 10 minut wbrew pozorom nie takie straszne. W pojedynkę zupełnie nie jestem - mam na razie dwóch modelarzy w ekipie, ale może z czasem dojdą jeszcze ludzie. Przydałby się jakiś koncepcista i spec od rigów.

Plan jest taki, żeby zrobić super zwiastun i starać się o pieniądze (PISF, studio munka, prywatne studia post itd.) - wtedy ludzie chętniej pracują;) (bo za pieniążki).

Jak się nie uda zdobyć kaski to zrobię w aktualnym składzie, po prostu potrwa to dłużej...

pozdrawiam

P:)

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tej prezentacji widac, ze wiesz o co w tym wszystkim i z czym to sie je. Z niecierpliwoscia czekam na dlasze updaty. Jedyne co mi sie rzucilo w oczy. Fragment kiedy przelatuje formacja samolotow... Kiedy skrecaja, robia zwrot (mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi) to robia to troche za szybko, wygladaja jak zdalne strerowane modele. Wiem ze to wszystko bedzie w stylu cartoon, ale to platowce z pierwszej wojny i nie byly az tak zwrotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@pawel heh. Zgadzam się całkowicie. Pomysl na ujęcie powstał w trakcie montowania prezentacji na jakieś kilkanaście godzin przed egzaminem... Animacja zajęła dosłownie 15 minut:) chamsko skopiowalem ten sam splajn zostawiając wszystko. przypadkowi. Tlo machnalem w słownie 5 minut i zaanimowalem scale w AE. W sumie razem z renderem i kompo ok 2h. I tak się zdziwilem że w miarę dobrze wyszło :) cieszę się ze też to zauważyłeś, czujne oko przyda się bardzo w trakcie realizacji.

Pozdrawiam

Pawel.

Edytowane przez pikok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ekstra :)

 

A jak z maszyną do renderowania ? Aż szkoda by było tego nie walnąć w 1080p. Jakby co to myślę że znajdzie się na forum parę osób które chętnie przyjmą po paręnaście sekund, włącznie ze mną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ekstra :)

 

A jak z maszyną do renderowania ? Aż szkoda by było tego nie walnąć w 1080p. Jakby co to myślę że znajdzie się na forum parę osób które chętnie przyjmą po paręnaście sekund, włącznie ze mną :)

 

Hej.

1080p koniecznie! Dzięki za zaoferowaną pomoc:) Trzymam za słowo!:)

Obecnie pracuję na starym q6600 ale mam w planach zakup nowej maszyny (czekam na premierę Ivy Bridge). Możliwe też, że uda się w szkole postawić render farmę, kwestia licencji EDU Vraya i Maxa, bo komputery są (w każdym razie były).

Pozdrawiam serdecznie

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności