Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

UPDATE

 

Skończona praca - czas siadać do czegos nowego - zeszło mi z tym dłużej niż planowałem:/ Dzięki wszystkim za wsparcie i pomoc, za refki i ICE - dzięki za super overa ;)

 

smok2.jpg

 

Witajcie

 

pracka jajką mam czas nabazdgrać dla siebie - mam nadzieję, że skończę do końca tygodnia skoro mam chwilę wolnego czasu - więc pomyślałem czemu by jej tutaj nie wrzucić jako WIPa - często zaglądam a jakoś tak rzadko się udzielam ostatnio ;)

Krytyka, uwagi i pomysły bardzo mile widziane jak zawsze :)

 

1.jpg

2-3.jpg

3-2.jpg4-1.jpg

Edytowane przez teli
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie jestem ekspertem, ale w tej postawie, tak dynamicznej świetnie wyglądałby tutaj motyw walki, dwa smoki zataczające koła między sobą i ryczące na siebie, jednego już masz, bardzo dobrego :) Trochę nie jestem pewny co do prawej-tylnej łapy smoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że prawa tylna łapa jest dziwna, może zrób ją tak wygiętą jakby smok się na niej odbijał aby szybciej wzlecieć ?

 

Bo wydaje mi się że smok jest w pozycji jakby chciał uniknąć jakiegoś pocisku, albo gwałtownie się zrywał do walki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Noga rzeczywiście była odklejona jakby od innego stwora. Poprawiłem mu też trochę jape żeby troszkę mniej wyglądał na "przerażonego" planuję powiększyć jeszcze płomień którym zieje - ale takie efekty to pewnie końcówka będzie - teraz trochę porenderuję samego smoka i pierwszy plan - zanim się zmęczę tym obrazkiem i zacznie mi chodzić po głowie odpuszczenie detalu tu i ówdzie ;) a naprawdę chciałbym go skończyć. Napewno będize więcej aru od dołu na pierwszym planie i nieco oparów -próbne dałem juz po lewej stronie - ale najpierw render tego co jest pod nimi bo wiem że potem sie do tego nie wróci - czas dłubania

 

ICE - dzięki za refkę dzięki niej siadłem nad kształtem i konstrukcją skrzydeł - na szkicu to leżało

 

Rotcore - zostawiam trochę miejsca na bokach - w ostatecznym rysunku pewnie to przytnę nieco jak sam to zaznaczyłes - zostawiłem to miejsce bo nie byłem pewien jak to ostatecznie się rozwinie - ogólnie tu pracęi tak przycinam - u mnie tła jest jeszcze drugie tyle (lubię oddalić obraz w psie i nadal móc go przesuwać ;) - dzięki za te rzuty kompozycji - powidz mi jeszcze czy rozjaśniałeś coś moją pracę do tego? na monitorze wyświetla mi ją ciemniej niż na tablecie - i nie wiem który jest lepiej skalibrowany - nie za ciemne są dla was te WIPy które wrzucam ?

 

5-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poziomach trochę suwakiem pojechałem w lewo i lekko nasyciłem kolor, tak tylko żeby nieco rozjaśnić scene, może są za ciemne wipy, ale sądziłem że taki masz workflow, że malujesz światłem zaczynając od ciemnych plam i stopniowo je gdzieniegdzie rozjaśniając... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to pal jest nawet trochę za mało widoczny :P

 

Tzn. smok będzie wyglądał dziwnie dopóki obserwator nie zauważy tej kolumny, więc lepiej żeby też się trochę rzucała w oczy. Ale jest to zdanie kompletnego laika.

 

Czy może mógłbyś mi powiedzieć co to znaczy "porenderuję go trochę" ?

 

@Edit: Tak mi teraz wpadło do głowy, co powiedz na pójście w klasykę i w tej kolumnie walnąć małą klatkę w której będzie księżniczka ? Bo smok wygląda jakby bronił tej kolmny ? ^^

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzycam progres - wywalam kolumnę - zbyt wiele kontrowersji robi ;) kosztem mniejszej dynamiki smok nabierze siły nieco - może kiedyś zrobię walkę w powietrzu jak pinokio wspomniał - to mogło by być niezłe ale już nie w tej pracy

 

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D a to jest jakiś kanon ? btw - łapa uniesiona jeszcze będzie do zmiany całkowitej prawdopodobnie - będe nad nią jeszcze siedział dużo - kicz z błyskawica zamierzony ! :D nie wiem czy zostanie - szczerze planowałem dodać jeszcze ze 2 mniejsze żeby rozświetlić tło nieco - ale nie siadłem jescze do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki telthona :) zmniejszyłem głowę - rogi tylko zostawiułem takie jak były -dajcie znac czy tak lepiej ?

:/ chciałbym żeby był potworem a nie "realistycznym zwierzęciem " bardzo podoba mi się rysunek jaki wrzucił ICE - serio takiego smoka mogę sobie wyobrazić że istniał kiedyś na prawdę - ale w tym arcie inne rzeczy chciałem osiągnąć - serio wątpię abym nawet gdybym chciał dał radę się zbliżyć do takiego "zwierzęcego" realizmu z moim skillem - smok ma być duży epicki i kiczowaty ;) - pierwszy sie nienadawał abo jak napisaliście za bardzo się bał ;p trochę go rozjaśniłem

 

7a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie wyciągnąłeś ogon :) Jak nicponim dodał trochę kiczowato wygląda ta błyskawica, za to jeśli chcesz się uprzeć z tymi błyskawicami, to kadr na pochmurne niebo masz świetny, dlaczego nie rozświetlisz ich?

http://farm4.staticflickr.com/3171/2964212900_57c571869a.jpg

http://www.stormeyes.org/tornado/digitals/080330m.jpg

http://www.chriskaylerphotography.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/clouddetailstock7.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Wagga-cb-7dec05.jpg

Może któreś z tych cię zainteresuje, jako inspiracja ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nicponim, skoro masz czas napisać 3 wiadomości w 1 temacie i jeszcze jedną wiadomosc skasować to moze zrobiłbyś autorowi tematu jakiś over i pokazał co robi (wg Ciebie) nie tak? Zwłaszcza, że przeciez jesteś zaawansowany w tej kwestii. Duży łeb, krótkie nogi...i niby karykatura, która nie mieści się w żadnych kanonach. A widziałeś może kiedyś chińskie smoki? Wielkie, długie, często na bardzo krótkich nogach. Teli takie ma wyobrażenie o smokach i ma do tego prawo. Choć akurat zgodzę się, że wygląda specyficznie.

 

Osobiście to bardziej mnie martwi fakt, że ciężko tu stwierdzić gdzie przód, a gdzie tył. Jakby wszystko chciało się wybić na pierwszy plan. A przez to czerwone na szyi odnosze wrażenie, że szyja zamiast chować się pod cielskiem smoka gdzieś w tle to wraz z głową i ogonem stanowi oddzielny obiekt. I chyba głowa z szyją mogłaby być przesunięta bardziej w prawo, bo teraz jak patrzę to jakby wyrastała ze skrzydła (które w moim odczuciu jest na dalszym planie).

Myślę, ze warto to przemyśleć (tutaj zaznaczam, ze rysownikiem nie jestem, ale oczy jeszcze działają trochę;p) i popracować trochę nad pracą, bo ma naprawdę potencjał i całkiem fajny klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tyle czasu, ze na drugim monitorze w mikro przerwach pstrykam sobie po forum/youtubie itp, w ramach krotkiej odskoczni od ps'a. Wiec over w ps nie jest dla mnie wybawieniem;] No i napisałem kolejna wiadomosc, kufa, kolejne 2 minuty poszły w p***u!

 

Jasne, tyle ze te 'chinskie smoki' sa obrane w pewnej stylistyce, ich morda, łapy, ciało- wszystko to tworzy spojna calosc. Smok teli jest po prostu nietrafiony- morda usilnie probuje byc grozna i epicka, ale przy utrzymaniu tych proporcji, przy tych małych nozkach, przy tym chudym-krotkim brzuszku, to wyglada to niestety dosc komicznie. Jezeli tego nie dostrzegacie no to ja juz podnosze rece do gory i sie poddaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykładanie subiektywnej opinii i własnego gustu jako prawdy objawionej...

 

OutofplacealligatornearBegaNew_South_WalesAustralia.jpg

Takie pytanko z ciekawości. Czy to zwierze według ciebie jest nierealistyczną, nieudaną karykaturą? Chyba musi być skoro smok Teli ma wyraźnie masywniejsze łapy.

 

To do czego można się przyczepić to średnio udany skrót perspektywiczny przy jego leweł łapie, jakby nie druga to faktycznie wyglądałoby na za krótką nibynóżkę. Jakoś zaznaczyć delikatnie łokieć i bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namalowano już tyle smoków że utarły się pewne normy anatomiczne nawet biorąc pod uwagę kompletnie fantastyczne stworzenie i wg. tych norm smok teliego przynajmniej jego tułów jest conajmniej dziwny, głowa się broni ale tułów już nie, proponowałbym nie mieszać w to krokodyla bo wyraźnie jest niezadowolny na tym obrazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piszesz posty, potem je kasujesz ironizujac o genialnosci pracy a teraz "poddajesz sie" juz kolejnym postem konczac bardzo pro textem o ograniczeniu tych co sie z Toba nie zgadzaja. I jeszcze przepraszasz za offtopa.

 

Poswiec wiecej czasu niz te pstrykniecie na drugim monitorze i opanuj emocje bo to ani Ciebie w dobrym swietle nie stawia ani tych ograniczonych nie bawi.

 

Nikt tu nie twierdzi ze anatomia tego smoka jest super tip top ale mozna te uwagi wytknac w mniej karykaturalny sposob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie jedynie u co niektórych ograniczone i tępe postrzeganie pewnych zależności, ale to tez juz nie moja sprawa...

 

Sory za offtop.

 

ech stary miałem Cie poprosić o overa bo na podstawie twoich postów nie mogłem rozgryźć co dokładnie miałeś na myśli. Zrobiłbyś kilka pewnie w czasie, który poświęciłeś na szukanie tego ambitnego arta. Nie robisz mi offtopu w wątku bo wszystko sie tyczy tematu - poprostu trollujesz - serio poświęć ten czas komuś innemu na forum - kto w realny sposób będzie mógł skorzystać z twojej pomocy - ja nie mogę - sorry nie w sposób w jaki to robisz. Nie jestem jakimś wymiataczem - uczę się jak większość ludzi tu na forum - nie jestem specjalistą od smoków - tak na prawdę to pierwszy jakiego robię nie wiem może to moja wina ale nie zrozumiałem o co Ci chodzi dokładnie.

 

Co do samego arta - dałem małą miniaturkę z zarysem smoka jaki chciałem tu umieścić - nie do końca chciałem mu dać łapy jak np u komodo - były by tu dziwnie wygięte na boki i raczej nie byłby w stanie unieśc lewej w taki sposób - z drugiej strony chciałem je dać mocniejsze od tylnich - trzymają cały ciężar skrzydeł kiedy smok stoi - może nie najszczęśliwszy ten smok ;) - następne będa lepsze ;)

 

73605453.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaję, że problem tkwi w tym, że zrobiłeś psa z doklejonymi skrzydłami, długim ogonem i głową smoka :)

 

Smoki muszą być, groźne, dostojne i tajemnicze. (przynajmniej w klasycznej koncepcji, która notabene pasowałaby idealnie do Twojego arta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladnie pieknie, tyle ze twoj smok ma bardziej takie proporcje...

<a href=http://img692.imageshack.us/img692/1971/55332829.jpg' alt='55332829.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]

 

Ale oczywiscie to tylko moje zdanie ze te proporcje sa nietrafione, reszta ludzi peka z zachwytu wiec po co mialbys sluchac trola internetowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namalowano już tyle smoków że utarły się pewne normy anatomiczne
To bardzo źle że takich norm się wymaga. Zwykłe zabijanie różnorodności i ograniczanie kreatywności w imię tak naprawdę niczego wartościowego. Jestem fanem karcianki magic i tam w ilustracjach można czasem jescze zobaczyć niesamowite koncepcje i nowatorskie pomysły, to dużo większa inspiracja niż utarte i nudne kanony. Wychodzenie poza ramy to imho jeden z filarów sztuki ogólnie.

 

Dziwi mnie jedynie u co niektórych ograniczone i tępe postrzeganie pewnych zależności
Chwilka ale to właśnie wymaganie ścisłego trzymania się ustalonych kanonów jest ograniczone.

Mało na tym forum osób w których jest tyle jadu i zgryźliwości co w tobie. Raczej nie tak wygląda konstruktywna krytyka. Może lepiej spasować zanim pisać w taki sposób.

 

 

Mi się koncept nawet podoba ale co ja ograniczony mogę się wypowiadać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz sie Moniu wypowiedzial to cos jest na rzeczy :)

Ja sie w utarczki slowna nie mieszam, podrzuce jeszcze kilka smokow jako inspiracje/refki, zawsze lubilem twoje prace, wiec chcialbym pomoc chodz troche by i ta wyszla jak najlepiej:

 

reddragon.jpg

 

greenparrotdragon.jpg

 

dragonhead_sculpture.jpg

 

dragon-bluered.jpg

 

 

azure_skyrazor_by_mr__jack-d3iqht0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie tu mieszac w dyskusje pro'sow ale mysle ze problemem ostatniej pracy jest raczej to ze nie ma fajnego flow'u. Pal szesc design, proporcje, dlugosc nog, wielkosc skrzydel i czy ma kuske na czole, nawet najbanalniejszy design mozna fajnie podac, gdzies zawinac, gdzies przelamac i zakrecic, nawet czasem oszukujac ciutke i finalna praca jest interesujaca :) Co zreszta widac na pracka L Austin ktore ICE wrzucil, te dwa smoczki rysowane z boku wcale nie odbiegaja daleko poza zwykly kanon smoka a sa interesujace. Inny przyklad : http://www.moonpirate.com/images/firk_snake.jpg art po prawej, waz ma co prawda ciekawa gebe ale reszta banalna, gdyby tylow byl prosto ulozony praca by sama geba niewiele zdzialala, jest swietna bo cialo sie interesujaco zagina, jest przestrzen, przelamania ktore kieruja okiem itd. Tego troszke u Ciebie brakuje. Kolorki sa jak dla mnie spoko i fajne to nawet malowane jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ICE - pierwsze 4 miałem otwarte juz zanim siadłem do tego obrazka ;) wróciłem do nich kiedy przerysowywałem smoka bez kolumny - wiesz powstrzymała mnie konstrukcja mostka Tully zrobiła to jak u ptaka - super sprawa - ja wystraszyłem się że u mnie wyjdzie to jak wielki balon wyłaniający się nad przepaścią - nie ma w realu gadów ze skrzydłami i łapami do tego ale konstrukcyjnie pewnie mogłoby to wyglądać jak u niej - gdzie te wszystkie mięśnie znajdują zaczep w takim "ptasim" mostku - ja pomyslałem ok nie zrobię tak - zrobię szeroka klatę stwora który wyłania sie zza skarpy - widok "od dołu" lepiej sprawdzi się przy takim rozwiązaniu - teraz widzę że może sie pomyliłem nie jest to takie proste ;) no cóż trzeba mierzyć zamiary na siły - ja nie pracuję w blizzardzie - daleko mi też do jej skilla.

 

thirdeye masz rację ;/ trochę tego efektu chciałem osiągnąć ogonem ale wiem że to może być mało dla całej kompozycji

 

poszerzyłem całe cielsko poza głową - mam nadzieję że jest trochę lepiej i bardziej teraz odpowiada temu małemu szkicowi który zrobiłem - dałem tam jeszcze trochę światła "pod jajka" niby mały szczegół ale pozwala pokazać szerokość i zarys masy nóg ech ok mam dość tego smoka a masa pracy mi została z tłem jeszcze muszę do tego siaść teraz

 

9a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teli - jak dla mnie to teraz bomba , trochę przez tą różnice w oswietleniu od dołu, przez chwile cieżko czyta się bryłe cielska tego stwora, chociaż to może tylko wina mojej matrycy w lapku.

Edytowane przez grass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem post Thirdeye i postanowilem zrobic maly over.

Nie jest to wersja idealna, ale mam nadzieje iz cos podpowie.

 

P.S Od siebie dodam, odpusc te dziury sera szwajcarskiego, blona sie tak nie dziurawi ;)

 

smokz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam chciałbym osiągnąć coś w DP i staram się zbierać wszędzie doświadczenie. A więc mam pytanko ;)

 

Czytałem żeby nie robić przypadkowych pociągnięć pędzlami bo to tworzy niepotrzebne detale. I dawać detal tam gdzie ma patrzeć widz. Jednak czy praktycznie zupełny brak detalu w tle w pracy teli (oczywiście nie chcę cię urazić, jak dla mnie twoja praca jest świetna, mnie zajmie dojście do takiego poziomu lata (o ile kiedyś bym dał radę ^^)) nie razi was w zestawieniu z dużym detalem głowy smoka ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tworzy się kontrast, wybija się do porzodu to co powinno, tymczasem jakby to wyglądało gdyby niebo oddalone od smoka o kilkaset metrów miałoby porównywalną ilość detalu czyli w tym wypadku ostrość i szczegółowość plamy... piszesz też o nierobieniu przypadkowych pociągnięć, a z tym sie nie zgodze bo zależy to od wielu czynników, czasem przypadkowa plama czy ślad narzędzia nadaje fajnego charakteru i pewnego rodzaju flow dla pracy... a tam gdzie ma patrzeć widz nie zawsze musi być detal... wzrok widzamożna prowadzić na wiele sposobów, pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem Ice bo w tym pospiechu złe wrzuciłem

tu to co mialo byc 9a1q.jpg

 

ja to widze tak jakos .Mialem jeszcze dorysowac skale po prawej z której ten rycerz skakał ale niestety nie mam czasu moze to cos pomoze autorowi ja biore sie za swoje prace semstralne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rycerz próbujący zabić smoka , gdzieś to już widziałem." no ja niestety nie spotkałem się z taka praca ale za pewne taka jest ,lecz dobrze zbudowana postać na tym arcie może wprowadzić do tej pracy ciekawa "Historyjkę" przez co praca nabierze dynamiki tak ja myślę.Z tego co widze to co ja moge tu pokazac jakie overy ja tu pro nie jestem i raczej gowno potrafie ale staralem sie swoja wizje przekazac tyle

Edytowane przez Kalberos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalberos - dzięki za overa - fajny pomysłz tym rycerzem ale do tego musiałbym zrobić zupełnie inną kompozycję - postać zrobić większą żeby ją dało się zobaczyć i żeby nabrała sensu dla całości

 

ICE - roz#@%$eś mi cały rysunek :D spojrzałem na pierwszy post i pomyślałem - "wow to jest o tyle lepsze od tego co zrobiłem do tej pory z tym artem - powinienem od razu isć w tym kierunku" potem patrzę na drugi twój post, pokazałem go mojej żonie, która przysypiała już w tym momencie - otworzyła jedno oko i powiedziała "taa, wy wszyscy jesteście tacy sami" xD

ale serio nie wiem co zrobić z tym dalej przez ciebie - podobają mi sie proporcje skrzydeł w tej kompozycji - to jak jedno skrzydło jest wyciągnięte w kierunku, w którym łeb jest skierowany daje niezłego powera całości, to jak stoi stabilnie na przednich łapach - w tym samym kierunku dałbym jeszcze zarzucony zad - kawałek boku i pod skosem tylną łapę - to wpasowało by się do tego ogona. Więc teraz - albo zrobię to totalnie od nowa (nie chce mi się ;p już lepiej siądę do czegos nowego) albo zrobię kolaż z tego co mam i przemaluję ale nie wiem czy dam radę i co z tego się sprawdzi ;) ja to chciałem skończyć w tym tygodniu !!! jest 4 rano/w nocy w niedzielę! heh pewnie rano spróbuję coś z tym zrobić i ile z tym roboty będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam chciałbym osiągnąć coś w DP i staram się zbierać wszędzie doświadczenie. A więc mam pytanko ;)

 

Czytałem żeby nie robić przypadkowych pociągnięć pędzlami bo to tworzy niepotrzebne detale. I dawać detal tam gdzie ma patrzeć widz. Jednak czy praktycznie zupełny brak detalu w tle w pracy teli (oczywiście nie chcę cię urazić, jak dla mnie twoja praca jest świetna, mnie zajmie dojście do takiego poziomu lata (o ile kiedyś bym dał radę ^^)) nie razi was w zestawieniu z dużym detalem głowy smoka ?

 

Pozdrawiam.

 

Zernat - detal jest nierówno rozłożony ponieważ nie siedziałem jeszcze nad tłem tyle ile chciałem - choć oczywiście nie zrobiłbym go takiego jak na pierwszym planie - normalne prawa perspektywy i próba oddania ich na płaskiej powierzchni - ale to nie wszystko - pierwszy plan budujesz też oświetleniem i nasyceniem - moim skromnym zdaniem (nie jestem ekspertem w tym) to chyba nawet bardziej tym niż detalem

 

ok wrzucam kolejną kompozycję mojego psiego smoka - serio tu wygląda nawet bardziej jak pies czy lew z budowy cielska - i tak tylne nogi nadal sa trochę mniejsze choć inna dysproporja mam nadzieję ;) i chyba wolę iść w takei cielsko niż dać mu takie rozklapanego na ziemi jaszczura - jak waran czy coś. Dajcie mi znać czy ta jest lepsza - ogona nie jestem pewien takiego rozmazanego - pewnie tam gdzie mniej się porusza - czyli przy cielsku dam ewentualnie więcej detalu

 

a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności