n-pigeon Napisano 16 Luty 2012 Napisano 16 Luty 2012 Blender Foundation ogłosiła wydanie wersji 2.62 programu Blender.Nowe funkcje oraz poprawki w tym wydaniu obejmują, renderer Cycles, object motion tracking, narzędzia edycji UV, usprawnienia operacji boolowskich, nowy modyfikator Remesh oraz wiele więcej. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2244 1
mookie Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Aha, no i kolejna wersja (najpóźniej w kwietniu, najprawdopodobniej w marcu) będzie już obsługiwała ngony (bmesh).
Gość gumek Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Czasem żałuje że nie zaczynałem od blendera, a teraz trudno mi się przerzucić.
Godzil Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Gumek, mam to samo. Raz nawet próbowałem przez jakiś miesiąc, ale to straszna męczarnia. Blender jest podobny... w zasadzie do niczego :| A teraz praca, brak czasu i klops... szkoda.
Camel Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Godzil i Gumek: Szczerze łączę się z wami w bólu! :(
kpulka Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Mam kartę, która ma OpenCL, ale podczas renderowania jej cycles jej nie używa. Możliwe, że mam złe sterowniki czy po prostu openCL nadal nie jest wspomagany? -.-
mandragora Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Co wy gadacie, jest bardzo intuicyjny, jeśli się zaczyna od niego. Ja zaczynałem od Maya, program świetny ale się strasznie wysypywał nie to co blender. Czekam tylko na wprowadzenie bmesh i zatracę się w modelowaniu.
kolaborant Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 ja około miesiąc przesiadałem się z maxa na blendka 2.49 i cieszę się, że to zrobiłem.
kolaborant Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 @kpulka Cycles z tego, co się orientuje nie obsługuje jeszcze (poprawnie) OpenCl- trzeba czekać (ja także mam Radka)
mookie Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Czy zestaw krótkich filmików a'la tych, przygotowanych przez Anię Celarek, mógłby pomóc tym, którzy myślą o przesiadce?
ikkiz Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Kurs Ani jest świetny, ale jak by kogoś onieśmielał wykład dziewczyny, albo interface 2.4x to tu jest fajnie http://polskikursblendera.pl/
Zed Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 ja około miesiąc przesiadałem się z maxa na blendka 2.49 i cieszę się, że to zrobiłem. dla kogos kto wywalil kilkanascie tysiecy na licencje i co roku oplaca subskrypcje to niestety nie jest takie pstryk :) Poza tym prawda jest taka ze pracujac przy duzych komercyjnych projektach na ogol nie ma mowy o blenderze. Co najwyzej jako maly dodatek do modelowania czy uv jak juz ktos na prawde bardzo lubi i umie. Niemniej jednak bardzo lubie interface blendera i chetnie bawie sie od czasu do czasu. Wiele bym dal zeby transformacje dzialaly tak samo w maxie. Cud miod ;) Kibicuje zeby blender rosl w sile bo na dluzsza mete to moze dac jakies korzysci rowniez tym ktorzy na codzien go nie uzywaja.
Gość Chrupek3D Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 kpulka: sprawdź w preferencjach/system. Tam jest teraz baza dowodzenia Cyclesem.
kpulka Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Chrupek3d: Działa! :D Niestety robi clay render i działa tylko podczas renderowania (nie śmiga na podlgądze). W każdym razie pozytywnie czekam na pełne wsparcie! :)
rice Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Zed szkoda że nie poświecisz się sprawie i nie wesprzesz cycles. Oczywiście nie mam nic do noxa ;)
Coyote Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Ja robiłem w maya potem troche maxie i jakiś czas w cinemie teraz robie w blenderze i chwale sobie. Jedyne czego mi brakuje to to co wejdzie w marcu czy kwietniu (ten bmesh). Także jestem zadowolony że sie przesiadłem, to że program nie jest podobny do niczego nie przeszkadza mi.
Zed Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Rice - na prawde chetnie ale mimo checi nie znajde juz czasu ;) Poki co ;)
Avenciuss Napisano 18 Luty 2012 Napisano 18 Luty 2012 Takie pytanie człeka niedouczonego, wręcz laika.. Co to właściwie jest to "bmesh" ? A co się tyczy remesh'a to jest to modyfikator służący a'la decimate do przeliczenia na czworokąty i zmniejszenia "objętości" siatki, czy to narzędzie do czegoś bardziej ambitnego służy ?
BLADE Napisano 18 Luty 2012 Napisano 18 Luty 2012 b mesh to usprawnienie w modelowaniu, czyli modeler uwzglednią poligony majace więcej wierzchołków niż 4 czyli tzw n gony. b mesh nie ma nic współnego z retopology i remesh
n-pigeon Napisano 18 Luty 2012 Autor Napisano 18 Luty 2012 @Avenciuss BMesh to nowy system edycji siatki, wprowadza do Blenderowego modelowania koncepcje n-gonów, dzięki niemu będzie możliwe tworzenie znacznie lepszych narzędzi modelarskich. Remesh służy do tylu rzeczy dla ilu znajdziesz zastosowanie. Dzięki remesh możesz wymodelować podstawową bryłę na chama, lub pozbijać kilka oddzielnych brył, przerabiasz Remeshem i wrzucasz do Sculptu, albo by siatka takiego modelu nadawała się lepiej do deformacji, możesz np. sobie swobodnie zbudować teren rozciągając fejsy jak potrzebujesz, a potem wygenerować dla niego nową geometrię itd. Zastosowań jest wiele.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się