Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Blender Foundation ogłosiła wydanie wersji 2.62 programu Blender.Nowe funkcje oraz poprawki w tym wydaniu obejmują, renderer Cycles, object motion tracking, narzędzia edycji UV, usprawnienia operacji boolowskich, nowy modyfikator Remesh oraz wiele więcej.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2244

 

 

  • Like 1
  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość gumek
Napisano

Czasem żałuje że nie zaczynałem od blendera, a teraz trudno mi się przerzucić.

Napisano

Gumek, mam to samo. Raz nawet próbowałem przez jakiś miesiąc, ale to straszna męczarnia. Blender jest podobny... w zasadzie do niczego :| A teraz praca, brak czasu i klops... szkoda.

Napisano

Mam kartę, która ma OpenCL, ale podczas renderowania jej cycles jej nie używa. Możliwe, że mam złe sterowniki czy po prostu openCL nadal nie jest wspomagany? -.-

Napisano

Co wy gadacie, jest bardzo intuicyjny, jeśli się zaczyna od niego. Ja zaczynałem od Maya, program świetny ale się strasznie wysypywał nie to co blender. Czekam tylko na wprowadzenie bmesh i zatracę się w modelowaniu.

Napisano
ja około miesiąc przesiadałem się z maxa na blendka 2.49 i cieszę się, że to zrobiłem.

 

dla kogos kto wywalil kilkanascie tysiecy na licencje i co roku oplaca subskrypcje to niestety nie jest takie pstryk :)

 

Poza tym prawda jest taka ze pracujac przy duzych komercyjnych projektach na ogol nie ma mowy o blenderze. Co najwyzej jako maly dodatek do modelowania czy uv jak juz ktos na prawde bardzo lubi i umie.

Niemniej jednak bardzo lubie interface blendera i chetnie bawie sie od czasu do czasu. Wiele bym dal zeby transformacje dzialaly tak samo w maxie. Cud miod ;) Kibicuje zeby blender rosl w sile bo na dluzsza mete to moze dac jakies korzysci rowniez tym ktorzy na codzien go nie uzywaja.

Gość Chrupek3D
Napisano

kpulka: sprawdź w preferencjach/system. Tam jest teraz baza dowodzenia Cyclesem.

Napisano

Chrupek3d: Działa! :D Niestety robi clay render i działa tylko podczas renderowania (nie śmiga na podlgądze). W każdym razie pozytywnie czekam na pełne wsparcie! :)

Napisano

Ja robiłem w maya potem troche maxie i jakiś czas w cinemie teraz robie w blenderze i chwale sobie. Jedyne czego mi brakuje to to co wejdzie w marcu czy kwietniu (ten bmesh). Także jestem zadowolony że sie przesiadłem, to że program nie jest podobny do niczego nie przeszkadza mi.

Napisano

Takie pytanie człeka niedouczonego, wręcz laika.. Co to właściwie jest to "bmesh" ? A co się tyczy remesh'a to jest to modyfikator służący a'la decimate do przeliczenia na czworokąty i zmniejszenia "objętości" siatki, czy to narzędzie do czegoś bardziej ambitnego służy ?

Napisano

b mesh to usprawnienie w modelowaniu, czyli modeler uwzglednią poligony majace więcej wierzchołków niż 4 czyli tzw n gony. b mesh nie ma nic współnego z retopology i remesh

Napisano

@Avenciuss

 

BMesh to nowy system edycji siatki, wprowadza do Blenderowego modelowania koncepcje n-gonów, dzięki niemu będzie możliwe tworzenie znacznie lepszych narzędzi modelarskich.

 

Remesh służy do tylu rzeczy dla ilu znajdziesz zastosowanie.

Dzięki remesh możesz wymodelować podstawową bryłę na chama, lub pozbijać kilka oddzielnych brył, przerabiasz Remeshem i wrzucasz do Sculptu, albo by siatka takiego modelu nadawała się lepiej do deformacji, możesz np. sobie swobodnie zbudować teren rozciągając fejsy jak potrzebujesz, a potem wygenerować dla niego nową geometrię itd.

 

Zastosowań jest wiele.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności