Napisano 16 Luty 201213 l Blender Foundation ogłosiła wydanie wersji 2.62 programu Blender.Nowe funkcje oraz poprawki w tym wydaniu obejmują, renderer Cycles, object motion tracking, narzędzia edycji UV, usprawnienia operacji boolowskich, nowy modyfikator Remesh oraz wiele więcej. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2244
Napisano 17 Luty 201213 l Aha, no i kolejna wersja (najpóźniej w kwietniu, najprawdopodobniej w marcu) będzie już obsługiwała ngony (bmesh).
Napisano 17 Luty 201213 l Czasem żałuje że nie zaczynałem od blendera, a teraz trudno mi się przerzucić.
Napisano 17 Luty 201213 l Gumek, mam to samo. Raz nawet próbowałem przez jakiś miesiąc, ale to straszna męczarnia. Blender jest podobny... w zasadzie do niczego :| A teraz praca, brak czasu i klops... szkoda.
Napisano 17 Luty 201213 l Mam kartę, która ma OpenCL, ale podczas renderowania jej cycles jej nie używa. Możliwe, że mam złe sterowniki czy po prostu openCL nadal nie jest wspomagany? -.-
Napisano 17 Luty 201213 l Co wy gadacie, jest bardzo intuicyjny, jeśli się zaczyna od niego. Ja zaczynałem od Maya, program świetny ale się strasznie wysypywał nie to co blender. Czekam tylko na wprowadzenie bmesh i zatracę się w modelowaniu.
Napisano 17 Luty 201213 l ja około miesiąc przesiadałem się z maxa na blendka 2.49 i cieszę się, że to zrobiłem.
Napisano 17 Luty 201213 l @kpulka Cycles z tego, co się orientuje nie obsługuje jeszcze (poprawnie) OpenCl- trzeba czekać (ja także mam Radka)
Napisano 17 Luty 201213 l Czy zestaw krótkich filmików a'la tych, przygotowanych przez Anię Celarek, mógłby pomóc tym, którzy myślą o przesiadce?
Napisano 17 Luty 201213 l Kurs Ani jest świetny, ale jak by kogoś onieśmielał wykład dziewczyny, albo interface 2.4x to tu jest fajnie http://polskikursblendera.pl/
Napisano 17 Luty 201213 l ja około miesiąc przesiadałem się z maxa na blendka 2.49 i cieszę się, że to zrobiłem. dla kogos kto wywalil kilkanascie tysiecy na licencje i co roku oplaca subskrypcje to niestety nie jest takie pstryk :) Poza tym prawda jest taka ze pracujac przy duzych komercyjnych projektach na ogol nie ma mowy o blenderze. Co najwyzej jako maly dodatek do modelowania czy uv jak juz ktos na prawde bardzo lubi i umie. Niemniej jednak bardzo lubie interface blendera i chetnie bawie sie od czasu do czasu. Wiele bym dal zeby transformacje dzialaly tak samo w maxie. Cud miod ;) Kibicuje zeby blender rosl w sile bo na dluzsza mete to moze dac jakies korzysci rowniez tym ktorzy na codzien go nie uzywaja.
Napisano 17 Luty 201213 l kpulka: sprawdź w preferencjach/system. Tam jest teraz baza dowodzenia Cyclesem.
Napisano 17 Luty 201213 l Chrupek3d: Działa! :D Niestety robi clay render i działa tylko podczas renderowania (nie śmiga na podlgądze). W każdym razie pozytywnie czekam na pełne wsparcie! :)
Napisano 17 Luty 201213 l Zed szkoda że nie poświecisz się sprawie i nie wesprzesz cycles. Oczywiście nie mam nic do noxa ;)
Napisano 17 Luty 201213 l Ja robiłem w maya potem troche maxie i jakiś czas w cinemie teraz robie w blenderze i chwale sobie. Jedyne czego mi brakuje to to co wejdzie w marcu czy kwietniu (ten bmesh). Także jestem zadowolony że sie przesiadłem, to że program nie jest podobny do niczego nie przeszkadza mi.
Napisano 18 Luty 201213 l Takie pytanie człeka niedouczonego, wręcz laika.. Co to właściwie jest to "bmesh" ? A co się tyczy remesh'a to jest to modyfikator służący a'la decimate do przeliczenia na czworokąty i zmniejszenia "objętości" siatki, czy to narzędzie do czegoś bardziej ambitnego służy ?
Napisano 18 Luty 201213 l b mesh to usprawnienie w modelowaniu, czyli modeler uwzglednią poligony majace więcej wierzchołków niż 4 czyli tzw n gony. b mesh nie ma nic współnego z retopology i remesh
Napisano 18 Luty 201213 l Autor @Avenciuss BMesh to nowy system edycji siatki, wprowadza do Blenderowego modelowania koncepcje n-gonów, dzięki niemu będzie możliwe tworzenie znacznie lepszych narzędzi modelarskich. Remesh służy do tylu rzeczy dla ilu znajdziesz zastosowanie. Dzięki remesh możesz wymodelować podstawową bryłę na chama, lub pozbijać kilka oddzielnych brył, przerabiasz Remeshem i wrzucasz do Sculptu, albo by siatka takiego modelu nadawała się lepiej do deformacji, możesz np. sobie swobodnie zbudować teren rozciągając fejsy jak potrzebujesz, a potem wygenerować dla niego nową geometrię itd. Zastosowań jest wiele.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto