Napisano 19 Sierpień 201311 l Kierunek ramion jest dziwny, wygląda jakby miał wyłamane ze stawu. Spróbuj wyprostować to zgięcie (głównie te bruzdy na teksturze, ale sama geometria chyba też trochę). Chodzi mi o kierunek nad kością określoną tu jako scapula http://svpow.files.wordpress.com/2011/09/osborn1906-tyrannosaurus-redux-plate-xxxix-annotated.jpeg Oprócz tego bardzo fajny model i tekstura. Render w dużej wersji za mocno zblurowany (filtr AA czy coś? )
Napisano 21 Sierpień 201311 l Autor @Ania: Ten szkielet jest troszkę nieaktualny :). W 1906 faktycznie tak wyobrażano sobie układ kości T. Rexa, ale dzisiejsze wyobrażenie jest zupełnie inne. Nie uzurpuję sobie prawa do do wszelkiej wiedzy o budowie anatomicznej dawno wymarłego zwierzęcia, inspirowałem się wieloma rysunkami i tak jakoś wyszło :D, z perspektywy czasu chyba faktycznie wygładzę tam teksturę i poprzesuwam pare wierzchołków. Rendery faktycznie są za miękkie, następne zbluruję mniej. @Ikkiz: Bo on jest jeszcze bardziej rozmyty :D.
Napisano 22 Sierpień 201311 l Dałam szkielet żeby wytłumaczyć o które miejsce mi chodzi, że nieaktualny ok, ale ma napisy ;) Po prostu mięśnie zgięte w ten sposób w tym miejscu wyglądają dziwnie i jakby mało logiczne w ich funkcji, również porównując z układami u innych (dzisiejszych) zwierząt. Tak z ciekawości, masz jakiś aktualny szkielet jak to teraz wygląda? I pytanie, bo niedawno chyba były teorie o piórach, t-rex też czy to tylko inne dinozaury?
Napisano 22 Sierpień 201311 l Autor Odkrywcy T.Rexa wyobrażali go sobie w pozycji wyprostowanej, opierającego się na ogonie, jak na rysunku, który zalinkowałaś. Z różnych przyczyn taka postawa była w przypadku tego zwierzęcia niemożliwa do osiągnięcia, wiele kości po prostu by się połamało. Nowoczesny T.Rex to ten bardzo pochylony do przodu, używający ogona jako przeciwwagi i steru, a nie trzeciej nogi. Chyba każdy szkielet wystawiony w dzisiejszych czasach przed ludzi w muzeach jest tak ustawiony: W takim układzie kości kończyn górnych wydają mi się ustawione tak, jak sugeruje to mój model, ale nie jestem przecież żadną miarą obiektywny :D Co do piór. Pióra wyewoluowały u dinozaurów najprawdopodobniej jako warstwa izolacyjna do utrzymania ciepła. Organizmy zwierząt tracą ciepło przez powierzchnie ciała, a produkują je przez swoją objętość. W największym uproszczeniu wraz ze zwiększaniem rozmiaru zwierzęcia w większości przypadków wzrasta różnica między objętością a powierzchnią jego ciała, na korzyść objętości (gdyby na przykład organizm miał kształt sześcianu: (a^3)-(a^2) rośnie wraz ze wzrostem a). Oznacza to więcej produkowanego ciepła w stosunku do traconego. Tyranozaurus Rex był jednym z największych lądowych drapieżników w historii życia na ziemi :D. Pióra, a później lot, pojawiły się raczej u mniejszych gatunków tych dwunożnych gadów. Oczywiście teorii jest kuuuupa, ja tylko przetrawiam te, które zasłyszałem i staram się wyciągać wnioski. Są przecież tacy, którzy kłócą się, że T.Rexy chodziły po ziemi wraz z Adamem i Ewą. Ja jestem tylko nastolatkiem po podstawowym kursie biologii. :)
Napisano 22 Sierpień 201311 l Kość jest zgięta, ale na modelu samej kości przecież nie widać, widać fałdy skóry czy tam mięśnie zgięte w łuk. Chyba mięśnie powinny iść pod kątem do kości żeby była dźwignia, i po najkrótszej (czyli w miarę prostej) drodze między miejscami zaczepienia, a nie po łuku. A fałdy skóry się ustawią wzdłóż i w poprzek mięśni. Absolutnie nie jestem znawcą dinozaurów ani anatomii, (najbardziej zbliżyłam się do tego chyba modelując kurę), tylko po prostu widząc że wygląda nienaturalnie i widząc szkielet, zastanawiam się dlaczego tak, pewnie się mylę bo z tego co piszesz wynika że wiesz co robisz. Heh akurat sobie wyobraziłam z piórkami które grzeją mu łapki, taki cheerleader t-rex ;) No ale racja, słoń też nie ma futra.
Napisano 3 Styczeń 201411 l wygląda dziwnie :D szczególnie czoło, znaczy w tym miejscu powinno ono być, więc zakładam że czoło :?
Napisano 18 Marzec 201410 l Autor Jeżeli wygląda dziwnie to może faktycznie warto trochę zasłonić. :)
Napisano 12 Lipiec 201410 l Autor Z oczami jest tak, że jeszcze nie wiem na które się zdecydować: Kusi mnie klasyczny, komiskowy look, ale chyba niespecjalnie pasuje mi do dość realistycznego designu. Z drugiej strony takie oczy, wyjaśnione soczewkami mogłyby sprawić, że nie wyglądałby jak antyterrorysta z uszami.
Napisano 12 Lipiec 201410 l Hej fajnie to wygląda. Na twoim miejscu popracoałbym nad sylwetami. Chyba jest dosc chud pod spodem i ma strasznie cienka szyje... Takie moja odczucia :). Ogolnie fajnie keep up :)...
Napisano 13 Lipiec 201410 l Autor Faktycznie, stary rigg trochę źle go deformował, teraz powinno być lepiej. Muszę popracować nad oświetleniem, mam nadzieję, że nie wyszło za ciemno, ciężko mi zasugerować nocne oświetlenie i jednocześnie doświetlić wszystko jak trzeba.
Napisano 13 Sierpień 201410 l trochę to wygląda na gościa, który zrobił całkiem bardzo dobry kostium na impreze halloween : >
Napisano 14 Sierpień 201410 l Mi się kostium podoba, nie jestem na bierząco z batmanami i nie wiem czy to wymyśliłeś czy już było, ale jest to podejście którego nie znam, trochę w kierunku SWAT, tylko rękawiczki wyglądają jak takie dziecięce z naszytymi kolcami.
Napisano 14 Sierpień 201410 l Fajnie,się to komponuje z brakiem super mocy tej postaci. Idąc w tą stronę można było mu zrobić gogle, może nawet coś na kształt noktowizora, szczególnie, że maska przy oczodołach ma swoją grubość. Jednostki SWAT czy inne też używają ochrony oczu, no i fajną gumkę by można było mu zrobić do ich podtrzymywania
Napisano 4 Sierpień 20168 l Autor Apdejt z nowymi rzeczami. Pani: Siatka pani: Rendery testowe do animacji, którą wrzucę we własnym wątku:
Napisano 4 Sierpień 20168 l Co do pierwszego modelu to poprawiłbym gałki oczne, są nienaturalnie 'czyste' trochę mniej bieli, więcej żyłek i od razu będzie inaczej poza tym krawędzie tęczówek należałoby nieco zmiękczyć/potraktować blurem bo wyglądają na zbyt wyrysowane. Shader skóry 'MI SIĘ PODOBA' :) No i te włosy są mega płaskie. Ekstra jest ten model żółwia ;)
Napisano 9 Styczeń 20178 l Autor Parę lat temu namalowałem koleżance rower na urodziny, teraz postanowiłem zrobić podobną ilustrację od nowa, w 3d. Docelowo do druku i na ścianę. Całość modelowania w Blenderze, dużo teksturowania proceduralnego i instancjonowania obiektów (co widać :p). Finalny render w Cycles w rozdzielczości 7016x4961, w czterech ćwiartkach po nocce na każdą. Postpro w nodach, PS i Gimpie.
Napisano 9 Styczeń 20178 l Bardzo ładnie to wygląda, jak zrobiłeś cegłę ? To jakiś skrypt czy rzemieślnicza praca :D
Napisano 9 Styczeń 20178 l Autor Dziękuję! Cegły są cztery, każda raczej szybko podrzeźbiona i oteksturowana UV. Są one instancjonowane i obracane, żeby eksponować inne krawędzie. Do tego dużo proceduralnego teksturowania: losowa wariacja koloru, brud przy chodniku i szpachla(?) na górze i na dole + malowanie/graffiti. Wszystkie instancje cegieł zostały w zasadzie położone ręcznie, nie było z tym wiele pracy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto