Skocz do zawartości

Teczka Szyxa


Szyx

Rekomendowane odpowiedzi

Kierunek ramion jest dziwny, wygląda jakby miał wyłamane ze stawu. Spróbuj wyprostować to zgięcie (głównie te bruzdy na teksturze, ale sama geometria chyba też trochę). Chodzi mi o kierunek nad kością określoną tu jako scapula http://svpow.files.wordpress.com/2011/09/osborn1906-tyrannosaurus-redux-plate-xxxix-annotated.jpeg

 

Oprócz tego bardzo fajny model i tekstura.

Render w dużej wersji za mocno zblurowany (filtr AA czy coś? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

@Ania: Ten szkielet jest troszkę nieaktualny :). W 1906 faktycznie tak wyobrażano sobie układ kości T. Rexa, ale dzisiejsze wyobrażenie jest zupełnie inne. Nie uzurpuję sobie prawa do do wszelkiej wiedzy o budowie anatomicznej dawno wymarłego zwierzęcia, inspirowałem się wieloma rysunkami i tak jakoś wyszło :D, z perspektywy czasu chyba faktycznie wygładzę tam teksturę i poprzesuwam pare wierzchołków. Rendery faktycznie są za miękkie, następne zbluruję mniej.

 

@Ikkiz: Bo on jest jeszcze bardziej rozmyty :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałam szkielet żeby wytłumaczyć o które miejsce mi chodzi, że nieaktualny ok, ale ma napisy ;) Po prostu mięśnie zgięte w ten sposób w tym miejscu wyglądają dziwnie i jakby mało logiczne w ich funkcji, również porównując z układami u innych (dzisiejszych) zwierząt.

Tak z ciekawości, masz jakiś aktualny szkielet jak to teraz wygląda?

I pytanie, bo niedawno chyba były teorie o piórach, t-rex też czy to tylko inne dinozaury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrywcy T.Rexa wyobrażali go sobie w pozycji wyprostowanej, opierającego się na ogonie, jak na rysunku, który zalinkowałaś. Z różnych przyczyn taka postawa była w przypadku tego zwierzęcia niemożliwa do osiągnięcia, wiele kości po prostu by się połamało. Nowoczesny T.Rex to ten bardzo pochylony do przodu, używający ogona jako przeciwwagi i steru, a nie trzeciej nogi.

 

Chyba każdy szkielet wystawiony w dzisiejszych czasach przed ludzi w muzeach jest tak ustawiony:

 

2005-0814-t-rex-skeleton.jpg

 

dinoauctionsama.jpg

 

W takim układzie kości kończyn górnych wydają mi się ustawione tak, jak sugeruje to mój model, ale nie jestem przecież żadną miarą obiektywny :D

 

Co do piór. Pióra wyewoluowały u dinozaurów najprawdopodobniej jako warstwa izolacyjna do utrzymania ciepła. Organizmy zwierząt tracą ciepło przez powierzchnie ciała, a produkują je przez swoją objętość. W największym uproszczeniu wraz ze zwiększaniem rozmiaru zwierzęcia w większości przypadków wzrasta różnica między objętością a powierzchnią jego ciała, na korzyść objętości (gdyby na przykład organizm miał kształt sześcianu: (a^3)-(a^2) rośnie wraz ze wzrostem a). Oznacza to więcej produkowanego ciepła w stosunku do traconego. Tyranozaurus Rex był jednym z największych lądowych drapieżników w historii życia na ziemi :D. Pióra, a później lot, pojawiły się raczej u mniejszych gatunków tych dwunożnych gadów.

 

Oczywiście teorii jest kuuuupa, ja tylko przetrawiam te, które zasłyszałem i staram się wyciągać wnioski. Są przecież tacy, którzy kłócą się, że T.Rexy chodziły po ziemi wraz z Adamem i Ewą. Ja jestem tylko nastolatkiem po podstawowym kursie biologii. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kość jest zgięta, ale na modelu samej kości przecież nie widać, widać fałdy skóry czy tam mięśnie zgięte w łuk. Chyba mięśnie powinny iść pod kątem do kości żeby była dźwignia, i po najkrótszej (czyli w miarę prostej) drodze między miejscami zaczepienia, a nie po łuku. A fałdy skóry się ustawią wzdłóż i w poprzek mięśni.

Absolutnie nie jestem znawcą dinozaurów ani anatomii, (najbardziej zbliżyłam się do tego chyba modelując kurę), tylko po prostu widząc że wygląda nienaturalnie i widząc szkielet, zastanawiam się dlaczego tak, pewnie się mylę bo z tego co piszesz wynika że wiesz co robisz.

 

Heh akurat sobie wyobraziłam z piórkami które grzeją mu łapki, taki cheerleader t-rex ;) No ale racja, słoń też nie ma futra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oczami jest tak, że jeszcze nie wiem na które się zdecydować:

 

5B7VT75.jpg

 

Kusi mnie klasyczny, komiskowy look, ale chyba niespecjalnie pasuje mi do dość realistycznego designu.

Z drugiej strony takie oczy, wyjaśnione soczewkami mogłyby sprawić, że nie wyglądałby jak antyterrorysta z uszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, stary rigg trochę źle go deformował, teraz powinno być lepiej.

 

HDacYfo.jpg

 

Muszę popracować nad oświetleniem, mam nadzieję, że nie wyszło za ciemno, ciężko mi zasugerować nocne oświetlenie i jednocześnie doświetlić wszystko jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się kostium podoba, nie jestem na bierząco z batmanami i nie wiem czy to wymyśliłeś czy już było, ale jest to podejście którego nie znam, trochę w kierunku SWAT, tylko rękawiczki wyglądają jak takie dziecięce z naszytymi kolcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie,się to komponuje z brakiem super mocy tej postaci. Idąc w tą stronę można było mu zrobić gogle, może nawet coś na kształt noktowizora, szczególnie, że maska przy oczodołach ma swoją grubość. Jednostki SWAT czy inne też używają ochrony oczu, no i fajną gumkę by można było mu zrobić do ich podtrzymywania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego modelu to poprawiłbym gałki oczne, są nienaturalnie 'czyste' trochę mniej bieli, więcej żyłek i od razu będzie inaczej poza tym krawędzie tęczówek należałoby nieco zmiękczyć/potraktować blurem bo wyglądają na zbyt wyrysowane. Shader skóry 'MI SIĘ PODOBA' :) No i te włosy są mega płaskie.

 

Ekstra jest ten model żółwia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu namalowałem koleżance rower na urodziny, teraz postanowiłem zrobić podobną ilustrację od nowa, w 3d.

 

bike_web1.png

 

bikeclay.png

 

Docelowo do druku i na ścianę.

 

Całość modelowania w Blenderze, dużo teksturowania proceduralnego i instancjonowania obiektów (co widać :p). Finalny render w Cycles w rozdzielczości 7016x4961, w czterech ćwiartkach po nocce na każdą. Postpro w nodach, PS i Gimpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję!

 

Cegły są cztery, każda raczej szybko podrzeźbiona i oteksturowana UV. Są one instancjonowane i obracane, żeby eksponować inne krawędzie. Do tego dużo proceduralnego teksturowania: losowa wariacja koloru, brud przy chodniku i szpachla(?) na górze i na dole + malowanie/graffiti. Wszystkie instancje cegieł zostały w zasadzie położone ręcznie, nie było z tym wiele pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności