Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Renderuję sobie interiora w vray. Narazie bez materiłów i nie wiem jak zrobić aby render był lepszej jakości, chodzi mi o ten szum który szczególnie widać przy cieniach.

 

intdc.jpg

Daję screena ustawień indirect illumination:

12612809.png

I jeszcze chciałem się zapytać o parametr global subdivs multiplier, ponieważ w jednym tutorialu było że jeżeli ustalimy tam 2 to wszystkie wartości parametrów subdivision w scenie zostaną podwojone i żeby go nie używać, ale jak patrze na ustawienia innych scen to jest on często używany. Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki lukasjogabonito za wiadomość no gdzieś czytałem że noise treshold jest odpowiedzialne za szum i jak mi się wydaje jest to wielkość szumu. A cała zakładka DMC sampler za jakoś samego renderu. Wyrenderowałem w wartości 0,002 ale nadal nie jest jakoś dobrze.

noised.jpg

A i jeszcze nastawy z settings:

ustaw.png

A i jeszcze moje pytanie za co jest odpowiedzialny adaptive amount?

Napisano

Zwiększ subdivision w ustawieniach światła, powinno pomóc.

 

Global subdivs multiplier używasz, aby bardzo szybko zwiększyć lub zmniejszyć wszystkie parametry. Ja używam go bardzo często - jak np. ustawiam światło (i na tym etapie nie obchodzą mnie szumy) wpisuję 0,2 i wtedy render wychodzi szybciutko. Jak puszczam finalne renderingi to zwiększam go często do 2,0 (pod warunkiem, że mam czas na dłuższe rendery). Oczywiście takie działanie nie jest optymalne, pod względem wydajności, ale bardzo wygodne.

Napisano (edytowane)

Zamist na chybił trafił słuchac sie naszych wypowiedzi warto skorzystac z takiego oto opracowania na temat vraya VRay - THE COMPLETE GUIDE masz tam opisane wszytko co sie tyczy vraya co i dlaczego równoczesnie z pokzaznim tego jak to wyglada w praktyce http://www.francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng.

DMC sampler mozna takze spokkojnie zmniejszyć adaptive amount nawet do 0,35 nie mówiac juz ze stale masz medium w zakładce GI pusc na high zobaczysz jakie wyjdzie render. jakos mozesz takze w camerze poprawic podcignac jej subdividy teraz maz na 6 mozna ustawic lekko na 16 co prawda wszytkie zabiegio ci spowolnia napewnio render . ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Masz coś mocno nie tak skoro przy takich (dość dobrych) ustawieniach i bez materiałów masz taki szum. Pokaż ustawienia w zakładce VRay i ustawienia świateł (sun&sky?).

Napisano

wszytko cacy moze pokazesz jaki filtr AA masz zastosowany bo to ma takze znaczenie szczególnie jesli chodzi o ostrosci krawedzi a takze na co masz ustawiony color mapping bo nadal ci sie robi morka nastepna sprawa jak masz kamere ustawiona bo jesli iso dałes powyzej 200 to tez bedzies miał taki efekt z tym parametem trzeb uważć jak przy zdjeciach powyzej 200 zaczyna wyłazic intensywnie ziarnistośc która zadnym filtrem nie usuniesz Takze pokaz wszytkie nastawki w tym kamery jak takze oswieltena itej sceny bo z tego co piszesz to tylko mssz vrylight w tej scenie czy tkaże słonce i mape nieba vrayowa?

Napisano

No i masz wyjaśnienie.

Po pierwsze zamień Adaptive Subdivision na DMC, po drugie nie używaj filtru Area, po trzecie zmniejsz ISO do 100-200 a jak masz za ciemno to koryguj fnumber/shutter speed/ustawnieniem światła.

Napisano (edytowane)

Zamiast Area zastosuj Cattmula lub Mitchela Natrevali pierwszy najmocniej wyostrzaza krawedzie takze smamusisz zdecydowac co chesz przy catmulu jak maz nie dograneswiatło moga wyles nieładne zabkownia w miejscach przeswietlen. W tym http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=83172&page=4 nieopacznie popełniłem pokazówke jak to wyglada przy jakich zmianch parametrów kamery. Wywal eż z color mamping game 2,2 naprawde do wnetrz znacznie lepiej jest uzywac Reincharda ustaw go kalsycznie 1;0,5;1 nie opanowałes jeszcz ewszytkiego ajuz chesz korzystac z lineara worflow? ;)

PS Zapewne na strcie wychodził ci ciemny ekran zmin w camerze white balnce na custom anie zarówke 60 jak masz teraz ustawioen po zmianie odrazu bedzieszmusiał wszytkie parametry sciagnac w dół dla wnetrz f numbrer odpowiedni jest w zkresie około 5,6 do 8 raczej przy tym co chesz uzyskac w dół nie nalezy schodzic iso na 150 shuter speed to juz musisz sie pobawic bo nie widze nastwek słonca ale lekko mozna zacząć od 100 i zjeżdzac;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano
No i masz wyjaśnienie.

po drugie nie używaj filtru Area

 

Bo?

 

Filtr Area daje efekt bardziej przypominający zrobienie zdjęcia apratem nie wspominająć już o szybkości liczenia. Z AA czy ostrością można sobie poradzić na inne sposoby.

Napisano (edytowane)
Bo?

 

Filtr Area daje efekt bardziej przypominający zrobienie zdjęcia apratem nie wspominająć już o szybkości liczenia. Z AA czy ostrością można sobie poradzić na inne sposoby.

Wiesz nie daje on efektu zdjecia jest filtrem o sporym parametrze rozmywania krawedzi i dlatego włsnie tak szybko sie liczy zasadniczo nie nadaje sie on do robienia interiorów filtr ten dobrze nadaje sie do podgladowych renderów albo exteriorów i tak jak powiedziłes tam gdzię ma sie szybko policzyc. Dwa nie mów ze mozna sobie poradzić, tylko autorowi powiedz jak ma sobie porazic bo jak widac mamy do czynienia z osba która zaczyna swoja przygode z maxem i vrayem ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Już kilka razy spotkałem się z tym że ludzie porównują zmianę parametru ISO vrayowskiej kamery do zmiany ISO w prawdziwym aparacie i piszą że wywołuje to większe szumy. BZDURA! :)

 

Co do szumów to wszystko zależy od sceny, nie ma uniwersalnych ustawień. Dużo zależy od tego czy ustawiamy w miarę poprawne wartości natężenia świateł, naświetlania kamery itp żeby nie powstawały skrajne kontrasty. Według mnie najbardziej "uniwersalne" ustawienia do renderów interiorowych z jak najmniejszym szumem wyglądają mniej więcej tak:

-adaptive dmc image sampler: min 1 lub 2, max 50, threshold: 0,01 lub mniej

-light cache: subdivs 800 - 2100 w zależności od potrzeb, im mniej subdivsów tym większe sample

-irr map: min -4, max -2 (zazwyczaj wystarczy), subdivs 10, clr: 0,3 nrm: 0,1 dist: 0,1

-detail enhancement: on, screen, radius zależnie od potrzeb 30-80, subd mult: ~6

-settings->dmc: adaptive: 0,45, noise thr: 0,005 - 0,003

 

I w tym momencie jeśli chcemy szybki podgląd to w image samplerze zmieniamy threshold z 0,01 na np 0,06 i w global subdivs multiplier na np 4. A jeśli chcemy bardzo ładny render to zwiększamy image sampler thr na 0,008 lub mniej a global subd na 6 lub więcej.

 

Światłom jeśli nie są przechowywane w irradiance map ustawiam subdivs na od 10 do 25 w zależności czy pojawiają się ciągle szumy. Materiałom glossy subdivs na powyżej 10.

 

Powtarzam że są to przykładowe ustawienia dające niezłe efekty przy niezbyt dużych kosztach czasowych. ;)

 

Generalnie ważne jest żeby nauczyć się które pokrętełko do czego służy i jakie są korelacje między pokrętełkami.

 

Dodam że robię tak na laptopie z nędzną itrójką więc myślę że jeśli ktoś ma lepszy sprzęt to może bardziej zaszaleć!

Napisano
Wiesz nie daje on efektu zdjecia jest filtrem o sporym parametrze rozmywania krawedzi i dlatego włsnie tak szybko sie liczy zasadniczo nie nadaje sie on do robienia interiorów filtr ten dobrze nadaje sie do podgladowych renderów albo exteriorów i tak jak powiedziłes tam gdzię ma sie szybko policzyc. Dwa nie mów ze mozna sobie poradzić, tylko autorowi powiedz jak ma sobie porazic bo jak widac mamy do czynienia z osba która zaczyna swoja przygode z maxem i vrayem ;)

 

To ciekawe, że się nie nadaje bo ja używam i zasadniczo się nadaje;) Oczywiście, że są rozmyte krawędzie ale wszystko można skorygować i masz nad tym kontrole. Naturalnie, że napisze autorowi jak to zrobi jeśli wyrazi chęci pójścia tą drogą bo inne też są dobre i prowadzą do celu. Chciałem tylko zaznaczyć, że są inne możliwości a nie jak sugerowano wyżej że jest tylko Catmull czy Mitchell i koniec;)

Napisano (edytowane)
To ciekawe, że się nie nadaje bo ja używam i zasadniczo się nadaje;) Oczywiście, że są rozmyte krawędzie ale wszystko można skorygować i masz nad tym kontrole. Naturalnie, że napisze autorowi jak to zrobi jeśli wyrazi chęci pójścia tą drogą bo inne też są dobre i prowadzą do celu. Chciałem tylko zaznaczyć, że są inne możliwości a nie jak sugerowano wyżej że jest tylko Catmull czy Mitchell i koniec;)

Nikt niemówi ze tylko Catmull czy mitchel a le dla osoby która zaczyna dobrze jest na razie nie mieszac metod co do Area to powiedziłem ze moznea go uzyc ale jednak we wnetrzch nie jest tak wydajny jak te które wyminiłes i nastrecza dodatkowych problemów nie mówic juz o ty ze tez ostrzegałem ze np Catmull przy zle dobranym swietle moze dawac nieciekawe efekty i tez moze byc kłpotliwy szczególnie dla nowicjusza. Fajne masz prace i jesi robione Areą to gratuluje :) tak czy siak zawsze zostaje postprodukcja

 

Maru na co wsadzasz do kazdej wizualizacji detail enhancement jest to parametr słuzacy do wyciagania szczegółow z wizki. Stosuje sie go wtedy gdy masz ssporo drobnych alementów a zalezy ci na ich eksponowaniu a nie rozmywaniu. Takze paramtr całkowicie nie potrzebny w duzej ilosci wizualizacji równoczęsnie opózniajacy predkosc renderu. Odkad to zależnosć pomiedzy ISO a szumieniem renderu\zdjecia jest BZDURĄ? Kamera vray została stworzona od wiernego odwzorowania obiektywów aparatów fotograficznych jak takze kamer takze dosyc dziwna wypowiedz w tym przypadku jakos zawsze parametry rozjasniajce obraz dają wmozony efekt szumienia.Ja raczyłes zauwazyc na forum juz kilka osób na ten temat wypowiadało a to raczej nie znaczy o nieznajomosci tematyki prze nie ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

shadowsexpe - ale bzdury produkujesz ;) Maru dobrze podpowiada. Jest wiele scen w których sprawdzą się niskie nastawy IRR + detail enh. A ISO w kamerze vraya w żaden sposób nie wpływa na zwiększony szum w renderingu.

 

I jeszcze prośba ogólna - przeczytaj posta zanim go wyślesz, większość twoich wypowiedzi jest zupełnie nieczytelna.

Napisano
Nikt niemówi ze tylko Catmull czy mitchel

 

To nieporozumienie, bo moja wypowiedz była skierowana do kolegi Karrde

który radził autorowi by nie używać Area;)

 

Kozioo Zwiększone ISO wpływa na zwiększenie szumu.

Napisano

Co do iso, to parametr tylko dla wygody jasności kompozycji, w żaden sposób nie wpływa inaczej na szumy niż aperture czy shutter. Szumy wynikają z samplowania światła, a je kontrolujesz w jego ustawieniach, bądź gi, bądź ogólnych dla sceny.

 

Jeśli chodzi o irr mapę i detail enh. - ja bym sobie to darował i przeszedł na pełne DMC, przy obecnych czasach renderingu. Chyba, że robimy jakiś super hi-res i rzeczywiście to się opłaca.

Napisano

Shadowsexpe, nie wiem czy trollujesz czy piszesz dla jaj, ale w twoich wypowiedziach nie ma za dużo sensu. ISO nie wpływa na szum. W jaki sposób miałoby wpływać? Jeśli masz zamiar się kłócić to po prostu to sprawdź. Ja sprawdziłem dla pewności. :]

 

Detail Enhancement działa jak AO, tyle że zamiast przyciemniania w miejscach styku stosuje coś w rodzaju zoptymalizowanego Brute Force'a. Też nie ma tu zasady że "wyciąga detale".

 

Co do filtrowania to Area, Catmull, Mitchell różnią się po prostu sposobem filtrowania, nie ma zasady że "te do architektury" a "te do filmów". Catmull i Mitchell dają ostrzejsze krawędzie, Area miękkie, to fakt, ale można jeszcze zmieniać ich parametry, więc nie ma co ta generalizować.

Napisano (edytowane)

Jak sam zauważyłeś Vrayowa kamera imituje OBIEKTYW, a nie APARAT. Szumy przy podbitym ISO nie są generowane przez obiektywy, ale przez aparat. Jest to po prostu zwiększanie czułości matrycy/filmu na światło. Nie jestem fotografem, z jakiejś tam wiedzy zdobytej i własnego doświadczenia mogę napisać: "dawniej", kiedy używano klisz nie było mowy o tym żeby zmiana ISO/ASA (czyli w sumie zmiana całego filmu na bardziej/mniej czuły) paprała coś z szumieniem. W aparatach cyfrowych po prostu sztucznie zwiększa się światłoczułość, przez co wychodzą babole w postaci szumu. Ale spójrz sobie jak wygląda sytuacja w najtańszych i najdroższych lustrzankach - w każdym aparacie ustawienie czułości na 1200 będzie wyglądał zupełnie inaczej.

 

Pierwszy lepszy obrazek z internetu:

 

f63f1f61c3da46fb7833b29b18204628.jpg

 

A w Vrayowej kamerze nie ma listy aparatów do wyboru :D pozdrawiam!

 

Dodatkowo:

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm#ex3

 

Gdzie jest porównanie trzech renderów przy różnych wartościach ISO i nic ani nie widać, ani nie jest napisane o szumach.

Edytowane przez Miłosz3ds
Napisano (edytowane)
"dawniej", kiedy używano klisz nie było mowy o tym żeby zmiana ISO/ASA (czyli w sumie zmiana całego filmu na bardziej/mniej czuły

 

To też nie do końca prawda, bo czułość filmu zależała od jego składu chemicznego i w bardziej czułych filmach było więcej ilościowo i większe kawałki srebra (?) przez co po wywołaniu pojawiały się właśnie szumy (nie jestem pewien czy to było srebro ale w każdym razie jakaś substancja odpowiedzialna za podbicie światła). Z resztą posta zgadzam się w 100%.

W aparatach cyfrowych im większe iso tym większe napięcie idzie na matrycę i tym mniej dokładne dane, przez co software musi "zgadywać" jaki kolor mają niektóre piksele. W Vrayowskiej kamerze nie ma ani jednego, ani drugiego efektu. Zresztą wystarczy poszukać czegoś takiego w papierach - nigdzie nie ma.

 

Wkurzające jest to że przez wypowiedzi takie jak w tym wątku rozrasta się legenda że Vray to taki skomplikowany renderer. W rzeczywistości wystarczy zrozumieć zasady działania kilku jego składników a wtedy reszta idzie jak po maśle.

Edytowane przez maru
Napisano

Dla wszystkich którzy chcą dalej udowadniać że zmiana iso w kamerze vraya wpływa na szum. Proszę znaleźć różnice pomiędzy iso 100 i iso 128000. Miłego dnia ;)

[ATTACH=CONFIG]86456[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86455[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

Miłosz3ds dzieki wielki plusior za to ze to tu umiesciłes poprosotu nalezy sie wystrzegac nawyków z fotografi jesli kogos wprowadziłem w bład to sorry ;)

Maru to ty robisz z tego strasznie trudny rendere nie mówic ze wprowadzasz ludzi w bład nie mów ze AO czyli cieniowanie obiektu jest odpowiednikiem wyciagania szczegółow i drobnych przedmiiotów znajdujacych sie w scenie a własnie zamaznych np przez filtr AA, . To ze posługujesz sie tylko Area i prubujesz na siłe w kilku watkach narzucac swoje ustawienia naprawde nie swiadczy o dobrej znnzajomosci renderera a powoływania sie na to ze filtry AA własciwie działaja tak samo kazdy i ze wystrczy tylko zminic ich parametry jest totalnym trolowaniem ponizej mały przykład ze tak włsnie nie jest, nie mówiąc juz ze masz filtty AA które maj stałe parametry i ani rusz w nich cos zminic np Catmull czy Blckamn Naprawde znacznie bardzieh wszechstronym filtrme AA jest Motchel ze swoimi mozliwosciami

areajs.jpg

mitchelln.jpg

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano (edytowane)

Detail enhancement ma dużo wspólnego z AO. Za jego pomocą wykrywa w które miejsca należy wspomóc dodatkowym GI monte-carlo. To jak: jeśli pass z AO byłby w tym miejscu ciemny, to to miejsce było by renderowane przez DMC, a jeżeli jasny, wystarczy zwykła Irr. mapa.

 

Filtry użyte do AA mają zastosowanie znacznie szersze, np. w obróbce audio. Każdy działa na tej samej zasadzie - na podstawie danych wejściowych " nadmiarowych pikseli" - sampli generuje dane wyjściowe, czyli ostateczny obraz. Różne filtry mają różną charakterystykę. Mitchell i Catmull wyostrzają, ponieważ działają analogicznie jak Unsharp Mask w PS - dodają wzmoznienie od różnicy rozmytego obrazu i oryginału - dlatego widać specyficzne dlla niego "aureolki" przy większych wartościach. Różnica jest ta, że podczas renderu filtry działają dla wartości ponad skalą(Unclamped). Nie jest to dobre rozwiązanie podczas pracy ze renderem, gdzie pojawi się krawędź o takim kontraście. Wtedy rzeczywiście lepiej skorzystać filtru Area, a wyostrzyć w PS.

 

 

Załączam link do wykresów jąder różnych filtrów. Zwróćcie uwagę na negatywne wartości w Mitchellu i Catmullu:

 

http://wiki.panotools.org/PanoTools_Anti_Aliasing_Filters

Edytowane przez GRiPi
  • Like 1
Napisano

Marunie mów ze AO czyli cieniowanie obiektu jest odpowiednikiem wyciagania szczegółow i drobnych przedmiiotów znajdujacych sie w scenie a własnie zamaznych np przez filtr AA

Po pierwsze AO to nie jest "cieniowanie obiektu".

Po drugie nigdy nie napisałem że AO i DE to to samo, tylko porównałem zasadę działania (lepiej to opisał Pan GRiPi).

 

To ze posługujesz sie tylko Area i prubujesz na siłe w kilku watkach narzucac swoje ustawienia naprawde nie swiadczy o dobrej znnzajomosci renderera

Po pierwsze nie posługuję się tylko Area.

Po drugie nikomu nie narzucam swoich ustawień, napisałem w tamtym poście chyba ze dwa razy że nie są to żadne uniwersalne ustawienia i że są przykładowe.

 

powoływania sie na to ze filtry AA własciwie działaja tak samo kazdy i ze wystrczy tylko zminic ich parametry jest totalnym trolowaniem

Zacytuj mnie. Gdzie coś takiego napisałem?

Napisano (edytowane)

Detail Enhancement działa jak AO, tyle że zamiast przyciemniania w miejscach styku stosuje coś w rodzaju zoptymalizowanego Brute Force'a. Też nie ma tu zasady że "wyciąga detale".

Według mnie najbardziej "uniwersalne" ustawienia do renderów interiorowych z jak najmniejszym szumem wyglądają mniej więcej tak:

-adaptive dmc image sampler: min 1 lub 2, max 50, threshold: 0,01 lub mniej

-light cache: subdivs 800 - 2100 w zależności od potrzeb, im mniej subdivsów tym większe sample

-irr map: min -4, max -2 (zazwyczaj wystarczy), subdivs 10, clr: 0,3 nrm: 0,1 dist: 0,1

-detail enhancement: on, screen, radius zależnie od potrzeb 30-80, subd mult: ~6

-settings->dmc: adaptive: 0,45, noise thr: 0,005 - 0,003

!

 

A co to wdług ciebie np jest? A Gripi jasno powiediział ze Detal do swojego działania wykorzystuje AO ale nie działa na tej samej zasadzie. Jeszcze na dodatek dorzucił bardzo dobre wykresy tyczace sie filtrów AA. Nie mówiac juz ze jak piszesz tak podajac parametry a piszesz do osoby która poczatkuje to raczej nie licz ze ktos taki zrozumie co napisałes tylko przepisze twoje parametry zupejnie nie zdajc sobie co i po co ma zastosowac i tu sie zgadzam zz toba zreszta na poczatku watka dałem strone do podrecznika tak najpierw nalezy poaznac co sie z czym je ;),

A wogóle to trolujemy obydwaj i zasmiecamy watek ;) Takze koniec wycieczek osobistych ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Przytaczasz ciągle jakieś pojedyncze zdania wyrwane z kontekstu i na ich podstawie krytykujesz. W tym samym (!) poście napisałem:

 

nie ma uniwersalnych ustawień

 

Powtarzam że są to przykładowe ustawienia dające niezłe efekty przy niezbyt dużych kosztach czasowych. ;)

 

Generalnie ważne jest żeby nauczyć się które pokrętełko do czego służy i jakie są korelacje między pokrętełkami.

 

Dodam że robię tak na laptopie z nędzną itrójką więc myślę że jeśli ktoś ma lepszy sprzęt to może bardziej zaszaleć!

 

A Ty używasz tych samych zdań przeciwko mnie. :)

Napisano

Hehe. Panowie, jak to Gripi ładnie ujął detail enhancement w IRR to nic innego jak Quasi Monte Carlo sampler GI. Takie combo to nic innego jak hybryda interpolowanego GI + QMC GI. W sumie rzadko się to stosuje [Mówię z własnego doświadczenia]. W animacji takie combo to już w ogóle odpada :).

 

 

Podziękowania dla Gripiego nt rozległego objaśnienia działania filtrów.

Napisano (edytowane)

haha a ja od poczatku mówiłem aby ten parametr nie był stosowany jako ustawienie uniwersalne i tak zostałem skutecznie zakrzyczany, sam do tej pory miałem mus urzyc go nie wiecje niz 5 razy i rendery odrazu sie cieły ;) A tu pare tytułow które werto poczytac biorąc sie za wizualizacje:

Architectural Rendering with 3ds max and V-Ray - Markus Kuhlo,Enrico Eggert

3ds Max Lighting - Nicholas Boughen

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Witam.

Zacznę się bawić w wizualizacje, ale mam pytanie.

W różnych tutkach różnie pokazywano jak ustawiać oświetlenie sceny. Do okien "przystawić" Vray Light i oświetlić całość Vray Sunem czy słońce można pominąć? Jak to jest na tej scenie z 1 strony?

Pozdrawiam.

Napisano

Tak naprawde metod oswietanie jest sporo mozesz robić tak jak napisałes, równie dobrzez zamist vraqysun mozesz miec najzwyklejcszego directa za oknem, wazne jest zwrócic uwage na to znajduje sie w environmencie tak ogólnym jak vray, i tak jak kolega powyzej zwrócuił uwage naprawde warto zainteresować sie efektami zwizanymi z zastosowaniem hdri i nie tylko w formie swiecenia sceny nimi ale takze jako map odbic które beda w scenie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności