Skocz do zawartości

Wizualizacje: Setif Stadium, Algieria


rafalb

Rekomendowane odpowiedzi

Po nominacji przez CG Architect kolejne stadionowe tematy . Tym razem wizualizacje, które wykonałem do projektu RKW Rhode Kellermann Wawrowsky. Poniżej wizualizacje + kilka zbliżeń na detale pierwszej pracy.

 

Klient & projekt: RKW Rhode Kellermann Wawrowsky

Wizualizacje : Rafał Barnaś Unique Vision Studio

 

Zwyczajowo zapraszam do "polubienia" fejsowego profilu: www.facebook.com/uniquevisionstudio

Więcej info:

www.uniquevisionstudio.com

www.uniquevisionstudio.blogspot.com

 

Pozdrawiam!

 

uniquevisionstudiorafal.jpguniquevisionstudiorafal.jpguniquevisionstudiorafal.jpguniquevisionstudiorafal.jpguniquevisionstudiorafal.jpguniquevisionstudiorafal.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pierwszy obraz jest świetny. Tłum ludzi fenomenalny. Bardzo podobają mi się Twoje prace. Polecam Cie znajomym architektom.

Ale jaby można mieć jakieś "ale"... czuć że kolor dodajesz na siłę. Tak jakbyś dodawał go 15 minut przed oddaniem na obraz malowany kilka dni samym walorem. Ma to swój urok kolorowanych czarno-białych fotografii, ale szkoda że nie pokusisz się o więcej koloru np dodawanego jako plamy brudnych akwarelowych tekstur nakładanych na walowowy podkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie i komentarze.

deemes, cienie zrobiłem na etapie postprodukcji w ps-ie.

 

shadowsexpe, sam nie wiem jak ugryźć ten temat. Jestem mocno zmęczony, mam teraz gorący okres intensywnej pracy na barkach, więc jestem mało skory do głębszej analizy, która wymagałaby poruszenia szarych komórke ;-). Zastanawiam się, czy to kwestia mody. U mnie na pewno to jakiś etap poszukiwań i eksperymentów. Patrząc na własne prace w przekroju czasowym, widzę, że teraz jestem na etapie zabawy z kolorem. Efekty są różne, dzięki próbom jest rozwój. Niebawem podrzucę jakieś ostatnio wykonane prace z intensywnymi barwami. Tutaj akurat tego nie widać, natomiast w tym konkretnym przypadku ujednolicona gama kolorystyczna pozwoliła na odpowiednią ekspozycję projektu. Gdyby w tym całym natłoku kipiącego wnętrza stadionu wrzucić szał kolorów, architektura mogłaby mocno przepaść. Jeszcze w kontekście kolorów, generalnie myślę, że najlepiej architekturę eksponują modele fizyczne, najlepiej monochromatyczne ( np. tektura + szkło ). W kontekście wizualizacji chyba jest podobnie, przynajmniej w kategoriach merytorycznych. Monochromatyczność i oszczędność w materiałach sprawiają, że trudniej coś oszukać, schować, przekłamać, co przekłada się na większą ilość prawdy w prezentacji.

 

pressenter, peter_muler dzięki.

 

SansSerif, jest trochę inaczej niż piszesz ( choć nie zawsze ), etap kolorowania u mnie wygląda inaczej, natomiast rozumiem, że niektóre prace, zwłaszcza te z jedną wiodącą barwą, mogą dawać takie wrażenie, jak opisałeś. Generalnie najczęściej opracowuję wizualizacje od początku już w kolorach, natomiast zawsze w końcowym etapie zaczynam analizować, jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze i zaczynają się eksperymenty. W przypadku powyższych prac tak właśnie było. Rozwiązanie widoczne powyżej według mojej oceny było najlepsze. Dzięki za konstruktywną krytykę i interesujące spostrzeżenia.

Edytowane przez rafalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi siębardzo klimat i wyczucie kolorystyczne. Choć ponure, to tajemnicze w fajnych barwach.

 

Mam tylko pytanie o ludzi. Ostatnio sam siadałem do swojej pracy dyplomowej i nawet natchniony Twoją ostatnią pracą stadionową - chciałem wypełnić widowisko teatralne ludźmi.

 

Po 20 osobach wymiękłem ;)

 

To może zabrzmieć głupio, ale ... rzeczywiście każdą osobę dopasowywujesz w post pro do wizualizacji ? Czy tyle modeli 3D ?

 

 

Cheers,

KD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dołączam się do pytania o ludzi na stadionie. Bardziej może zapytam o czas jaki poświęciłeś na postprodukcję, bo z tego co widzę, to jest tam chyba po prostu kilka grup fotek, które kopiowałeś i poprawiałeś. Na zbliżeniu widać, że powtarzają się postacie kolesia z rękami w górze, służb porządkowych, etc. Kopie różnią się trochę - jeden koleś ma flagę dodaną, służby porządkowe są poodwracane itp. Natomiast na trybunach ciężko wyłapać powtórzenia. Nieźle to zatuszowałeś. Ludzie od Bitwy pod Wiedniem mogli by się sporo od Ciebie nauczyć :-) Dopiero na zbliżeniach widać powtórzenia oraz drobiazgi typu "niektórzy ludzie nie patrzą w ogóle na murawę". Tak to efekt jest naprawdę świetny.

 

P.s. Mi się podobają wszystkie kadry. Wizualnie i te niebieskie i ten z Marsa super. Tylko pytanie - po co budować stadion na środku pustyni/prerii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyk i mallow, w kontekście ludzi...tak, to wszystko zostało wykonane w potoshopie na etapie postprodukcji. Spróbuję w najbliższej przyszłości przygotować jakiś making of do tej wizualizacji, wtedy informacja będzie pełniejsza. W każdym razie wykonanie całej wizualizacji zajęło mi +/- dwa dni. Człowiek z czasem nabiera wprawy, bywa, że praca naprawdę bardzo szybko postępuje. A z tymi ludźmi to generalnie nie ma lekko. Ale trzeba tak planować pracę, żeby wykonać ją jak najprostszymi środkami, zresztą zawsze to powtarzam i polecam podobny sposób myślenia. Zgodnie z tą dewizą nie wstawiałem każdej osoby z osobna. Jedynie na pierwszym planie należało tak zrobić, zwłaszcza blisko "obiektywu". Dalsze plany wypełniają wcześniej starannie przygotowane "tekstury" z ludźmi + wstawiane dodatkowo osoby ( jak np. ta powtarzająca się z flagą ). Niektórzy kibice namalowani zostali od podstaw, a np. dłonie z pierwszego planu to moje własne, specjalnie na tą okazję użyte :-). Bardzo dużo pracy kosztowało wstawianie postaci na boisku, służb porządkowych, sędziów, itd. łącznie tego wszystkiego jest pokaźna sumka. Na wstawianiu oczywiście sprawa się nie kończy, każda postać otrzymała 4 cienie zgodnie z lokalizacją i ustawieniem na płycie stadionu...

 

mallow, stadion na środku pustyni/prerii to faktyczna lokalizacja tego obiektu. Tam mają po prostu taki klimat a całość leży blisko dużego miasta, komunikacja autostradą.

 

t0m3k - wykonałem też cieplejszą wersję, niestety wtedy zdecydowałem się na "zimną", która widoczna jest powyżej. Teraz wybrałbym cieplejszą, ale publikuję tą, którą przekazałem klientowi.

 

Na marginesie dodam jeszcze, że ostatnio opracowywałem kolejny projekt stadionowy, tym razem dla autorów m.in. narodowego, śląskiego i stadionu Legii. Odnosze wrażenie, że współpraca zaowocowała jeszcze ciekawszymi wizualizacjami. Niebawem je tutaj wrzucę.

Tymczasem dzięki za komentarze, pozdrawiam!

Edytowane przez rafalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najfajniejsze w tych twoich pracach jest to że tak mało jest tam 3d, przypomina to sposób pracy popularny u koncepciarzy którzy budują sobie kilka bryłek w sketchupie żeby tylko złapać perspektywę i światłocień a potem 95% czasu maziają po tym pędzlami w photoszopie. Efekty są świetne, będziesz chyba mieć monopol na wizki wszystkich okolicznych stadionów ;)

 

Heh, byłem rok nad tobą na PK, gdybym wtedy wiedział że po tych korytarzach krążył taki cfaniak to bym się od razu zakolegował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne. Niebieskie tony może faktycznie trochę się narzucają i brak mi nieco głębokiej czerwieni ale całość przedstawia się fajnie. Mooooże jeszcze nieco ciemnawo choć rozumiem w pełni, że zamysł celowy. Pięknie przedstawia się gra świateł w "oparach". Wiem, czego jeszcze mi brakuje ale to już czepialstwo i dotyczy poszczególnych ujęć - gdzie nie gdzie rozbłysków fleszy z aparatów fotograficznych. Gratulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności