Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 231
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O niebo lepiej. Może pobaw się jeszcze blur'em i zadziałać jak aparat skupiając "głębię ostrości" na potworku. Chociaż i tak widać już o co chodzi. O wiele lepiej Ci postacie wychodzą więc męcz te tła, męcz.

Napisano

Dzięki za wsparcie , właśnie tło to moja pięta Ahillesowa :/ Pobawie się jeszcze blurem tak jak radzisz ale pewnie i tak z tego kupa wyjdzie :P No nic samo się nie wyskilluje ;)

Napisano

Ostatni ma w sobie sporo potencjalu, ale niestety troche spaprales kilka kluczowych kwestii. Twarz tego cyborga jest, fajna, natomiast reszta jej ciala, no coz...

 

Prosze, troche inspiracji:

 

251_large.jpg

 

646_large.jpg

Napisano (edytowane)

bjt5.jpg

 

 

gbqo.jpg

 

 

rnju.jpg

 

 

vpg9.jpg

 

cadq.jpg

 

jdce.jpg

 

dwnj.jpg

 

h0d9.jpg

 

ukzm.jpg

 

hwpo.jpg

 

zpxt.jpg

 

 

 

Powitać po długiej nieobecności :)

Wrzucam stare już prace i jakieś ćwiczenia jak coś uzbieram w miarę aktualnego postaram się dodać .

Piszcie krytykujcie zapraszam i pozdrawiam.

Edytowane przez SammaeL
Napisano

to ostatnie fajnie renderowane :) co prawda design mi się nie podoba i stopy wszystkich 3 postaci nie pasują do ciał ale prezentacja konceptu ratuje sytuację i sprawia że grafika sama w sobie wydaje się bardziej pro niż jest. ;D podoba mi się też ta ilustracja z aniołami, zdaje się że miałaby potencjał na coś większego. w dobrym kierunku idziesz :D dajesz więcej tego.

Napisano

Faktycznie teraz jak na to patrzę , stopy wydają się być dziwnie wysunięte i wygięte do przodu , postacie na pewno nie stoją stabilnie na podłożu widać ten element olałem. Trochę nauki z anatomii nie zaszkodzi na szczęście od jakiegoś czasu robie szkice i spodziewam się poprawy.

Ciesze się że pomimo błędów jakoś koncept się ratuje :)

A ilustracja z aniołami , miała być czymś wyjątkowym tylko że nie wiem co dalej , jak się zabrać za kolor i żebym nie przesadził z detalem jak to mam w zwyczaju ;/ ale warto będzie pogłówkować.

Dzięki wielkie że zaglądasz do mojej teczki :D

Napisano

Względem ostatniej wersji praca niewątpliwie nabrała przestrzeni, więc jest dobrze.

 

Zawsze interesuje mnie w jaki sposób ludzie nakładają kolor na szkice bw. Malowałeś od razu po szkicu, używając rożnych warstw, czy od nowa??

 

Jedyne co mogę zasugerować to pomniejszenie anioła w tle, a zarazem powiększenie głównej postaci oraz zdynamizowanie jej pozy.

Napisano
Względem ostatniej wersji praca niewątpliwie nabrała przestrzeni, więc jest dobrze.

 

Hmm... może masz racje , przez anioła w oddali wydaje mi się za ciasno na górze , trzeba będzie go zmniejszyć.

 

Zawsze interesuje mnie w jaki sposób ludzie nakładają kolor na szkice bw. Malowałeś od razu po szkicu, używając rożnych warstw, czy od nowa??

 

Tu się nie popisałem na początku użyłem suwaka balansując kolor który mi odpowiada , najlepiej zacząć od tła nieba bo światło wpływa na wszystkie elementy znajdujące się w ilustracji. Potem to już wybrałem duży miękki pędzel na warstwie kolor stemplując bryły. Mniej więcej wiesz jak ma wyglądać praca malujesz twardym pędzlem kolor na zwykłej warstwie . Używając narzędzia gąbki zwiększyłem lekko nasycenie kolorów w centralnym punkcie i to w zasadzie wszystko.

 

Jedyne co mogę zasugerować to pomniejszenie anioła w tle, a zarazem powiększenie głównej postaci oraz zdynamizowanie jej pozy.

 

Pomniejszyć anioła w oddali da rade ale ten na pierwszym planie jest już integralną częścią tej pracy i nie wiem za bardzo jak mogę bardziej zdynamizować jego pozę , bo powiększenie popsuło by dramatyczność jego położenia a tak to demony są na równi z nim ba... nawet go przytłaczają :D No ale istota światłości ma niezachwianą wiarę w zwycięstwo ;)

 

Dzięki za sugestie i odwiedziny

Napisano

Jak na razie olewam tablet i coś mi się wydaje że ten stan potrwa długo , zanim poczuje się pewnie w podstawach .

Nazbierało mi się tego i na pewno będzie jeszcze więcej , techniki tradycyjne są zajebiste :D

 

 

 

n4ph.jpg

 

48x3.jpg

 

7cbg.jpg

 

qfqw.jpg

 

jujk.jpg

Napisano

Że dużo tego, to mało powiedziane=]. Te kolorowe to pastele czy zwykłe kredki? Mogłeś ogólnie grafiki większe dać co by się z bliska przyjrzeć.

Zazdroszczę przełamanie się do tradycyjnych (chociaż Ty się chyba nie przełamywałeś w tym wypadku) - bo sam też chcę.

 

Przymarudzę tylko że nie do końca pilnujesz proporcji a skoro już (jak widać) w obrazek wkładasz więcej pracy wiele by on zyskał. Oprócz tego co robisz wrzuć jeszcze na warsztat 30-60 quickposes. Podciągniesz tym o czym wyżej pisałem.

Ogólnie pracowita z Ciebie bestia. Pzdr =].

Napisano

O panie sporo robisz zacnie :)

 

utrzymasz to tępo to szybko się wyrobisz.

 

Jedna kwestia jak renderujesz zwracaj uwagę na krawędzie i zastanów się chwile jak coś namalować przed nałożeniem plamy szczególnie to widać jak malowałeś te kurtki.

Napisano (edytowane)

emmilius

 

Tak są to kredki pastelowe , chciałem skanować rysunki ale gdy sobie pomyślałem ile by mi to czasu zajęło to mi się odechciało.

 

Wielką radochę miałem gdy zrobiłem coś kredkami czy węglem tak jak w photoshopie i o dziwo poszło mi to szybciej i w sposób bardziej naturalny.Gdybym tylko miał kasę to bym się bawił farbami olejnymi ale jak nie ma to trzeba sobie radzić z tym co jest.

 

 

Do dzisiaj nie wiem jakich używać pędzli w PS imitujących te farby z takim powodzeniem . Niby szczotki , gąbki , omiatacze mam , ale jednak to nie to samo , pewno problem tkwi w sposobie myślenia .

Być może za mało jestem oswojony z tym programem i cyfrowymi pędzlami :D

Chociaż nie powiem.... po takim odpoczynku od tabletu chętnie pomazałbym sobie speedy jakieś kadry z filmów.

 

 

 

Przymarudzę tylko że nie do końca pilnujesz proporcji a skoro już (jak widać) w obrazek wkładasz więcej pracy wiele by on zyskał. Oprócz tego co robisz wrzuć jeszcze na warsztat 30-60 quickposes. Podciągniesz tym o czym wyżej pisałem.

Ogólnie pracowita z Ciebie bestia. Pzdr =].

 

 

 

W zupełności się zgadzam nie pilnowałem proporcji do końca jak być powinno bo skupiałem się na kształtach i mięśniach.

I powiem ci że tego ćwiczenia mi brakowało ! Dzięki emmilius za sugestie i motywacje :)

 

 

 

 

Coyote

 

Dzięki wielkie !

 

Motywacji jak na razie mi nie brakuje , naprawdę bardzo mi zależy by kiedyś wymiatać , wiadomo każdy może podłapać doła od czasy do czasu ale szybko trzeba się podnieść bo samo się nie zrobi.

Także dzięki za doping to bardzo ważne .

 

 

 

 

Jedna kwestia jak renderujesz zwracaj uwagę na krawędzie i zastanów się chwile jak coś namalować przed nałożeniem plamy szczególnie to widać jak malowałeś te kurtki.

 

 

Te kurtki robiłem w sposób nieco chaotyczny i masz 100% racji , trzeba myśleć co się robi .

 

 

Jeśli ktoś zna fajną stronkę do rysowania póz postaci oprócz http://www.posemaniacs.com

to bardzo bym prosił o linka :)

Edytowane przez SammaeL
Napisano

Jeśli ktoś zna fajną stronkę do rysowania póz postaci oprócz http://www.posemaniacs.com

to bardzo bym prosił o linka :)

 

nie polecam rysowania z posemaniaca pozy są sztucznie naciągane i mięsnie wogole nie pracują tak jak powinny także to nie zbyt dobre refki :)

 

ja od siebie polecam to:

http://www.quickposes.com/

http://figuresfordrawing.tumblr.com/archive

http://portraitsfordrawing.tumblr.com/

http://www.kindgirls.com/

Napisano

Te ćwiczenia nad anatomią tradycyjnymi środkami rządzą! Te nóżki, szczególnie męskie, są wspaniałe.

W niektórych widać jeszcze błędy w proporcji, w anatomii, ale dobrze, że ćwiczysz i próbujesz, a mi dajesz inspirację i pomysł, co ćwiczyć.

Napisano

Ale masz przemiał :D Podziwiam i pochwalam wszystkie anatomiczne studia na ostatnich stronach. Ale mam pewne wątpliwości. Ale przejdę do sedna sprawy i napisze coś co powinno pomóc, a jak coś to bardziej doświadczeni mam nadzieję naprostują jeśli coś źle doradzę. To samo co teraz Ci powiem polecałbym również i sobie :D. Oczywiście wszelkie studia jakie robisz coś wnoszą, ale polecałbym na sztywno nauczyć się proporcji ludzkiego ciała, długość kończyn, dokąd sięga łokieć, dłoń, ogarnąć różnego rodzaju zależności/odległości między różnymi częściami ciała. Ogólnie wkuć podstawowy kanon na 8 głów, który wystarczy w większości przypadków. Do tego podstawowe najbardziej widoczne grupy mięśni i kości które są zawsze widoczne takie jak łokieć, kości miednicy, czy obojczyki (no chyba, że ręce podniesie się na maksa do góry) itp. I dopiero przerysowując postacie z referencji zwracać uwagę na wszelkie proporcje, kluczowe elementy i szukać ich w tych fotkach i jeszcze bardziej poszerzać wiedzę i pamięć na temat anatomii. Fotki radziłbym dobierać takie, aby miały jak najmniej źródeł światła, najlepiej jedno i jakieś odbite, aby podkreślić resztę postaci. Bo samo kopiowanie fotek na szybko to tylko kopiowanie, nie zapadające jakoś super w pamięci, tak myślę. Polecam Loomisa, chociaż te fragmenty w których są wzmianki o anatomii i proporcjach; ustawianiu postaci w perspektywie. Ale widzę, że zacięcie do rysunku i pasje masz więc oprócz masy czasu nic innego nie potrzebujesz. Rysuj i się nie poddawaj. (po takim tekście to teraz samemu muszę się wziąć za anatomię... :))

Napisano

Dobry Pasterz :

 

Tak burdel tu niesamowity :D Już wcześniej mi zwrócili uwagę jeśli chodzi o proporcje wiem że mam z tym problem.Wcześniej jedyne co znałem to że właśnie człowiek ma wielkość 8 głów i że w wyprostowanej sylwetce dłonie sięgają do połowy ud i to niestety tylko tyle , resztę proporcji jak piszesz trzeba poznać , nie przykładałem do tego uwagi i traciłem czas zajmując się jakimiś pierdołami ;/

 

Jednak mogę cię zapewnić że nie studiowałem anatomii bezmyślnie . Najpierw starałem się raczej zlokalizować mięśnie , rozpoznać jaki mają kształt i to jak się przyczepiają do kości oraz zapamiętywałem nazwy . Do tego dochodzi rozkminka jak się mięśnie zachowują podczas akcji , zanim przebiłem się przez teorie minęło sporo czasu i wiedziałem że wtedy mogę coś rysować. Zgadzam się że bezmyślne kopiowanie to nie nauka tylko zwyczajne kopiowanie liczy się analizowanie i obserwacja. Zajrzę do Loomisa tak jak mi radzisz my friend :) i poszukam jakiś dodatkowych materiałów. Żałuje że teczkę tu założyłem tak późno zaoszczędził bym czas i nerwy ;/ Także ludzie piszta ile wlezie rypać karać nie wyróżniać :D

Dzięki ci Dobry Pasterzu że masz na mnie oko ;)

Napisano

w sumie to dobry pasterz napisał co i jak , widać że dużo pracujesz a to najważniejsze. Jeżeli szukasz materiałów to zajrzyj np: do Hamptona -Figure Drawing - Design and Invention , Force Dynamic Life Drawing for Animators , Lekcje Scotta Eatona , fajna stronka http://www.proko.com/ . Ostatnio bardzo dużo tego wszystkiego o anatomii się ukazuje. Jak już zakujesz na blache proporcje będzie rewelka :)

Napisano (edytowane)

Bombadil , grass

Wielkie Dzięki za wsparcie , takie komentarze zawsze dodają skrzydeł :)

 

Interesujący filmik , kupa materiału do nauki kiedy ja na to wszystko znajdę czas :D ?

 

Ale nie ma co płakać tylko napier..... :D

 

Proko już gdzieś widziałem jego materiały ale nie zaszkodzi lukać ;)

Edytowane przez SammaeL
Napisano

No jak dla mnie to niebo lepiej niż było poprzednio, widać, że sumienna praca daje efekty. Kurcze Ty to narysowałeś już wielokrotność tego co ja w całym życiu :D Ciekawe jakie bajery pokażesz nam jak złapiesz ponownie za tablet.

Napisano

Dzięki !

 

Jak widać postęp to bardzo się ciesze :)

Nic ino zacierać rączki i działać dalej :D coby nie ostygnąć ;)

 

Niestety zanim zacznę coś poważnie robić muszę się przebić przez tonę materiałów i nie spocznę do puki nie przebrnę przez to wszystko .

 

Że też człowiek nie miał tego umysłu wcześniej ehhh .... ;/ a pytałem kiedyś bardzo mądrego człowieka co mam robić by tak wymiatać jak ty ?

 

Odpowiedział mi : po prostu rysuj , reszta sama przyjdzie .

To ja głupi tuk nie wierzyłem .

Niesamowite jest to jak człowiek zaczyna rozumieć pewne rzeczy które myślał że wcześniej już pojął :)

 

 

Dodaje od siebie suchara w ramach sprawdzenia z pamięci ile udało się zapamiętać z anatomii pewno jest masa błędów :P

 

 

qwub.jpg

Napisano

Podoba mis ie twoj ogolny zamysl na ten obrazek, fajne sa tez kolory.

A teraz najwazniejsze, nie mysl, ze moj over jest poprawny anatomicznie, nawet nie mam zamiaru udawac, ze tak jest.

Trzeba by wziac atlas anatomii i wyrysowac te miesnie, tak jak naprawde istnieja.

 

Ja ci na szybko i z grubsza poprawilem poze. Aha, ten kciuk w blizszej nas dloni miales po zlej stronie ;)

 

P.S Miej na wzgledzie fakt, ze w mojej wersji takze jest dosc spory blad w rejonie laczenia plecow z pupa, po prostu to przeoczylem i nie chce mi sie juz poprawiac.

 

24fl0lu.jpg

Napisano

Mimo że Twoja postać ICE jest bardziej poprawna anatomicznie to proporcjonalnie bardziej mi się podoba ta od Sammaela. Jakby bardziej pasuje. Taki szczupły/wychudzony - wygląda na bardzo szybkiego.

Jak chcesz się nauczyć co źle zrobiłeś w tej pracy to po malowaniu z bańki popraw to co stworzyłeś korzystając z referencji i potem porównaj. Pzdr.

Napisano (edytowane)

Ooo... chłopaki z nieba mi spadliście :D

 

ICE : Dzięki bardzo ! z tą anatomią to pewnie największa bolączka artystów :D

Widzę gdzie popełniłem mniej więcej błąd może napiszę :

 

- Prawa uniesiona noga : nie zaznaczyłem pasma biodrowo - piszczelowego , prostego uda i obszernego bocznego

- Stopa też mi nie wyszła u ciebie przyjmuję bardziej rzeczywisty kształt

- Lewa nogą to zdaje mi się przywodziciel wielki i krawiecki w ogóle nie zaakcentowany

- Brzuchaty łydki łączenie ze ścięgnem Achillesa

- Sprawa z kciukiem to moja największa porażka :D mam teraz z tego pompę xD

- Przechylenie głowy u ciebie jest bardziej naturalne u mnie chyba trochę za sztywne

- U lewego ramienia mięsień trójgłowy zrobiłem za mały

 

A Plecki to pozostawię jak są , pierwotnie miał to być demon głodu taki troszkę wychudzony coś w ten deseń :D

Resztę będę musiał faktycznie sprawdzić w Atlasie anatomii , wielkie dzięki raz jeszcze dużo mi to rozjaśniło w łepetynie :)

 

emmilius : Trafiłeś w mój zamysł :)

Edytowane przez SammaeL
Napisano

W drugiej wersji dodatkowe źródło światła czyni cuda :)

Ogółem praca ciekawa.

Jeśli chcesz zostawić plecy w podobnym stanie to sugeruję jedynie zmianę tego miejsca między tyłem żeber, a dolną częścią.

Na razie wykształca się tam jakby odrębna część ciała. ( Chyba, że to też element konceptu)

Napisano

Pewno za dużo cienia pod żebrami dałem , tworzy to trochę nienaturalne wgłębienie .

Wydaje mi się jak bym to powiązał takimi nitkami skóry to mogło by być lepiej :) pomyślimy :D Dzięki Bombadil

Napisano

Wrzucam mały up :)

 

8hvz.jpg

osvl.jpg

kb8t.jpg

t1k7.jpg

1k9m.jpg

u96p.jpg

kgfz.jpg

4ay4.jpg

ukkf.jpg

 

________________________________________________________

 

I na koniec poprzedni eksperyment , myśle może by z drugiej wersji coś wycisnąć hmm...

 

gf86.jpg

Napisano

Zamiast skupiać się na tym po prawej wystarczy, że ten po lewej daje radę. Na twoim miejscu cisnąłbym dalej/co innego, żeby nie przyzwyczaić oka do jednego.

 

No i zabawa z ekspresją twarzy - dobre, dobre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności