Jump to content

Recommended Posts

Witam Was wszystkich :)

 

Biorąc pod uwagę to, że pierwszy raz zakładam tutaj temat, a przygodę z digital paintingiem zaczęłam dopiero w te wakacje, proszę o wyrozumiałość z Waszej strony.

 

Byłoby świetnie, gdybyście wyrazili swoją opinię o moich pracach, bez znaczenia czy dobrą czy złą. Chciałabym się dowiedzieć co w nich jest fajnego, co powinnam poprawić, lub na co zwrócić uwagę przy tworzeniu następnych, nad czym jeszcze popracować?001.png03.png002.png

04.png02.png06.png07.png10.png11.png14.png

 

To wszystko :)

Czekam na komentarze :)

Edited by ewichan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za korektę :) przy następnych pracach zwrócę na kolory szczególną uwagę, ale w takim razie co muszę zrobić, żeby one nie były ani przybrudzone, ani surowe ("prosto z tuby")? Nigdy nie rozumiałam do końca co to znaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

analiza%2520digital%2520black.jpg

 

analiza%2520digital.jpg

 

analiza%2520digital2.jpg

 

Heloł!

 

Pierwsze co się rzuca w oczy na przygotowanych przeze mnie planszach z Twoimi pracami to bladość kolorów, słabe nasycenie i niewykorzystany w pełni walor... pozwoliłem sobie 2 prace całkowicie odrzucić ze względu na ich poziom i ilość błędów ;P bez obrazy.

Wiele osób w tym Ja do kontrolowania waloru stosujemy czarną warstwę w trybie "kolor" ustawioną na samym wierzchu, jej włączenie powoduje łatwy pogląd na relacje szarości, rozkład czerni i bieli co za tym idzie kompozycja, itd... dosyć przydatna metoda, a niestety walor jest kluczowym elementem dobrej pracy.

Nie robiłem już overa do każdej pracy bo niestety nie mam aż tyle czasu, ale na szybko pobawiłem się suwakami i zwiększyłem ogólnie nasycenie, poziomy (levels) żeby wydobyć biel i czerń i przy niektórych pracach zastapiłem kolory, ale o tym za chwilę...

Ogólnie widać, że podjarałaś się digitalem i tworzysz co Ci tam wyobraźnia podpowie, dzięki czemu widać w czym masz braki za której najlepiej się zabrać jak najszybciej żeby pozbyć sie pewnych nawyków, rozumiem, że takie frywolne malowanie sprawia Ci frajde ale będziesz musiała zabrać się za podstawy... bo widzisz zabierasz się za dosyc skomplikowane konstrukcje i sceny bez wiedzy na temat bryly i jej oświetlenia, najlepszym tego przykładem jest scena z rycerzem na koniu, która swoją drogą jest bardzo trudna do poprawnego namalowania (światłocień, konstrukcja, kompozycja, odbicia, smugi dymu, same płomienie to już jest niezła sztuka). Dużo robisz na czuja, a może za mało korzystasz z rzeczywistego wyglądu otoczenia, przedmiotów i natury.

 

Przejdę teraz do planszy nr3:

1. Wg mnie najlepszy obrazek, brakuje mu nasycenia, kontrastu, kolorów, ale tylko a pomocą suwaków dało się z niego co nieco wydobyć, reszte już należałoby ręcznie przemalować, ale ogólnie do uratowania.

2. W przypadku gdy na obrazku masz przeważająca ilość brązów, pomarańczy, żółci, itp. to warto w cieniach zastosować kolory kontrastowe, błękity, fiolety, wydobywasz dzięki temu bryłę, różnicujesz relacje między światłem i cieniem. Tutaj również widać problem z bryłą, konstrukcją, najlepiej wyszedł jeszcze dół stwora, wężowa część, ale im wyżej tym bardziej płasko/wycinankowo.

3. kosiarz, hmm, zauważ jak sobie utrudniasz i dołki kopiesz dodając mnóstwo źródeł światła... na czole, na kosie, z dołu, z góry, po co... poćwicz na jednym źródle światła, kierunkowym, ustaw sobie lampke i pod nią jakiś przedmiot i zauważ co się dzieje, zrób fotę, zamień na czarnobiały i zobacz jak mniej więcej walor się rozkłada (fota oku nierówna, ale chodzi o to żebyś zaczęła zwracać na to uwagę).

4. Znowu, światło ze spaceshipu, słońce, nieudana perspektywa + jakieś dziwne foto rury... jeszcze za mała wiedza na tego typu sceny.

5. zombie dog, pysk fajny (chyba nwet gdzies podbny widziałem) ale reszta... zabrakło refek ;P z tłem się pobawiłaś, fajne pędzle, ale motyw główny obrazka już schodzi na dalszy plan

 

Podsumujmy:

Walor ------> tutek Omena http://max3d.pl/tutorial.php?id=98

Bryła/konstrukcja/szkic -------> szkicowanie otoczenia, przedmioty, ludzie, swoje dłonie, stopy, kolegów, koleżanki, psy, koty, jak najwięcej i najlepiej wrzucać to potem do teczki żeby ludzie mogli wskazać Ci błędy.

Kolor radziłbym zapoznać się z podstawami typu koło barw, kolory dopełniające, mieszanie kolorów itd. -----> pogooglać trochę

Tutek ogólny, też fajnie ogarnąć na początek http://max3d.pl/tutorial.php?id=97

Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie zniechęciłem ilością materiału do nauki ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotcore: Dzięki za wyczerpującą odpowiedz :) Kurcze widzę że jeszcze się muszę sporo nauczyć, i że po jednym Twoim poście wynoszę więcej niż po 4 latach liceum plastycznego :D Dzięki wielkie.

 

Jeżeli chodzi o bryłę, światłocień, walor, mam o tym teoretyczne pojęcie, co do praktyki, bywa różnie :( Może dlatego że wszystko co tu widzisz, jest rysowane/malowane z wyobraźni, jeżeli chodzi o refki, używam tylko gdzieniegdzie tekstur, i na tym się kończy.

wrzucam dla rozeznania pare prac z natury (obserwacji) które robiłam w plastyku, jakbyś mógł znaleźć jakiś "dobry" fragment i powiedzieć mi w którą stronę iść?

Czemu te skreślone pozycje są kiepskie?

szkice8-005.jpg

IMG_7056.jpg

IMG_7110.jpg

IMG_70752.jpg

IMG_7111.jpg

IMG_7113.jpg

martwa-natura2.jpg

nynu2.jpg

 

 

KaliditusZaliditey: Chyba masz rację, więcej wolnej przestrzeni, z tym że jakoś tak lubię detal :P

 

Świetne jest to forum, wreszcie zamiast komentarzy beznadziejne/fajne można usłyszeć konkretną opinię i wskazówki :)

Dzięki raz jeszcze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najciekawszy jest 1 rysunek i ostatnia akwarela z dobrym feelingiem, ale mało różnicujesz szrafunek, w kolorach nie uwzględniasz relatywizmu barwnego, nie ma blend i komponowanie polega na zmieszczeniu obiektu i tyle. Anatomia niepewna, więcej odwagi w ćwiczeniach zalecam. Stawiam kratę piwa,że może Ci przeszkadzać sama technologia czyli kiepski papier i kiepskie farby, warto zainwestować w dobre sprzęty bo kolor nie będzie tak siadał po wyschnięciu, papier więcej przyjmie. Pewnie na poziomie liceum można chwalić itd. ale potem zetknięcie z twardą rzeczywistością może być bolesne. Pozdrówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KaliditusZaliditey zgadłeś co do kiepskich farb i papieru: zwykłe akwarelki z papierniczego i kartki do drukarki :D ale jakoś tak nie dbałam o to, na czym rysuję.

 

Podsumowując: Muszę szczególną uwagę zwrócić na kolor, kompozycję, światłocień, walor, bryłę i anatomię, łoł czyli wszystko co podstawowe :/

 

No cóż nie pozostaje mi nic innego jak dużo ćwiczyć :)

Dzięki raz jeszcze za uwagi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka :)

 

Zrobiłam dwie nowe rzeczy. Wzięłam pod uwagę wcześniejsze rady, i tym razem poćwiczyłam jednokierunkowe światło i kolor. Niestety nie miał mi kto pozować i jak zwykle 100% z głowy :( Nie wiem na ile mi to wyszło, dlatego proszę o ocenę i wskazówki :)

 

0002.png

0001.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorzucam Vadera z wyobraźni ( przepraszam jeśli go skarykaturowałam ale nie posługiwałam się żadnymi refkami :P )

vader.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było ich więcej niż jedna :) Trochę podpatrzyłam z stąd i stamtąd nawet ciężko będzie mi je z powrotem znaleźć. Dzięki za odwiedziny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niesamowite i niepojęte jest dla mnie jak jedna i ta sama osoba może tworzyć, w miarę poprawnie kompozycyjnie, obrazki technikami tradycyjnymi, a tak strasznie niepoprawnie w technikach cyfrowych... co skłoniło Ciebie do umieszczenia rycerza na koniu w tym miejscu, jeb na lewo na ścisk, jeszcze trochę i wypadnie z kadru... why? i co to za refki? przy tej pracy z Twoimi umiejętnociami i wiedzą ograniczyłbym się do samego krajobrazu bez rycerza i konia... po co sobie aż tak utrudniasz? twarz zrobiona akwarelą ma coś w sobie i wygląda najlepiej z zaprezentowanych prac, malowana martwa tez w miarę daje rade, ale kompozycyjnie to jest mało ciekawe, nauczyciele nie proponowali wam żebyście sobie sami wybierali kadry z całej ustawionej martwej? Swoją drogą jak na 4 lata w plastyku to... nie chciało Ci się co? ;P

pozdro i lepiej pokaż te refki albo się przyznaj że znowu z głowy smarowałaś bo to jest tak złe jak sam szatan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotcore takiego pocisku jeszcze nigdy nie dostałam :D

 

Owszem, w szkole każdy wybierał sobie miejsce z którego maluje, i kadr.

No cóż, w plastyku rysowałam i malowałam baardzo dużo, i mówiąc szczerze, tradycyjne techniki wychodzą mi już bokiem, tak samo jak rysowanie z obserwacji, w szczególności martwych natur (łe) ale co jak co, chciało mi się. Wiem że nie widać, ale nie mam wiele skanów/zdjęć z tego okresu. Jak coś jeszcze znajdę to wrzucę.

 

Co do tego widoczku z jeźdźcem: Góry są z dwóch refek ( nie znajdę ich teraz, szukałam ich wtedy długo na necie, nawet nie wiem jakiego tagu użyć :/ ) Oczywiście na moim speedzie te góry kolosalnie się różnią od zdjęć na których bazowałam. Facet na koniu: z początku chciałam zrobić z refki, ale wyszło jak zwykle :D Tak wiem anatomicznie kicha i w ogóle jest jakiś za duży jak na tego konia (a raczej kucyka)

Czy wszystko musi być kompozycją zamkniętą? Gdybym go walnęła na środku to by zasłonił to, co chciałam pokazać najbardziej. Nie wiem w którym miejscu by pasował, pewnie jakby go w ogóle nie było.

 

Dzięki za ochrzan i porady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka :)

 

Ostatnio w wolnym czasie zrobiłam dwie takie rzeczy. Starałam się żeby kompozycja nie wyszła tak beznadziejnie jak w poprzednich pracach, ale nie wiem na ile mi to wyszło. Mam nadzieję że z oświetleniem i kolorem też lepiej.

 

Konstruktywne komentarze mile widziane :)

 

a.png

 

b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ostatnie jest ciekawe kolorystycznie, mógłbyś zaszaleć i zrobić 3 punkt zbiegu, tak jakby było to widać od góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym trzecim punktem zbiegu, to musiałabym robić tą pracę od nowa :D ale ciekawa koncepcja, następnym razem spróbuje zrobić coś takiego, chociaż nie wiem czy jak na mnie nie będzie to za trudne. Dzięki za odwiedziny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płaski, może jakby rozmyć to co jest dalej dbając o formę i wyostrzyć tylko nos i nabrałby przestrzeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Wam za trafne uwagi, jak znajdę trochę czasu to go poprawię :)

 

Igi: co do rogów to nie chciałam żeby były takie standardowe jak u barana, ten smok miał być taki trochę robakowaty, co nie zmienia faktu że rzeczywiście przydało by się im więcej detalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siedział mi w głowie to go wyrzuciłam

Nie wychodziło mi z refkami więc 100% z wyobraźni

e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szacunek za wymalowanie (prawie) całego typa. Widać, że starałaś się dopracować szczegóły.

Kolory mi się podobają - rdzawo-złota zbroja fajnie wygląda.

 

Chcesz i walczysz, ale bez podstaw wiele nie zdziałasz. Perspektywa kuleje, anatomia też. Pogódź konieczność nauki z chęcią dowolnego tworzenia. Przeplataj jedno drugim, za kilka prac "szkoleniowych" nagradzaj się pracą o dowolnej tematyce. Ja tak zacząłem robić i się sprawdza.

 

Powodzenia,

AQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nauka :p jeszcze dużo czasu minie zanim namaluję martwą naturę. Ale przekonałam się co do rysowania z refek: oto gekon ze zdjęcia:

refka.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy