Jump to content
viater

Sprzęt do zdjęć i filmowania

Recommended Posts

Witam, proszę o pomoc w dobraniu sprzętu pod kątem moich potrzeb.

 

- Chciałbym nim robić zdjęcia z fajną głębią ostrości, a zarazem móc objąć kadrem większą grupę ludzi, czy wyższy budynek.

- chciałbym nim robić klatki do filmów z plasteliny.

- chciałbym nim kręcić filmy [FULL HD] (klipy, fabuły) tak aby ładnie wyglądały zmiany ostrości i osiągały ładną głębię ostrości.... I żeby nagrywał również dźwięk.

- Jakiś fajny mikrofon - dodatkowo.

- Chciałbym nim kręcić filmowe sekwencje do łączenia w kompozycji obrazu z 3d (efekty specjalne).

 

...Żeby było tanio i niedrogo, a najlepiej za darmo :-)

 

 

A na poważnie. Jako nauczyciel planuję otworzyć w szkole wytwórnię filmów. Na pewno dołożą mi przy okazji robienie zdjęć. Pomysłów mam full, kadrować w miarę umiem, a reszty..... Się nauczę :-).

Ponadto znam się trochę na 3d w pojęciu generalnym, animacji, kompozycji w Afx.

Proszę pomóżcie.

Chcę małym i młodym ludziom zaszczepiać bakcyle, aby produktywnie spędzali czas i rozwijali się od młodych lat. Przyda im się gdy przyjdzie czas pomysłu na siebie.

 

A Budżet.... Jeszcze nie mam... Planujcie jak dla siebie. Wydać kasę optymalnie do potrzeb.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Edited by viater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od siebie polece Lumixa z seri GH (sam mam starego GH-1, z tego co wiem GH-2 tez sie dobrze spisuje, zwlaszcza po wrzuceniu customowego firmware). Wiele osob pracuje na Canonach, jesli sie nie myle to 7D jest bardzo popularny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Miriach,. Robi wrażenie ten panasonic GH2. Z racji że przywykłem trochę do Canona bo mam 350 D, to chyba będę się skłaniał ku 7D. Choć Ciut za drogi. Ale jeśli wart tej ceny?....

Teraz pytanie co do obiektywu bo w sklepach internetowych są różne opcje w zestawie lub samo body. Jaki dobrać do moich potrzeb ?

 

.... No i co z mikrofonem...?

Edited by viater

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może coś z serii XXXD canona? Mniej profesjonalnie, ale zdecydowanie taniej. Moim zdaniem lepiej trochę słabsze body + więcej szkieł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chcę małym i młodym ludziom zaszczepiać bakcyle, aby produktywnie spędzali czas i rozwijali się od młodych lat. Przyda im się gdy przyjdzie czas pomysłu na siebie.

 

A Budżet.... Jeszcze nie mam... Planujcie jak dla siebie. Wydać kasę optymalnie do potrzeb.

 

- chciałbym nim kręcić filmy [FULL HD] (klipy, fabuły) tak aby ładnie wyglądały zmiany ostrości i osiągały ładną głębię ostrości.... I żeby nagrywał również dźwięk.

 

Ja mam Canona 600D ze standardowym obiektywem i w tym aspekcie spełnia warunki ;) Ale dokupiłbym jeszcze jakiś tele-obiektyw żeby dzieciakom pokazać różnice między kątami widzenia ;) A żeby zaszaleć to bym jeszcze kupił jakiś obiektyw Fish-eye żeby dzieciaki miały zabawę :P

 

Co do mikrofonów to się za bardzo nie znam, ale możesz na początek kupić jakiś recorder Zooma albo Olympusa. Zawsze to będzie lepsza jakość dźwięku, a mikrofon można dokupić później.

 

Oczywiście żeby na dzieciakach zrobić profesjonalne wrażenie to kupiłbym jakiś rig. Coś w tym stylu:

 

fTnYBaX.jpg

 

Pełno teraz różnych zestawów można znaleźć, może nawet jakiś tani się trafi. I do tego oczywiście jakiś statyw. Dla dzieciaków powinno być w sam raz.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wam za rady. Podoba mi się ten Canon 650D i chyba takie body zostanie. Teraz co do niego?.....

Obiektyw EF-S 18 -35 mm IS STM. - pojęcia nie mam co to za oznaczenia po za tym że jest w miarę uniwersalny i daje możliwość szerokich i wąskich kadrów oraz ładną głębię ostrości.

 

Możliwe że mylę pojęcia. Proszę o poradę jakie szkła są dobre i nie za "tysiąc baniek".

Kozioo - ten pierwszy sUUUUper - takie właśnie chcę robić tyle że ze stworzeniami.

 

Znalazłem coś takiego co nazywa się Canon 650 D T4i ....... To to samo co Canon 650D? Jest jakaś różnica?

 

Michalz00 - jestem z tych co riga czy steady robią sami z gumy do żucia i kawałka trzonka od siekiery.... Rozumisz :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znalazłem coś takiego co nazywa się Canon 650 D T4i ....... To to samo co Canon 650D? Jest jakaś różnica?

 

To samo. Rebel T4i to nazwa marketingowa(?), choć nie znam nikogo, kto używał by tego rodzaju nazw do poszczególnych modeli luster canona :)

 

Samego 650D polecam, bardzo wszechstronny sprzęt a z tego co napisałeś w pierwszym poście wynika, że właśnie taki jest Ci potrzebny. Kitowy obiektyw na start - jak znalazł. Zamiast riga proponowałbym natomiast dokupić sobie grip z bateriami. Przy poklatce się bardzo przydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rebel to zdaje sie nazwa z rynku amerykanskiego. Moze zamiast gripa da sie uzywac zasilacza sieciowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalz00 - jestem z tych co riga czy steady robią sami z gumy do żucia i kawałka trzonka od siekiery.... Rozumisz :-)

 

Rozumim, rozumim ;)

 

W takim razie,

prezentują ciekawy projekt.

 

I absolutny must-have w każdym zestawie...

 

:P

Edited by michalz00

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może taki zestaw?

 

http://allegro.pl/canon-650d-18-135-is-16gb-mega-6-dodatkow-i3085723691.html

 

Chciałbym, aby osiągał dużą głębię ostrości i miał stabilny obraz przy kręceniu z ręki filmów.

Co wy na to?

 

A właściwie, przy okazji spytam? Jak to jest z głębią ostrości?....

Do tej pory mam doświadczenie tylko z softem 3d. Tam kamerą ustawiam kadr. Osobno ustawiam kont widzenia (nazwę zoom) i jeszcze osobno rozmycie. Mogę dowalić do oporu nawet szerokich kadrach. Mogę też zmieniać ilość listów przesłony.

 

W rzeczywistości chyba tak niema? Tu wszystko jest na stałe? Czy największą głębię (rozmycie tła) osiąga się na największym zoomie obiektywu?

Może błądzę, ale proszę o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie. Strasznie jaram się DOFem.

Edited by viater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaka potrzebna Ci ogniskowa, ale w dobrej cenie i z CUDOWNĄ plastyką i głębią ostrości - stałka Canona, 50 mm, 1.4. Mam i sobie cholernie chwalę. Ale oczywiście jest dość ciasna, jeżeli potrzebujesz coś szerszego albo nie-stałkę to nie doradzę raczej.

Ale ten zestaw raczej odpada, statyw kiepski, karta pamięci dość wolna, zwłaszcza jeśli chodzi o zapis wideo w FullHD. Zastanów się też, czy na pewno warto brać 650 zamiast zwykłej 600, chyba nie skusił Cię autofocus niby do "filmowania"? Co do stabilnego obrazu - bez riga czy steadycama się nie obejdzie niestety. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W rzeczywistości głębia zależy od światła obiektywu (im bardziej otwierasz przeslonę tym krótsza), długości ogniskowej (obiektyw 135mm ma o wiele krótszą głębię niż 24mm) i odległości obiektu od aparatu (jak ostrzysz na obiekt 1,5m od ciebie to głębia jest krótsza niż kiedy ostrzysz na 20m.) Dof to nie wszystko, ale zasadniczo jak masz jasny zoom to wiele rzeczy dasz radę osiągnąć na początek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Lucjan.... Trochę to dla mnie nie jasne. "(im bardziej otwierasz przesłonę tym krótsza)" - tzn? Większe rozmycie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Poczytaj poradniki i popróbuj z aparatem. Jak zaczniesz robić foty to od razu złapiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traitor, fajny artykuł. Dzięki.

Z tego co zrozumiałem, bez względu na ustawienie ogniskowej (zooma), można dowolnie otierać i zamykać przesłonę. Mam Canona 350 D i nie wiem czym to zmieniać. Są cztery podstawowe klawisze szybkiego dostępu:

ISO- czułość - obczaiłem

metering - nie wiem po co

WB- balans bieli - wybór rodzaju oświetlenia, aby kolory były nie przekłamane i naturalne.

AF - coś z focusem, ale dotyczy tylko na włączonym Auto focus

 

coś mogłem lekko namieszać bo piszę z pamięci.

 

Ponadto jest pokrętło migawki - też obczaiłem.

 

Czym więc otwiera się i zamyka przesłonę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednoczesnie pokretlo plus przycisk AV/+-.

mozesz sobie tez wybrac tryb preselekcji przeslony (czas otwarcia migawki dobiera wtedy sam aparat), wtedy tylko pokretlo.

 

w instrukcji obslugi takie rzeczy masz opisane dosc przystepnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kengi- nie mam instrukcji. Postaram się ją zdobyć, bo wogle nie znam takich myków. ... dzięki.

Miłosz3ds - tobie równoeż dzięki, bo otwierasz mi oczy na inne problemy. Nie mialem pojęcia o znaczeniu szybkości kart pamięci. A czy ta stalka 50 ma stabilizację?

A czy napisalibyście mi jakąś własną procedurę robienia zdjęcia? Chodzi o to że ja nie wiem od czgo zacząć i żeby czegoś nie zapomnieć. Zawsze mam stresa że nie zdążę. I dlatego wybieram automat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, ta 50 nie ma stabilizacji. Ale raczej do filmowania stawiałbym na riga, steady czy nawet zwyczajny, prosty i lekki monopod (cholernie go sobie cenię!), zależy do jakich ujęć.

 

Co do karty pamięci może trochę przesadziłem, bo powinna starczyć już klasy szóstej, ale ja strzeliłem sobie klasę dziesiątą i jestem zadowolony, ma to też wpływ na zgrywanie się danych na komputer.

 

Co do "nadążania" - zawsze możesz sobie zacząć od któregoś z trybu preselekcji, czy to czasu czy przysłony (jakieś literki, jeżeli dobrze pamiętam to różnymi symbolami się to oznacza, zależnie od producenta). Ale zasada taka - np. preselekcja przysłony - wybierasz sobie niską wartość, powiedzmy 2.0, żeby mieć płytką głębię ostrości, a aparat z automatu ustawia Ci czas naświetlania, żeby obraz nie był przepalony (oczywiście musisz wycelować światłomierzem w obszar który Cię interesuje że tak powiem bardzo zwięźle, niejeden pro fotograf by się załamał czytając to, no ale trudno. ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

A do czego ty używasz tej satłki?

Tu znalazłem różne. Możesz mi wskazać który to?

http://allegro.pl/listing.php/search?string=OBIEKTYW+CANON+EF+50+f%2F14&requestCategory=110667

 

Steady czy rig mogę zrobić sam:

 

 

 

 

 

Ciekaw jestem za który wy byście się wzięli? Dwuramienny rig z obciążeniem, a może steady do ręki?

 

Co do Twoich skrótów Miłosz, to o takie wskazówki mi chodzi. Wiem że wiedzę trzeba zgłębić, aby mieć pojęcie. Natomiast, żeby radzić sobie w praktyce, to takie wskazówki lepiej zapadają w pamięć i w sytuacjach podbramkowych się sprawdzają. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obiektywu używam w sumie przede wszystkim do filmowania no i do zdjęć. Filmów nie pokażę, bo nic w internecie nie mam (nie mam siły bawić się kompresją, a wyplute z aparatu i z drobną obróbką w afterze trochę zajmują) ale zdjęcia możesz obejrzeć w mojej teczce (link w podpisie). Co do tych obiektywów z allegro, wszystkie są takie same, tylko różne ceny no i jedne mają zdjęte wieczko do zdjęć a inne nie ;)

 

Ostatni post z architekturą strzelany innym aparatem i obiektywem, pierwsze dwa są z tej 50, przy czym postprodukcja w poście "greckim" jest bardzo niewielka, możesz ocenić sobie jak wyglądają kolorki.

 

Co do steady czy riga - w sumie zależy co chcesz kręcić, wpisz sobie w google "steadycam vs rig dslr video" i poczytaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy