viater Napisano 14 Marzec 2013 Napisano 14 Marzec 2013 (edytowane) Witam, proszę o pomoc w dobraniu sprzętu pod kątem moich potrzeb. - Chciałbym nim robić zdjęcia z fajną głębią ostrości, a zarazem móc objąć kadrem większą grupę ludzi, czy wyższy budynek. - chciałbym nim robić klatki do filmów z plasteliny. - chciałbym nim kręcić filmy [FULL HD] (klipy, fabuły) tak aby ładnie wyglądały zmiany ostrości i osiągały ładną głębię ostrości.... I żeby nagrywał również dźwięk. - Jakiś fajny mikrofon - dodatkowo. - Chciałbym nim kręcić filmowe sekwencje do łączenia w kompozycji obrazu z 3d (efekty specjalne). ...Żeby było tanio i niedrogo, a najlepiej za darmo :-) A na poważnie. Jako nauczyciel planuję otworzyć w szkole wytwórnię filmów. Na pewno dołożą mi przy okazji robienie zdjęć. Pomysłów mam full, kadrować w miarę umiem, a reszty..... Się nauczę :-). Ponadto znam się trochę na 3d w pojęciu generalnym, animacji, kompozycji w Afx. Proszę pomóżcie. Chcę małym i młodym ludziom zaszczepiać bakcyle, aby produktywnie spędzali czas i rozwijali się od młodych lat. Przyda im się gdy przyjdzie czas pomysłu na siebie. A Budżet.... Jeszcze nie mam... Planujcie jak dla siebie. Wydać kasę optymalnie do potrzeb. Z góry dziękuję za podpowiedzi Edytowane 14 Marzec 2013 przez viater
mirach Napisano 14 Marzec 2013 Napisano 14 Marzec 2013 Od siebie polece Lumixa z seri GH (sam mam starego GH-1, z tego co wiem GH-2 tez sie dobrze spisuje, zwlaszcza po wrzuceniu customowego firmware). Wiele osob pracuje na Canonach, jesli sie nie myle to 7D jest bardzo popularny.
viater Napisano 15 Marzec 2013 Autor Napisano 15 Marzec 2013 (edytowane) Dzięki Miriach,. Robi wrażenie ten panasonic GH2. Z racji że przywykłem trochę do Canona bo mam 350 D, to chyba będę się skłaniał ku 7D. Choć Ciut za drogi. Ale jeśli wart tej ceny?.... Teraz pytanie co do obiektywu bo w sklepach internetowych są różne opcje w zestawie lub samo body. Jaki dobrać do moich potrzeb ? .... No i co z mikrofonem...? Edytowane 15 Marzec 2013 przez viater
kozioo Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 To może coś z serii XXXD canona? Mniej profesjonalnie, ale zdecydowanie taniej. Moim zdaniem lepiej trochę słabsze body + więcej szkieł :)
michalz00 Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 Chcę małym i młodym ludziom zaszczepiać bakcyle, aby produktywnie spędzali czas i rozwijali się od młodych lat. Przyda im się gdy przyjdzie czas pomysłu na siebie. A Budżet.... Jeszcze nie mam... Planujcie jak dla siebie. Wydać kasę optymalnie do potrzeb. - chciałbym nim kręcić filmy [FULL HD] (klipy, fabuły) tak aby ładnie wyglądały zmiany ostrości i osiągały ładną głębię ostrości.... I żeby nagrywał również dźwięk. Ja mam Canona 600D ze standardowym obiektywem i w tym aspekcie spełnia warunki ;) Ale dokupiłbym jeszcze jakiś tele-obiektyw żeby dzieciakom pokazać różnice między kątami widzenia ;) A żeby zaszaleć to bym jeszcze kupił jakiś obiektyw Fish-eye żeby dzieciaki miały zabawę :P Co do mikrofonów to się za bardzo nie znam, ale możesz na początek kupić jakiś recorder Zooma albo Olympusa. Zawsze to będzie lepsza jakość dźwięku, a mikrofon można dokupić później. Oczywiście żeby na dzieciakach zrobić profesjonalne wrażenie to kupiłbym jakiś rig. Coś w tym stylu: Pełno teraz różnych zestawów można znaleźć, może nawet jakiś tani się trafi. I do tego oczywiście jakiś statyw. Dla dzieciaków powinno być w sam raz. ;)
viater Napisano 15 Marzec 2013 Autor Napisano 15 Marzec 2013 Dzięki wam za rady. Podoba mi się ten Canon 650D i chyba takie body zostanie. Teraz co do niego?..... Obiektyw EF-S 18 -35 mm IS STM. - pojęcia nie mam co to za oznaczenia po za tym że jest w miarę uniwersalny i daje możliwość szerokich i wąskich kadrów oraz ładną głębię ostrości. Możliwe że mylę pojęcia. Proszę o poradę jakie szkła są dobre i nie za "tysiąc baniek". Kozioo - ten pierwszy sUUUUper - takie właśnie chcę robić tyle że ze stworzeniami. Znalazłem coś takiego co nazywa się Canon 650 D T4i ....... To to samo co Canon 650D? Jest jakaś różnica? Michalz00 - jestem z tych co riga czy steady robią sami z gumy do żucia i kawałka trzonka od siekiery.... Rozumisz :-)
Traitor Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 http://fotoblogia.pl/2011/01/15/filmowanie-lustrzankami-jaki-obiektyw-wybrac-poradnik
Plastique Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 Znalazłem coś takiego co nazywa się Canon 650 D T4i ....... To to samo co Canon 650D? Jest jakaś różnica? To samo. Rebel T4i to nazwa marketingowa(?), choć nie znam nikogo, kto używał by tego rodzaju nazw do poszczególnych modeli luster canona :) Samego 650D polecam, bardzo wszechstronny sprzęt a z tego co napisałeś w pierwszym poście wynika, że właśnie taki jest Ci potrzebny. Kitowy obiektyw na start - jak znalazł. Zamiast riga proponowałbym natomiast dokupić sobie grip z bateriami. Przy poklatce się bardzo przydaje.
Traitor Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 Do filmowania musowo ViewFinder. Koszt nieduzy, a komfort nie do ocenienia.
Sunedge Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 Rebel to zdaje sie nazwa z rynku amerykanskiego. Moze zamiast gripa da sie uzywac zasilacza sieciowego?
michalz00 Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 (edytowane) Michalz00 - jestem z tych co riga czy steady robią sami z gumy do żucia i kawałka trzonka od siekiery.... Rozumisz :-) Rozumim, rozumim ;) W takim razie, prezentują ciekawy projekt. I absolutny must-have w każdym zestawie... :P Edytowane 17 Marzec 2013 przez michalz00
viater Napisano 17 Marzec 2013 Autor Napisano 17 Marzec 2013 No stary twój "must - have" - pełen czad :-) .... Ja też znalazłem asa: "viewfinder" - http://www.youtube.com/watch?v=p_KgMbOU8Wo.
viater Napisano 17 Marzec 2013 Autor Napisano 17 Marzec 2013 (edytowane) A może taki zestaw? http://allegro.pl/canon-650d-18-135-is-16gb-mega-6-dodatkow-i3085723691.html Chciałbym, aby osiągał dużą głębię ostrości i miał stabilny obraz przy kręceniu z ręki filmów. Co wy na to? A właściwie, przy okazji spytam? Jak to jest z głębią ostrości?.... Do tej pory mam doświadczenie tylko z softem 3d. Tam kamerą ustawiam kadr. Osobno ustawiam kont widzenia (nazwę zoom) i jeszcze osobno rozmycie. Mogę dowalić do oporu nawet szerokich kadrach. Mogę też zmieniać ilość listów przesłony. W rzeczywistości chyba tak niema? Tu wszystko jest na stałe? Czy największą głębię (rozmycie tła) osiąga się na największym zoomie obiektywu? Może błądzę, ale proszę o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie. Strasznie jaram się DOFem. Edytowane 17 Marzec 2013 przez viater
Miłosz3ds Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 Nie wiem jaka potrzebna Ci ogniskowa, ale w dobrej cenie i z CUDOWNĄ plastyką i głębią ostrości - stałka Canona, 50 mm, 1.4. Mam i sobie cholernie chwalę. Ale oczywiście jest dość ciasna, jeżeli potrzebujesz coś szerszego albo nie-stałkę to nie doradzę raczej. Ale ten zestaw raczej odpada, statyw kiepski, karta pamięci dość wolna, zwłaszcza jeśli chodzi o zapis wideo w FullHD. Zastanów się też, czy na pewno warto brać 650 zamiast zwykłej 600, chyba nie skusił Cię autofocus niby do "filmowania"? Co do stabilnego obrazu - bez riga czy steadycama się nie obejdzie niestety. :)
Lucek Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 W rzeczywistości głębia zależy od światła obiektywu (im bardziej otwierasz przeslonę tym krótsza), długości ogniskowej (obiektyw 135mm ma o wiele krótszą głębię niż 24mm) i odległości obiektu od aparatu (jak ostrzysz na obiekt 1,5m od ciebie to głębia jest krótsza niż kiedy ostrzysz na 20m.) Dof to nie wszystko, ale zasadniczo jak masz jasny zoom to wiele rzeczy dasz radę osiągnąć na początek.
viater Napisano 17 Marzec 2013 Autor Napisano 17 Marzec 2013 Dzięki Lucjan.... Trochę to dla mnie nie jasne. "(im bardziej otwierasz przesłonę tym krótsza)" - tzn? Większe rozmycie?
Traitor Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 http://fotoblogia.pl/2008/11/18/poradnik-dla-poczatkujacych-korzystanie-z-przeslony-i-glebi-ostrosci
Lucek Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 Dokładnie. Poczytaj poradniki i popróbuj z aparatem. Jak zaczniesz robić foty to od razu złapiesz.
viater Napisano 18 Marzec 2013 Autor Napisano 18 Marzec 2013 Traitor, fajny artykuł. Dzięki. Z tego co zrozumiałem, bez względu na ustawienie ogniskowej (zooma), można dowolnie otierać i zamykać przesłonę. Mam Canona 350 D i nie wiem czym to zmieniać. Są cztery podstawowe klawisze szybkiego dostępu: ISO- czułość - obczaiłem metering - nie wiem po co WB- balans bieli - wybór rodzaju oświetlenia, aby kolory były nie przekłamane i naturalne. AF - coś z focusem, ale dotyczy tylko na włączonym Auto focus coś mogłem lekko namieszać bo piszę z pamięci. Ponadto jest pokrętło migawki - też obczaiłem. Czym więc otwiera się i zamyka przesłonę ?
kengi Napisano 18 Marzec 2013 Napisano 18 Marzec 2013 jednoczesnie pokretlo plus przycisk AV/+-. mozesz sobie tez wybrac tryb preselekcji przeslony (czas otwarcia migawki dobiera wtedy sam aparat), wtedy tylko pokretlo. w instrukcji obslugi takie rzeczy masz opisane dosc przystepnie :)
viater Napisano 18 Marzec 2013 Autor Napisano 18 Marzec 2013 Kengi- nie mam instrukcji. Postaram się ją zdobyć, bo wogle nie znam takich myków. ... dzięki. Miłosz3ds - tobie równoeż dzięki, bo otwierasz mi oczy na inne problemy. Nie mialem pojęcia o znaczeniu szybkości kart pamięci. A czy ta stalka 50 ma stabilizację? A czy napisalibyście mi jakąś własną procedurę robienia zdjęcia? Chodzi o to że ja nie wiem od czgo zacząć i żeby czegoś nie zapomnieć. Zawsze mam stresa że nie zdążę. I dlatego wybieram automat
Miłosz3ds Napisano 18 Marzec 2013 Napisano 18 Marzec 2013 Nie, ta 50 nie ma stabilizacji. Ale raczej do filmowania stawiałbym na riga, steady czy nawet zwyczajny, prosty i lekki monopod (cholernie go sobie cenię!), zależy do jakich ujęć. Co do karty pamięci może trochę przesadziłem, bo powinna starczyć już klasy szóstej, ale ja strzeliłem sobie klasę dziesiątą i jestem zadowolony, ma to też wpływ na zgrywanie się danych na komputer. Co do "nadążania" - zawsze możesz sobie zacząć od któregoś z trybu preselekcji, czy to czasu czy przysłony (jakieś literki, jeżeli dobrze pamiętam to różnymi symbolami się to oznacza, zależnie od producenta). Ale zasada taka - np. preselekcja przysłony - wybierasz sobie niską wartość, powiedzmy 2.0, żeby mieć płytką głębię ostrości, a aparat z automatu ustawia Ci czas naświetlania, żeby obraz nie był przepalony (oczywiście musisz wycelować światłomierzem w obszar który Cię interesuje że tak powiem bardzo zwięźle, niejeden pro fotograf by się załamał czytając to, no ale trudno. ;) )
viater Napisano 19 Marzec 2013 Autor Napisano 19 Marzec 2013 A do czego ty używasz tej satłki? Tu znalazłem różne. Możesz mi wskazać który to? http://allegro.pl/listing.php/search?string=OBIEKTYW+CANON+EF+50+f%2F14&requestCategory=110667 Steady czy rig mogę zrobić sam: Ciekaw jestem za który wy byście się wzięli? Dwuramienny rig z obciążeniem, a może steady do ręki? Co do Twoich skrótów Miłosz, to o takie wskazówki mi chodzi. Wiem że wiedzę trzeba zgłębić, aby mieć pojęcie. Natomiast, żeby radzić sobie w praktyce, to takie wskazówki lepiej zapadają w pamięć i w sytuacjach podbramkowych się sprawdzają. Dzięki.
Miłosz3ds Napisano 19 Marzec 2013 Napisano 19 Marzec 2013 Obiektywu używam w sumie przede wszystkim do filmowania no i do zdjęć. Filmów nie pokażę, bo nic w internecie nie mam (nie mam siły bawić się kompresją, a wyplute z aparatu i z drobną obróbką w afterze trochę zajmują) ale zdjęcia możesz obejrzeć w mojej teczce (link w podpisie). Co do tych obiektywów z allegro, wszystkie są takie same, tylko różne ceny no i jedne mają zdjęte wieczko do zdjęć a inne nie ;) Ostatni post z architekturą strzelany innym aparatem i obiektywem, pierwsze dwa są z tej 50, przy czym postprodukcja w poście "greckim" jest bardzo niewielka, możesz ocenić sobie jak wyglądają kolorki. Co do steady czy riga - w sumie zależy co chcesz kręcić, wpisz sobie w google "steadycam vs rig dslr video" i poczytaj :)
viater Napisano 24 Marzec 2013 Autor Napisano 24 Marzec 2013 Witajcie po przerwie głębszego grzebania w sieci. Body już zdecydowane - Canon 650D. Co do obiektywów to mam Dwóch faworytów lecz lecz potrzebuję waszej opinii. 1. Canon EF-S 18-135 f/3.5-5.6 IS STM http://allegro.pl/canon-ef-s-18-135-f-3-5-5-6-is-stm-filtr-uv-i3124919074.html Zalety: Dedykowany dla niepełnej klatki (EF-S), duży zakres ogniskowych, stabilizacja obrazu, przystępna cena. Wady: brak stałego światła (do video jest lepsze stałe). 2. CANON EF 24-105 mm f 4 L IS USM http://allegro.pl/obiektyw-canon-ef-24-105-mm-f-4-l-is-usm-nowy-i3091459392.html Zalety: Seria L, jakość zdjęć, wytrzymałość, duży zakres ogniskowych, stabilizacja obrazu, stałe światło. Wady: (EF) Crop x 1,6 w połączeniu z niepełno-klatkowym body Jak widać obydwa są w miarę uniwersalne, ale może macie jakieś doświadczenia. Wiem że są trochę ciemne ale na światło 2,8 w takim zakresie ogniskowych to raczej mnie nie stać. Co do L (elki) to tu pytania: czy to jest problem w kadrowaniu, kompozycji obrazu, gdy pracujemy niepełno-klatkowym body z pełno-klatkowym obiektywem ? Wolałbym ten obiektyw, ale nie mam doświadczenia. Ponoć przez to ma ponoć zmienione parametry w tej konfiguracji z 24 - 105 mm na 38- 168 mm (to już prawie tele). W jednym z artykułów, w tym wątku jest opis z przykładowym zdjęciem takiego cropa. Chyba trochę dużo..... A czy przy kręceniu filmów też jest crop, czy tylko przy foto? Dodatkowym plusem, ale nie wiem czy to dobrze odczytuję to możliwość odwzorowania skali do 1:4. Dzięki temu będę mógł pobawić się w makro. Z kolei ten pierwszy ponoć powstał w tym samym czasie co body 650d z myślą o uniwersalnym zastosowaniu w podróżach i dedykowany dla twórców video. Tylko czy stabilizacja jest na tym poziomie co w tej L-ce? Czy zmienna przysłona nie będzie powodowała w moich filmach ściemnień i rozjaśnień? Po za tym ma ona 1 listek mniej od L. Zdaję sobie sprawę, że nie ma jednego sprzętu do wszystkiego, ale szukam takiego, który by mnie do tego przybliżał. Może kiedyś dokupię jakąś jasną stałkę do portretów lub do makro (bo ten temat mi się bardzo podoba) Proszę pomóżcie i podzielcie się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Może ktoś ma i używa taką konfigurację?
Sunedge Napisano 24 Marzec 2013 Napisano 24 Marzec 2013 Oba obiektywy dadza ogniskowe z cropem dla APS. Problemow z kadrowaniem nie bedzie - w lustrze bedziesz widziec to co widzi obiektyw. Ten pierwszy ma troche bardziej przydatny zakres zooma, drugi za to stale swiatlo (1:4), lepszy (podobno - nie mam canona) silnik, ale krotsza ogniskowa wcale nie jest juz taka mała. Crop jest zawsze, przy fotkach i przy filmach - na matryce APS pada srodkowa czesc swiatla ktore daje obiektyw, na FF juz cale swiatlo. Zmienna przyslona - przy robienu zdjec (z priorytetm przyslony) aparat dobiera czas naswietlania. Przy filmach bede strzelal - zmienia sie czulosc matrycy? Poszukaj czegos 18-50/70 z duzym swiatlem ;)
voyager Napisano 24 Marzec 2013 Napisano 24 Marzec 2013 np. tamron 17-50 2.8 VC ze stałym 2.8 Nie miałem w łapach, ale wydaje się być dobrym wyborem na początek.
Miłosz3ds Napisano 24 Marzec 2013 Napisano 24 Marzec 2013 (edytowane) Przy filmach można oczywiście wyłączyć automatyczny dobór ISO, nic ze światłem nie będzie się działo. Przy obiektywie ze zmienną min. wartością przysłony ściemnienia i rozjaśnienia będą tylko wtedy, gdy będziesz się bawił ogniskową podczas kręcenia. Nie wiem czy będzie Ci odpowiadało f4, bo to w sumie jest ciemnica według mnie i głębia też jakaś super nie jest, popatrz sobie np. tutaj: Jeżeli upierasz się nad obiektywem zmiennoogniskowym, może warto w takim razie zejść z 650D na 600D, a za różnicę ceny dokupić sobie prościutki ale naprawdę fajny jak za te pieniądze obiektyw - stałkę 50 1,8. Ok. 400 złotych kosztuje. Edytowane 24 Marzec 2013 przez Miłosz3ds
Lucek Napisano 24 Marzec 2013 Napisano 24 Marzec 2013 Voyager dobrze pisze. 24mm to za długo do filmowania. Jak kręcisz cokolwiek (oprócz epickiego fantasy;)) to dobrze mieć odpowiednik mniej więcej 28 - 135 na pełnej klatce. 28mm na cropie to gdzieś ponad 40mm na pełnej klatce, co nie pozwala na fajny plan ogólny czy pełny. Poszukałbym czegoś o długościach 17-50 czy 17-80 jak kręcą cię portrety filmowe;)
viater Napisano 25 Marzec 2013 Autor Napisano 25 Marzec 2013 Dzięki bardzoch za wskazóki. Przy tej eLce skusił mnie zapis o trochę dłuższej alternatywie dla 24-70 mm, f/2.8, a to uznany i ceniony obiektyw. Pomyślałem że może czymś innym nadrabia... Piszecie o Tamronie, a co sądzicie o sigmach? - - - Połączono posty - - - Dzięki bardzoch za wskazóki. Przy tej eLce skusił mnie zapis o trochę dłuższej alternatywie dla 24-70 mm, f/2.8, a to uznany i ceniony obiektyw. Pomyślałem że może czymś innym nadrabia... Piszecie o Tamronie, a co sądzicie o sigmach?
viater Napisano 28 Marzec 2013 Autor Napisano 28 Marzec 2013 Drenaż trwa.... Byłem dzisiaj w sklepie foto i tam, pan mi polecił do moich potrzeb obiektyw SIGMA 17-70 F2.8-4 DC MACRO OS HSM C Tu nieobiektywny opis na allegro http://allegro.pl/sigma-17-70-f2-8-4-dc-macro-os-hsm-c-canon-nowosc-i3111659285.html Co o nim sądzicie? Macie doświadczenia? Ciekaw jestem czy do filmów się nadaje? Fajnie że ma makro. wg artykuł oznaczenie DC świadczy, że nie będzie cropa. ...Facio mówił że nie ciemny. Same plusy.... I ma stabilizację :-)
Traitor Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 Facio moze nie ciemny, ale f4 to juz ciemno:) To juz lepiej wypada Sigma 17-50mm F2.8 DC OS HSM
Sunedge Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 Jak nie chcesz miec cropa to tzreba kupic full frame :)
Miłosz3ds Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 Dokładnie. To czy jest crop czy nie zależy od aparatu - nie chcesz cropa szukaj pełnej klaty. Co do obiektywu - nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, co oznacza "F 2.8 - 4"? Światełko jest zależne od ogniskowej, np. na 17nastce będzie to rzeczywiście 2.8 (pewnie mydło straszne) a im wyżej z ogniskową, tym minimalna wartość przysłony wzrasta, np. na 70 będzie już to 4.0.
viater Napisano 28 Marzec 2013 Autor Napisano 28 Marzec 2013 Z waszych wpisów wnioskuję że lepiej kupić obiektyw dedykowany dla body z pełną klatką. Bo i tak jest crop. Tylko po co wtaki razie produkują obiektywy EF i EF-S lub DG i DC Miłosz a co znaczy mydło straszne?
Miłosz3ds Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 Budowa obiektywu jest na tyle skomplikowana, że wręcz nie jest możliwe uzyskanie idealnego obrazu dla wszystkich ustawień. Na jednych ustawieniach wyskoczy powiedzmy jakieś zniekształcenie, na innych zniekształcenia nie będzie - za to ostrość nie łapie tak dobrze jak na innych ustawieniach itp itd. A swoją drogą większość obiektywów na maksymalnie otwartej przesłonie nie ostrzy tak, jak na innych ustawieniach. Po prostu maksymalna ostrość jest nie do osągnięcia. Dodatkowo zobacz sobie w internecie jakie są opinie o tym obiektywie, czytałeś coś czy jeszcze nie? Ludzie narzekają ogólnie że ma "mydlany" obraz.
viater Napisano 28 Marzec 2013 Autor Napisano 28 Marzec 2013 Nie czytałem . A gdzie szukać? Jakieś forum? To jak nie ten... to który lepszy 17-50mm f2.8 sigma czy tamron?
dziadek3D Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 najpierw spróbuj komórką.... potem jak coś osiągniesz na tym poziomie.... to idź dalej... inaczej to strata czasu i pieniędzy....:)))))))
Sunedge Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 Pozwole sobie wkleic kawalek lektury: http://www.swiatobrazu.pl/najczesciej-zadawane-pytania-czy-obiektywy-do-matryc-aps-c-mozna-uzywac-z-lustrzankami-pelnoklatkowy-22924.html http://www.fotopolis.pl/index.php?n=5652&obiektyw-do-lustrzanki-cyfrowej-przewodnik-dla-zupelnie-poczatkujacych-czesc-1
viater Napisano 29 Marzec 2013 Autor Napisano 29 Marzec 2013 Dziadziu.... nie pomagasz ..... Dzięki Sunedge. Twoje linki pomogły mi zrozumieć parę rzeczy, a przy okazji usystematyzowały chaos wszystkich informacji, często pojawiających się na naszym forum w postaci skrótów myślowych czy foto-slangu. Wymyśliłe takie 2 (jak starczy kasy) Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM - do zdjęć i filmów (obiektyw reporterski) Tamron SP AF 60 mm f/2 Di II LD (IF) Macro 1:1 - do portretów i makro (takie tam tele) co sądzicie?
Sunedge Napisano 29 Marzec 2013 Napisano 29 Marzec 2013 No ja sądze, ze teraz chyba trzeba zmienic forum na fotograficzne - wieksza szansa, ze bedzie jakis uzytkownik takich obiektywow - dostaniesz opinie z pierwszej ręki ;) Jest jeszcze kwestia zmiany body na FF. W przypadku Canona oznacza to, ze nie wykorzystasz obiektywow dedykowanych do APS-C. To tak a propos tego, ze coraz wiecej lustrzanek Nikona/ Canona ma pełnoklatkowe matryce, FF schodzi pod strzechy a APS-C ląduje w kompaktach :cool:
viater Napisano 20 Kwiecień 2013 Autor Napisano 20 Kwiecień 2013 Witajcie po przerwie, Zanurzyłem się nieco w temat i postanowiłem poczekać na canona 750D bo będzie miał wszystko co bym chciał. Mianowicie będę czekał na ostatni bajer, który mają dołożyć, a mianowicie 60 fps Full HD. Myślę jednak że przy pomocy mojego starego body (350D) mogę trenować - uprawiająć fotografię, co pewnie pomoże mi później klecić lepsze filmy. Postanowiłem jednak stopniowo inwestować w szkło, czekając na body. Zafascynował mnie świat makro. Myślę o zakupie obiektywów: Canon EF 50/1.8 II + zestaw pierścieni phottix (13 mm, 21 mm, 31 mm) - do filmowania, do portretów i do makro. + Sigma 17-50 F2.8 EX DC OS HSM /Canon/ - filmy, zdjęcia lub Sigma 17-70 F2.8-4 C MACRO OS HSM /Canon/ - filmy, zdjęcia + Być może kiedyś jakieś tele. Oto kilka pytań: 1. Którą Sigmę wybrać? 17-50 czy 17-70. Kusi mnie większy zakres ogniskowych, ale słyszałem, że do kręcenia powinno być stałe światło, bo przy zmiennym może w praktyce wyjść problem. Nawet przy ustawieniach zmiennego ISO na automat. No i cena jest lepsza tego drugiego... Ta druga dodatkowo ma makro bez zmiany obiektywu... Idealna by była 17-70 mm F2.8, ale takiej nie robią :-). 2. Zestaw pierwszy zawiera pierścienie. Może ktoś napisze: jaki stopień odwzorowania (makro) można uzyskać z zastosowaniem tych obiektywów, które wymieniłem? Może jakoś się to oblicza? 3. Czy przy zakupie Sigmy może wystąpić problem z FF lub BF? Chcę kupić teraz pod stare body. Gdy kupię nowe za rok czy półtora (jak wejdzie 750D) to będę miał problem? Chcę kupić w renomowanym sklepie, bo słyszałem, że Sigma ma lipny serwis i tylko "charyzmatyczne sklepy" potrafią wyegzekwować niektóre reklamacje, czy dostrojenia. 4. A może nie dublować ogniskowych i kupić: Sigma 17-50 F2.8 EX DC OS HSM /Canon/ + zestaw pierścieni? ... Osiołkowi w żłobu dano... Pomóżcie
viater Napisano 28 Kwiecień 2013 Autor Napisano 28 Kwiecień 2013 Doprawdy nikt nie ma doświadczenia w podobnych konfiguracjach, zastosowaniem pierścieni?
emptyman Napisano 2 Maj 2013 Napisano 2 Maj 2013 Robiłem kilka miesięcy temu jedno ujęcie na jakichś pierścieniach canona, tutaj jeden z cieńszych przykręcony bodaj do stałki 24mm L. Dla nas problemem był dość spory ubytek na świetle przy pierścieniach (na planie było raczej mało światła).
Traitor Napisano 2 Maj 2013 Napisano 2 Maj 2013 (edytowane) Ja osobiscie posiadam Soczewki Raynox 250 na obiektywie Canon 100mm f.28L Macro . Przyblizenie jest calkiem ladne (bez konwertera miesci mi sie w pelnym kadrze obiekt wielkosci 2cm, a ze konwerterem obiekt wielkosci 1cm). Wpisz moze w youtube/google images Raynox 250 i bedziesz mial duzo przykladowych filmikow dla danych obiektywow. Sa jeszcze bardziej zblizajace Raynoxy, ale trzeba pamietac o tym, iz zwieksza automatycznie poziom trudnosci stukniecia fotki. Edytowane 2 Maj 2013 przez Traitor
dziadek3D Napisano 2 Maj 2013 Napisano 2 Maj 2013 Canon 550D, Pentacon 50mm, pierścionki....:)) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=81504
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się