Skocz do zawartości

Speed Modelling, modeling 3D, modele testowe.


Salvator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

TERAZ JA. TERAZ JA ! !
:)

 

Pierwsze co - ładne pracki tu zapodajecie.

 

Szykuje się powoli do jakiejś większej pracki i zbieram modele - ogólnie zeszło jakieś 50min na modelingu + 1h renderingu. Ogólnie było by wcześniej ale robiłęm na maxie 7 potem jakis dowcipnis zmienił date w kompie na 2004 i nie mogłem otworzyc pliku bo jechałęm na trialu - przesiadma na 6 - pomógł Marcin za co wielkie dzięki - zawsze można na Ciebie liczyc ;) oki więc tutaj renderki + jakis marny shade z viewporta ale na moim monitorze to ciężko cos zobaczyć przez te rozdziałki :/

 

soft8lo.jpg

 

gsd1uh.jpg

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój - tweety bo to specjalny stop jest - super kryptonit mieszany z hartowaną stalą :) tak serio to nie sa to żadne amortyzatory a po drugie wewnątrz materaca idą 'wsporniki' które podtrzymują konstrukcje - mam w gazecie foto podobnego i tez na tej zasadzie jest robiony - zresztą ja sie 'odchudzam' więc podemną raczej się nie zawali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem do czego to, ale czy faldy nie lepiej dorysowac na displacment?

to co widac teraz wyglada jak skaj w pociagu, jesli tak mialo wygladac to cacy, a jesli ma byc skora to juz kwestia dolozenia duzych wypuklosci noise, i cell,

a te kilka fald co jest nadadza wyrazistosci,

 

ladny fotelik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooooooooooooooow Forum działa. Kurde. Co się z wami działo :-)

 

Takie pytanko do Mentalowców. Jak zrobić dobrą tapicerkę. Chodzi mi o shader skóry w Mentalu. Najlepiej czernej lub białej??

Może tweety lub Vorek powiedzą??

 

Ale na dobry początek.

 

fotel_01.jpg

 

 

I jeszcze link do stołu w nowej wersji :

stol_01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lis: możesz pokombinowac z DGSem:

mentalray->Surface->DGS(shine 4-6)

Bump->Speckle (multi: 0,2-0,1)

albo standardowym materiałem maxa z fallofem w diffuse i speckle w bump.

zaraz zobaczę czy da się to jakoś rozwiązać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LIS: więc dlatego napisałem:

Bump->Speckle (multi: 0,2-0,1)

albo

i speckle w bump

możesz też pobawić się w psie i dodać obtarcia i zmatowienia koloru tak charakterystyczne dla skórzanych foteli.

po prostu skup się na ogólnym odbiorze fotela jako skórzanego a nie strukturze materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywisce takie sobie te kółeczka... nawet bieżnika nie chcialo Ci sie modelować?

materiały leżą. o ile chrom od biedy ujdzie, to guma jest okropna. w sumie ciezko powiedziec co jest nie tak. Po prostu nieprzekonywaująco to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! To moja piewsza pracka dlatego trochę długo ją robie jak na speed. Render przedstawia dwie kolumny i 'playera':]

kolumna.jpg

Modeling zajął mi jakieś 2h a co do materiałów.. to do tej pory się z tym męcze.. cały czas szukam w internecie podstaw tzn co to jest to diffuse, glossines itp. Wiem że te śróbki i ten player są nie do przyjęcia, przydałby się jakiś POLSKI tutek z dobrym materiałem metalu ale.. takowego też nie moge znaleźć:/ Tak więc jeżeli ktoś byłby w stanie mi pomóc będe bardzo wdzięczny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku chciałbym się przywitać, ponieważ jestem tu nowy.

 

Dopiero się uczę i sobie wymodelowałem takie schodki.

 

schodki1gp.jpg

Niestety bez tekstur, bo narazie nie opanowałem zbyt dobrze teksturowania (oświetlenie też mi nie najlepiej wychodzi). W ramach treningu będę robił sobie modele i umieszczał tutaj (jeśli nie macie nic przeciwko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot: nieźle, całkiem fajne :)

Lis: popracuj nad mapowaniem rantu stołu :]

Simple: ładnie, nawet bardzo. chyba pobawię sie w te speedy :)

 

I coś ode mnie: mój pracowniczy czajniczek, czyli coś bez czego nie ma opcji:

"Poranna_kawusia_mode_on" :D

 

Wyznaczam sobie coraz krótsze deadline'y:

 

modelling: max 25min (end po 15)

materiały + render: 45min (end po 50) :/

 

3ds max7, MentalRay:

 

6667ux.jpg

 

i wire:

 

2dbnljskc5x4p9cb.jpg

 

Pozdrawiam

 

[++]

sequel: nie mamy nic przeciwko, tylko prosiłbym o pokazywanie sensownych rzeczy (czyli coś z czego jesteś naprwdę dumny. czyli proszę o zachowanie powagi w wątku.

streeman: nieźle ale trochę kanciasto przy przyciskach. polecam dział tutoriale i podstawy:

http://www.max3d.pl/show.php?id=podstawy

gdzie polecam książkę Pasków:

http://www.max3d.pl/downclick.php?id=book1

duża część forumowiczów zaczynała od tej książki :)

 

pozdrawiam

 

[+++]

tak Vorek, uwielbiam szczotkowany metal :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drab: nie ma takiej opcji :D

streeman: polecam lekturę mojego tutoriala: http://www.max3d.pl/tut.php?id=293 czyli Brushed Metal w Mental Ray.

nielot: w tej scenie są tylko 2x mrAreaOmni o róznych kolorach i multi. bez GI i FG. przy takich małych scenkach nie opłaca się właczać GI. to tylko zbędne minuty renderingu.

fakt: bez FG nie działa skylight.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz dzięki tweety:) brushed metal jako tako mi wyszedł tylko nie wiem dlaczego jak umieszczam skylight to po renderingu wszystko mam ciemne (może jest to spowodowane opcją Final Gather której nie mogłem znaleźć:/) ale np jak użyje omni to jest normalnie.. no i nie wiem jeszcze jakiego cieniowania użyć w mental ray'u bo jak daje shadow map albo mental Ray Shadow Map to wychodzi mi taki dziwny cień.. taki jakby 'zbudowany z prostokątów':/

 

poprawka 18:53

przepraszam.. właśnie doczytałem kilka postów wyżej, że skylight nie działa bez Final Gather:] tylko jakbyście mogli dokładnie wytłumaczyć w której zakładce on jest byłbym wdzięczny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

streeman--> tak jak pisze drab jak masz skylight to musi byc gf

a jesli chodzi o cien to ray traced shadows i pobaw sie opcja area light parameters i pamietaj aby wlaczyc w decay inverse square

fg znajduje sie w zakladce indirect illumination w zakladce final gather

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciśnij F10, kliknij zakładkę Indirect Illumination, zjedź na sam dół: ostatnia sekcja nazywa się Final Gather. to o tym mowa. włacz i popatrz jak to wygląda.

tak jak nielot pisze: cienie typu RaytracedShadows. ponadto ustaw sobie decay na inverse square:

 

i8b0idpv3j8jk3hp.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności