Jump to content
Zernat

Vray 2.3 Materiał szkła - "wychodzi lustro"

Recommended Posts

Witam. Próbuję zrobić materiał który będzie odpowiadał za refleksy na białku oka, postanowiłem, że wyjdę od materiału jakiegoś szkła z zwykłą przezroczystością, jednak nawet po przejrzeniu tutków i skopiowaniu ustawień, materiał nie jest szkłem (nie jest przezroczysty) tylko zachowuje się jak lustro i odbija wszystko w okół.

 

Focia ustawień: http://imageshack.us/a/img42/6534/problem12.png

 

Focia renderu: http://imageshack.us/a/img542/5305/problem1j.png (imageshack znów zepsuł chyba gammę, jednak mam nadzieje, że ciągle widać, że wszystko się odbija jak w lustrze, zamiast być przezroczyste)

 

W końcu się zdenerwowałem i ściągnąłem materiał szkła z strony vray materials de i ... od nich zamiast szkła też wychodzi takie samo dziwne lustro. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co robię źle ?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień kolor refl na czarny ponieważ ma on teraz wartość 1*[1,1,1]=1 czyli refl jest włączone na full jeśli zmienisz na czarny, będzie to 1*[0,0,0]=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ustawienia materialu masz dobre. Reflection na bialy + fresnel jest ok. Jak dla mnie to tam nie masz odbic jak w lustrze, tylko normalna refrakcje. Zmien IOR troche zeby zmiejszyc/zwiekszyc ten efekt.

Drugie co mozesz zrobic to dac shell'a na kulke zeby scianki mialy grubosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mirach ma racje, masz refrakcję ale obróconą w pionie, może to być tez wina źle ustawionych jednostek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim by szklo "dzialalo" jak nalezy, musi byc umieszczone w sensownym otoczeniu. Tutaj otoczenia w zasadzie nie ma, wiec wyglada to tak jak wyglada. Zbuduj porzadne studio, lub pobaw sie mapami hdri, a zacznie to miec sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i okazuje się, że cały problem był spowodowany brakiem Shella na kulce i kolorem reflecta.

 

To ja może pozwolę sobie skorzystać i zadać jeszcze jedni pytanko, albowiem tez nie bardzo mogę coś znaleźć. Jak mogę kontrolować resztę ustawień dotyczących chociażby ostrości refleksów ? Muszę to robić za pomocą map czy jakoś inaczej się to robi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego doszedłem, chodzi o to, że to jedynie zwiększa siłę tych odbić, a ja chciałbym jeszcze manipulować ich jakby intensywnością, tak jak można to robić łatwo w mentalu :P

 

Ogólnie chodzi mi o stworzenie przezroczystej nakładki na oko, oko (w zasadzie ta przezroczysta część) ma takie specyficzne, ostre odbicia.

 

Focie: https://www.google.pl/search?safe=off&q=oko&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.ZWU&biw=1920&bih=952&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=vP56UarUI4SlPdH9gPAC

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może wypróbuj materiał VRayBlendMtl

Jako baza materiał z teksturą oka i reflection ustawione na dosyć duże rozmycie (wartość Refl.glossines odpowiada za to czy odbicie jest ostre jak w lustrze czy rozmyte jak na matowej powierzchni)

Jako Coat przeźroczysty materiał z mocnym i ostrym odbiciem (to będzie ta przeźroczysta warstwa oka)

Teraz trochę poeksperymentować z wartością fresnel dla odbić.

Nie robię takich materiałów na co dzień i nie mam pewności czy to dobry pomysł ale na szybko wyszło coś takiego.

[ATTACH=CONFIG]90277[/ATTACH]

To tylko sfera bez shell.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba o coś takiego mi chodziło. Dzięki wielkie :)

 

Ma jeszcze ktoś jakiś pomysł jak to jeszcze można rozegrać ?

 

@Edit: Znalazłem jeszcze taki link: http://www.3dluvr.com/rogueldr/tutorials/eye/eyes.html

 

I mniej więcej coś takiego chciałbym uzyskać, ale ja po prostu muszę coś robić źle, przetestowałem chyba wszystkie możliwe warianty ustawień tego VrayMtl i po prostu nigdzie, ale to ani razu nie zbliżyłem się do tych ostrych odbić ... no ja po prostu nie wiem :D

Edited by Zernat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie temat odświeżyć i poprosić was jeszcze o rady bo wymiękam :P

 

To co już mam: http://s12.postimg.org/hyjgkaopl/bialko1.jpg?noCache=1367154975 (wybaczcie za jakość tego, ale nie ważne jaki inny hosting wybieram, psuje mi on jasność zdjęcia(całkowicie je przepala) nie mam pojęcia o co chodzi :/)

Ustawienia materiału: http://imageshack.us/a/img189/8779/bialko2.png

Co chcę uzyskać: http://www.3dluvr.com/rogueldr/tutorials/eye/eyewhite_shader.jpg

 

Powiedziałbym, że na podglądzie materiał jest idealny wręcz, jednak w praktyce różni się on bardzo. Scenę oświetlam HDR'ką, czyżby materiał wyglądał inaczej niż na podglądzie ze względu na dziwne oświetlenie czy ustawienia kamery ? Innymi słowy gdzie popełniam błąd ?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam ze nie mam pojecia czemu uzywasz do tego SSSa.

Jak dla mnie ten material to poprostu bialy vray mat, z bialym reflcect, lekkim glossem do tego refleca (moze 0,9) i zaznaczonym fresnell (podejzewam ze trzeba sie bedzie pobawic IORem zeby uzyskac troche silniejsze odbicia. I tyle.

To ze w podgladzie masz inny efekt niz w scenie to normalne, bo zupelnie inaczej oswietlasz scene. Do takiej zabawy Modo jest fajne :)

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak grzebałem po internecie w poszukiwaniu jakichś rad to przeważnie ludzie twierdzili, że najłatwiej jest wyjść właśnie od SSS2 milk, aby zrobić coś takiego.

 

Ale twoja rada jest o wiele lepsza :DD

 

Focia ustawień: http://imageshack.us/a/img4/574/bialko3ustawienia.png

 

Focia tego co mam: http://imageshack.us/a/img21/9641/bialko3.png (widzisz to poprawnie, czy imageshack znów maksymalnie przepalił?)

 

Mam jeszcze chyba tylko problemy z glossem. Mimo, że jest ustawiony na 1, a to chyba najwyższa wartość to ciągle wydaje mi się, że odbija on światło zbyt słabo, powinno być to ostre odbicie, jak mogę to osiągnąć ?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie że się przyda. Wiesz, teraz doczytałem że chcesz ogarnąć oczko. Żeby fajnie to zrobić najlepiej zacznij obserwować - np. swoje własne oko. :) ze zdjęć wszystkiego nie wyłapiesz, zwłaszcza takich fot gdzie jest super ostrość na oko (na źrenicę przede wszystkim) bo nie do końca wszystko tam możesz wyłapać. Ale do rzeczy.

 

Oko na pewno nie jest super idealnie połyskliwe wszędzie. Dodatkowo - to co zrobiłeś bardzo ładnie się błyszczy, ale zwróć uwagę, że jednak tęczówka/źrenica bardziej odbijają światło niż samo białko. Logicznie rzecz biorąc nie jest to możliwe, ale spowodowane jest to samą strukturą oka. Białko nie jest idealnie białe, jest a to żółte, a to ma jakieś żyłki - na źrenicy i tęczówce jest to po prostu lepiej widoczne. Dodatkowo na białku w jednym miejscu jest więcej śluzu i innych paskudztw, gdzie indziej mniej - zależnie od cholernie wielu czynników. Na pewno nie ma co robić jednolitego super ostrego połysku - chyba że chcesz zrobić pirackie szklane oko :P weź lusterko i obserwuj, pomachaj jakąś lampką dookoła głowy i zobacz jak się światełko fajnie rozchodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, będę jeszcze eksperymentował.

 

Znaczy ja też jakiegoś fotorealistycznego oka zrobić nie chcę, chciałbym mieć właśnie efekt taki jak na tym linku co zarzuciłem parę postów wyżej, powiedziałbym, że takie pół bajkowe, pół normalne ^^

 

Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc :)

 

Mam nadzieję, że teraz jak już załapałem podstawy materiałów VRay to jakoś dalej sobie poradzę.

 

Dzięki i Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak zwykle się przeliczyłem, licząc na to, że już nie będzie problemów :P

 

Czy moglibyście mi coś jeszcze doradzić ?

 

Test materiału białka: http://imageshack.us/a/img713/9311/bialko5.jpg

Test tego przezroczystego: http://imageshack.us/a/img96/1364/przezro1.jpg

Jak to wygląda po naniesieniu na scenę: http://imageshack.us/a/img43/4433/problem4w.jpg

 

Wszystko jest oświetlane tą samą HDR'ką z tą samą kamerą.

 

I tutaj ciekawostka, kiedy wykonywałem testy, coś musiało się źle zapisać (prawdopodobnie coś z gammą zrobiłem) i wtedy "naprawił" się materiał białka, szkoda, że cała reszta się zepsuła: http://imageshack.us/a/img836/7063/problem5.jpg xd

 

Czy może mógłby mi ktoś pomóc ?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Białko też ma wyciągniętą gammę, tylko najmniej widać. Pokaż jakie tam sety masz, zarówno rendera jak i hdrki w material editorze. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze zakładkę Color mapping poproszę. :D najlepiej jeżeli byś mógł to wrzuć scenkę zarchiwizowaną, będzie można coś powiedzieć ze 100% pewnością.

 

Pamiętaj też, że zawsze możesz sobie wrócić do jakiejś scenki (autoback lub wcześniejszy zapis) i zapisać SAME ustawienia rendera, potem wchodzisz w scenkę gdzie coś pomieszałeś, import tylko setów renderera i wszystko jest na swoim miejscu. Może i tu się uda? Byłoby najszybciej chyba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, praktycznie domyślne ustawienia masz. Używasz frame buffera, masz tak wciśniętą paletę sRGB? Gammę masz ustawioną 1.0, zarówno dla hdrki jak i dla color mappingu.

 

Spróbuj ustawienia zaimportować, tak będzie najłatwiej niż wojować z tymi wszystkimi setami:)

 

Otwórz plik, gdzie wszystko było jeszcze dobrze, odpal okienko z ustawieniami rendera, na dole masz "preset". Rozwiń tą listę i wybierz "save preset". Potem idź do najnowszego pliku, gdzie masz błąd - i tak samo tylko że "load preset".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, ogarnąłem presety.

 

Po zmianie ustawień na te z studia, prócz tego nie sierść przestała isę renderować to bez zmian ^^

 

Ale odkryłem inną rzecz, mianowicie focia: http://img835.imageshack.us/img835/1831/problem6.jpg

 

Wygląda to już mniej więcej tak jak w studiu, zmniejszyłem multi hdr'ki z 9 na 5, jasność spadła i nie ma już tych przepaleń na oczach, myślisz, że jak teraz to rozjaśnię za pomocą ustawień kamery to będzie dobrze zważywszy na to, że będę chciał też z tego zrobić animację ?

 

Czy może jednak muszę to rozegrać inaczej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy