Skocz do zawartości

Vray 2.3 Materiał szkła - "wychodzi lustro"


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Próbuję zrobić materiał który będzie odpowiadał za refleksy na białku oka, postanowiłem, że wyjdę od materiału jakiegoś szkła z zwykłą przezroczystością, jednak nawet po przejrzeniu tutków i skopiowaniu ustawień, materiał nie jest szkłem (nie jest przezroczysty) tylko zachowuje się jak lustro i odbija wszystko w okół.

 

Focia ustawień: http://imageshack.us/a/img42/6534/problem12.png

 

Focia renderu: http://imageshack.us/a/img542/5305/problem1j.png (imageshack znów zepsuł chyba gammę, jednak mam nadzieje, że ciągle widać, że wszystko się odbija jak w lustrze, zamiast być przezroczyste)

 

W końcu się zdenerwowałem i ściągnąłem materiał szkła z strony vray materials de i ... od nich zamiast szkła też wychodzi takie samo dziwne lustro. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co robię źle ?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ustawienia materialu masz dobre. Reflection na bialy + fresnel jest ok. Jak dla mnie to tam nie masz odbic jak w lustrze, tylko normalna refrakcje. Zmien IOR troche zeby zmiejszyc/zwiekszyc ten efekt.

Drugie co mozesz zrobic to dac shell'a na kulke zeby scianki mialy grubosc.

Napisano

Przede wszystkim by szklo "dzialalo" jak nalezy, musi byc umieszczone w sensownym otoczeniu. Tutaj otoczenia w zasadzie nie ma, wiec wyglada to tak jak wyglada. Zbuduj porzadne studio, lub pobaw sie mapami hdri, a zacznie to miec sens.

Napisano

No i okazuje się, że cały problem był spowodowany brakiem Shella na kulce i kolorem reflecta.

 

To ja może pozwolę sobie skorzystać i zadać jeszcze jedni pytanko, albowiem tez nie bardzo mogę coś znaleźć. Jak mogę kontrolować resztę ustawień dotyczących chociażby ostrości refleksów ? Muszę to robić za pomocą map czy jakoś inaczej się to robi?

Napisano

Do tego doszedłem, chodzi o to, że to jedynie zwiększa siłę tych odbić, a ja chciałbym jeszcze manipulować ich jakby intensywnością, tak jak można to robić łatwo w mentalu :P

 

Ogólnie chodzi mi o stworzenie przezroczystej nakładki na oko, oko (w zasadzie ta przezroczysta część) ma takie specyficzne, ostre odbicia.

 

Focie: https://www.google.pl/search?safe=off&q=oko&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.ZWU&biw=1920&bih=952&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=vP56UarUI4SlPdH9gPAC

Napisano

A może wypróbuj materiał VRayBlendMtl

Jako baza materiał z teksturą oka i reflection ustawione na dosyć duże rozmycie (wartość Refl.glossines odpowiada za to czy odbicie jest ostre jak w lustrze czy rozmyte jak na matowej powierzchni)

Jako Coat przeźroczysty materiał z mocnym i ostrym odbiciem (to będzie ta przeźroczysta warstwa oka)

Teraz trochę poeksperymentować z wartością fresnel dla odbić.

Nie robię takich materiałów na co dzień i nie mam pewności czy to dobry pomysł ale na szybko wyszło coś takiego.

[ATTACH=CONFIG]90277[/ATTACH]

To tylko sfera bez shell.

Napisano (edytowane)

Chyba o coś takiego mi chodziło. Dzięki wielkie :)

 

Ma jeszcze ktoś jakiś pomysł jak to jeszcze można rozegrać ?

 

@Edit: Znalazłem jeszcze taki link: http://www.3dluvr.com/rogueldr/tutorials/eye/eyes.html

 

I mniej więcej coś takiego chciałbym uzyskać, ale ja po prostu muszę coś robić źle, przetestowałem chyba wszystkie możliwe warianty ustawień tego VrayMtl i po prostu nigdzie, ale to ani razu nie zbliżyłem się do tych ostrych odbić ... no ja po prostu nie wiem :D

Edytowane przez Zernat
Napisano

Pozwolę sobie temat odświeżyć i poprosić was jeszcze o rady bo wymiękam :P

 

To co już mam: http://s12.postimg.org/hyjgkaopl/bialko1.jpg?noCache=1367154975 (wybaczcie za jakość tego, ale nie ważne jaki inny hosting wybieram, psuje mi on jasność zdjęcia(całkowicie je przepala) nie mam pojęcia o co chodzi :/)

Ustawienia materiału: http://imageshack.us/a/img189/8779/bialko2.png

Co chcę uzyskać: http://www.3dluvr.com/rogueldr/tutorials/eye/eyewhite_shader.jpg

 

Powiedziałbym, że na podglądzie materiał jest idealny wręcz, jednak w praktyce różni się on bardzo. Scenę oświetlam HDR'ką, czyżby materiał wyglądał inaczej niż na podglądzie ze względu na dziwne oświetlenie czy ustawienia kamery ? Innymi słowy gdzie popełniam błąd ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Przyznam ze nie mam pojecia czemu uzywasz do tego SSSa.

Jak dla mnie ten material to poprostu bialy vray mat, z bialym reflcect, lekkim glossem do tego refleca (moze 0,9) i zaznaczonym fresnell (podejzewam ze trzeba sie bedzie pobawic IORem zeby uzyskac troche silniejsze odbicia. I tyle.

To ze w podgladzie masz inny efekt niz w scenie to normalne, bo zupelnie inaczej oswietlasz scene. Do takiej zabawy Modo jest fajne :)

 

pozdrawiam

Napisano

Jak grzebałem po internecie w poszukiwaniu jakichś rad to przeważnie ludzie twierdzili, że najłatwiej jest wyjść właśnie od SSS2 milk, aby zrobić coś takiego.

 

Ale twoja rada jest o wiele lepsza :DD

 

Focia ustawień: http://imageshack.us/a/img4/574/bialko3ustawienia.png

 

Focia tego co mam: http://imageshack.us/a/img21/9641/bialko3.png (widzisz to poprawnie, czy imageshack znów maksymalnie przepalił?)

 

Mam jeszcze chyba tylko problemy z glossem. Mimo, że jest ustawiony na 1, a to chyba najwyższa wartość to ciągle wydaje mi się, że odbija on światło zbyt słabo, powinno być to ostre odbicie, jak mogę to osiągnąć ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Fajnie że się przyda. Wiesz, teraz doczytałem że chcesz ogarnąć oczko. Żeby fajnie to zrobić najlepiej zacznij obserwować - np. swoje własne oko. :) ze zdjęć wszystkiego nie wyłapiesz, zwłaszcza takich fot gdzie jest super ostrość na oko (na źrenicę przede wszystkim) bo nie do końca wszystko tam możesz wyłapać. Ale do rzeczy.

 

Oko na pewno nie jest super idealnie połyskliwe wszędzie. Dodatkowo - to co zrobiłeś bardzo ładnie się błyszczy, ale zwróć uwagę, że jednak tęczówka/źrenica bardziej odbijają światło niż samo białko. Logicznie rzecz biorąc nie jest to możliwe, ale spowodowane jest to samą strukturą oka. Białko nie jest idealnie białe, jest a to żółte, a to ma jakieś żyłki - na źrenicy i tęczówce jest to po prostu lepiej widoczne. Dodatkowo na białku w jednym miejscu jest więcej śluzu i innych paskudztw, gdzie indziej mniej - zależnie od cholernie wielu czynników. Na pewno nie ma co robić jednolitego super ostrego połysku - chyba że chcesz zrobić pirackie szklane oko :P weź lusterko i obserwuj, pomachaj jakąś lampką dookoła głowy i zobacz jak się światełko fajnie rozchodzi.

Napisano

Dzięki, będę jeszcze eksperymentował.

 

Znaczy ja też jakiegoś fotorealistycznego oka zrobić nie chcę, chciałbym mieć właśnie efekt taki jak na tym linku co zarzuciłem parę postów wyżej, powiedziałbym, że takie pół bajkowe, pół normalne ^^

 

Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc :)

 

Mam nadzieję, że teraz jak już załapałem podstawy materiałów VRay to jakoś dalej sobie poradzę.

 

Dzięki i Pozdrawiam :)

Napisano

No i jak zwykle się przeliczyłem, licząc na to, że już nie będzie problemów :P

 

Czy moglibyście mi coś jeszcze doradzić ?

 

Test materiału białka: http://imageshack.us/a/img713/9311/bialko5.jpg

Test tego przezroczystego: http://imageshack.us/a/img96/1364/przezro1.jpg

Jak to wygląda po naniesieniu na scenę: http://imageshack.us/a/img43/4433/problem4w.jpg

 

Wszystko jest oświetlane tą samą HDR'ką z tą samą kamerą.

 

I tutaj ciekawostka, kiedy wykonywałem testy, coś musiało się źle zapisać (prawdopodobnie coś z gammą zrobiłem) i wtedy "naprawił" się materiał białka, szkoda, że cała reszta się zepsuła: http://imageshack.us/a/img836/7063/problem5.jpg xd

 

Czy może mógłby mi ktoś pomóc ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Jeszcze zakładkę Color mapping poproszę. :D najlepiej jeżeli byś mógł to wrzuć scenkę zarchiwizowaną, będzie można coś powiedzieć ze 100% pewnością.

 

Pamiętaj też, że zawsze możesz sobie wrócić do jakiejś scenki (autoback lub wcześniejszy zapis) i zapisać SAME ustawienia rendera, potem wchodzisz w scenkę gdzie coś pomieszałeś, import tylko setów renderera i wszystko jest na swoim miejscu. Może i tu się uda? Byłoby najszybciej chyba :)

Napisano

Hmm, praktycznie domyślne ustawienia masz. Używasz frame buffera, masz tak wciśniętą paletę sRGB? Gammę masz ustawioną 1.0, zarówno dla hdrki jak i dla color mappingu.

 

Spróbuj ustawienia zaimportować, tak będzie najłatwiej niż wojować z tymi wszystkimi setami:)

 

Otwórz plik, gdzie wszystko było jeszcze dobrze, odpal okienko z ustawieniami rendera, na dole masz "preset". Rozwiń tą listę i wybierz "save preset". Potem idź do najnowszego pliku, gdzie masz błąd - i tak samo tylko że "load preset".

Napisano

Dzięki, ogarnąłem presety.

 

Po zmianie ustawień na te z studia, prócz tego nie sierść przestała isę renderować to bez zmian ^^

 

Ale odkryłem inną rzecz, mianowicie focia: http://img835.imageshack.us/img835/1831/problem6.jpg

 

Wygląda to już mniej więcej tak jak w studiu, zmniejszyłem multi hdr'ki z 9 na 5, jasność spadła i nie ma już tych przepaleń na oczach, myślisz, że jak teraz to rozjaśnię za pomocą ustawień kamery to będzie dobrze zważywszy na to, że będę chciał też z tego zrobić animację ?

 

Czy może jednak muszę to rozegrać inaczej ?

Napisano

Wiesz, ja bym zrobił troszkę inaczej. Na pewno bez sensu jest sprawdzanie jak to wygląda, czy nie będzie trochę zbyt jasno, zbyt ciemno, zbyt pomarańczowo - zapisz render w jakiejś trochę większej rozdzielczości, dajmy na to fullhd - no chyba że w innej rozdziałce będziesz robił swoją animację. Zapisz render do .exr i zobacz ile da się wycisnąć w postprodukcji, bez zbędnego czekania na render i z maksymalnie dużymi możliwościami podkręcania poziomów, kontrastów, kolorów i innych rzeczy. Na początek sama podstawa Ci wystarczy.

 

Potem przecież wszystko to możesz rozbić na passy, dzięki czemu będziesz miał nad wszystkim kontrolę - refleks bardziej intensywny na jednym oku/mniej na drugim, futerko odrobinę ciemniejsze, przy czym na przykład nogi jaśniejsze. Raz jeszcze zachęcam do zobaczenia co da się zrobić w postprodukcji :)

Napisano

Sprawdzałem jak to wygląda w postpro, niestety, te przepalenia na przodzie oczu są "pure white" i nie można z nimi nic zrobić.

 

A więc co mi pozostaje jeszcze prócz niskich multi tej hdr'ki i wysokich iso lub czasach naświetlania kamery ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

To znów ja ^^

 

Znowuż przekombinowałem z materiałami i wygląda to obecnie tak: http://img560.imageshack.us/img560/6098/oczka7.jpg

 

O ile białka mi się podobają i wydaje mi się, że reszta to już wygląd hdr'ki i oświetlenie, to tych przezroczystych nie mogę znieść :/

 

Oto ustawienia materiału: http://img29.imageshack.us/img29/126/okoprzezro.jpg

 

Czy ktoś z was mógłby mi doradzić jak mogę uzyskać na nich pojedyncze odbicie, jedną ostrą kropkę jak jest to tutaj: http://www.3dluvr.com/rogueldr/tutorials/eye/eyes01.jpg ?

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Na pewno zmniejsz sobie "zakres" refracta/reflecta i diffusa (tak na przyszłość) na jaśniutki szary a nie idealnie biały - czyli powiedzmy 253,253,253 dla rgb. Idealna biel może czasem sprawiać problemy, ale poeksperymentuj co i jak bo czasem można wykorzystać to na swoją korzyść.

 

Co do pojedynczego odbicia - najprościej to zwykłe światełko wstawić, wykluczyć inne obiekty, wyłączyć cienie. Powinno być tak jak chcesz. :)

Edytowane przez Miłosz3ds
Napisano

Zmieniłem te wartości, i faktycznie jakoś tak przyjemniej to wygląda :P

 

A co masz na myśli mówiąc wstawić ? Poprzez teksturę ?

 

Naprawdę za pomocą tak potężnych narzędzi jak 3ds max i VRay nie mogę tego uzyskać w inny sposób ? No przecież innym się jakoś udaje ! xd

Napisano

Światełko normalnie do sceny stawić, zwykłego vray lighta, ustaw typ "sphere", włącz invisible, ustawiasz sobie w viewporcie na chwilę widok "realistic", ustawiasz światełko gdzieś w scenie i patrzysz jak Ci się odbija w oczach - zarówno wielkość odbicia (parametr "radius" dla emitera światła) jak i położenie ( x,y,z :P ). Chociaż wielkość najprawdopodobniej będziesz miał dość ograniczoną, powyżej jakiejś tam wartości zacznie Ci się rozmywać światło i zamiast ostrego bliku na oku - niepotrzebnie Ci je naświetli i wręcz "spłaszczy". Pamiętaj o wykluczeniu innych obiektów spod działania światła!

 

Myślę że tym sposobem będzie najwygodniej, ale jeśli Ci nie odpowiada to pisz, coś się jeszcze na pewno wymyśli. :)

Napisano

Ja tutaj nie chcę oczywiście wybrzydzać i wychodzić na niewdzięcznika xD

 

Tylko tak po prostu jestem w szoku, no bo taki materiał wydaje mi się bardzo prosty, no a w praktyce jest to niemal nie do osiągnięcia, na to przynajmniej wychodzi.

 

W każdym bądź razie jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to chętnie posłucham, dzięki :)

Napisano

Wiesz co, wrzuć jeszcze jakiś link co dokładnie chcesz uzyskać - bo tam wcześniej niby coś wrzucałeś, ale mi link już nie działa. A po prostu nie pamiętam co tam było i może rzeczywiście coś da się łatwiejszego wymyślić.

Ale jestem przekonany że to jest jedno z najlepszych rozwiązań, zwłaszcza jeżeli oczka mają się ruszać (nawet sam ruch z postacią, przemieszczenie z punktu A do punktu B) To lepiej robić to właśnie reflectem i tym dodatkowym punktem światła niż np. napaćkać na teksturze - w takim przypadku trzeba by było kombinować żeby mimo ruchu oka to odbicie było cały czas zależne od miejsca, gdzie jest światło i tak dalej.

A po co sobie życie utrudniać? :P Zwłaszcza, że to co chcesz uzyskać jest w naturze niczym innym jak właśnie blikiem światła. :)

Napisano

Tak, jestem przekonany że tak. Możesz oczywiście zrobić to dodatkowo na warstwach, dzięki czemu miałbyś nad tym większą kontrolę w postprodukcji - ale nie wiem czy jest sens. Wtedy musiałbyś wyrenderować samodzielnie jakby dodatkowy pass, czyli samą tą przezroczystą kuleczkę (bez samego oka, tylko żeby było widać samo odbicie na oku) najlepiej na czarnym tle, żeby udało się jakoś uzyskać kanał alpha i żebyś mógł poprostu to wkleić w postpro. Tak by było najlepiej :D ale nie wiem czy potrzebna Ci aż taka kontrola nad tym?

Napisano

Tak dużej kontroli nie potrzebuję, po prostu chciałbym takie ładne odbicie jak na zdjęciu w moim poprzednim poście, i aby było ono jakoś funkcjonalne do animacji (postać będzie biegała, skakała, obracała się, robiła fikołki itp.).

 

Czy mógłbyś mi w takim razie opisać tak pokrótce jakich funkcji powinienem użyć z tym światłem dodatkowym ?

 

I jak mam zmienić ustawienia obecnego materiału ? Gdy zmniejszam iOR aby nie odbijał tak bardzo hdr'ki to gubią się już wszystkie odbicia, chyba, że jakoś widoczność hdr'ki dla tego materiału wyłączymy i zostawimy tylko światło od niej ?

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

To znów ja :P

 

-Nieaktualne-

 

-Nieaktualne-

 

No proszę, nie jestem taki głupi jak myślałem.

 

Myślę, że od teraz o resztę spraw będę was prosił w innych tematach. Teraz ogłaszam chwilowe zwycięstwo nad tymi materiałami ^^

 

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim.

Edytowane przez Zernat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności