Napisano 27 Maj 201311 l Najwyższy czas założyć teczke na forum. Po wielu godzinach spędzonych przed monitorem, godzinach frustracji i załamywania rąk, przyszedł czas na pokazanie "czegośtam". No to lecimy. Będe tu umieszczał moje 3d modele mebelków jakie uda mi się wyskrobać w najbliższym czasie. Jednocześnie zmuszam was ;) do krytykowania, wytykania błędów i oceniania materiałów niżej zamieszczonych, co bym nauczył się czegoś i podniósł odrobinke swój poziom w modelowaniu, renderingu i shadingu :). Oto mój pierwszy wymyślony mebel. Od razu zaznaczam że nie ukończyłem żadnego designerskiego kierunku i szczerze mówiąc nie mam pojęcia o designowaniu mebli. Wymyślam bo lubie, a ten mebelek nie dawał mi spać, więc musiałem go zrobić :). OK, aby nie przedłużać: Dodaje jeszcze kilka fikuśnych ujęć: https://imageshack.us/a/img195/6928/ballpoufinterioraerialp.jpg https://imageshack.us/a/img825/9849/ballpoufinteriorcloseup.jpg https://imageshack.us/a/img191/581/ballpopufinteriorcloseu.jpg Licze na wasze dobre rady i konstruktywną krytyke. Pozdrawiam. Edytowane 22 Marzec 20159 l przez xmass
Napisano 27 Maj 201311 l Hey, od razu zerknąłem na Twoje portfolio, jesteś pewien że używa się zwrotu "Wizualizacja Produktowa" ? Nie spotkałem się z takim zwrotem. Mebelek wykonany fajnie, brzydki i ogólnie nie chciał bym takiego. No, ale tutaj nie chodzi o gusa tylko o poziom CG, a ten jest w porządku. Myślę jednak że mógł byś odrobinę podkręcić kontrasty, czy saturacje, blado jakoś u Ciebie.
Napisano 27 Maj 201311 l Autor Biolo_idiota Dzięki za odpowiedź. Co do 'Wizualizacja produktowa' to ten tytuł zgapiłem z jakiegoś innego portfolio, ale ja bym się nie przejmował zbytnio tymi produktami bo miały one wylecieć już dawno temu ale sam nie wiem dlaczego tego jeszcze nie zrobiłem. Jeżeli chodzi o model to, tak, jest brzydki, ale chciałem osiągnąć jakiś taki vintage industrial (uwielbiam industrial:)). Kontrast za mały bo postprodukcja u mnie siedzi na razie ale będe męczył jeszcze PSawwolnej chwili. Cheers.
Napisano 29 Maj 201311 l no ja sie nie dziwie że ten mebel morze nie dawać spać :) fajnie że przelewasz na wizu własne wymysły wielki plus za to :) Jeśli na coś bym zwrócił uwagę to na shadery szczególnie że dałeś dodatkowe ujęcia i już na nich wychodza pewne braki tej skórze wytartej przydałby się zastosować mapkę normal żeby to w zbliżeniu było widać nierówności i porowatość takiej skóry z resztą drewno też jest ciut za gładkie :)
Napisano 29 Maj 201311 l Autor Dzięki za info:) Z drewnem nie chciałem aż tak przesadzać bo mebel byłby już całkiem ohydny :) i zresztą delikatne drewno było w planie tak naprawde. Co do normalki to zgadzam sie, dałem bumpa ale wyłączyłem filtrowanie tekstury i bumpa nie widać wcale tylko lekki szum;) Nad szaderami kiedyś jeszcze popracuje,mam plan zrobić jeszcze kilka innych shadingów (inny rodzaj skóry, jakiś fabric, filc czy włochatą kulke) tylko czasu brak a kolejne modele i pomysły czekają w kolejce. Dzieęki i pozdrawiam.
Napisano 24 Czerwiec 201311 l Autor Dawno mnie nie było ale nie miałem czasu zbytnio. Cóż... Nowy mebelek, tym razem rattanowy. Inspirowałem się krzesełkiem Zigo od Driade. Miał być oryginalny Zigo ale po skończeniu modelowania zobaczyłem że modele znacznie się różnią (jakiś ślepy chyba byłem że tego nie zauważyłem) więc nazwałem go "inspirowany" :) Jest troche krzywo, pare intersectionów też będzie ale nie mam siły tego poprawiać bo 1,5 miliona poly ciężko opanować ;) Komenty mile widziane :) [/img] i closeupy http://imageshack.us/a/img585/8473/l4n4.jpg http://imageshack.us/a/img819/2351/nqmf.jpg http://imageshack.us/a/img6/6839/umkh.jpg
Napisano 24 Czerwiec 201311 l Ogólnie patent całkiem fajny . Co do renderów to drugie ujecie całkowicie jest do zmiany -ściana z cegłami jako tło powoduje ze sam model niknie ( inny dobór kolorystyki jakiś kontrast) - jeśli już cegły to może jakieś uwypuklenia a nie tak płasko teksturą :)Mapowanie lekko do poprawki( takie cegły przy podłodze przycięte to chyba jednak nie to co chciałeś osiągnąć ) - podłoga tez płaska są niby szpary ale jakoś ogólnie nie czuje się że to jest drewniana podłoga z desek :) Edytowane 24 Czerwiec 201311 l przez skalpel3d
Napisano 24 Czerwiec 201311 l Nieco podkręciłem pierwszy renderk bo mi się spodobał a szkoda taki szary zostawić jak coś to mów a usunę
Napisano 25 Czerwiec 201311 l Autor Dzięki panowie że ciśniecie :) Wytykajcie błędy śmiało. skalpel3D dzięki. Chciałem jakiś klimat country osiągnąć ale chyba zrezygnuje z renderów wnętrz na rzecz studia. thecrev dzięki. Kontrastowo :) nie wiem dlaczego ale dlamnie to za dużotego kontrastu. Może to kwestia niewyrobionego oka, albo monitory mam jakieś zwichrowane ;) Aby nie było nudno, następny model. Tym razem prawdziwy :) Jorge Magazine rack. [/img] [/img] Komenty jak zwyklemile widziane :)
Napisano 25 Czerwiec 201311 l Piękna skórka na tym nowym. Jak uzyskałeś ten materiał skóry? Swojego czasu próbowałem zrobić podobny, ale średnio mi wyszło. Te włoski do jakiś disp?
Napisano 25 Czerwiec 201311 l Autor ciastuch dzięki. Tak to disp,vray disp mod konkretniej, ustawiony na 2d mapping z jakimś małym amountem. później wrzuce mapke jak chcesz :)
Napisano 25 Czerwiec 201311 l Oj tak, bardzo chcę :) Wyszło CZADOWO, taki efekt chciałem uzyskać robiąc swoją skórę. Jak coś, czekam na mapkę :) Pozdro.
Napisano 26 Czerwiec 201311 l Autor ciastuch sprawdź emaila obiecany setting dispa i mapka: materiał: setting dispa: mapka(zmniejszona z 4k do 1k): i obrazek pokazujący co do czego:
Napisano 26 Czerwiec 201311 l Autor ok, dorzucam jeszcze mój stary modelik w nowej odsłonie. Ball Pouf Cactus :) komenty mile widziane
Napisano 26 Czerwiec 201311 l Najs :) Dziękuję bardzo. CZADOWO i jasno wytłumaczone, o to mi chodziło. Piekne rzeczy. Na obrazku z kuktasem troche razi mnie podloga wyłazi pikseloza, hm, może spróbuj zmienić filtering w teksturze, powinno pomóc. Poza tym bardzo spoko :) Ładnie wyszły nogi pokryle kryjącą farbą. Troche nie przekonuje mnie łączenie drewna z e skórą u podstawy, wiem, że nogi wchodzą do środka, ale jest to BARDZO mało widoczne. Rób dalej co robisz, bo dobrze robisz :) Ekstra wychodzi. Nie mogę sie doczekać nastepnego mebelka, masz coś na oku ;)? Pozdro. Ciastuch.
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Autor ciastuch dzięki za komenta! Co do nóżek to miał być plastik troche podrapany ale pomalowane drewno też może być ;) Tekstura podłogi mawyłączony filtering - mój błąd, ale skapnołem się dopiero gdy mi się podłoga renderowała a nie chciałem przerywać bo czasu brak. A następny mebel to tag wide stool (http://www.aram.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/1/11217_2.jpg) z podobnym skórzanym paskiem:) Już na ukończeniu więc jak znajde czas to wrzuce :) Pytanie mam dla zorientowanych - jaką gamme ustawiacie w waszych pracach. Do interiorów i do studia. Chodzi mi tu o ustawienia gamma/lut oraz gamme w vray color mappingu.
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Ostatnimi czasami co raz częściej 2,2 z uwzględnieniem przy przypisywaniu tekstur w materiałach też 2,2, ale jeszcze niedawno praktycznie potrafiłem mieć wyłączone wszytko w setup gamm/lut i pracowałem mocno ze współczynnikiem dark multiplier i pozostałych natomiast rzadko przeskakując wartości gammy powyżej 1,6 w color mapping, w ogóle przed pojawieniem się lwf więcej sie pracowało w color mappingu niż teraz co się nie zerknie do nastawek to wyglądają one monotonnie 1, 0,75, 2,2
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Ja ostatio pracuje na takich ustawieniach: Do niedawna wyłączałem wogóle gamme, ale... przez to są same problemy. Doszedłem do obecnych ustawień sam. Wiem, że to są ustawienia na których pracuje wiekszość ludzi. Ale sam musiałem sie do tego przekanać. I wyszło na wieeeeeeelki plus. Do tego dochodzi gamma 2,2 w color mappingu z typem linear multiply. Dla mnie działa ekstra.
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Autor dzięki wielkie panowie. Podejżewam że te braki w kontraście co mi wytykaliście to przez gamme. Standardowo do interiorów ustawiam 2,2 w gamma/lut i w color mappingu, a do studia 2,2 w gamma/lut i 1,0 w color mappingu. Powalcze jeszcze. Dzięki raz jeszcze :)
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Ja np do studia w ogóle nie używam ostawień setup gamma tylko sammym color mappingiem pracuje 1, 0,6, 1 http://img39.imageshack.us/img39/1035/r8we.jpg a tu 1,6, 0,8, 1,4 http://img12.imageshack.us/img12/5538/obri.jpg
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor thecrev jeżeli chodzi Ci o ściany z poprzednich postów to jest to Mighty Tiles. skalpel3d dzięki. Powalcze. Ok. Skończyłem stołeczek. Prosty model, nic wielkiego. Z drewna nie jestem zadowolony, ale będe poprawiał materiały jak będe używał modelu w vizkach. Komenty are welcome :) Pozdrawiam.
Napisano 3 Lipiec 201311 l Ostatnio render mega! Jak zrobiłeś to wnętrze skórzanego paska? Zwykły displace?
Napisano 3 Lipiec 201311 l Macro fajnie wyszło, ale studio shot dziwnie wyszedł, fakt paski robisz ładne.
Napisano 3 Lipiec 201311 l Coraz lepiej :) Popracowałbym nad fajnym studiem, bo trochę odbiega. W moim odczuciu dziwnie wyszedł materiał obicia. Model szmatki bardzo fajny, pozazdrościć, ale materiał... hm.. sam nie wiem co z nim nie tak, chyba reflect kuleje, tak mniemam. Wrzucisz presety tego materiału? I trochę drewno wyszło zbyt czerwone, wygląda jakby pociągnięte lakierem, ale wtedy miałoby bardziej refleksyjne odbicie. Moze to kwestia kalibracji monitora i ustawień gammy. Tak czy owak to tylko takie moje odczucie. Jest progres. A to NAJWAŻNIEJSZE. :) Trzymam kciuki i obserwuje wątek ;) Pozdro. Ciastuch.
Napisano 5 Lipiec 201311 l Autor Tamyl91 dzięki! Tak to disp, vray dispMod ustawiony na 2dmapping. Tutaj mapka: http://imageshack.us/a/img18/8059/k4v1.jpg Biolo_idiota dzięki. Nad studiem będe jeszcze pracował :) Ciastuch dzięki. Nadstudiem będe jeszcze pracował :) Tutaj preset materiału: http://imageshack.us/a/img7/7563/p92d.jpg Drewno czerwone wyszło jak zwiększałem kontrast w PS. Textura drewna była mocno zdesaturowana a i tak wyszło tak jak nie chciałem ;) Obserwuj wątek, obserwuj :) Trzaskam teraz krzesełko, a jak skończe to biore się za mój wymyślony zestaw - stary Ball Pouf w nowej odsłonie, stoliczek i łóżko. Wszystko w industrialowych klimatach. Jak znajde czas to coś podrzuce. Dzięki za komentarze i krytyke, licze na więcej :) Pozdrawiam.
Napisano 11 Lipiec 201311 l Autor indian jak miło że wpadłeś :) Dzięki. Dobra po krótkiej przerwie krzesełko, Cafe America chair. Krytykujcie :) closeupy: http://imageshack.us/a/img801/9394/if4e.jpg http://imageshack.us/a/img32/5751/1bc0.jpg
Napisano 11 Lipiec 201311 l Chyba trochę proporcje popsute - patrząc na zdjęcia oparcie jest wyższe w stosunku do "podstawy" krzesła, a raczej samo siedzisko jest niżej osadzone. Chyba, że to Twoja autorska wersja zagospodarowania złomu :-) Jak już tak fajnie wymodelowałeś siatkę, to "pozawijaj" te druty u góry i na dole bo teraz pokaleczą komuś głowę, a na dole prawdopodobne "zjadą" z poprzeczki przy pierwszym użyciu - o ile taki mebel nadaje się do czegoś więcej niż tylko oglądania :-) Materiał metalu jak dla mnie trochę dziwny. Bardzo mocno porysowany, ale nie widać rdzy, a na nienaruszonych powierzchniach wygląda jak aluminium, a aluminium nie zniszczy się w ten sposób.
Napisano 11 Lipiec 201311 l Autor Dynamico wielkie dzięki za szybkie wsparcie ;) Proporcje mogą siedzieć bo miałem 3 obrazki z googla tylko i żadnych wymiarów co by się na nich oprzeć. Z drutami zawijanymi chciałem kombinować ale zcollapsowałem do Editable Poly tą siateczke i już nie chciało mi się robić jej od nowa. Dzięki za uwagi co do materiału, poprawie kiedyś :) Czy ja wiem czy mebel tylko do oglądania? Na obrazku pani na nim siedzi (http://ecosalon.com/wp-content/uploads/CafeAmerica.jpg) więc chyba jest użytkowy ;)
Napisano 22 Lipiec 201311 l Autor Wieje nudą w wątku ostatnio ale nie mem czasu zbytnio. Aby coś się działo dorzucam nowy render starego modelu :) - FIL Side Table by Paolo Cappello for Miniforms Pzdr.
Napisano 21 Wrzesień 201311 l Autor wrzucam krzesełko co by odświerzyć wątek :) Bardziej testowy niż skończony render, będe jeszcze męczył inne shadingi, jak skończe to wrzuce. Na razie tyle: i closeup na noge. Metal miał być taki troszeczke podrapany a wyszła papka :/ Pomęcze jeszcze metal później... Komentarze i krytyka pożądana, bo materiały mnie nie pasują :) Studio też pomęcze aby takie czerstwe nie było... - - - Połączono posty - - - wrzucam krzesełko co by odświerzyć wątek :) Bardziej testowy niż skończony render, ęde jeszcze męczył inne shadingi, jak skończe to wrzuce. Na razie tyle: i closeup na noge. Metal miał być taki troszeczke podrapany a wyszła papka :/ Pomęcze jeszcze metal później... Komentarze i krytyka pożądana, bo materiały mnie nie pasują :) Studio też pomęcze aby takie czerstwe nie było...
Napisano 5 Październik 201311 l Autor Udało mi się skończyć krzesełka. Eksperymentowałem ze środowiskiem w jakim mógłbym pokazać krzesła. Wypadło na pomieszczenie zasypane piachem :) Chciałem koniecznie zrobić coś innego niż zwykłe interiory z panelami podłogowymi i białymi ścianami, więc nie krytykujcie tak mocno tego pomysłu ;) Mam nadzieje że się podoba! C&C are welcome :)
Napisano 6 Październik 201311 l krzesełko oki ale ten szybujący piach nieciekawie wygląda sama koncepcja na plus natomiast element piasku paskudny, czemu nie używałeś w editabled poly painta na powierzchni piasku do modelowania podłoża ?
Napisano 6 Październik 201311 l Autor Dzięki za odpowiedź! Możesz wytłumaczyć o co chodzi z tym szybującym piachem, bo niem rozumiem? Piach to zwykły plane z 50 segmentami, z użytym displace'm z jakąś falowaną teksturą i Vray Disp Mod z turbulence Noisem w slocie do stworzenia mniejszych wydm. Mogłem jeszcze troszke tym paintem podmalować górki koło betonowych płyt, ale uznałem że już wystarczy deformacji podłoża :) Pozdrawiam!
Napisano 6 Październik 201311 l masz racje przyjrzałem się dokładnie na drugim ujęciu to nie ciachniecie płaszczyzny a cieniowanie z okna dało teki efekt jak byś miał w tym miejscu poddarta płaszczyznę
Napisano 9 Listopad 201311 l Autor Powracam, po serii absurdalnych wypadków (złamaliście kiedyś palca u stopy WCHODZĄC po schodach :) ?) i nieszczęśliwych zbiegów okoliczności (bo jak nazwać inaczej płyte główną która pada wtedy gdy najbardziej potrzebuje kompa :) ) Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło (mam nadzieje :) ) Zmieniłem podzespoły (i5 i w końcu 8 giga RAM'u :D Aby nie przedłużać. Zrobiłem nową pufke w celach czysto eksperymentalnych, sprawdzałem pojemność ramu i bawiłem się Hair&Furem w Vray'u. Komentarze i krytyka bardzo mile widziana :D Pozdr. i jakieś randomowe ujęcia:
Napisano 9 Listopad 201311 l Majstersztyk :) DoF robisz w post czy od razu w maxie? Edytowane 9 Listopad 201311 l przez jacekszy0
Napisano 9 Listopad 201311 l Autor @jacekszy0 dzięki za odpowiedź i za dobre słowa :) DoF jest Maxowy, jakos nigdy nie mogłem się przekonać do DoF'a w postpro. W Nuke'u dobre narzędzie do DoF'a jest (panowie od Wiedźmina to pokazali :), ale ja nie mam Nuke'a.
Napisano 9 Listopad 201311 l Muszę dopytać jeszcze bo zaje... wygląda :) roślina w doniczce to widzę, że model a tło? Plane, mapa w env slocie czy jeszcze coś innego? świecisz vraySun a nie mapą hdri ?
Napisano 9 Listopad 201311 l Autor Na pytania chętnie odpowiem :) Tło z dzewkami to zwykły plane z teksturą, trawa już modelowana, bo musiałem sprawdzić czy wszystko mi w ram wejdzie. Światło to Vray Sun i w environment slocie mapka Vray Sky :)
Napisano 9 Listopad 201311 l Kurcze teraz jak powiedziałeś o tej trawie modelowanej to na 4 ujęciu widać gdzie jest trawa - model a gdzie zaczyna się plane z tłem ;) jak się przyjrzałem. Ta wymodelowana jest dużo ciemniejsza.
Napisano 9 Listopad 201311 l Autor Dokładnie. Miałem jeszcze to dopracować ale pomyślałem że ta ciemniejsza trawa może wynikać z tego iż w lesie, tam gdzie drzewa może występować inny gatunek trawy, jakieś krzaki itp. więc zostawiłem jak jest :) Głównym elementem obrazka jest mebel więc Ja bym się takimi "szczegółami" nie przejmował ;) Pozdrawiam.
Napisano 13 Listopad 201311 l BIała kulka i konik sympatyczne! Nawet to przejaranie mi sie podoba. Klepka to arroway?
Napisano 14 Listopad 201311 l Autor deshu - dzięki za odpowiedź! Miło, że się podoba :) Klepka ściągnięta z jakiejś randomowej strony (nie pamietam dokładnie). Jeden z użytkowników forum kiedyś dawał linka do tych tekstur (hiresy, naprawde dobre :)
Napisano 14 Listopad 201311 l xmass napisał: deshu - dzięki za odpowiedź! Miło, że się podoba :) Klepka ściągnięta z jakiejś randomowej strony (nie pamietam dokładnie). Jeden z użytkowników forum kiedyś dawał linka do tych tekstur (hiresy, naprawde dobre :) Jeśli mógłbym dostać jakieś dokładniejsze namiary, będę wdzięczny. Potrzebowałbym jej nawet już dziś.
Napisano 14 Listopad 201311 l Autor deshu - zero problema :) http://www.chapelparket.pl/cad.php Niech Ci służą ;)
Napisano 14 Listopad 201311 l Heh, użyłem sercza i już znalazłem. Cudowna paczka. Absolutnie rewelacyjna. Dzieki!
Napisano 28 Grudzień 201311 l Autor Powracam wraz znowym krzesełkiem - ZigZag Wire. Najprawdopodobniej popełniłem bubel konstrukcyjny, patrząc na grubość drucików, wątpliwe jest aby krzesło utrzymało ciężar człowieka. No nic, ale chociaż "fajnie" wygląda :) Więcej można znależć tutaj.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto