adek Napisano 4 Sierpień 2013 Napisano 4 Sierpień 2013 Autodesk wypuścił drugi zestaw poprawek dla programu 3ds max 2014 oraz 3ds max 2014 Design. W tym wydaniu SP Poprawiono dwa krytyczne błędy. Pełna treść: 3ds max 2014 Service Pack 2
Juzwa Napisano 4 Sierpień 2013 Napisano 4 Sierpień 2013 dzis jestem ciety... A niekonczaca sie selekcja? Tego nie poprawia, bo to zapewne nowy feature....
Berger Napisano 4 Sierpień 2013 Napisano 4 Sierpień 2013 Ciekawy kiedy poprawią ciulowo działającego cuta (pozostają niewidoczne rzeczy, trzeba włączyć i wyłączyc cuta) albo target weld, który nie działa jeśli nie ma pomiędzy werteksami powierzchni.
Juzwa Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Niekończąca się selekcja? Tak, u mnie przy zaznaczaniu bardzo czesto selekcja sie.... nie konczy :D Jezdzisz kursorem i zaznaczasz wszystko na viewporcie :D I to nie jedyny komp na ktorym to zauwazylem. Ale ja dzialam na ustawieniach majkowych, moze to jest wina
deshu Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Juzwa - a może control lub myszka ci sie blokuje?:)
siwy Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 U mnie mat editor przy pierwszym otwieraniu dalej się zamula i trzeba czekać nieraz ok. minuty aż się pojawią wszystkie materiały.
deshu Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 Siwy - sprawdź jaki masz silnik renderujący w mat editorze. Jeżeli masz vraya, to ustaw Adv a nie RT, a jeżeli Iraya, to ustaw mentalraya:) P.s. świezy link http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334435&linkID=9241178#section1
Juzwa Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 Juzwa - a może control lub myszka ci sie blokuje?:) Nie bo tak dzialam czasami na tablecie i tez jest tak samo. W pracy tez selekcja lubi sie nie konczyc :) Ale efekt podobny jakby sie wlasnie ctrl przycial. Compact/Slate Material editory prawda, laduja sie dlugo. Szczegolnie jak masz ciezka scene. Ale jestem pewien ze jest to taki pic na wode fotomontaz zeby przyspieszyc maxa. Po w nizszych werjsach ladowal material editor na starcie, a teraz dopiero jak tego potrzeujesz.
NV Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 deshu jeśli jest tak jak mówisz to nawet ten pic na wode fotomontaż im nie wyszedł, bo 3dsmax na ssd nadal ładuje się za długo ( jakieś 20-25 sek ) gdzie każda normalna aplikacja na ssd ładuje się max w 10 ;) zdolne bestie nawet poniżej 2 sek
Miłosz3ds Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 Racja NV, tak samo u mnie. Aż zdziwiony byłem, w porównaniu z wersją 2012, gdzie to się działo w mig. Ale chyba nawet z 2013 nie było tak źle.
NV Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 2012 ładuje mi się w 10-12sek chociaż to nadal za wolno na ssd, ewidentnie widać że coś mają z kodem nie tak. Nie wiem czy to jakieś pozostałości kodu z lat 90, nie zoptymalizowane pluginy który zostały wykupione i zintegrowane czy jakieś biblioteki windowsowe ... chociaż to ostatnie bym wykluczył bo jest masa programów pisanych/konwertowanych pod windowsa które uruchamiają sie tak samo szybko lub szybciej niż na linuxie np. blender (1-2sek ). Już te 5 sek w tą czy w tamtą mi różnicy nie robi, ale jeśli najnowsza wersja ładuje się prawie 2x dłużej no to feature na pewno nie jest ;)
Kramon Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 Zrobiłem małe porównanie laptop i5 6giga ramu HDD. za 2400zł 3dsmax design 2013 - 2 minuty i 27 sekund. Modo 701 - 16 sekund Zbrush 4R5 - 14 sekund Blender 2.67 - 3 sekundy.
NV Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 No ładowanie maxa na hdd to już w ogóle porażka ;) Ciekawe jak maya wypada, muszę kiedyś pobrać triala.
Traitor Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 U mnie 2014 na SSD laduje sie 12 sek. Sprawdzone ze stoperem.
Kramon Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 przydało by się ściagnąc triala 2014 i przetestować ale mi się niechce ^^
Juzwa Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 max 2014 laduje sie bardzo szybko w porownaniu do poprzednikow, u mnie na ssd odpala max 20sec przy obciazeniu maxymalnym i renderach w tle. Ale tak jak wczesneij wspomnialem mysle ze jest to efekt odciazenia ladowania komponentow ktore laduja sie potem juz w trakcie uzywania (Material Editor, PFlow itd....). Zaden ze mnie programista ale tak na chlopski rozum. A tak mi sie przypomnialo bo kiedys gdzie ktos odkopal, nie wiem nawet czy tutaj czy nie.... pierwsza wersja 3d studio na DOSa z 1988 roku!
Kramon Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 No to ja juz wole zeby otwieral sie te 2 minuty i tak edytor materialiw jak jest duza scena umiera co jest komucznie smiesznie to teraz to bedzie chyba jakas masakra czy to jakos chodzi dobrze?
Traitor Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 Nie wiem o co chodzi z tym otwieraniem materialow. Przeciez to sie normalnie otwiera.
deshu Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 Traitor - ciesze sie, że nie jestem jedyny, któremu maks chodzi normalnie:P NV - nie ja pisałem o picu na wode. Kramon - bez przecinków tego nie rozszyfruje.
NV Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Deshu: faktycznie pomyłka, przepraszam :) Hmm mi max 2014 działa normalnie, ale 20 sek ładowania na ssd to na prawdę nie jest ok, bo oznacza czas jakiś 2-3x dłuższy na hdd, w skrajnych przypadkach jeszcze dłużej. ME może zamula jak jest strasznie dużo materiałów na jednym widoku, tak poza tym to chodzi ok.
Traitor Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Pewnie to kwestia kompozycji sprzetu, tak jak pisalem, u mnie na ssd laduje sie 12sek. ps. Pamietacie czasy jak sie czekalo 45min na wczytanie Karateki na Atari?:) 3min walki i ladowanie gry od nowa:):)
Dynamico Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 45 minut wczytywania pod warunkiem, że nie pojawił się jakiś błąd w transmisji :-) I od nowa. Za to ile potrafiło się zmieścić w mikroskopijnej ilości pamięci komputera.
NV Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Atari mglisto pamiętam , sam nie posiadałem, widziałem u kuzyna. Natomiast na amidze już śmigałem ostro, grafika na amidze początkowo przeganiała pierwsze pc'ty ;)
deshu Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Atari - przewijanie kaset flamastrem i loteria - jaka gra sie wczyta. Czasy.
siwy Napisano 8 Sierpień 2013 Napisano 8 Sierpień 2013 Siwy - sprawdź jaki masz silnik renderujący w mat editorze. Jeżeli masz vraya, to ustaw Adv a nie RT, a jeżeli Iraya, to ustaw mentalraya:) P.s. świezy link http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334435&linkID=9241178#section1 mam vray adv w mateditorze. Sceny są lepione ze starszych i z różnych wersji maxa ale mimo wszystko w poprzedniej wersji mat editor tak się nie zawieszał. Jest tak tylko na niektórych scenach i tylko przy pierwszym odpaleniu mat editora, później już ok.
Dynamico Napisano 8 Sierpień 2013 Napisano 8 Sierpień 2013 U mnie też mat.editor przy pierwszym uruchomieniu na wczytanej, gotowej scenie, chwilę "pracuje" zanim pokażą się wszystkie materiały. Może to wynika z tego, że tekstury trzymam na dysku sieciowym i Max trochę potrzebuje, żeby ścieżki sieciowe "jakoś tam" odświeżyć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się