Jump to content

3ds max 2014 Service Pack 2


adek
 Share

Recommended Posts

Niekończąca się selekcja?

Tak, u mnie przy zaznaczaniu bardzo czesto selekcja sie.... nie konczy :D Jezdzisz kursorem i zaznaczasz wszystko na viewporcie :D I to nie jedyny komp na ktorym to zauwazylem. Ale ja dzialam na ustawieniach majkowych, moze to jest wina

Link to comment
Share on other sites

Juzwa - a może control lub myszka ci sie blokuje?:)

 

Nie bo tak dzialam czasami na tablecie i tez jest tak samo. W pracy tez selekcja lubi sie nie konczyc :) Ale efekt podobny jakby sie wlasnie ctrl przycial.

 

Compact/Slate Material editory prawda, laduja sie dlugo. Szczegolnie jak masz ciezka scene. Ale jestem pewien ze jest to taki pic na wode fotomontaz zeby przyspieszyc maxa. Po w nizszych werjsach ladowal material editor na starcie, a teraz dopiero jak tego potrzeujesz.

Link to comment
Share on other sites

deshu jeśli jest tak jak mówisz to nawet ten pic na wode fotomontaż im nie wyszedł, bo 3dsmax na ssd nadal ładuje się za długo ( jakieś 20-25 sek ) gdzie każda normalna aplikacja na ssd ładuje się max w 10 ;) zdolne bestie nawet poniżej 2 sek

Link to comment
Share on other sites

2012 ładuje mi się w 10-12sek chociaż to nadal za wolno na ssd, ewidentnie widać że coś mają z kodem nie tak. Nie wiem czy to jakieś pozostałości kodu z lat 90, nie zoptymalizowane pluginy który zostały wykupione i zintegrowane czy jakieś biblioteki windowsowe ... chociaż to ostatnie bym wykluczył bo jest masa programów pisanych/konwertowanych pod windowsa które uruchamiają sie tak samo szybko lub szybciej niż na linuxie np. blender (1-2sek ). Już te 5 sek w tą czy w tamtą mi różnicy nie robi, ale jeśli najnowsza wersja ładuje się prawie 2x dłużej no to feature na pewno nie jest ;)

Link to comment
Share on other sites

max 2014 laduje sie bardzo szybko w porownaniu do poprzednikow, u mnie na ssd odpala max 20sec przy obciazeniu maxymalnym i renderach w tle. Ale tak jak wczesneij wspomnialem mysle ze jest to efekt odciazenia ladowania komponentow ktore laduja sie potem juz w trakcie uzywania (Material Editor, PFlow itd....). Zaden ze mnie programista ale tak na chlopski rozum.

 

A tak mi sie przypomnialo bo kiedys gdzie ktos odkopal, nie wiem nawet czy tutaj czy nie.... pierwsza wersja 3d studio na DOSa z 1988 roku!

 

Link to comment
Share on other sites

Deshu: faktycznie pomyłka, przepraszam :)

Hmm mi max 2014 działa normalnie, ale 20 sek ładowania na ssd to na prawdę nie jest ok, bo oznacza czas jakiś 2-3x dłuższy na hdd, w skrajnych przypadkach jeszcze dłużej. ME może zamula jak jest strasznie dużo materiałów na jednym widoku, tak poza tym to chodzi ok.

Link to comment
Share on other sites

Siwy - sprawdź jaki masz silnik renderujący w mat editorze. Jeżeli masz vraya, to ustaw Adv a nie RT, a jeżeli Iraya, to ustaw mentalraya:)

 

P.s. świezy link http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334435&linkID=9241178#section1

 

mam vray adv w mateditorze. Sceny są lepione ze starszych i z różnych wersji maxa ale mimo wszystko w poprzedniej wersji mat editor tak się nie zawieszał. Jest tak tylko na niektórych scenach i tylko przy pierwszym odpaleniu mat editora, później już ok.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też mat.editor przy pierwszym uruchomieniu na wczytanej, gotowej scenie, chwilę "pracuje" zanim pokażą się wszystkie materiały. Może to wynika z tego, że tekstury trzymam na dysku sieciowym i Max trochę potrzebuje, żeby ścieżki sieciowe "jakoś tam" odświeżyć?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy