Skocz do zawartości

Autodesk zamierza podobnie jak Adobe wypożyczać swoje oprogramowanie


makak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Blender ma niezle mozliwosci, glowna wada jest taka ze jest malo popularny i wszyscy wola uczyc sie maxa albo mayi bo to sa programy popularne.

 

Blender mało popularny!? Napisz na tym forum jeden kąśliwy komentarz [nawet z przymrużeniem oka ;) ) na temat Blendera. A nagle zbiegną się tłumy fanów z widłami i pochodniami, gotowi cię powiesić na najbliższej gałęzi :P

 

Ja już dostałem nauczkę i już nie będę nawet wspominać nazwy tego programu. Jeśli już, to będę mówił Sam-Wiesz-Który (znany również jako Ten-Którego-Nazwy-Lepiej-Nie-Wymawiać).

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekhemn, patrząc na nowości w maxie nowym to wstrzymałbym się z tą opinią :>

 

Z Au to tak śmiesznie jest, że albo do Maxa nic nie dodają do albo Mayi, a ostatni updejt XSI to wgl śmiech na sali, ale zobacz sobie Houdiniego zmiany H12+H12.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Au to tak śmiesznie jest, że albo do Maxa nic nie dodają do albo Mayi, a ostatni updejt XSI to wgl śmiech na sali, ale zobacz sobie Houdiniego zmiany H12+H12.5.

 

 

 

dobra ale hudy to jest w ogóle inna bajka i sam się jaram tym softem.

 

Michał

ta dobrym dowodem jest co potrafi zrobić zdanie blender can do that :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

ciekawi mnie, co zrobili by ludzie z fundacji blendera, zostając monopolistami na rynku... pewnie wprowadzili by subskrypcje miesięczną :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.tomshardware.com/news/autodesk-maya-lt-game-development,24010.html

 

Autodesk wypuszcza Maye LT dla indie developerów. Wypożyczanie możliwe na miesiąc, pół roku i rok po cenach 50$, 125$ i 400$

 

Jestem ciekaw czy ta cena 400$ za rok będzie ceną obowiązującą na wszystkie programy czy jeszcze cene podbiją.

 

No szkoda że Mel'a w Mayce LT nie ma, bo wtedy można by brakujące narzędzia dopisać, ale właśnie dlatego go nie ma ;)

 

PS

Obstawiam że "abonament" będzie wynosił ~3500 rocznie, czyli trochę więcej niż cena subskrypcji.

 

PS2

 

Ok rozkminiłem jak odpalać skrypty w Maya LT: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=90296&p=1174074#post1174074

Edytowane przez Creator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta popularnoscia blendera to jednak jego zaplecze, obiekty do kupienia, pluginy, wypada duzo skromniej. Gdy liczy sie czas realizacji zlecenia ma to kluczowe znaczenie. Program to narzedzie ktore ma umozliwic optymalna prace i nie przeszkadzac grafikowi. 50% sukcesu przy ukonczeniu zlecenia to umiejetnosci grafika, 40% to czas jaki na to ma, a 10% to soft na jakim pracuje. Mniej wiecej.

Program sam w sobie zly nie jest, jak to usilnie niektorzy probuja wmowic. To raczej komercjalizacja biznesu wplywa na to, ze program ktorego nazwy nie wolno wymawiac, nie moze rozwinac skrzydel..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapowanie w majce jest najgorsze jakie widziałem w ogóle. Ludzie się jarają tym że jak zrobisz szwy w majce to możesz zaimportować obiekt do zbrusha i tam go rozłożyć. Mi w blenderze zajmuje to jakieś pół sekundy, dwukrotne naciśnięcie U i siatka jest rozłożona. Ba... mogę na bieżąco edytować szwy i w realtime mam podgląd jak zmienia się rozłożenie siatki.

Do tego jeszcze piny, kursor 2d, podgląd stretcha. W blendku uv zrobisz łatwiej, dokładniej i kilkukrotnie szybciej.

 

Pracowałem na kilku softach wcześniej zanim przesiadłem się na Blendera. I powiem wam że zgadzam się tutaj z przedmówcą o narzędziach do UV. W żadnym z wcześniejszych softów na których pracowałem (3dmax, Maya, Softimage3d, XSI, Modo) nie widziałem tak genialnych narzędzi do rozcinania siatek. Jak ktoś pracuje z organiką, gamedev to powinien się prędziutko tym zainteresować. Niesamowicie skraca czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Załóżcie nowy wątek typu "różnice w funkcjonalności dostępnych narzędzi 3D" i tam prowadźcie konwersacje (jeżeli ktoś będzie chciał prowadzić nadal wojenkę, to zróbcie po to temat "Big clash of 3D software!!"). Nie zaśmiecajmy forum w nieodpowiednich działach :/

 

Każdy pracuje w czym lubi, argumenty "mój soft to ma a twój nie" są bez sensu... Jeżeli każda aplikacja miałaby to samo, to po co robić tyle aplikacji??? Wystarcza Ci twoja aplikacja do pracy/hobby? Good for u!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Załóżcie nowy wątek typu "różnice w funkcjonalności dostępnych narzędzi 3D" i tam prowadźcie konwersacje (jeżeli ktoś będzie chciał prowadzić nadal wojenkę, to zróbcie po to temat "Big clash of 3D software!!"). Nie zaśmiecajmy forum w nieodpowiednich działach :/

 

Każdy pracuje w czym lubi, argumenty "mój soft to ma a twój nie" są bez sensu... Jeżeli każda aplikacja miałaby to samo, to po co robić tyle aplikacji??? Wystarcza Ci twoja aplikacja do pracy/hobby? Good for u!

 

Pozdrawiam

 

dokładnie, ja też już rzygam od czytania takich postów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności