Skocz do zawartości

Autodesk zamierza podobnie jak Adobe wypożyczać swoje oprogramowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Po 3. miesiącach nie mieliby już od kogo zżynać i skończyłyby się rzeczy otwarte do zaimplementowania ^^

 

ekhemn, patrząc na nowości w maxie nowym to wstrzymałbym się z tą opinią :>

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Blender ma niezle mozliwosci, glowna wada jest taka ze jest malo popularny i wszyscy wola uczyc sie maxa albo mayi bo to sa programy popularne.

 

Blender mało popularny!? Napisz na tym forum jeden kąśliwy komentarz [nawet z przymrużeniem oka ;) ) na temat Blendera. A nagle zbiegną się tłumy fanów z widłami i pochodniami, gotowi cię powiesić na najbliższej gałęzi :P

 

Ja już dostałem nauczkę i już nie będę nawet wspominać nazwy tego programu. Jeśli już, to będę mówił Sam-Wiesz-Który (znany również jako Ten-Którego-Nazwy-Lepiej-Nie-Wymawiać).

 

;)

Napisano
ekhemn, patrząc na nowości w maxie nowym to wstrzymałbym się z tą opinią :>

 

Z Au to tak śmiesznie jest, że albo do Maxa nic nie dodają do albo Mayi, a ostatni updejt XSI to wgl śmiech na sali, ale zobacz sobie Houdiniego zmiany H12+H12.5.

Napisano
Z Au to tak śmiesznie jest, że albo do Maxa nic nie dodają do albo Mayi, a ostatni updejt XSI to wgl śmiech na sali, ale zobacz sobie Houdiniego zmiany H12+H12.5.

 

 

 

dobra ale hudy to jest w ogóle inna bajka i sam się jaram tym softem.

 

Michał

ta dobrym dowodem jest co potrafi zrobić zdanie blender can do that :D

Gość Chrupek3D
Napisano

ciekawi mnie, co zrobili by ludzie z fundacji blendera, zostając monopolistami na rynku... pewnie wprowadzili by subskrypcje miesięczną :-D

Napisano
ciekawi mnie, co zrobili by ludzie z fundacji blendera, zostając monopolistami na rynku... pewnie wprowadzili by subskrypcje miesięczną :-D

 

Pierwsze co, to musieliby obejść licencję GPL, więc raczej mieliby problem ;)

Napisano

Chrupek3D - Ogarniasz na jakiej licencji jest blender? Jakby to byli ludzie zdolni do czegoś takiego to nigdy by nie wypuścili blendera na jego obecnej licencji.

Napisano (edytowane)
http://www.tomshardware.com/news/autodesk-maya-lt-game-development,24010.html

 

Autodesk wypuszcza Maye LT dla indie developerów. Wypożyczanie możliwe na miesiąc, pół roku i rok po cenach 50$, 125$ i 400$

 

Jestem ciekaw czy ta cena 400$ za rok będzie ceną obowiązującą na wszystkie programy czy jeszcze cene podbiją.

 

No szkoda że Mel'a w Mayce LT nie ma, bo wtedy można by brakujące narzędzia dopisać, ale właśnie dlatego go nie ma ;)

 

PS

Obstawiam że "abonament" będzie wynosił ~3500 rocznie, czyli trochę więcej niż cena subskrypcji.

 

PS2

 

Ok rozkminiłem jak odpalać skrypty w Maya LT: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=90296&p=1174074#post1174074

Edytowane przez Creator
Napisano

Powinny być obie opcje dostępne - kupowanie i wypożyczanie... A jeśli by było tak że naprawdę tylko jedna opcja jest możliwa, no to oczywiście powinna być to sprzedaż

Napisano

Z ta popularnoscia blendera to jednak jego zaplecze, obiekty do kupienia, pluginy, wypada duzo skromniej. Gdy liczy sie czas realizacji zlecenia ma to kluczowe znaczenie. Program to narzedzie ktore ma umozliwic optymalna prace i nie przeszkadzac grafikowi. 50% sukcesu przy ukonczeniu zlecenia to umiejetnosci grafika, 40% to czas jaki na to ma, a 10% to soft na jakim pracuje. Mniej wiecej.

Program sam w sobie zly nie jest, jak to usilnie niektorzy probuja wmowic. To raczej komercjalizacja biznesu wplywa na to, ze program ktorego nazwy nie wolno wymawiac, nie moze rozwinac skrzydel..

Napisano
Mapowanie w majce jest najgorsze jakie widziałem w ogóle. Ludzie się jarają tym że jak zrobisz szwy w majce to możesz zaimportować obiekt do zbrusha i tam go rozłożyć. Mi w blenderze zajmuje to jakieś pół sekundy, dwukrotne naciśnięcie U i siatka jest rozłożona. Ba... mogę na bieżąco edytować szwy i w realtime mam podgląd jak zmienia się rozłożenie siatki.

Do tego jeszcze piny, kursor 2d, podgląd stretcha. W blendku uv zrobisz łatwiej, dokładniej i kilkukrotnie szybciej.

 

Pracowałem na kilku softach wcześniej zanim przesiadłem się na Blendera. I powiem wam że zgadzam się tutaj z przedmówcą o narzędziach do UV. W żadnym z wcześniejszych softów na których pracowałem (3dmax, Maya, Softimage3d, XSI, Modo) nie widziałem tak genialnych narzędzi do rozcinania siatek. Jak ktoś pracuje z organiką, gamedev to powinien się prędziutko tym zainteresować. Niesamowicie skraca czas.

Napisano

Panowie!

Załóżcie nowy wątek typu "różnice w funkcjonalności dostępnych narzędzi 3D" i tam prowadźcie konwersacje (jeżeli ktoś będzie chciał prowadzić nadal wojenkę, to zróbcie po to temat "Big clash of 3D software!!"). Nie zaśmiecajmy forum w nieodpowiednich działach :/

 

Każdy pracuje w czym lubi, argumenty "mój soft to ma a twój nie" są bez sensu... Jeżeli każda aplikacja miałaby to samo, to po co robić tyle aplikacji??? Wystarcza Ci twoja aplikacja do pracy/hobby? Good for u!

 

Pozdrawiam

Napisano
Panowie!

Załóżcie nowy wątek typu "różnice w funkcjonalności dostępnych narzędzi 3D" i tam prowadźcie konwersacje (jeżeli ktoś będzie chciał prowadzić nadal wojenkę, to zróbcie po to temat "Big clash of 3D software!!"). Nie zaśmiecajmy forum w nieodpowiednich działach :/

 

Każdy pracuje w czym lubi, argumenty "mój soft to ma a twój nie" są bez sensu... Jeżeli każda aplikacja miałaby to samo, to po co robić tyle aplikacji??? Wystarcza Ci twoja aplikacja do pracy/hobby? Good for u!

 

Pozdrawiam

 

dokładnie, ja też już rzygam od czytania takich postów :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności