Posted October 29, 201311 yr Cześć, W imieniu zespołu chciałbym przedstawiac wam projekt Assassin's Creed IV Black Flag ktory razem wykonalismy dla Ubisoft Creative Services- San Francisco. Projekt trwał okolo dwoch miesiecy i sklada sie z dwoch ilustracji. Postacie i textury do nich otrzymalismy od klienta. Cala reszta należała juz do nas. Jezeli chodzi o cześć 3d. Modelem statku, scenografia oraz upozowaniem postaci zajmowali sie: Piotr Nowacki, Patryk Habryn ( rowniez matte paint), Anna Mierzejewska, Artur Szymczak, Iza Zelmanska oraz Krzysztof Rusinek. Ja bylem odpowiedzialny za "organizacje pracy",ustawienie calosci w scenie, shadery, światła i rendering. A calosc zgrabnie zlozyli:Karol Klonowski, Karol Kolodzinski, Marcin Kowalski i Michal Lisowski. Ilustracje z racji ze byly przeznaczone do outdooru i prasy renderowalismy i skladalismy w bardzo duzych rozdzielczosciach (prawie 20000 pixeli). Client: Ubisoft Creative Services, San Francisco Production Studio: Ars Thanea Executive Creative Director: Peter Jaworowski Art Director: Karol Kolodzinski, Pawel Szklarski, Karol Klonowski Lead 3D Artist: Pawel Szklarski 3D Artist: Piotr Nowacki, Patryk Habryn, Anna Mierzejewska, Artur Szymczak, Iza Zelmanska, Krzysztof Rusinek Digital Artists: Karol Klonowski, Karol Kolodzinski, Marcin Kowalski, Michal Lisowski Matte Painter: Patryk Habryn Production Director: Marcin Molski Producer: Joanna Bak Edited October 29, 201311 yr by Profeska
October 29, 201311 yr Gatuluję projektu jednak można by się czepiać wielu rzeczy, dla mnie najbardziej się rzuciły w oczy słabe twarze postaci jakby w ogóle nie miały żadnych emocji, brakuje w scenie też wyraźniejszych kolorów bo teraz wygląda to trochę wyblakło. Ale tak to naprawdę wysoki poziom.
October 29, 201311 yr Ogien! Zastanawiam sie po cholere Ubisoft ma te swoje studia jak zleca robote tak czy siak podwykonawcom ;) Ale z drugiej strony dobrze ze zleca - dobra robota panowie i panie!
October 29, 201311 yr Kapitalna rzecz!!! Detal powala. Pytanie mam, jeśli można ;) Te wszystkie połamane deski są 3d czy tylko część (np. te na pierwszym planie)? Te deski z wybuchających okrętów to też modele czy podmalówka w PS? W ogóle jestem ciekaw jak robiliście dechy i złamania. ProCutter + ręczne korekcje, żeby dobrze wyglądało czy jakiś plugin specjany? Mnóstwo pracy włożonej, i to widać! Wielkie gratulacje, napatrzeć się nie moge :) Pozdrawiam.
October 29, 201311 yr Miałem zadać podobne pytania co xmass, także również czekam :D Rewelacyjna robota. Detal, kolory, całość, no i badass Edward :) Najmniej mi się chyba podoba twarz Blackbearda. Gratuluję projektu!
October 29, 201311 yr baardzo mi się podoba kompozycja żagli. Symetryczne, czyste i konkretne. Bruk i ogień też wyszły przecudnie! :>
October 30, 201311 yr Paweł praca z Tobą przy tym projekcie była czystą przyjemnością :D:D:D:D:D W ogóle praca z Tobą to profeska i sam sos :D:D
October 31, 201311 yr no ale contact Shadows to już mogliście dorobić :D drugi plakat zdecydowanie dużo dużo lepszy, na pierwszym drażnią brak spójności pomiędzy poszczególnymi elementami, postacie odcinają się od tła, tło od pierwszego planu żagle od statku :) ale za drugi plakacik wielkie gratki, fajny projekt aby więcej takich życzę
October 31, 201311 yr Author Hej Dziekujemy za pozytywny odbior i komentarze. @thecrev Kolory zostaly dopasowane zgodnie z zaleceniami Ubisoftu do stałej "lini kolorystycznej" key visuali Assassin's Creed tak wiec nie moglismy za bardzo poszalec. @plasti Soft to 3ds max render Vray a kompozycja Ps. @xmass wybuchy I Wiekoszsc desek to photosop :) Tylko pare na pierwszym planie to 3d. Na kazda ilustracje mielismy miesiac. Do tego zmiany koncepcji klienta co do wygladu , usawienie postaci w scenie i ich ilosc plus inne rzeczy nie daly nam czasu na rzezbienie drobnych rzeczy w 3d. A szkoda;) @mrkrzysiek Duzo Racji ale.... Ubisoft dostał od nas- zgodnie z umowa- do kazdej ilustracji finalne pliki psd (zlozone wlasciwie przez nas) z wieloma warstwami (osobno kazda postac, zagle , liny, cala scenografia rozbita na czesci, cienie...etc). I wersje "portowa" zaczal po swojemu ustawiac. Nasz finalna wersja nie ma takich bugow:).A zgodnie z umowa nie mozemy pokazywac innych wersji niz wersje Ubisoftu. Jezli macie jakies pytanie chetnie odpowiem Pozdrawiam Paweł Edited October 31, 201311 yr by Profeska
October 31, 201311 yr Więc na wstępie gratuluję projektu. Jezli macie jakies pytanie chetnie odpowiem No to jedziem :) 1.Czy postacie, które dostarczył Wam klient były już zriggowane, jeśli nie to czy sami to robiliście czy może w Zbrushu ustawialiście pozę (a może jakaś inna metoda) ? 2.Produkt końcowy jest złożony z myślą o bardzo dużych rozdzielczościach (portretowy to już w ogóle gigant), jednakże na zoomie postać assasyna już zaczyna tracić wyrazistość. Jest to celowy zabieg z Waszej strony w formie prezentacji zooma (może taka umowa z klientem), czy może materiał dostarczony przez klienta jest uszyty na niezbyt wysokich rozdziałkach, czy może (i tu nie wiem co) ? 3. Jak rozkminialiście motion blura do drugiego obrazka? Zrobiliście jakiś szybki render w ruchu dla referencji, czy może jakieś klatki z filmów braliście za referki czy wszystko na czuja ? (tutaj jestem świadom sprzedania "know how", więc zrozumiem jeśli będzie brak odpowiedzi ;) ) 4. Model zatopionego statku na drugim obrazku to 3d czy tylko PS ? 5. Jak bardzo zalała Was krew gdy klient zaczął się bawić Waszymi bebechami :P ?
October 31, 201311 yr Author he he @strzyg - Edwrad mial juz ladne riggi. Reszta byla dostarczona w obj. Pozami zajmowali sie Iza i Krzys. Ale z tego co wiem to byl mix zbrusha i maxa. Moze sie myle?:) - Postac Edwarda do drugiej wersji byla renderowana przez nas do wysokich rozdzialek ale Ubisoft zazyczyl sobie zebysmy wstawili ich edwrada z jpg:)- jak zauwazyles w nizszej rozdzielczosci. Wiec musielismy lekko ja dopasowac do Tla. I tez nie mozemy pokazywac swojej-taki deal z Ubisiftem. - Nie bylo zadnego blura robionego w 3d.Ten co jest wyczarowali chlopcy z 2d. A jak to zrobili to juz nie wiem. - Model statku w tle byl renderowany w calosci . A ladnie go rozbil na czesci znow nasz dzial 2d. - Lepiej zebys nie widział:) Edited October 31, 201311 yr by Profeska
October 31, 201311 yr zrigowana była tylko główna postać więc reszte musiałam sama ogarnąć:) tak jak już napisał Paweł - pozowane były w maxie oraz w zbrushu,... w zbrushu również dodawałam lekką mimike, nie można było jednak za bardzo zaszaleć:) Edited October 31, 201311 yr by Selena
October 31, 201311 yr Selena & Profeska - Dzięki wielkie za odpowiedź. Fajnie usłyszeć konkretne info na temat topowych projektów. - Lepiej zebys nie widział:) HAHAHA, no to domyślam się ;)
October 31, 201311 yr Ilustracje z racji ze byly przeznaczone do outdooru i prasy renderowalismy i skladalismy w bardzo duzych rozdzielczosciach (prawie 20000 pixeli). Wszystkie w 20k? Wysokości czy szerokości? Jest szansa żeby zobaczyć jakiś fragment przed przeróbką grafików 2D? :) Dzięki!
October 31, 201311 yr A u mnie z kolei ciut inny pipeline niż u Seleny - ale też bardzo podobnie :) Całość riggowana i pozowana w Zbrushu na ZSpheres. W maxie tylko drobne korekty naciągnięć na twardych elementach strojów, które nie powinny być elastyczne. Tyle. Gratulacje dla całego zespołu - efekt końcowy jest rewelacyjny! :)
November 4, 201311 yr szkoda tylko, ze zagileki zostaly potraktowane troche tak po macoszemu. reszta super
November 4, 201311 yr Author Wszystkie w 20k? Wysokości czy szerokości? Jest szansa żeby zobaczyć jakiś fragment przed przeróbką grafików 2D? :) Dzięki! W zaleznosci od wersji-wysokosc a w drugiej szerokosc. Tu jest wiecej napisane http://nowymarketing.pl/a/2489,swiatowa-premiera-gry-assassin-s-creed-iv-black-flag-key-visuale-z-polskiej-agencji-ars-thanea